Serie zonder boekdiscussie (NO SPOILERS)

1. eS
    eS

Deze thread dient enkel om te discussiëren over de serie, elke verwijzing naar de boeken resulteert in een ban uit de usergroup.
    Originele openingspost van Creamium:

31 maart is het zover. Dan gaat het langverwachte derde seizoen van Game of Thrones, de reeks gebaseerd op George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire, van start. Het vorige seizoen eindigde met een cliffhanger van jewelste, dus kijken miljoenen mensen uit hoe de strijd om de Seven Kingdoms verder gaat.

Dit wordt niet zomaar een seizoen. Dit is het seizoen dat showrunners/schrijvers/regisseurs David Benioff en D.B Weiss per se wilden maken. Het is gebaseerd op (ruwweg) het eerste deel van 'A Storm of Swords', het derde boek uit de reeks en de heilige graal van IaF. Gezien het een serieuze turf is, wordt dit boek in 2 seizoenen opgesplitst.

Trailer van het nieuwe seizoen : Game Of Thrones Season 3: Trailer - YouTube

10 mil views in 2 dagen. Hoezo hype?

Introductie van de nieuwe castleden. In deze vid ontbreekt o.m. Ciarán Hinds, die Mance Rayder speelt.

Meer nuttige links :
    - Youtube-playlist met alle making of vids
    - Winter is Coming. De beste site om up to date te blijven.
    - Tower of the Hand geeft je veel info en met de handige scope-functie kan je grotendeels spoilervrij blijven. Aanduiden wat je gezien/gelezen hebt en klaar is kees.
    - Westeros.org. Bij voorkeur voor mensen die al boeken gelezen hebben, of er mee bezig zijn. Zeer in depth over alle aspecten van Ice and Fire.

FAQ

Q. Speciaal seizoen? Cool. Heb de vorige boeken niet gelezen, maar ik kan perfect aan dat derde beginnen toch?
    A. Nope. De tv-serie verschilt intussen al voldoende van de boeken, en als je met het derde boek begint, zal dit wat verwarrend overkomen. Begin bij het begin, je zal het je niet beklagen.

Q. En als ik specifiek info of uitleg wil over één van de boeken?
    A. Kom dan naar onze Ice and Fire-thread, waar één of andere geek je meer info geeft. Daar mag je over ieder boek vragen, zolang je ook spoilertags gebruikt. Ook hebben we in deze usergroup een vraagjesthread, waar seriekijkers achtergrondinformatie kunnen vragen aan boekenlezers, zonder gespoiled te worden over nog te komen verhaallijnen

Q. Ik wil s2 (nog eens) bekijken! Wanneer komt die set nu in godsnaam uit?
    A. 4 maart. dvd en blu-ray. Aw yiss. Toon HBO dat je maar niet genoeg krijgt van draken, zwaarden en tetten, koop de set!

Q. Is het ok als ik hier lange posts over de verschillen met de boeken maak?
    A. Bij de stijve tepels van Carice van Houten, NEE! We spreken hier vooral over de tv-reeks. Er is een aparte thread hiervoor. Algemene vragen of off-hand opmerkingen mogen altijd, maar dan ZEKER in spoiler tags, met disclaimer. Zo:

Spoiler for fake spoiler voor SoS:

Zet het boek in kwestie dan zeker in je beschrijving.

Q. Is het waar dat Emilia Clarke samen is met Seth MacFarlane?
    A. Ja. Dol wit it.

Episode-schema (regisseur | schrijver | airdate) :

1 Daniel Minahan | David Benioff & D. B. Weiss (March 31)
    2 Daniel Minahan | Vanessa Taylor (April 7)
    3 David Benioff & D. B. Weiss | David Benioff & D. B. Weiss (April 14)
    4 Alex Graves | David Benioff & D. B. Weiss (April 21)
    5 Alex Graves | Bryan Cogman (April 28)
    6 Alik Sakharov | David Benioff & D. B. Weiss (May 5)
    7 Michelle MacLaren | George R. R. Martin (May 12)
    8 Michelle MacLaren | David Benioff & D. B. Weiss (May 19)
    9 David Nutter | David Benioff & D. B. Weiss
    10 David Nutter | David Benioff & D. B. Weiss
    Voila. Let op voor spoilers online, lees geen Youtube-comments en vooral : prepare for The Storm!
  2. ironhorn
    ironhorn
    hoe oud zijn de overgebleven stark kinderen nu eigenlijk in de serie?
  3. eS
    eS
    Van Sansa werd er dacht ik tijdens de huwelijks-episode gezegd dat ze nog maar 14 was? En Game of Thrones wiki geeft aan dat Bran 11 is en Rickon 6. Arya staat niet vermeld, maar zal ook rond de 9-11 liggen. Jon Snow is ongeveer 18, zelfde leeftijd als Daenerys ongeveer.
  4. eS
    eS
  5. -----
    -----
    Ik ben nog altijd door dat harteloze einde gedegouteerd. Hopelijk volgt Rickon dra! Ik werd, bij wijze van spreken, bijna even slecht van zijn klein stukje als van the red wedding

Bovendien begint het mij stilaan te ergeren dat Khaleesi zo probleemloos een paar steden en legers kan verwerven
  6. Time
    Time
    Ze beschikt nu eenmaal over een paar immens krachtige troeven. Tetten + draken. Voorlopig zijn de tetten nog iets machtiger maar dat zal niet lang duren.

Deze layout zorgt voor koppijn trouwens. Kan je niet van dat wit af? :/
  7. eS
    eS
    Helaas niet, dark theme is nooit deftig uitgewerkt voor groepen blijkbaar.
  8. -----
    -----
    Ik zou er toch niet voor zwichten hoor!

Om eens goed met het ganse drama op het forum te lachen
    George R.R. Martin "Game Of Thrones" Spoilers @ TeamCoco.com
    (voor alle duidelijkheid: geen echte spoilers)
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Inloggen

Inloggen