Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    Cirenras's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

Zeer raar probleem, alles al geprobeerd. Geen idee waar ik het moet posten.

Hallo,

Ik heb nu zo een half jaar een heel eigenaardig probleem.
    Meestal begint het probleem vanaf dat ik een game start maar het kan ook al beginnen vanaf dat ik de pc boot.
    Het probleem zelf is zeer specifiek en kan random verscheinen en ook weer verdwijnen maar meestal is alles smooth hoe het moet na 2uur snachts.
    Nu dan het probleem: Input lag tijdens het typen, gebruik van skills ingame, unsmooth alt tab in windows, zware unsmooth vage camera turn/pan, ook te merken bij het bewegen van muis op desktop, trager opstarten van programmas/games.

Wat ook raar is, elke keer na een fresh GPU driver install is alles smooth hoe dat het moet voor een paar minuten of zelfs tot een uurtje maar dan terug omzeep.
    Alt tab uit de game en terug in de game maakt de game smooth hoe het moet voor een 20-30 tal seconden waarna het terug omzeep is.
    Meestal na een bepaald random uur meestal zeer laat in de nacht word alles zeer smooth tot een uur of 8-10 in de ochtend en dan is het meestal terug omzeep tot laat in de nacht met soms korte periodes van smoothness.

Ik heb het probleem nu sinds 3 verschillende hardware setups/pc's dus het licht zowizo niet aan de hardware denk ik.

Elke setup had windows 10 home of pro.
    Setups waar ik het probleem bij had, puur om een overzicht te krijgen.
    Ryzen 5 1600
    Asus Prime B350 Plus
    16GB DDR4 RAM
    GTX 1070TI
    SeaSonic Focus Plus Gold 650Watt
    ---
    i5 8600K
    16GB DDR4 3000MHZ Ram
    MSI Z370-A Pro
    RX580
    Zelfde powersupply als bovenvermelde setup
    ----
    Huidige PC alles 100% nieuw
    Ryzen 5 2600X + Scythe Mugen 5 Rev.B
    Asus TUF B450 Plus Gaming
    Asus STRIX GTX 1070 Gaming factory OC
    Corsair 3000MHZ DDR4 Ram
    Samsung 970 M.2 500GB SSD
    -----
    Ik heb al meerdere toetsenborden + muisen geprobeerd
    Ik dacht eerst dat het mischien aan mijn monitor lag maar nu Vrijdag gloednieuwe monitor gekocht en exact zelfde probleem.
    Nu, ik ben echt ten einde raad en enigste wat ik zou denken mischien is dat het aan de elektriciteit is maar het gebouw is redelijk nieuw van 2008 en ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten of kunnen checken en hoe dit mogelijk is.
    Ook is modem van telenet al vervangen en heeft geen verschil gemaakt.
    twitch.tv/makke07

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Internet bekabeling al eens nagekeken?
    Drager van het asperger syndroom, en daar moet ik met leven.
    Antec Truepower 650/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)/16GB Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Sounblaster ZX/256GB C:\-/1.5TB Games/2TB Opslag.
    Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Ik speel momenteel: COD: WWII, RTCW, Wolfenstein TNO - TOB- TNC, Amnesia
    RIP Keith Flint 1969-2019

RealRoot's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik veronderstel dat je telkens uw Windows 10 opnieuw heb geïnstalleerd?

- Welke virusscanner?
    - Installeer je bepaalde programma's/tools voor de prestaties?
    - Uw laatste PC, is die volledig nieuw? dus geen enkel oud stuk? ook niet uw DVD-writer ofzo?
    - Kijk eens in uw taakbeheer onder de tab 'prestaties' wat er daar aan het gebeuren is wanneer het niet vlot gaat.
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zal inderdaad geen hardware zijn.

Drivers of virus. Doe anders een back-up en kijk of je het probleem nog hebt met een verse installatie van w10.
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

iTrader
    17 (100%)
    Ja installatie is 100% vers gebeurd door Tones.
    Ik gebruik geen "performance" programmas.
    Gewoon default windows defender.
    Alles is 100% nieuw van SSD tot CPU.
    Internet kabel heb ik ook eens een nieuwe geprobeerd, maakte geen verschil.
    Is wel altijd CAT5.
    Virus of malware zou ik van verschieten want ik heb letterlijk eigenlijk niets geinstalleerd of ergens verkeerd gesurfed.
    Het is ook echt vanaf start dat het probleem er is.
    Al meerdere keren clean windows install gedaan met vorige pc's etc.
    Onder prestaties zie ik nooit veel buiten dan dat mijn cpu snelheid naar de 2.2ghz dropped maar heeft met Balanced powerplan te maken wat aanbevolen word met Ryzen.
    Heb ook al High performance en ultimate performance getest en was het zelfde probleem.
    Het is ook echt super moodie, dus kan komen en gaan eender welke tijd..
    Is ook zo raar dat wanneer ik alt tab en terug intab in eender welk spel alles altijd smooth is voor 20-30s.
    Ook bv, als ik ingame still sta voor pak 2-3 min en dan terug beweeg is alles smooth voor zo een 10-20s.
    Ik dacht ook eerst mischien iets met Audio omdat wanneer ik geen muziek zo als youtube of spotify in de achtergrond heb het soms veel smoother is maar ik heb al een andere headset geprobeerd en maakte 0 verschil.
    Ooh, wat ook heel merkwaardig is, is dat mijn nummeriek gedeelte van mijn toetsenbord wel totaal geen input delay heeft.
    Dat merk ik eigenlijk nu pas...
    Sory trouwens voor slechte grammatica en zinsbouw...
    twitch.tv/makke07

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Is de kabel van uw graka naar uw scherm ook nieuw?

iTrader
    17 (100%)
    DP kabel van nieuw scherm is nieuw.
    DVI kabel van mijn iets "oudere" BENQ is gewoon originele die bij de monitor kwam.

PS: Ik zou echt willen betalen voor iemand die zou kunnen langs komen en die het probleem kan vinden en oplossen.
    Ik word hier echt zot van... gamen en pc is een super grote en belangrijke hobby van mij en al wat ik wil is een stabiel en smooth systeem hoe het moet...

EDIT: Juist voor de eerste keer eens xbox networking checkup gedaan.
    Dit lijkt mij niet echt normaal...
    https://i.imgur.com/W73u7mC.jpg
    NAT type staat ook op strict kon ik zien bij eerste test.
    Maar die latency ook :O
    Laatst gewijzigd door Davion; 9 december 2018 om 18:55
    twitch.tv/makke07

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Staat UPnP op actief?
    Mijn Telenet -> Mijn Internet -> Draadloze Instellingen -> Geavanceerde Instellingen -> IPv4 Firewall & Port forwarding
    Zorg dat daar "UPnP Actief" op Actief staat.
    De standaardinstellingen van DMZ is 0 en ik zou ook nooit je pc in de DMZ zetten.

Controleer eens de UPnP en dat de DMZ op 0 staat.

https://www.netweters.be/t5/Instelli...-p/26072#M1186

iTrader
    17 (100%)
    UPnP staat op Actief en DMZ staat op 100 achter mijn IP adress.

Dxdiag https://imgur.com/a/Hp3FdGa
    Laatst gewijzigd door Davion; 11 december 2018 om 14:31
    twitch.tv/makke07

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    welke pc is dan wel snel genoeg? Misschien wil je de 144hz ervaring op een 60hz scherm. Hetzelfde probleem op 3 verschillende pc's met elk een verse installatie van windows is onmogelijk imo, de enige constante is de internet verbinding, en dat zou het gedrag van uw pc niet mogen beïnvloeden.
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

iTrader
    17 (100%)
    Ik heb een 144hz scherm.
    En ja, ik zou ook denken dat het onmogelijk is maar toch is het zo...
    Nu, vanacht heb ik iets nieuw ondervonden.
    Als ik switch tussen power plan is het alsof de smoothness die de pc zou moeten presteren word gereset maar na een half uurtje ofzo is het terug slecht.
    Alsof het een soort van bug met de power plan is ofzo.
    Vanacht na 2u terug alles smooth tot vroeg in de ochtend na dat ik een custom power plan had aangemaakt omdat ik het gegoogled had maar nu is alles terug slecht...
    Dus het lijkt echt wel op een soort van bug ergens in windows 10 met de power doorvoer.
    twitch.tv/makke07

Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    heb je je pc al getest in een andere omgeving? (ander huis/netwerk) die problemen die je oplijst lijken mij toch van een software probleem te komen...

iTrader
    17 (100%)
    Nee dat nog niet.
    Zal ik ook eens testen als het mogelijk is...
    En ja geen idee welke "software" dan want ik run zo goed als stock windows 10...
    Ik speel wel warhammer online private server Return of Reckoning, wat ik altijd als eerste heb geinstalleerd maar dat is een server met een communitie van 1000+ spelers en nog nooit dat zelfde probleem van iemand anders gehoord.
    Ook heb ik elke keer Elder Scrolls Online geinstalleerd.
    Maar dat is het zowat.
    In bijde games heb ik het probleem + elke andere game die ik daarna ook installeer zo als Overwatch, Black Desert Online etc.
    twitch.tv/makke07

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cirenras Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een 144hz scherm.
    En ja, ik zou ook denken dat het onmogelijk is maar toch is het zo...
    Nu, vanacht heb ik iets nieuw ondervonden.
    Als ik switch tussen power plan is het alsof de smoothness die de pc zou moeten presteren word gereset maar na een half uurtje ofzo is het terug slecht.
    Alsof het een soort van bug met de power plan is ofzo.
    Vanacht na 2u terug alles smooth tot vroeg in de ochtend na dat ik een custom power plan had aangemaakt omdat ik het gegoogled had maar nu is alles terug slecht...
    Dus het lijkt echt wel op een soort van bug ergens in windows 10 met de power doorvoer.
    Reset hij dan terug naar een ander power plan? Kans bestaat dat hij ergens op een besparende modus plan zit te werken waardoor uw CPU onderclockt wordt.
    Kan je andere power plans niet wegsmijten? Al geprobeerd op 60hz te zetten en gekeken of dan alles ok loopt?

Aangezien je het op 3 verschillende pc's hebt lijkt het toch iets wat jij verkeerd lijkt te doen. Of het is inbeelding.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Reset hij dan terug naar een ander power plan? Kans bestaat dat hij ergens op een besparende modus plan zit te werken waardoor uw CPU onderclockt wordt.
    Kan je andere power plans niet wegsmijten? Al geprobeerd op 60hz te zetten en gekeken of dan alles ok loopt?

Aangezien je het op 3 verschillende pc's hebt lijkt het toch iets wat jij verkeerd lijkt te doen. Of het is inbeelding.
    Allemaal al geprobeerd.
    En nee, want als het smooth loopt is het echt een super groot verschil.
    Morgen ga ik pc eens bij mijn moeder proberen.
    Vanacht na 3u was alles weer boter smooth, is zo een verademing kan je je niet inbeelden...

EDIT: Het is ook alleen na dat ik een spel heb openstaan.
    EDIT2: Ondertussen ondervonden dat het probleem begint wanneer ik audio aan het afspelen ben.
    Dit kan gaan van spotify tot youtube to soundcloud.
    Maar ik heb letterlijk alles al geprobeerd ivm audio drivers, andere headset, usb vs motherboard controller etc.
    Ik heb 15min geleden eens pc reboot gedaan en alles is nog altijd butter smooth ook ingame.
    En het spel dat ik speel heeft ook geen audio aan staan.
    bv in Overwatch heb ik nooit audio in de achtergrond maar wel in het spel zelf en daar heb ik ook input delay.
    Laatst gewijzigd door Cirenras; 12 december 2018 om 19:51
    twitch.tv/makke07

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten