Werner1963's schermafbeelding
    iTrader
    0

repeater of extender voor smart speaker

Het Wi-Fi signaal van de draadloze router is soms iets te zwak (of buiten bereik) om de (radio) stream naar de smart speaker te zenden.

Ik moet op hetzelfde netwerk zitten om de Google home-app te kunnen gebruiken om instellingen te kunnen wijzigen.

Ik heb een draadloze extender geïnstalleerd met dezelfde SSID en wachtwoord en de smart speaker is nu gekoppeld aan de extender.

Als ik nu met de smartphone gekoppeld ben aan de extender kan ik naar de instellingen gaan via de Google home app. Van zodra de smartphone verbonden is met draadloze router, krijg ik geen toegang meer tot de smart speaker via de Google home app.

Ik kan dan wel de extender uitzetten, zodat de smart speaker terug verbinding maakt met de draadloze router maar dit is natuurlijk niet de bedoeling..

Hoe los ik dit probleempje op?

Via een repeater of .......?
    mvg Werner

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Een repeater is een range extender, beide sturen het signaal verder door waar je het nodig hebt, je moet gewoon de naam van de repeater/extender gelijk maken met de modem/router.

Je hebt nu zo te zien 2 aparte netwerken waardoor je moet switchen tussen beide.

Heb overlaatst een Linksys RE6500 range extender gekocht en deze gekoppeld aan mijn Linksys EA9500 access point met dezelfde naam/wachtwoord en werkt perfect, je kan gewoon van de ene kant van het appartement naar de andere kant en je hebt steeds hetzelfde signaal/naam.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten