Historia

1. Timmie
    Timmie
    Haha Lander, sloeber

@ Nuytuh: wij hebben een verschillend aantal vakken per jaar (gaande van 14 in het eerste jaar tot een 7 tal in het laatste jaar). Wij hebben examens in januari en in juni en we krijgen ook meteen erna onze resultaten.
  2. Avondland
    Avondland
    Als ik Manama doe heb ik drie opties: Master na Master in de Cultuurwetenschappen, Master na Master in de Archivistiek of Master na Master in de journalistiek. Maar als ik na mijn Master geschiedenis ergens aan de slag kan als wetenschappelijk onderzoeker of de kans krijg om te doctoreren grijp ik natuurlijk mijn kans.
  3. Timmie
    Timmie
    Ik ben officieel historicus

Afgestudeerd met onderscheiding, 73,4%.

Ik kijk al uit naar de master journalistiek vanaf volgende week!
  4. Avondland
    Avondland
    Hoe bevalt de master journalistiek tot nu toe?
  5. Timmie
    Timmie
    Zeer goed eigenlijk. Een paar academische vakken, maar vooral veel praktische vakken (buitenlandberichtgeving, economischeber., politieke, gerechtelijke, culturele,...). Die vakken worden gegeven door mensen uit het werkveld.
    - Koen Vidal (chef buitenland De Morgen)
    - Ewald Pironet (economie Knack)
    - Bart Dobbelaere (nieuwsmanager de Standaard)
    - ...

Ben nu 10 weken stagiair bij Het Belang van Limburg (politiek & binnenland redactie), mag elke dag grote artikels schrijven. Super
  6. Avondland
    Avondland
    Lijkt me wel tof! Waar doe je dat? Brussel? Het kan zijn dat ik het in Antwerpen ga doen.
  7. Vorda
    Vorda
    Ik heb, na een opleiding TI (toegepaste informatica) en een jaar Handelsingenieur, besloten dat ik een bredere blik op de wereld wil, en mogelijk iets in diplomatie zou willen gaan doen later Al weet ik dat de kans daarop klein is.

Van wat ik zie hier lijkt het me dat mijn interesses bv gelijk lopen met Timmie (EU, nieuwste tijd, politiek/economisch) en Avondland. Hebben jullie een meer politiek georiƫnteerde loopbaan overwogen?
    Ik weet bv van een vriend die na een gelijkaardige studie een zeer veelzijdige job bij de EU heeft nu.
  8. Avondland
    Avondland
    Een politieke partij zie ik niet direct zitten, eerder een meer onafhankelijke journalistieke kritische positie dan weer wel. Of reisjournalistiek, gemengd met hier en daar een flinke dosis cultuur- en maatschappijkritiek waar het moet.
Weergegeven resultaten: 151 t/m 158 van 158
Pagina 16 van 16 Eerste ... 61213141516

Inloggen

Inloggen