Pagina 3 van 13 Eerste 1234567 ... Laatste
    Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mja, wordt ook nog ingewikkeld. Alle aansluitingen (netwerk, stroom) zitten in het vaste meubel ingebouwd. Ik wil echt geen kabels ernaast zien liggen. De subwoofer ergens anders zetten is bij mij ook geen optie.
    Zal sowieso een moeilijke zoektocht worden.
    Heb nu dit :
    https://europe.yamaha.com/en/product...400/index.html

Ingebouwde subwoofer met aparte soundbar. Ik heb dus het equivalent van dit nodig, maar dan met 4K ondersteuning. Wordt geen gemakkelijke opdracht, maar ik blijf zoeken
    Eventueel ne Soundbase van Teufel. Heeft 2 downfiring subs, 6 ingebouwde speakers en geïntegreerde versterker.

https://www.teufelaudio.nl/multiroom...ng-p16626.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door silent785 Bekijk bericht
    Heb een Philips 65PUS8102 en HDR heb ik toch vaak, zeker bij m'n xbox en soms bij Netflix. 4k zeer beperkt.

Niemand dat Android TV als criteria heeft? Meer apps(Kodi enz), ingebouwde chromecast,...

Sent from my BKL-L09 using Tapatalk
    Als je Android OS wil zal je naar de Sony KD-55AF8 reeks moeten kijken, die hebben Android.
    Blijkbaar hebben ze ook veel problemen met dat besturingssysteem op die TV's.

Daarom heb ik afgehaakt en LG gekozen met WebOS zo veel malen stabieler. Plus heeft ingebouwde mediaplayer, die net zo goed content van mijn NAS kan streamen als mijn Android Box.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 16 december 2018 om 22:13
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

silent785's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Als je Android OS wil zal je naar de Sony KD-55AF8 reeks moeten kijken, die hebben Android.
    Blijkbaar hebben ze ook veel problemen met dat besturingssysteem op die TV's.

Daarom heb ik afgehaakt en LG gekozen met WebOS zo veel malen stabieler. Plus heeft ingebouwde mediaplayer, die net zo goed content van mijn NAS kan streamen als mijn Android Box.
    Hangt af van televisietoestel vermoed ik want ik heb de mijne al van maart en geen problemen mee.

Bij Android TV kan je gewoon VLC, MXplayer, Archos player,... installeren.

Het nadeel aan andere OS'en is dat apps zoals YouTube kunnen stoppen met werken na X aantal jaren omdat die integratie gebouwd wordt door Samsung, LG,... terwijl dit bij Android TV door Google zelf is.

100%

iTrader
    132 (100%)
    Hangt af van televisietoestel vermoed ik want ik heb de mijne al van maart en geen problemen mee.

Bij Android TV kan je gewoon VLC, MXplayer, Archos player,... installeren.

Het nadeel aan andere OS'en is dat apps zoals YouTube kunnen stoppen met werken na X aantal jaren omdat die integratie gebouwd wordt door Samsung, LG,... terwijl dit bij Android TV door Google zelf is.

Hangt niet af van het toestel zelf. Dat is een gekend probleem dat dat niet stabiel draait op nieuwere TV's. Zeg niet dat dat vaak voorkomt maar het kan.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    7 (90%)
    Eventueel ne Soundbase van Teufel. Heeft 2 downfiring subs, 6 ingebouwde speakers en geïntegreerde versterker.

https://www.teufelaudio.nl/multiroom...ng-p16626.html
    Komt in de buurt, maar 't ziet er niet uit...

Mja, en dan zoals bij de smartphones na 2 jaar geen updates meer voor Android...

iTrader
    16 (100%)
    Mja, en dan zoals bij de smartphones na 2 jaar geen updates meer voor Android...
    Welke garantie heb je dat WebOS of Tizen wel 2 jaar updates gaan krijgen?

100%

iTrader
    132 (100%)
    Komt in de buurt, maar 't ziet er niet uit...
    Int zwart vind ik die wel mooi. Mooier dan die van Bose i.i.g.

En deze dan?
    https://www.teufelaudio.nl/soundbars...se-p14707.html

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    WebOS ondersteuning is naar mijn mening toch nog vrij goed.. Heb toestel uit 2015, kreeg vorig jaar nog update naar webOS 3.0. Uiteindelijk zal geen enkel tvOS eeuwig ondersteund worden.

iTrader
    7 (90%)
    Int zwart vind ik die wel mooi. Mooier dan die van Bose i.i.g.

En deze dan?
    https://www.teufelaudio.nl/soundbars...se-p14707.html
    Heb ze allemaal al bekeken van Teufel. Is niet mis maar nog niet helemaal wat ik zoek. Een TV bovenop zo'n receiver plaatsen is toch ook niet mijn idee van een aantrekkelijk systeem. Maar, toegegeven, nog altijd beter dan een aparte subwoofer...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    WebOS ondersteuning is naar mijn mening toch nog vrij goed.. Heb toestel uit 2015, kreeg vorig jaar nog update naar webOS 3.0. Uiteindelijk zal geen enkel tvOS eeuwig ondersteund worden.
    Heb mijn huidige Philips TV gekocht in 2012 en in 2014 al de melding gekregen dat de apps geen updates meer zouden krijgen. Het liefst van al kocht ik een TV zonder smartfunctie, dat veroudert toch te snel. Ik gebruik momenteel m'n PS4 Pro voor Netflix, Youtube en toestanden. Daar ben je zeker dat, zo lang de PS4 ondersteund wordt, je updates zal krijgen. En die ondersteuning, in dit geval van Sony, zal veel langer zijn dan die van om het even welke TV (met inbegrip de toestellen van Sony zelf)...

iTrader
    0
    Heb momenteel een Full HD 40 inch TV van Philips, een toestel uit de 7000 serie (2012) met Ambilight.

Nu is dat toestel nog prima in orde ; de 'smart' kant ervan werkt al enkele jaren niet meer wegens niet meer ondersteund, maar goed.
    Ik heb eigenlijk wel zin in een groter toestel. Ik zeg wel 'groter' en dus niet noodzakelijk 4K.

Ik vraag me af of een 4K TV écht wel de moeite waard is : die demo's in de winkel zien er natuurlijk allemaal geweldig uit, maar real life scenario's zijn toch wel anders :
    - een heel groot deel van de TV-kanalen zenden nog niet eens uit in Full HD, laat staan 4K (Telenet HD digicorder)
    - het streamen van 4K content zal zwaarder wegen op je internet abo ; ik heb een Wigo abonnement, vanaf 750Gb word je als grote gebruiker opgemerkt en val je terug op 10Mbit down tot het einde van je aanrekeningsperiode. iPads van de kids, computers van de kids, iphones van de kids, mijn computer, mijn ipad, en dan Netflix er nog eens bij. Als ik dan ook nog eens overschakel op 4K streams bij Netflix, dan zal ik quasi elke maand als grote gebruiker aanzien worden.
    - ik heb nog een grote DVD-collectie, die er via upscaling naar Full HD nog heel goed uitzien, maar m'n BluRays zien er natuurlijk een stuk beter uit
    - hoe zullen voornoemde DVD's varen bij een upscale naar een 4K TV ? En wat met mijn BluRays ? Geen zin om die allemaal te vervangen door UHD BluRays, een grote extra kost
    - er zijn ook Full HD TV's met HDR : is dat écht zo'n groot verschil ? En wat met standaarden ? Er zijn blijkbaar verschillende standaarden van HDR (net zoals er HD-DVD en Blu Ray was). Welke moet je TV dan ondersteunen ?
    - Wat met mijn Surround systeem, een Yamaha YHT-S 400, een systeem met virtual surround, met 3 HDMI aansluitingen en ondersteuning voor 1080p, gekocht in 2012 toen er nog geen sprake was van 4K. Kan ik dan zomaar 4K Netflix streamen naar de TV ? Hmm, neen he, de HD Digicorder ondersteunt geen 4K. Dan de nieuwe wel, maar wat met dat surround systeem ? Een Xbox One X met een UHD BluRay via die Yamaha ? No go, denk ik. Dus om ten volle van 4K te genieten, zal ik én de TV, én de digicorder, én de home cinema moeten vervangen. Ouch !
    - En last but not least : de prijsverschillen, LED-LCD vs OLED. OLED zal er gelikt uitzien, zonder twijfel, maar zo'n meerprijs is toch niet geoorloofd, eh
    https://www.coolblue.be/nl/televisie...1/merk:philips

Dus, hamvraag, wat is het nut van een 4K TV, terwijl ik voor minder geld een grotere nieuwe topklasse Full HD TV kan kopen ?
    Ervaringen zijn daar wellicht puur subjectief in, but here goes:
    Wij zijn zowat een jaar geleden opgeschakeld van de Sony HX920 55" (prima Full HD, was topmodel enkele jaren terug, werkt nog prima en staat nu op de slaapkamer) naar de Sony KD-65A1 65" (4k en Oled). Tot hiertoe nog niet beklaagd; heerlijk beeld, beter, scherper, helderder en contrastvoller dan de vorige.

