Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

GPU vervangen, PC POST niet

Gdag allen,

Ik heb een vreemd pc probleem: ik heb een RX580 die defect is en terug moet. Ik wou deze vervangen door mijn oude GTX590 maar als ik deze in de PC steek wil mijn PC niks doen. Als ik op de power knop druk gaat mijn fan heel even een tikje bewegen en dan stoppen. Het is alsof mijn pc denkt dat er een storing is. Als ik mijn GTX590 niet in de pc steek boot hij perfect maar zie ik niks. CPU is een i5 2500k en heeft dus een IGPU, alleen heeft mijn moederbord geen VGA, DVI noch HDMI of DP uitgangen. Die kan ik dus niet gebruiken. Ik kan wel remote desktop gebruiken maar dat werkt enorm traag om 1 of andere reden. De resolutie staat ook zodanig laag dat alles super groot is en om 1 of andere reden kan ik in het juiste menu niet genoeg scrollen om aan deze instelling te kunnen.

Wat zou er verkeerd kunnen zijn met mijn pc? De laatste keer dat ik de GTX gebruikte functioneerde deze perfect, deze was gewoon te traag voor Fallout 4. Sindsdien heeft deze in een handdoek gewikkeld in een doos gezeten. Ik kan mij niet voorstellen dat bv statische elektriciteit van de handdoek de GPU zou kapot gemaakt hebben. De 2x 8 pin connectoren zaten aangesloten. Ik heb de GPU al opnieuw in zijn slot gestoken, het andere slot geprobeerd,... Weet iemand raad?
    Als ik het me goed herinner had ik een gelijkaardig probleem toen ik van GTX naar RX overstapte maar ik heb geen idee hoe ik dat toen opgelost heb, of dat misschien vanzelf opgelost is.

Bedankt al voor de tips. Via Google vind ik niemand die dit exacte probleem heeft.

(PS: mobiel getypt vergeef me de fouten)
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    statische electriciteit is wel een mogelijkheid om uw electronica om zeep te helpen.

Werk via remote desktop. Zet de pc's naast elkaar. En pas de grafische instellingen aan via de oorspronkelijke pc, maar kijk dus op het scherm van de RD. Of is dat geen optie?

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    statische electriciteit is wel een mogelijkheid om uw electronica om zeep te helpen.

Werk via remote desktop. Zet de pc's naast elkaar. En pas de grafische instellingen aan via de oorspronkelijke pc, maar kijk dus op het scherm van de RD. Of is dat geen optie?
    Ik weet dat het kan, maar het zou me wat verbazen. Ik heb uw suggestie geprobeerd maar dat lukt dus ook niet. Windows is precies niet blij dat er geen scherm is. Ik ga eens proberen een andere GPU in handen krijgen.
    Twitch|Steam|PSN

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    CMOS clearen op moederbord?
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Vervang eens de koelpasta op die 590. Heb hetzelfde voorgehad met een oude 7950, pc ging niet aan, maar de fans bewogen minuscuul
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

iTrader
    10 (100%)
    Ik heb mijn RX580 terug gestoken en getest, pc draait maar post niet. BIOS resetten helpt niet. Waarschijnlijk mijn moederbord per ongeluk een statische schok gegeven of zo. Ik heb geen ander om te testen. Goeie dag wel om uw pc kapot te krijgen 😅

Ben aan het kijken voor een kleine upgrade.
    Twitch|Steam|PSN

Tags for this Thread

Regels voor berichten