Pagina 6 van 13 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    ik heb al 2jeen LG oled b6 en ik zou nooit meer terug willen gaan naar 1080p en sdr. het verschil is immens. mensen die zeggen van niet hebben nog nooit een goede OLED tv gehad. is elke euro al waard geweest.

en koop u alstublieft een lg. geen enkel ander besturingsysteem komt in de buurt van WebOS.

die tv + surround set is de reden dat ik nog amper op mijn pc game terwijl ik een super high end pc bezit... de ervaring op mijn ps4 met hdr en 5.1surround is 100 keer indrukwekkender dan op mijn 144hz 1440p monitor, ookal speel ik sommige games maar aan 30 Fps op 4K...
    Laatst gewijzigd door zaj; 4 januari 2019 om 10:42

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Overdrijven is ook een kunst zeggen ze dan. Tot enkele jaren geleden hadden 55" tv's een prijs met 5 cijfers, maar nu is een 55" gewoon triest?
    4k is nutteloos op een 55inch als je er +3m gaat vanaf zitten maar he je kan uitpakken met je 4k tv en

55 inch lijkt me dan ook meer iets van willen maar niet kunnen..

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Bij mij wordt het sowieso Philips, Ambilight is een must. Matte coating voor het scherm eveneens. En max. 55 inch. OLED of niet, af te wachten, moet ik eens zien in de winkel(s).
    Qua sound al iets gezien van Bose, soundbar model met ingebouwde subwoofer. Virtual surround dus zoals mijn huidige Yamaha. Ook rond de 500 à 600 euro, wat ik indertijd betaald heb voor m'n Yamaha YHT-S 400. Meer moet dat niet zijn...
    je koopt toch geen bose voor aan de tv ... man man. koop een deftige surround set zoals die van monitor audio. bose is voor pubers die alleen maar vettige bas willen. blijf er van weg

als je geen budget hebt voor een goede set begin dan met 2.0 of 2.1 en bouw deze verder uit. veel beter dan die soundbar brol.

voor niet veel geld heb je al een volledig 5.1 setje van q- accoustics. dat is de best bang for the buck die je kan kopen. eventueel met Svs pb subwoofer.

ikzelf had eerst zo een "atmos" soundbar van sony (hgst-xxx van ronde de 1000 euro enkele maanden geleden was toen 1 van de beste soundbars op de markt). heb deze vervangen door

2 x monitor audio silver 50 boekenplank speakers
    1x monitor audio silver c150
    2x monitor audio bronze fx als surrounds
    1x supernova MKIV 12" sub
    denon x2400H receiver.

en het verschil in geluid is niet te beschrijven. uit zo een kleine balk kunnen gewoon niet de juiste tonen komen.
    Laatst gewijzigd door zaj; 4 januari 2019 om 10:26

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    ik heb al 2jeen LG oled b6 en ik zou nooit meer terug willen gaan naar 1080p en sdr. het verschil is immens. mensen die zeggen van niet hebben nog nooit een goede OLED tv gehad. is elke euro al waard geweest.

en koop u alstublieft een lg. geen enkel ander besturingsysteem komt in de buurt van WebOS.
    ..
    Ik zou nu net geen Lg kopen ze hebben nu eenmaal de slechste upscaler tov Sony/Pana als ik een Oled moest kopen was het toch zeker een top van Sony/Pana die tv adds zeggen me niks heb liever een htpc of shield tv erop en klaar

De Oleds van jaar geleden van Lg zijn ook geen vergelijk n meer anno 2018/2019 tov de huidige Oleds zelfs de Qled van 2018 zijn beter qua beeld dan de Oleds van 2 jaar geleden, dat Ces maar komt kijk eigenlijk wel uit naar microled en wat er evt komt van Oleds in + 80inch.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    4k is nutteloos op een 55inch als je er +3m gaat vanaf zitten maar he je kan uitpakken met je 4k tv en

55 inch is nogtans de beste beeldverhouding voor 4K. vanaf 65 is je PPI count al zolaag dat je bijna hetzelfde gevoel hebt van 1080p te kijken op een 40 inch tv...

ik hoop niet dat jij het type bent dat met zijn megagrote tv te koop loopt en dan ingebouwde speakers gebruikt of 1 of andere crappy soundbar.

Ik zou nu net geen Lg kopen ze hebben nu eenmaal de slechste upscaler tov Sony/Pana als ik een Oled moest kopen was het toch zeker een top van Sony/Pana die tv adds zeggen me niks heb liever een htpc of shield tv erop en klaar

De Oleds van jaar geleden van Lg zijn ook geen vergelijk n meer anno 2018/2019 tov de huidige Oleds zelfs de Qled van 2018 zijn beter qua beeld dan de Oleds van 2 jaar geleden, dat Ces maar komt kijk eigenlijk wel uit naar microled en wat er evt komt van Oleds in + 80inch.

qled beter dan OLED

de oled panelen van 2016 en 2018 zijn trouwens exact dezelfde op 5-7% meer brightness na. en dit komt omdat de coating verdunt is. het paneel is qua kleuren enz voor bijna 99% hetzelfde.

enige reden om een c7/c8 te kopen is omdat je last hebt van teveel lichtreflectie in je woonkamer of je wilt atmos langs je tv willen passeren in plaats van via de receiver. maar god weet waarom je dat zou willen doen. 2019 zijn er wel grote veranderingen. 120Hz @4K ,freesync en low latency detection voor games. dat is al misschien eens de moeite om te upgraden.
    Laatst gewijzigd door zaj; 4 januari 2019 om 10:28

iTrader
    3 (100%)
    je koopt toch geen bose voor aan de tv ... man man. koop een deftige surround zet zoals die van monitor audio. bose is voor pubers die alleen maar vettige bas willen. blijf er van weg
    .
    Bose bass? en blijft grappig wat marketing kan doen de grootste brol in ht land en da blijft als zoete broodjes verkopen

Heb die sounbar van hun eens getest wat een drama was dat van sound zelf een deftige 2.1 set klint beter
    Laatst gewijzigd door Funky22; 4 januari 2019 om 10:37

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)

Een OLED tv koop je voor de HDR, 4k heeft praktisch nergens nut. Niet iedereen heeft überhaupt nog maar de plaats om een +65" tv neer te zetten. Maar bon, als jij er beter door slaapt 's avonds door dat te denken, ga uw gang.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

iTrader
    3 (100%)
    55 inch is nogtans de beste beeldverhouding voor 4K. vanaf 65 is je PPI count al zolaag dat je bijna hetzelfde gevoel hebt van 1080p te kijken op een 40 inch tv...

ik hoop niet dat jij het type bent dat met zijn megagrote tv te koop loopt en dan ingebouwde speakers gebruikt of 1 of andere crappy soundbar.
    Denon 6300
    Qa 3050
    Qa 3020
    Qa 3000c
    Sub klipsh Sw115
    En een setje inbouw van B&W voor atmos

En nee je bent mis 55 inch is niet de beste beeldverhouding in 4k op +3 m afstand

iTrader
    3 (100%)
    Een OLED tv koop je voor de HDR, 4k heeft praktisch nergens nut. Niet iedereen heeft überhaupt nog maar de plaats om een +65" tv neer te zetten. Maar bon, als jij er beter door slaapt 's avonds door dat te denken, ga uw gang.
    Grappig want bij Hdr verkleint de aanbevolen ideale kijkfstand nog...

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Denon 6300
    Qa 3050
    Qa 3020
    Qa 3000c
    Sub klipsh Sw115
    En een setje inbouw van B&W voor atmos

En nee je bent mis 55 inch is niet de beste beeldverhouding in 4k op +3 m afstand
    deftig setje!

de upscaler van je tv maakt trouwens niets uit als je een shield gebruikt want die doet alle upscaling (ik heb ook een shield), al helemaal als je plex gebruikt want dan is het je server die software scaling doet. ( kodi laat de hardware waar het op draait scalen). de hardware scaler in de tV is enkel voor de ingebouwde apps en die worden idd zelden gebruikt. als ik me niet vergis doet je receiver zelf ook alles qua scaling als je toestellen daar op aangesloten zijn.

de scaler in de shield is ook niet het van het.. apple tv had beter geweest maarja.. zo kan je blijven dingen kopen

als je graag tv kijkt met al die motion troep aan dan moet je idd sony kopen. zij hebben de beste post processing. maar 99% van de HT enthousiasts zetten al die post processing toch af. uiteindelijk komt het er op neer dat je tv gewoon dient als monitor en zelf niets van post processing, scaling, ... en dat overlaat aan andere hardware.

iTrader
    3 (100%)
    qled beter dan OLED

.
    Goed lezen aub de Q9 2018 speelt jou 2 jaar oude Lg Oled weg verschil in kwaliteit tussen Qled 2016/17 en Qled 2018 is nammelijk groot heb niks gezegd over de huidige oled vs de qleds.

Trouwens ken er die van een Q9 naar een Lg oled zijn gegaan en na 3 dagen hun Lg retour hebben gestuurd en terug naar de Q9 zijn gegaan...

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Grappig want bij Hdr verkleint de aanbevolen ideale kijkfstand nog...
    Gij zit op een meter van uw tv ofwat? Nu, aan uw posts en poststijl te zien hebt gij precies wel een paar opgekropte frustraties steken.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (90%)
    Ik wil geen speakers rondom, ik wil geen extra kabels trekken...

En Bose brol ? Laat me niet lachen. Ik zoek geen peperdure surroundset. Ik wil gewoon hetzelfde als wat ik nu heb. Die Yamaha YHT-S 400 is een supergoed systeem voor de prijs en meer wil ik er ook niet aan kwijt.
    Hier een review van indertijd :
    https://www.whathifi.com/yamaha/yht-s400/review

Dat Bose systeem valt af, net gezien dat je er eigenlijk nog een subwoofer bijkoopt, weliswaar draadloos, maar toch niet volledig want waar haal je de stroom vandaan... En mijn TV meubel is ingewerkt, vast, met 2 hoge smalle, vaste kasten langs weerszijden. Geen enkele mogelijkheid om daar kabels door te trekken of gaatjes te boren. Alle aansluitingen (elektriciteit, ethernet, etc) zitten ingewerkt achter in de kast en zo wou ik het ook.

Enorm jammer dus dat Yamaha dat systeem niet meer produceert (althans, een versie ervan die 4K ondersteunt)...

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Ik wil geen speakers rondom, ik wil geen extra kabels trekken...

En Bose brol ? Laat me niet lachen. Ik zoek geen peperdure surroundset. Ik wil gewoon hetzelfde als wat ik nu heb. Die Yamaha YHT-S 400 is een supergoed systeem voor de prijs en meer wil ik er ook niet aan kwijt.
    Hier een review van indertijd :
    https://www.whathifi.com/yamaha/yht-s400/review

Dat Bose systeem valt af, net gezien dat je er eigenlijk nog een subwoofer bijkoopt, weliswaar draadloos, maar toch niet volledig want waar haal je de stroom vandaan... En mijn TV meubel is ingewerkt, vast, met 2 hoge smalle, vaste kasten langs weerszijden. Geen enkele mogelijkheid om daar kabels door te trekken of gaatjes te boren. Alle aansluitingen (elektriciteit, ethernet, etc) zitten ingewerkt achter in de kast en zo wou ik het ook.

Enorm jammer dus dat Yamaha dat systeem niet meer produceert (althans, een versie ervan die 4K ondersteunt)...
    bose is geen brol maar enorm duur voor wat het is. je betaald voor het merk en krijgt geluid dat niet klinkt zoals het zou moeten horen. die yamaha balk van jou was inderdaad een veel betere koop dan gelijk welke bose set.

je kan toch boekenplank speakers aansluiten op je receiver en deze in je kast plaatsen? dat is toch niet anders dan een tv aansluiten op je decoder, playstation,...

surround speakers is inderdaad al wat lastiger. nu net een huis gekocht en heel de woonkamer aan het herdoen. gewoon de kabels in de muren plamuren, dicht doen en er over verven en behangen

https://imgur.com/a/zOmKKdv

ziet er dan zo uit als het af is:
    https://cdn.shopify.com/s/files/1/08...g?v=1538469883
    Laatst gewijzigd door zaj; 4 januari 2019 om 10:52

iTrader
    3 (100%)
    Gij zit op een meter van uw tv ofwat? Nu, aan uw posts en poststijl te zien hebt gij precies wel een paar opgekropte frustraties steken.
    3m10 en 120 inch projector scherm, als ik in de nieuwe woning beslis geen ht ruimte meer te maken heb ik de opties huidige 60inch tv te houden ma is al 6 jaar en een tab tension projector scherm van 92 of 100 inch.
    Om niet te veel qua beleving in te boeten als ik men projector opgeef is een +82inch tv een min maat voor mij.

Frustratie? Ik zie die eerder bij jou op je manier van antwoorden /vraag stellen ik deel enkel wat feiten over de kijkafstand, denk niet dat je 1 iemand gaat vinden die het zich beklaagt dat die uiteindelijk van zijn 55inch plan toch naar 65inch is gegaan
    Laatst gewijzigd door Funky22; 4 januari 2019 om 11:28

Pagina 6 van 13 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten