Pagina 3 van 3 Eerste 123

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zit jij dan nog op een oude Telenet modem? Ik dacht dat de nieuwe AC wifi hadden.
    Ja de onze gaat al enige jaren mee
    Is zeker nog geen ac.

transfers naar mijn NAS die beneden staat halen tegen de 40 MBps, equivalent van tegen de 320 Mbps!
    Ik haal nu vanop laptop op wifi naar de NAS ook 30-40MB/s. Heel blij mee nu.

iTrader
    0
    Mijn vader is gisteren naar de Telenet Shop geweest om een gratis telenet booster aan te vragen (is een AP en de eerste is gratis):
    https://www2.telenet.be/nl/klantense...telenet-huren/

Ze zeiden dat hij dit online moet aanvragen, maar ze hebben hem wel direct een nieuwe modem meegegeven.
    Dus misschien eens de moeite om info te vragen of je ook een nieuwe modem kan krijgen + dan nog een extra AP?

Dit zal de goedkoopste optie zijn en op zo'n AP zitten 4 extra LAN poorten.
    Indien je de modem nog aangekocht hebt zal je die waarschijnlijk niet kunnen vervangen.

Je kan natuurlijk idd ook een eigen router + switch kopen.
    Ik heb zelf Telenet Modem Only met vast IP -> kleine switch (voor de digicorders aangezien modem-only geen ingebouwde switch heeft) -> Router -> grote switch voor thuisnetwerk (Cisco SG300-28MP) -> 3 APs

Wanneer je een switch koopt is het mss ook handig om eens te kijken of je PoE nodig hebt of niet.
    Het is meestal niet nodig maar wel handig. Al mijn APs en cameras zijn aangesloten met enkel UTP zonder aparte voeding (stekker).

Je kan ook eens zien of uw NAS LAN aggregation ondersteunt (indien er meerdere UTP aansluitingen zijn op de NAS) en indien zo, of uw gewenste switch dit ook heeft.
    Opnieuw, niet echt nodig, maar kan handig zijn indien er verschillende mensen bijvoorbeeld HD video streamen op hetzelfde moment en je wat extra snelheid wilt.
    Laatst gewijzigd door MilM1; 3 augustus 2019 om 22:18

iTrader
    11 (100%)
    Zelfs met een Telenet AC router/AC combinatie ga je nooit dezelfde kwaliteit hebben als met kwalitatieve, deftige geconfigureerde en goed geplaatste dedicated AP's, dus zeker de goede keuze...

Ik heb zo'n AC model, maar daar is de wifi ook van uit geschakeld omwille van de redenen die hierboven zijn aangehaald. Ik gebruik zelf een Ubiquiti UAP-AC-Pro en een UAP-AC-LR en daar ben ik heel tevreden van. De LR heeft een verder bereik op 2.4gHz en de Pro theoretisch een grotere throughput op 5Ghz, voor meer simultane clients, maar waarom ik hem kocht is de andere POE standaard en een Ethernet Passthrough.

Tip: Als je ooit zou overwegen een eigen router te nemen, dan kom je in bepaalde situaties in de problemen als je die achter het router van Telenet zet, omdat je dan een "double NAT" situatie hebt, wat te vermijden is als je je netwerk van buitenaf wil bereiken. Je kan, als je nog een oud modem hebt van Telenet, een gratis omruil naar een "modem only" model vragen. Als je de meest recente (witte, met AC WiFi) hebt, kost een omruil naar een modem only je 90 euro. Modem only moet je alleen doen als je bereid bent zelf een degelijk router of gateway te zetten en te configureren.
    Fractal Design R6 Blackout - i7 7700K @4.8gHz - ASUS Prime Z270-A - 16GB Corsair LPX 2666Mhz - 2x MSI GTX1080Ti GamingX in SLI - Samsung 960Evo 500GB NVME - Samsung 750Evo 500GB - Corsair HX1000i - Custom loop (Aquaero 6LT controller, HWlabs radiators, EK blocks & fittings, Noctua fans) - Audioquest Nightowl Carbon - Audioquest Dragonfly Red - Audioengine D1 - Audioengine A5+ - Shure MV5 - Roon

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten