Onderschatte en/of Miskende film

1. Bart Religion
    Bart Religion
    Meest onderschatte en miskende film die mij te binnen schiet moet toch wel Star Trek 2 zijn.

Een van de beste sci-fi films die ik al gezien. Ik vermoed dat die miskend is omdat er ook al zoveel crap onder de naam 'Star Trek' is uitgekomen.

Toch is dit gewoon een pareltje die iedere sci-fi liefhebber eens met open-mind moet checken.
    Hiermee bedoel ik, alle vooroordelen over Star Trek zoals onnozele aliens, cheesy dialogen en nietszeggend 'techno-babble' achterwege laten.

Want niks van dat in Star Trek 2. Dat soort gedoe is eigenlijk pas later gekomen met Next Generation.

Het verhaal gaat eigenlijk vooral om de personages. Kirk is 20 jaar ouder dan in de serie en heeft een saaie administratieve functie als Admiraal. Hij beseft dat z'n jaren van glorie achter hem liggen.
    De sfeer en visuals van de film stralen dit ook uit. De sfeer is donker en claustrofobisch. Met momenten doet het mij aan Blade Runner denken.
    Hij wordt echter 'wakker geschud' als een oude vijand terug komt.

Ik wil niet te veel verklappen, maar vooral de dieperliggende thema's zoals ouder worden, laten gaan of proberen terug te vinden en de eeuwige noodzaak aan 'zingeving' in het leven maken de film interessant.

Verder is het ook nog een spannend, duister en claustrofisch wraakverhaal sterk beïnvloed door Moby Dick (qua verhaal) en Das Boot (qua sfeer).
    Hoe ver kan en wil iemand gaan om z'n doel te bereiken en tegen welke kost? Zowel de protagonist als de antagonist willen in wezen hetzelfde, enkel zijn hun methodes verschillend.
  2. PBR Streetgang
    PBR Streetgang
    Ben nooit een fan geweest fan Star Trek, maar aangezien ik van de allerlaatste film serieus heb kunnen genieten, heb ik geleerd dat ST zeker niet all-bad is. Ik zou deze film dus wel een kans kunnen geven.

Een waanzinnig onderschatte film vind ik persoonlijk The Hospital van Arthur Hiller.
  3. Jayvie
    Jayvie
    Ik vind The Island onderschat op het forum!
  4. PBR Streetgang
    PBR Streetgang
    komaan dude, hier nie beginnen, he...
  5. Jayvie
    Jayvie
    ? Mogen we al niet meer lachen ook niet? Jeez
  6. PBR Streetgang
    PBR Streetgang
    oke oke, THe Island is cool....
  7. Ricky Roma
    Ricky Roma
    not.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA.
  8. w00tw00t
    w00tw00t
    Naar mijn mening (wat direct bij mij opkomt):
    - The Brain (1988). Geweldige film voor zijn tijd. Je verwacht niets anders van een horror uit die periode.
    - Pitch Black. Ik ken zeer weinig mensen die deze hebben gezien. Iedereen kent Chronicles of Riddick maar weinigen kennen Pitch Black... Toch wel een van de beter sci-fi's.
    - Enemy Mine. Zoveel keer gezien en vind deze nog steeds geweldig
    - Aeon flux
    - Dark City
  9. PBR Streetgang
    PBR Streetgang
    Dark City was geweldig, maar Aeon Flux vond ik toch maar een flater ofzo. Het is geen onaangename film, maar toch voelde die zo ongelooflijk same old same old aan.
  10. Zwief
    Zwief
    Pich Black was goed!!!! en Enemy Mine ook.

Misschien minder gekend maar geweldig goed : Moon en Hard Candy
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
Pagina 1 van 2 12 Laatste

Inloggen

Inloggen