• Wat betreft TV hebben we weinig feedback; Netflix/Prime zijn de standaard kanalen hier; gewone televisie hebben we een tijdje terug buiten gesmeten. We hebben wel nog een tijdje overlap gehad, en voor zover ik me kan herinneren kwamen HD kanalen mooi op dat scherm, en waren zelfs SD-kanalen best aan te zien (duidelijk mindere kwaliteit, maar niet dat het niet om aan te zien is)
    • 4K streamen op Netflix geeft prachtig beeld (net zoals 4K discs), maar is in het achterlijke Belgenlandje met download limits niet zo'n strak plan. Geen zorg, Full HD content speelt even mooi af en scheelt je een hele hap op de borrel.
    • DVD's hebben we hier niet zo heel veel meer liggen; blu-ray des te meer. Die spelen even scherp af als op een gewone Full HD, maar met mooier kleurenbereik. 4K discs geven je de final touch, uiteraard, maar het is niet dat je blu-rays plots een pixel-mess worden. Als je de combo dolby-vision & 4K discs open trekt, dan gaat dat beeld echt wel next-level
    • Wat betreft soundsystem: afhankelijk van je speler kun je video/audio apart laten lopen, waarbij je beeld rechtstreeks naar tv gaat en geluid rechtstreeks naar receiver. Hoeft dus niet noodzakelijk een issue te zijn, maar check je specs van je systeem. Receiver is hier intussen ook al 2 jaar out (STR1080) maar die slikt 4k zonder issue
    • OLED: wij hebben er eentje staan, en dat beeld is zalig - zouden geen andere meer willen , de gewone Full HD die nu boven staat, heeft dan ook niet bijster veel werk meer

Het nut: dat zal puur aan je eigen subjectieve oordeel vasthangen

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Kun je bij Netflix per ding dat je bekijkt switchen tussen 4K en HD? Of moet je dat telkens in je profiel gaan aanpassen?
    Want als ik overschakel op 4K tv zou ik enkel 4K streamen bij visueel spectaculaire films waar dat echt tot zijn recht komt. Better Call Saul hoef ik bv niet in 4K te zien.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

iTrader
    16 (100%)
    Heb mijn huidige Philips TV gekocht in 2012 en in 2014 al de melding gekregen dat de apps geen updates meer zouden krijgen. Het liefst van al kocht ik een TV zonder smartfunctie, dat veroudert toch te snel. Ik gebruik momenteel m'n PS4 Pro voor Netflix, Youtube en toestanden. Daar ben je zeker dat, zo lang de PS4 ondersteund wordt, je updates zal krijgen. En die ondersteuning, in dit geval van Sony, zal veel langer zijn dan die van om het even welke TV (met inbegrip de toestellen van Sony zelf)...
    Philips TV's die uitgekomen zijn voor 2015 hebben geen Android. Dat is het ding juist, bij Android gebeuren de updates van de apps door de app ontwikkelaars zelf(YouTube door Google, Netflix door Netflix zelf), dit gebeurd via de Play Store en niet door de maker van de TV.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Zoals ik eerder aangaf zijn OS updates minder belangrijk bij Android omdat de apps worden geupdate via de play store door de ontwikkelaars. Pas als apps bepaalde OS'en niet meer gaan ondersteunen dan heb je problemen. Bv Chrome is onlangs gestopt met het ondersteunen van Android jellybean (wat dateert van 2012).

Tis ook zo dat het gemakkelijker is om een Android TV app te porten als je al een bestaande Android app hebt. Itt WebOS, Tizen,... waar je van scratch moet beginnen.

100%

iTrader
    7 (90%)
    Ook al links en rechts gehoord dat TV's met een eigen OS stabieler werken dan Android. Nu ja, nie zo belangrijk, ik maak er toch geen gebruik van. Het is niet omdat ik plots Netflix via de TV zou kunnen bekijken dat ik m'n PS4 Pro daar niet meer zou voor gebruiken...
    En nog iets : de TV moet een mat scherm hebben, geen glanzend...

M'n Philips TV nu is mat, m'n ouders hebben een Samsung met glanzend scherm. No way...

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Heb een vraagje over Blu Ray en v's waar ik het juiste subforum niet voor vind. Dit topic sluit er het dichtst bij aan.

Het is zo dat ik Criterion Blu Rays verzamel, films gerestoreerd naar 4K.
    Wat zou er gebeuren als ik deze blu ray laat spelen op een blu ray speler die maximum 1080P HD en een tv die ook enkel 1080P HD speelt ?

Het logische antwoord is volgens mij dat ik, om het maximum uit deze blu ray te halen ook een 4K blu ray en een 4K tv moet aanschaffen, niet ?
    Of zal de 4K blu ray nog steeds van betere kwaliteit lijken op mijn 1080P HD dan een gewone blu ray ?
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    UHD (4k) blurays werken niet op gewone bluray spelers.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het spijt me het te moeten zeggen maar je kan geen 4k blu rays (UHDs) afspelen op een gewone bluray speler. Het goeie nieuws is dat je tegenwoordig al deftige 4k spelers kan vinden voor 150 eur.

Pagina 3 van 13 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten