Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    Cirenras's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Wat ik ook merk is dat wanneer alles smooth is de snelheid van de CPU veel meer stable is.
    Bv altijd op 4150 en heel soms eens voor een halve seconde naar 4125 of 4175 maar voor de rest stable 4150.
    Terwijl wanneer het niet smooth is, 99% van de dag en avond dan is de CPU freq super onstabiel.

Stable: https://i.imgur.com/sBfX7DB.jpg
    twitch.tv/makke07

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Update de firmware van uw hardware anders eens met sdi ofzo

https://www.google.com/url?sa=t&sour...KdNCfR0zsdZsJj

iTrader
    17 (100%)
    CPU word 60graden bij 20% usage...
    Verwarming staat op 20graden in huis.
    Is dit normaal? :O
    Ik heb een Scythe Mugen 5 Rev.B
    twitch.tv/makke07

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    je moet je pas zorgen beginnen maken van 90 graden of meer. hier nog 5jaar gewerkt met een pentium 4 die constant 105 graden werd

als je denkt dat het aan je geluid ligt probeer dan gewoon eens zonder geluids drivers. schakel in apparaatbeheer je sound uit.

check je event log of er iets bepaald gebeurt wanneer je "lag" hebt.

ik heb een tijdlang driver crashes gehad met men gtx 1080. bleek dat het de battlle net client was die voor problemen zorgde. probleem opgelost met in die launcher aan te duiden om battle net af te sluiten nadat een game start.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Het enige wat ik kan bedenken is een GPU probleem. pas op, het hoeft niet de eigenlijke GPU te zijn. Het kan evengoed uw VRAM zijn dat kapot is. Ik heb een oude laptop waar het VRAM van kapot is en alles lijkt te werken, alleen heb ik ook die input lag waar jij van spreekt. Ik weet dat het waarschijnlijk dat niet is want je spreekt van hetzelfde probleem op meerdere pc's, maar probeer eens een andere GPU te steken. Wissel desnoods 2 PC's van GPU.

Wat je nog kan proberen is een tool gebruiken om alles van audio drivers volledig van je PC te gooien.
    Laatst gewijzigd door Muscleduck; 18 januari 2019 om 12:08
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Appleboom's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Is bij je derde build dezelfde voeding gebruikt als de eerste 2? Dan vermoed ik dat het daar aan ligt. De componenten hebben exacte voltages nodig. Het kan ook zijn dat het aan je elektriciteit ligt. Misschien verliesstroom van een oude diepsvriezer ofzo. Je moet stabiel 230-240 aan de muur hebben. Probeer eens bij de buren en anders een andere voeding.

Groeten
    Apple Macbook. ...giggity...

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wireless netwerk kaart uitschakelen als ge er een hebt.
    Unlimited Potential!

iTrader
    17 (100%)
    Hey sory, tijdje hier niet meer gecheckt ivm IRL dingetjes.
    Ja, dus, het exacte probleem is, gans windows dat traag aanvoelt zo als, zwaar aanvoelende alt tab, input delay bij het typen, in beide windows + browser + games, meestal pas na het laden van een game.
    Input delay ingame, zelfde soort, dus als ik input delay in windows heb of ingame en visa versa heb ik overal input delay, dus ook in discord of windows search etc etc.
    Alt tab voelt dan ook heel zwaar/sluggish aan.
    Scrollen door youtube playlist is ook sluggish/not smooth.
    Deze input delay is ook duidelijk te voelen bij het activeren van skills ingame, windows openen/sluiten ingame en in Windows 10 zelf.
    Voeding is ook nieuw, ik zou niet weten of ik een Wireless netwerk kaart heb..
    Input delay en exact zelfde probleem had ik ook bij mijn Moeder thuis waar ik het heb getest ondertussen ook.
    Dus elektriciteit is het zeker niet denk ik...
    twitch.tv/makke07

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cirenras Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hey sory, tijdje hier niet meer gecheckt ivm IRL dingetjes.
    Ja, dus, het exacte probleem is, gans windows dat traag aanvoelt zo als, zwaar aanvoelende alt tab, input delay bij het typen, in beide windows + browser + games, meestal pas na het laden van een game.
    Input delay ingame, zelfde soort, dus als ik input delay in windows heb of ingame en visa versa heb ik overal input delay, dus ook in discord of windows search etc etc.
    Alt tab voelt dan ook heel zwaar/sluggish aan.
    Scrollen door youtube playlist is ook sluggish/not smooth.
    Deze input delay is ook duidelijk te voelen bij het activeren van skills ingame, windows openen/sluiten ingame en in Windows 10 zelf.
    Voeding is ook nieuw, ik zou niet weten of ik een Wireless netwerk kaart heb..
    Input delay en exact zelfde probleem had ik ook bij mijn Moeder thuis waar ik het heb getest ondertussen ook.
    Dus elektriciteit is het zeker niet denk ik...
    In apparaatbeheer onder netwerkadapters kunt ge zien of ge een wireless kaart hebt.
    Unlimited Potential!

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Directx probleem?
    Welke games speel je?

iTrader
    17 (100%)
    Warhammer Online private server
    ESO
    BDO
    Overwatch
    Battlerite
    etc.
    Overal input delay.
    Nu, BDO en Battlerite al wel lang ni meer gespeeld.
    Maar in de andere 3 games incl Overwatch, zeer noticable input delay.

