Discussie: displayport

jee's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)

displayport

hoi,

maat van mij heeft volgend probleem die ik ook al heb ervaren met schermen, maar hij heeft alleen dp op zijn scherm dus voor hem is dit probleem groter.

namelijk soms geeft dp geen signaal. waardoor je elke keer de dp en stroom van scherm moet af koppelen en daarna werkt hij terug.

nu om dit elke keer opnieuw te doen is dit redelijk irritant.
    op het net vind ik niet echt een pas klare oplossing en ik hoop dat iemand dit probleem ook heeft gehad en hopelijk deze wel heeft.

Wat ik wel heb gevonden op youtube is dat iemand dit ook voorhad en na afsluiten van pc de beeldkaart nog elke keer voeding krijgt en in foutmelding gaat.
    een maal de dp kabel eruit word gestrokken krijgt beeldkaart geen voeding meer en na afsluiten en kabels terug in te steken kan je zien dat foutmelding op moederbord weg gaat en dat dp terug werkt.
    Alleen gebeurt dit elke keer weer na het afsluiten van pc.
    Hier is het filmpje wat ik bedoel.https://www.youtube.com/watch?v=_Nk2_DhRCKE

ik heb geprobeerd van voedingknop elke keer af te zetten maar om een of andere reden werkt dit niet altijd en moet ik altijd dit opnieuw doen.

Alvast bedankt!
    Mvg Jee

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    andere displayport kabel al eens geprobeerd?
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

jee's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ja dat al geprobeerd

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Mvg Jee

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mijn Dell U2711 heeft dat probleem ook. Het is eeuwen geleden dat ik dat probleem googlede maar als ik het mij goed herinner is er een probleem met de DP ondersteuning van het scherm. Iets in de handshake dat fout gaat. De oplossing hier voor was een kabel kopen waarvan pin 20 niet verbonden is. Misschien helpt dat voor uw scherm ook. Ik heb die oplossing zelf niet geprobeerd trouwens, ik gebruik DVI momenteel.
    https://www.google.com/search?rlz=1C...71.j6NRU15TWSA

INternet staat vol met dat probleem.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Regels voor berichten