iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

PC Moederbord Socket 1155

Hallo 9lives Members,

Mijn systeem heeft de laatste weken problemen met opstarten.
    Deze wil niet door starten (geen blauw scherm maar zwart) na 7 x opstarten lukt het me meestal wel om in de bios te geraken.
    Wanneer ik daar dan afsluit zonder aanpassingen, start het systeem door naar windows.
    Eenmaal in windows dan werkt het systeem zonder problemen.
    PSU / geheugen / GFX kaart en ssd zijn reeds getest of vervangen.... Nieuwe windows installatie ....niets verhielp mijn probleem.
    Ik ga er dus vanuit dat het, het moederbord moet zijn wat de problemen veroorzaakt.

Vreemd is het wel, want na de bios en opstart werkt de pc gewoon goed ... temperaturen zijn in orde, benchmarks zijn ok en kan gewoon gamen.
    Nu wil ik begin volgend jaar wel upgraden naar een nieuw ryzen systeem, wanneer deze overal beschikbaar zijn.
    Ik probeer dus nog een paar maanden te overbruggen, en ben dus op zoek naar een goedkoop socket 1155 moederbordje.

Mijn CPU is een 3770K socket 1155 ... moederbordje hoeft geen overclocker te zijn ... misschien heeft iemand nog iets liggen waar die voor een klein prijsje vanaf wil.

Ik zie bij buy&sell soms hele down/up grade setjes voor weinig geld, maar daar ben ik meestal te laat en zijn deze al verkocht na een paar uur.

Als iemand iets heeft liggen ... graag een bericht of via PM.

MVG Powel

Pesticide's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    bios geprobeerd te flashen naar een oudere/nieuwere versie ? Helpt soms met weird stuff. zelfs gewoon dezelfde versie reflashen kan helpen want biosen kunnen soms corrupten

recent een nieuwe geluidskaart of andere hardware erin gestoken ? Ik had ooit een hardware conflict tussen geluidskaart en moederbord met crazy random wil niet booten onverklaarbare isseus (boote 1 keer op 10) , bleek dat de toen zeer dure creative geluidskaart en mobo gewoon niet wilden samenwerken en ik zelfs van de producent van de mobos nieuw mobo had gekregen met beta bios en extra resistor gesolderd just for me lol
    Laatst gewijzigd door Pesticide; 3 november 2020 om 23:59
    Oldsschool

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pesticide Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    bios geprobeerd te flashen naar een oudere/nieuwere versie ? Helpt soms met weird stuff. zelfs gewoon dezelfde versie reflashen kan helpen want biosen kunnen soms corrupten

recent een nieuwe geluidskaart of andere hardware erin gestoken ? Ik had ooit een hardware conflict tussen geluidskaart en moederbord met crazy random wil niet booten onverklaarbare isseus (boote 1 keer op 10) , bleek dat de toen zeer dure creative geluidskaart en mobo gewoon niet wilden samenwerken en ik zelfs van de producent van de mobos nieuw mobo had gekregen met beta bios en extra resistor gesolderd just for me lol
    Hey Pesticide,

Bedankt voor het meedenken, Bios flash en nieuwe batterij op het mobo veranderde niets aan het probleem.
    Er is ook geen nieuwe hardware bij gekomen, en de cpu had ik met een paar programma's gechecked op fouten .. beidde progs gaven geen errors aan.
    Blijft alleen nog het moederbord over, wat het probleem kan veroorzaken.

MVG Powel

iTrader
    42 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Iets heel soms, heb je snel starten in Windows 10 al eens afgezet? Geeft soms conflicten op oudere hardware.

In welke prijscategorie zoek je een bordje?
    Ik denk dat ik een pc te koop heb staan met een 1155, maar dan moet ik die opofferen.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hi vw-sjeezer,
    Windows snel starten en andere setings zijn ook al geprobeerd.

Prijs hangt af welk bordje het is.

MVG Powel

successor's schermafbeelding
    iTrader
    546 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    wat zou je nog geven voor een GA-z77x-D3H? inclusief core i5 3450.
    Carmen is het allerliefste meisje van de hele wereld

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt allemaal voor de aanbiedingen.
    Ik heb al iets gevonden in buy&sell.

CLOSED*

Regels voor berichten