EDIT: Vergeten te melden, het is ook regelmatig dat de pc gewoon al "traag/sluggish/heavy" aanvoelt vlak na een boot.
    Maar is echt random.
    Laatst gewijzigd door Cirenras; 5 februari 2019 om 00:49
    twitch.tv/makke07

iTrader
    17 (100%)
    Nu gistere nacht had ik weer input delay en heb ik wat settings in nvidia control pannel veranderd en alles was hele nacht smooth dus heb ik pc laten opstaan.
    Nu deze ochtend alles terug omzeep en juist pc reboot gedaan en alles is terug smooth.
    Dus het heeft iets met video kaart of ram te maken denk ik.
    Ook elke keer ik geforce driver herinstalleer is alles terug smooth maar dan lijkt er elke keer iets te resetten of te leaken ofzo iets geen idee.
    Ook wanneer ik die input delay heb is mijn fps ingame veel veel onregelmatiger en gewoon veel lager.
    Bv, als alles smooth is en ik speel nu ESO dan kan ik in Cyro bij een super zergy keep attack met 60fps rondlopen en geen input delay hebben terweil wanneer ik input delay heb dan zou ik op dat moment 20-30 fps hebben en alles veel heavyer en sluggish aanvoelen.
    Alsof dat mijn pc maar op 50procent kracht runned 90procent van de tijd.
    Het is ook echt duidelijk te merken in Windows zelf.
    Alt tab bv, zonder input delay is het super insta en smooth en crisp maar met input delay voelt het heel heavy en sluggish aan.
    Dan spreek ik over echt tabben dus niet van tab veranderen maar gewoon het tabben zelf tussen de windows.
    Zelfde met typen in windows en mapjes of settings openen etc.
    Muis beweging ook.
    twitch.tv/makke07

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Is het een idee om toch eens aan je elektriciteit te denken? Ideaal zou zijn om te zien of je voltage wat constant is, en de frequentie. Woon je dicht tegen een industriegebied? Misschien heb je daardoor vuile elektriciteit met fluctuaties.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Is het een idee om toch eens aan je elektriciteit te denken? Ideaal zou zijn om te zien of je voltage wat constant is, en de frequentie. Woon je dicht tegen een industriegebied? Misschien heb je daardoor vuile elektriciteit met fluctuaties.
    Hey thanks!
    Ik woon aan een trein station maar ik had exact het zelfde probleem toen ik mijn pc teste bij mijn moeder.
    En met voltage en frequentie bedoel je van CPU?
    Is zowizo niet constant maar dat is normaal denk ik?
    Ik heb Ryzen 5 2600x en GTX 1070.
    Heb min cpu freq in powerplan op 5% staan omdat dit aangeraden word maar heb ook al 100% geprobeerd etc etc.
    Letterlijk alles al geprobeerd buiten meer advanced BIOS settings waar ik niet meteen veel van ken.
    Oh en meestal na PC restart is het probleem over maar dan komt het altijd terug na een tijdje.
    EDIT: Hier nog eens mijn pc specs

Ryzen 5 2600X
    ASUS GEFORCE GTX 1070 STRIX O8G
    Asus TUF B450 Plus-Gaming
    Corsair 3000Mhz DDR4
    Samsung 970 EVO M.2 SSD 500GB
    Seasonic 650W Focus Plus Gold
    Laatst gewijzigd door Cirenras; 22 maart 2019 om 12:18
    twitch.tv/makke07

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cirenras Bekijk bericht
    Nu gistere nacht had ik weer input delay en heb ik wat settings in nvidia control pannel veranderd en alles was hele nacht smooth dus heb ik pc laten opstaan.
    Nu deze ochtend alles terug omzeep en juist pc reboot gedaan en alles is terug smooth.
    Dus het heeft iets met video kaart of ram te maken denk ik.
    Ook elke keer ik geforce driver herinstalleer is alles terug smooth maar dan lijkt er elke keer iets te resetten of te leaken ofzo iets geen idee.
    Ook wanneer ik die input delay heb is mijn fps ingame veel veel onregelmatiger en gewoon veel lager.
    Bv, als alles smooth is en ik speel nu ESO dan kan ik in Cyro bij een super zergy keep attack met 60fps rondlopen en geen input delay hebben terweil wanneer ik input delay heb dan zou ik op dat moment 20-30 fps hebben en alles veel heavyer en sluggish aanvoelen.
    Alsof dat mijn pc maar op 50procent kracht runned 90procent van de tijd.
    Het is ook echt duidelijk te merken in Windows zelf.
    Alt tab bv, zonder input delay is het super insta en smooth en crisp maar met input delay voelt het heel heavy en sluggish aan.
    Dan spreek ik over echt tabben dus niet van tab veranderen maar gewoon het tabben zelf tussen de windows.
    Zelfde met typen in windows en mapjes of settings openen etc.
    Muis beweging ook.
    Probeer eens een andere GPU, desnoods leen je er een van een kameraad of koop je een goedkoop model en stuur je hem binnen de 14 dagen terug... Kwestie dat je die ook kan uitsluiten, moest dat het probleem niet zijn. Je kan ook eens deze tool gebruiken om alle nvidia drivers te verwijderen: https://www.guru3d.com/files-details...-download.html

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten