WOI & WOII nutters

1. Solid Q
    Solid Q
    WO I en WO II , waarschijnlijk de meest aangrijpende, invloedvolle gebeurtenissen in de geschiedenis van de mensheid. Geen wonder dat er nog zoveel nutters de dag van vandaag rondlopen, zo blijven we volgende generaties eraan herinneren
  2. Razzia
    Razzia
    Well said.
  3. DFS
    DFS
    Nuts!
  4. TheFuckingDutchman
    TheFuckingDutchman
    Beetje jammer dat de Amerikaanse kant veel meer belicht wordt dan de Russische kant.
  5. DFS
    DFS
    Kvraag me af hoe het zou zijn geweest als Duitsland de oorlog had gewonnen.
  6. Razzia
    Razzia
    Speculatie: als de allied invasie van west europa mislukt was, dan zou het misschien nog zo ver gekomen zijn dat de US een nuke hadden gesmeten op berlijn... De russen zouden dan ook niet kunnen geholpen hebben, sinds er geen 2de front was. Denk niet dat de duitsers de oorlog hadden kunnen winnen, as i said, die nukes. Alles plat (ruhrgebied bv) en dan gewoon opnieuw een invasie proberen, afgelopen.

Maar dit is maar wat speculatie eh
  7. Timmie
    Timmie
    Ik denk dat de nederlaag van Duitsland sowieso onafwendbaar was.
    Rusland had veel meer grondstoffen/mankracht/getalsterkte/... dan Duitsland.

Of er atoomwapens gebruikt zouden zijn tegen Duitsland betwijfel ik ten zeerste, het was niet de intentie van de VS/GB om Duitsland op de knieën te krijgen zonder de gebieden eerst te veroveren. De invloedssferen moesten wel degelijk worden uitgetekend voor een nieuwe wereld na de oorlog. Als de VS gewoon hadden geprobeerd om met één atoombom dat te bewerkstelligen denk ik dat Rusland dat niet had geaccepteerd (aangezien Stalin al heel lang een tweede front wilde).

De atoombom op Japan is natuurlijk iets anders, aangezien de pacific war veel belangrijker was vanuit Amerikaans standpunt. In hun ogen waren de Japanners ook minderwaardige mensen. Tegenover de Duitsers hadden ze dat gevoel absoluut niet, integendeel. Veel Duitsers leefden immers in de VS (immigranten).
  8. Razzia
    Razzia
    Idd, true. Dat was iets wat ik in mijn laatste post niet echt duidelijk gemaakt had, nl. dat de nederlaag van duitsland onafwendbaar was (zoals jij zegt)

En ja, het feit dat de amerikanen de japanners als minderwaardig beschouwden kan ik best wel inkomen. Het feit dat er banzai/kamikaze aanvallen uitgevoerd werden moest wel (om het lichtjes uit te drukken) merkwaardig overgekomen zijn. Het was gewoon de mindset van de japanner. De gewone duitse burger was gelijk een amerikaan in vele, vele opzichten.

Vond het wel grappig, toen de kernbommen gegooid waren op japan zei keizer hirohito iets in de trant van: "Dit schaadt onze oorlogsondernemingen." Zegt genoeg imo.
  9. Ikben
    Ikben
    Ik zag persoonlijk duitsland best winnen. Hadden ze ons weg geveegt bij Duinkerken hadden we een zware klap te verduren gekregen. Als Hitler dan slim genoeg was om niet met Rusland te gaan vechten had hij best een mooi rijkje kunnen uitbouwen. Hij had ook de italianen niet moeten laten vechten want ze stelde niets voor tov de duitse troepen.

Persoonlijk zou ik meer respect hebben voor de japanse krijgers, hun mentaliteit van het eervoller om te sterven dan te vluchten vind ik altijd zo facinerend.

Al bij al was iedereen die in deze oorlog heeft gevochten een held en we kunnen ze nooit genoeg bedanken voor de opoffering die zij hebben gemaakt voor ons.
  10. TheFuckingDutchman
    TheFuckingDutchman
    Als Hitler nog een aantal jaar had gewacht had Duitsland kunnen winnen. Zeker met de u-boot vloot van 1942. Daarnaast heeft Hitler idd fouten gemaakt door de aanval op Frankrijk even stil te leggen omdat het toch allemaal iets te snel ging naar zijn zin. De Duitse troepen hadden Duinkerken makkelijk kunnen bereiken
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 169
Pagina 1 van 17 1234511 ... Laatste

Inloggen

Inloggen