iTrader
    8 (100%)

Canon 24-70 sharpness

Hello,

Heb sinds eergisteren via 2dehands een Canon 24-70 L lens aangeschaft, maar ik stel mezelf toch vragen bij deze lens. Toen ik eergisteren enkele test foto's nam had indruk dat de linkerkant van de foto telkens waziger uitkomt dan zou moeten, en sommige fotos zijn helemaal niet scherp, of toch niet wat je van een L lens zou verwachten.

Vandaag dan toch nog eens wat geprobeerd, toch iets scherper gekregen maar ik hoop dat enkele mensen met iets meer ervaring met deze lens me meer info kunnen geven want ergens ben ik er nog steeds niet van overtuigd.

Ik heb de foto's op Flickr gezet, kwestie van niet alles hier op het forum te moeten zetten :-).

Link !

Alvast bedankt !
    -

w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Jeffrey Friedl's Blog » Jeffrey’s Autofocus Test Chart

Kan zijn dat de lens slecht gekalibreerd is. Moet je dan bijstellen in uw camera settings
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Beste is dat je een 2dehands lens bij de verkoper test. Er kan veel mis zijn met een lens en ze achteraf terug brengen is moeilijk. Maar in dit geval zijn dat natuurlijk vijgen na pasen.

w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beste is dat je een 2dehands lens bij de verkoper test. Er kan veel mis zijn met een lens en ze achteraf terug brengen is moeilijk. Maar in dit geval zijn dat natuurlijk vijgen na pasen.
    Altijd inderdaad doen met iedere lens ongeacht waar je die koopt.
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.

Regels voor berichten