Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo duur zijn LG 65" OLED's van de 8 reeks niet meer. Zelfs goedkoper dan die 65" LED.

https://www.tvreus.nl/ultra-hd-tv/lg...-garantie.html

Heb dezelfde, maar €800 meer betaald in oktober vorig jaar.

Voor de Wii kan je een Wii2HDMI adapter kopen op ebay voor €5. Heb dat ook zo gedaan zo mijn stiefdochter nog altijd Wii kan spelen op haar LG LED TV.

Voor die prijs zou ik niet twijfelen, eerlijk gezegd.
    Die LED 65 inch waar ik het over heb kost nu (eindereeksmodel) wel een dikke 700 euro minder dan die OLED waar jij naar linkt, hoor
    1500 euro is de absolute limiet die ik mezelf gesteld heb (liefst wat minder) en met die 65PUS8503 zit ik daar nog een stuk onder...

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Die LED 65 inch waar ik het over heb kost nu wel een dikke 700 euro minder dan die OLED waar jij naar linkt, hoor
    1500 euro is de absolute limiet die ik mezelf gesteld heb (liefst wat minder) en met die 65PUS8503 zit ik daar nog een stuk onder...
    Bij de link van die Philips staat €2200 adviesprijs. Dus dacht dat dat de actuele prijs was. Ik blijf weg van Philips, dus ken de prijzen niet echt.

Zou toch zien voor een OLED, ga je misschien spijt van krijgen als je een gewone LED nu koopt terwijl je voor €1889 een 65" C8 van LG bvb. kan kopen. Moest je nog even wachten zakt die prijs nog meer als de nieuwe 9 reeks uit is.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.2 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor
    Astro A40 TR Headset + MixAmp - Corsair Dark Core SE RGB mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    7 (90%)
    Bij de link van die Philips staat €2200 adviesprijs. Dus dacht dat dat de actuele prijs was. Ik blijf weg van Philips, dus ken de prijzen niet echt.

Zou toch zien voor een OLED, ga je misschien spijt van krijgen als je een gewone LED nu koopt terwijl je voor €1889 een 65" C8 van LG bvb. kan kopen. Moest je nog even wachten zakt die prijs nog meer als de nieuwe 9 reeks uit is.
    Nieuwe modellen van Philips komen uit ergens eind april. Heb eigenlijk nog nooit iets anders van TV gehad dan Philips. Was aan 't kijken naar LG en zijn goeie toestellen (m'n vriendin heeft een 43 inch 4K TV van LG) maar geen Ambilight he. Eens je dat gewoon bent...
    En zoals ik zei, een 65 inch OLED voor max. 1500 euro ? En wachten, tja, kan je altijd doen, alles wordt uiteindelijk goedkoper na een tijd.

Maar zeg eens, waarom blijf je weg van Philips terwijl je LG aanprijst ? LG en Philips delen AFAIK nog altijd technologie (die nano LED's van die Philips 8503 vind je ook terug in LED TV's van LG, bijvoorbeeld). Is het omwille van Android of omwille van de panels die ze gebruiken ?
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 15 april 2019 om 13:37

iTrader
    131 (100%)
    Nieuwe modellen van Philips komen uit ergens eind april. Heb eigenlijk nog nooit iets anders van TV gehad dan Philips. Was aan 't kijken naar LG en zijn goeie toestellen (m'n vriendin heeft een 43 inch 4K TV van LG) maar geen Ambilight he. Eens je dat gewoon bent...
    En zoals ik zei, een 65 inch OLED voor max. 1500 euro ? En wachten, tja, kan je altijd doen, alles wordt uiteindelijk goedkoper na een tijd.

Maar zeg eens, waarom blijf je weg van Philips terwijl je LG aanprijst ? LG en Philips delen AFAIK nog altijd technologie (die nano LED's van die Philips 8503 vind je ook terug in LED TV's van LG, bijvoorbeeld). Is het omwille van Android of omwille van de panels die ze gebruiken ?
    Nu kost die C8 nog €1889 binnekort is dat nog minder. De mijne is zelfs op 6 maanden tijd meer dan €800 gezakt.

Heb vroeger genoeg materiaal van Philips gehad en dat ging snel kapot. Vind de kwaliteit t.o.v. modellen niet zo denderend en ook omdat ze Android gebruiken, bij Sony werkt dat maar half zen gat terwijl die TV's nog duurder zijn.

In LED TV's komt hun paneel idd nog voor maar OLED is volledig LG.

Vind voor die prijs dat er betere keuzes qua merk zijn.
    Intel Core i7-5820K @4.2 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor
    Astro A40 TR Headset + MixAmp - Corsair Dark Core SE RGB mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    7 (90%)
    Nu kost die C8 nog €1889 binnekort is dat nog minder. De mijne is zelfs op 6 maanden tijd meer dan €800 gezakt.

Heb vroeger genoeg materiaal van Philips gehad en dat ging snel kapot. Vind de kwaliteit t.o.v. modellen niet zo denderend en ook omdat ze Android gebruiken, bij Sony werkt dat maar half zen gat terwijl die TV's nog duurder zijn.

In LED TV's komt hun paneel idd nog voor maar OLED is volledig LG.

Vind voor die prijs dat er betere keuzes qua merk zijn.
    Niet dat ik niet opensta voor andere merken.
    Maar Ambilight is enkel Philips. Ook een mat display vind je niet, behalve bij LG (LDC LED dan, alle OLED modellen zijn bljkbaar allemaal glanzend, ook bij Philips). Bij Samsung is het allemaal blinky-blink voor zover ik weet. Ik verdraag geen reflectie in het scherm, bron van ergernis bij mij.
    Wat Android betreft : blijkbaar werkt Android, zoals je zegt, niet goed bij Sony toestellen. Bij Philips draait dat heel wat beter, blijkbaar.

't Is uiteindelijk altijd afwegen, maar ik heb nu deze TV gevonden voor een heel interessante prijs (de volledige adviesprijs zou ik er niet voor over hebben). En aangezien ik nu een nieuwe wil. Denk dat ne mens soms veel te veel wikt en weegt over sommige dingen.
    Als ik naar een winkel ga kijken om te vergelijken, loop ik meteen aan Samsung voorbij. Bij mij moet alles wat ik koop meteen een 'klik' geven (vorig weekend voor een salon gaan kijken, eerste wat ik zag in de winkel was meteen prijs ; heb nog wat rondgelopen en er nog 30 andere gezien maar toch teruggekomen naar m'n eerste keuze, dit terzijde ). Sony spreekt me ook niet aan. Mischien heb ik wat Samsung en Sony betreft ongelijk maar m'n ouders hebben een Samsung, m'n schoonouders een Sony, allebei 40 inch Full HD en op ongeveer hetzelfde moment gekocht als mijn Philips Full HD. Noch de Samsung noch de Sony kan tippen aan de beeldkwaliteit van mijn Philips. Maar dat is mijn persoonlijke mening, iemand anders kan daar een andere mening op nahouden.
    Panasonic ken ik ook wel, grootvader in de UK heeft er zo eentje, prima toestel ook, maar doet me anders weining. Ge ziet, 't zit allemaal in de familie
    En tenslotte LG : m'n vriendin heeft een 43 inch LED model 4K gekocht en dat is ook een prima toestel (wel een basismodel maar werkt prima).
    Ben geen merkslet maar ik blijf wel trouw aan een merk als ik tevreden ben. LG heb ik overwogen, maar de ambilight heeft de doorslag gegeven.

Blijft dan nog de kwestie LED vs OLED, maar OLED is me, voor het formaat dat ik NU wil, nog veel te duur.

iTrader
    131 (100%)
    Ik heb praktisch altijd Samsung gehad. Sinds ik naar LG monitoren ben overgeschakeld, ben ik meer gaan uitzoeken bij LG qua TV's en moet zeggen dat die kwalitatief 1 van de betere zijn. Ook omdat alle OLED TV's een LG paneel hebben, wilt wel iets zeggen. Sony heeft dan weer een andere filter ervoor, maar het blijft een LG.

Moest ik Android willen zal ik wel een Nvidia Shield ofzo kopen. Alhoewel het OS van LG heel stabiel is. Zelfs de ingebouwde mediaplayer kan perfect 4K HDR 10-bit aan zonder stotteren.

OLED's worden alsmaar goedkoper. Op de dag van vandaag goedkoper. Nieuwe LG's of Philips OLED's staan al voor de deur, dus je zou stom zijn als je nu nog een gewone LED koopt, imho.

iTrader
    2 (100%)
    Heb Mijne 75 inch €998 betaald vorige maand bij Krefel Tcl U75C7006 zit nog €350 cashback op lol koopje van het jaar
    Top tv beeld 4K/Hdr geeft die prima weer en totaal geen last van fel verlichte subs met HDR beeld die Chinezen weten wel hoe een tv te maken Tcl is niet voor niks de nr 3 fabrikant in de tv wereld

Tot 65 inch zou ik niet twijfelen en voor Oled gaan +65inch zijn ze belachelijk duur

iTrader
    7 (90%)
    Nog eventjes aan 't denken of ik toch niet voor LG zou gaan. Die Ambilight bij Philips doet me serieus twijfelen maar er is een model bij LG, de 65SK9500 met full array Pro local dimming, en alle tests zijn er lovend over, komt verdomd dicht in de buurt van OLED qua zwartwaarden.
    https://www.lg.com/nl/televisies/lg-...A?returnFlag=Y

Heb 'm het goedkoopst gevonden bij Darty, een Franse keten vergelijkbaar met Vandenborre en Krefel in België. Ik veronderstel dat ik dat toestel probleemloos in België kan gebruiken (Telenet digicorder) ? Je weet maar nooit met die Fransen
    Er is een winkel van Darty op 3 km van m'n werk dus ik kan die probleemloos afhalen. En hoe zit het dan bijvoorbeeld met garantie ? Ik kan dan waarschijnlijk niet op LG België rekenen ?

Er zitten hier nogal wat LG liefhebbers, dus iemand ervaring met dit toestel ?

iTrader
    4 (100%)
    Sinds vandaag weer internet aan 1,42Mbps zoals enkele maanden geleden

Hopelijk weer geen reset nodig anders al m’n instellingen weg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Nog eventjes aan 't denken of ik toch niet voor LG zou gaan. Die Ambilight bij Philips doet me serieus twijfelen maar er is een model bij LG, de 65SK9500 met full array Pro local dimming, en alle tests zijn er lovend over, komt verdomd dicht in de buurt van OLED qua zwartwaarden.
    https://www.lg.com/nl/televisies/lg-...A?returnFlag=Y

Heb 'm het goedkoopst gevonden bij Darty, een Franse keten vergelijkbaar met Vandenborre en Krefel in België. Ik veronderstel dat ik dat toestel probleemloos in België kan gebruiken (Telenet digicorder) ? Je weet maar nooit met die Fransen
    Er is een winkel van Darty op 3 km van m'n werk dus ik kan die probleemloos afhalen. En hoe zit het dan bijvoorbeeld met garantie ? Ik kan dan waarschijnlijk niet op LG België rekenen ?

Er zitten hier nogal wat LG liefhebbers, dus iemand ervaring met dit toestel ?
    Uiteindelijk zijn de LED's van het scherm zelf belangrijker dan de LED's achter de tv.

En ik snap al helemaal niet waarom je naar die andere LG kijkt. Die heeft evenmin ambilight en kost praktisch evenveel als die 65C8. Dus dan zou ik echt niet begrijpen waarom je voor de "net niet" versie zou gaan wanneer je voor hetzelfde budget een 65" OLED in uw living kunt zetten.
    Deception hides in all you see, corruption hangs in the air that you breathe.

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Uiteindelijk zijn de LED's van het scherm zelf belangrijker dan de LED's achter de tv.

En ik snap al helemaal niet waarom je naar die andere LG kijkt. Die heeft evenmin ambilight en kost praktisch evenveel als die 65C8. Dus dan zou ik echt niet begrijpen waarom je voor de "net niet" versie zou gaan wanneer je voor hetzelfde budget een 65" OLED in uw living kunt zetten.
    Die Ambilight is het enige wat me enigszins tegenhoudt om iets anders dan Philips te kopen. Maar die LG 65SK9500 heeft betere zwartwaarden, bijna zo goed als OLED volgens tests. En ook volgens die reviews maakt Full Array backlighting wel degelijk serieus verschil tov Edge Led wat in de meeste LED panels zit.
    Goedkoopste prijs die ik kan vinden voor die 65C8 is trouwens 1899, die 65SK9500 1490. M'n budget is 1500, maximum. Net niet dus, ik weet het, maar het stopt ergens. 65 inch OLED heb je gewoon niet voor die prijs.

iTrader
    131 (100%)
    Die Ambilight is het enige wat me enigszins tegenhoudt om iets anders dan Philips te kopen. Maar die LG 65SK9500 heeft betere zwartwaarden, bijna zo goed als OLED volgens tests. En ook volgens die reviews maakt Full Array backlighting wel degelijk serieus verschil tov Edge Led wat in de meeste LED panels zit.
    Goedkoopste prijs die ik kan vinden voor die 65C8 is trouwens 1899, die 65SK9500 1490. M'n budget is 1500, maximum. Net niet dus, ik weet het, maar het stopt ergens. 65 inch OLED heb je gewoon niet voor die prijs.
    Hier issem €1884. Mijne 65E8 was op 2-3 weken tijd al bijna €300 gezakt. Deze zal wel volgen dan.

Zo'n bijna OLED TV is, imho, het ook niet. Ge zult u nadien op je kop slagen als je misschien nog even had gewacht.

https://www.tvreus.nl/ultra-hd-tv/lg...-garantie.html

iTrader
    7 (90%)
    OK, heb nu m’n keuze beperkt tot 2 toestellen, waarvan ik er één deze week zou willen bestellen.

En probeer me alsjeblieft niet te overtuigen om OLED te kopen.
    Ik ga niet meteen op de wagen springen wat nieuwe technologie betreft. OLED is relatief nieuw, terwijl LCD-LED een bewezen technologie is. Die verhalen over burn-in bij OLED zijn wellicht wat overdreven, maar toch. Niemand durft het met 100% zekerheid zeggen omdat die panels nog niet lang genoeg op de markt zijn. Die zogeheten Image Retention is sowieso ook iets wat me zal storen, ook al is het van voorbijgaande aard. En ik merk zulke dingen meteen op.
    Mocht ik nu een TV zoeken voor een ‘home cinema’ kamer, dan zou ik wel voor OLED kiezen (en nog wat bijsparen), maar voor gebruik in de huiskamer, door het hele gezin (die, het moet gezegd worden, heel vaak eens de digicorder of PS4 op langdurig op pauze zetten, en ik kan niet altijd achter hun gat lopen om te kijken wat ze aan ’t doen zijn), kies ik liever voor LCD-LED, maar dan wel een topmodel, met alle toeters en bellen.
    Voilà, dat was mijn disclaimer

Mijn budget is dus maximum 1500 euro, geen cent meer.
    Eerste kandidaat is de Philips 65PUS8503, laagste prijs die ik kan krijgen is 1450 euro.
    https://www.philips.be/c-p/65PUS8503...jdig-ambilight

Tweede toestel is de LG 65SK9500, laagste prijs 1490 euro.
    https://www.lg.com/nl/televisies/lg-65SK9500PLA

Beide toestellen zijn LCD LED, de Philips is Edge LED, de LG Full Array. Beiden gebruiken nanocell technologie dus voor het overgrote deel hetzelfde panel. De zwartwaarden op de LG schijnen heel dicht aan te leunen bij een OLED, de Philips heeft dan weer Ambilight waar ik zo weg van ben.

Moeilijke keuze, Ambilight of betere zwartwaarden ? Ik zou wel zonder Ambilight kunnen, veronderstel ik, en het verschil tussen Edge LED en Full Array dimming is echt wel groot, denk ik. Ander verschil is Android voor de Philips, Web OS voor de LG. Welke van de twee zal het langste updates krijgen ? Zou jammer zijn mocht het smart gedeelte van de TV het na 4 of 5 jaar al voor bekeken houden.

LG vs Philips, Full Array vs Ambilight...

Edit :
    Bijkomende vraag nl. over WebOS : ik heb een Youtube Premium en Youtube music abo. Op Android zijn die apps sowieso beschikbaar, maar hoe ziet dat met WebOS ?

Edit 2 : never mind. Youtube Music is zelfs nog niet beschikbaar op Android TV...
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 16 april 2019 om 15:05

iTrader
    7 (90%)
    Uiteindelijk deze besteld :

1479 euro, zeker geen slechte deal, als je 't mij vraagt. 'k Had het nooit gered zonder jullie hulp

iTrader
    131 (100%)
    Uiteindelijk deze besteld :

1479 euro, zeker geen slechte deal, als je 't mij vraagt. 'k Had het nooit gered zonder jullie hulp
    Tjah, je wist mijn keuze. Van die andere ken ik niet veel, omdat ik dat niet waard vind voor dat geld.

Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011

Regels voor berichten