Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    Converted's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Systeembouwer gezocht.

Is er hier iemand die zich geroepen voelt om mijn nieuwe pc in elkaar te helpen steken?

Durf het zelf niet aan en kan wel hulp gebruiken. Nog nooit eerder zelf gedaan en een complete leek.

Ben van Berchem. Weet dat het met corona moeilijk is, maar kan eventueel met de nodige afstand of via Skype ofzo.
    Laatst gewijzigd door Converted; 26 mei 2020 om 06:07

DJones's schermafbeelding
    iTrader
    428 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    waar je al uw pc onderdelen aankoopt, bouwen ze dat ook voor jou hoor kost zoveel niet

windows 10 installeert practise alles zelf niets moeilijk aan
    Melodic Progressive Chill-Out Mix Set 2020

https://youtu.be/xxp2q7Y_ISM

2.DIE.4's schermafbeelding
    iTrader
    100 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb je alles al? Ik wil je wel helpen, maar als je al even wat tutorials opzoekt op Youtube, kom je al een heel eind ...

Hardwaregedeelte:
    Mobo uitpakken, CPU installeren, RAM inprikker, koeler installeren, SSD in je m.2-slot prikken, case uitpakken, zien dat de juiste pinnetjes klaarzitten voor installatie van het moederbord, I/O-shield plaatsen, moederbord plaatsen, kabels van case aansluiten, voeding installeren en kabels aansluiten (8-pin CPU, 24-pin), GPU inprikken en vastschroeven met 2 vijsjes, pci-e aansluiten op de GPU.

Softwaregedeelte:
    Windows Media Creation tool gebruiken in combinatie met een lege USB-stick van min. 8GB om een bootable USB te maken, in BIOS instellen dat er wordt opgestart vanaf de USB, Windows installen, na installatie updates uitvoeren

Dat is het zowat in grote lijnen en daarmee kan je zeker al aan de slag.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    137 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJones Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    waar je al uw pc onderdelen aankoopt, bouwen ze dat ook voor jou hoor kost zoveel niet

windows 10 installeert practise alles zelf niets moeilijk aan
    Niet altijd. Bij megekko bvb. doen ze dat al niet. Bij Alternate en Azerty kost dat al gauw €100 en bij Alternate ben je verplicht een OS aan te kopen dat ook al min. €100 kost.

Daarom dat ik dat vaak doe voor leden die hun onderdelen bij megekko aankopen, om zo toch een €150-tal te besparen.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 26 mei 2020 om 13:01
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.DIE.4 Bekijk bericht
    Heb je alles al? Ik wil je wel helpen, maar als je al even wat tutorials opzoekt op Youtube, kom je al een heel eind ...

Hardwaregedeelte:
    Mobo uitpakken, CPU installeren, RAM inprikker, koeler installeren, SSD in je m.2-slot prikken, case uitpakken, zien dat de juiste pinnetjes klaarzitten voor installatie van het moederbord, I/O-shield plaatsen, moederbord plaatsen, kabels van case aansluiten, voeding installeren en kabels aansluiten (8-pin CPU, 24-pin), GPU inprikken en vastschroeven met 2 vijsjes, pci-e aansluiten op de GPU.

Softwaregedeelte:
    Windows Media Creation tool gebruiken in combinatie met een lege USB-stick van min. 8GB om een bootable USB te maken, in BIOS instellen dat er wordt opgestart vanaf de USB, Windows installen, na installatie updates uitvoeren

Dat is het zowat in grote lijnen en daarmee kan je zeker al aan de slag.
    Het softwaregedeelte lukt me wel.

Ik zie enkel op tegen het hardwaregedeelte. Omdat ik het nog nooit eerder heb gedaan.

Vooral de cpu installeren met de koeler baart me zorgen dat ik iets stuk doe of de koelpasta niet goed krijg. Voor de rest moet ik idd eens opzoeken welke volgorde te nemen.

Heb de producten nog niet, maar wel al een wenslijst gemaakt met hulp op tweakers: https://tweakers.net/gallery/559432/wenslijst/

Daar zeiden ze dat dit goed samen moet werken.
    Heb een budget van 900 euro. En vooral belangrijkste is dat de case, koeler, fans etc niet te luid zijn wegens wonen op een appartement. Zou alles ook willen aankopen bij Alternate, behalve de Bitfenix voeding, Crucial geheugen en ssd.

Is de ssd crucial p1 500gb goed genoeg? Of toch de 1tb versie nemen of de Kingston a2000?
    Laatst gewijzigd door Converted; 26 mei 2020 om 17:27

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Niet altijd. Bij megekko bvb. doen ze dat al niet. Bij Alternate en Azerty kost dat al gauw €100 en bij Alternate ben je verplicht een OS aan te kopen dat ook al min. €100 kost.

Daarom dat ik dat vaak doe voor leden die hun onderdelen bij megekko aankopen, om zo toch een €150-tal te besparen.

Klopt. Windows en drivers enzo installeren is geen probleem. Enkel het hardwaregedeelte moet ik stap voor stap gaan doen...

En ben nog niet uit welk scherm het moet worden. Heb nu een iiyama VA paneel gekocht. En of ik toch mss voor een TN paneel moet gaan.

iTrader
    137 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Converted Bekijk bericht
    Klopt. Windows en drivers enzo installeren is geen probleem. Enkel het hardwaregedeelte moet ik stap voor stap gaan doen...

En ben nog niet uit welk scherm het moet worden. Heb nu een iiyama VA paneel gekocht. En of ik toch mss voor een TN paneel moet gaan.
    Als je dat echt niet vertrouwd wil ik die Pc anders gerust wel bouwen. Doe dat vaak voor forumleden.

Woon in Hoboken, dus niet al te ver van Berchem.

Heb je al een lijst van onderdelen samengesteld?
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je dat echt niet vertrouwd wil ik die Pc anders gerust wel bouwen. Doe dat vaak voor forumleden.

Woon in Hoboken, dus niet al te ver van Berchem.

Heb je al een lijst van onderdelen samengesteld?

Yep (wenslijst pc): https://tweakers.net/gallery/559432/wenslijst/

Twijfel enkel nog of dit mobo wel voldoende is met eventuele uitbreiding in de toekomst. Ge weet nooit. Op vlak van casefans en warmte.

Of zijn die 2 fans die nu in de case zitten voldoende icm de 1650 en amd 3600?

Is de crucial p1 1tb een ok ssd? Of is de Kingston a2000 een betere keize?

Las dat de p1 bij grote files in snelheid zakt snel, of dat merk je niet echt bij normaal gebruik?

iTrader
    137 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Yep (wenslijst pc): https://tweakers.net/gallery/559432/wenslijst/

Twijfel enkel nog of dit mobo wel voldoende is met eventuele uitbreiding in de toekomst. Ge weet nooit. Op vlak van casefans en warmte.

Of zijn die 2 fans die nu in de case zitten voldoende icm de 1650 en amd 3600?

Is de crucial p1 1tb een ok ssd? Of is de Kingston a2000 een betere keize?

Las dat de p1 bij grote files in snelheid zakt snel, of dat merk je niet echt bij normaal gebruik?
    Zou dan eerder dit bord kiezen, moest je ooit willen upgraden naar een zwaardere CPU.
    https://www.megekko.nl/product/produ...-K4-moederbord

Kan zonder problemen een stock 3950X aan.

RAM kan je vervangen met deze (zo bespaar je ook wel €20):
    https://www.megekko.nl/product/produ...Geheugenmodule

Voeding met deze:
    https://www.megekko.nl/product/produ...PSU-PC-voeding

GPU met deze:
    https://www.megekko.nl/product/1963/...-OC-Videokaart

Ben geen fan van Gigabyte mobo's en GPU's, dus stel die over het algemeen weinig voor.

De Crucial P1 is zeker een deftige SSD, die heel snel is en nog vrij cheap is ook. Bij normaal gebruik heb je daar zeker geen last van. Installeer die vrij vaak in systemen dat ik bouw, prestaties zijn zeker heel deftig.

Een extra fan vooraan bij de case bijsteken kan wel helpen met de airflow, dus een extra Pure Wings 2 140mm PWM is zeker geen slechte investering.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zou dan eerder dit bord kiezen, moest je ooit willen upgraden naar een zwaardere CPU.
    https://www.megekko.nl/product/produ...-K4-moederbord

Kan zonder problemen een stock 3950X aan.

RAM kan je vervangen met deze (zo bespaar je ook wel €20):
    https://www.megekko.nl/product/produ...Geheugenmodule

Voeding met deze:
    https://www.megekko.nl/product/produ...PSU-PC-voeding

GPU met deze:
    https://www.megekko.nl/product/1963/...-OC-Videokaart

Ben geen fan van Gigabyte mobo's en GPU's, dus stel die over het algemeen weinig voor.

De Crucial P1 is zeker een deftige SSD, die heel snel is en nog vrij cheap is ook. Bij normaal gebruik heb je daar zeker geen last van. Installeer die vrij vaak in systemen dat ik bouw, prestaties zijn zeker heel deftig.

Een extra fan vooraan bij de case bijsteken kan wel helpen met de airflow, dus een extra Pure Wings 2 140mm PWM is zeker geen slechte investering.
    Thanks! De cpu upgraden ben ik niet meteen van plan. Crucial ram geheugen en msi mobo en amd cpu zou stabieler zijn volgens tweakers.
    Voeding werd aangeraden omdat de bitfenix uitermate stil is tov de cooler master enzo.
    GPU werd ook aangeraden via tweakers. Van merken echt geen idee welke goed of slecht zijn lol.

In de Be quiet case zitten er standaard 2 pure wings 2 fans in blijkbaar, 1 vooraan en achteraan. Je kan er blijkbaar bovenaan nog 2 bijsteken. Maar in mijn geval niet echt nodig denk ik...

iTrader
    137 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Thanks! De cpu upgraden ben ik niet meteen van plan. Crucial ram geheugen en msi mobo en amd cpu zou stabieler zijn volgens tweakers.
    Voeding werd aangeraden omdat de bitfenix uitermate stil is tov de cooler master enzo.
    GPU werd ook aangeraden via tweakers. Van merken echt geen idee welke goed of slecht zijn lol.

In de Be quiet case zitten er standaard 2 pure wings 2 fans in blijkbaar, 1 vooraan en achteraan. Je kan er blijkbaar bovenaan nog 2 bijsteken. Maar in mijn geval niet echt nodig denk ik...
    Corsair RAM en AMD gaat ook goed samen, hoor. Nog nooit problemen gehad met die combo en heb er al veel gebouwd. Die problemen waren er enkel in't begin toen Ryzen nog wat kinderziektes vertoonde.

Dat MSI bord is niet zo goed voor dat geld.

Die Bitfenix voeding is ook zeker deftig, dus maakt op zich niet echt uit. Maar dan heb je wel ineens 550W.

Gigabyte GPU's zijn kwalitatief wat minder, mobo's zijn wel goed, maar met de BIOS laten ze serieus wat steken vallen.

Vooraan zit 1x 140mm en achteraan 1x 120mm, dus als je 2x 140mm vooraan hebt is dat zeker voldoende. Die 1650S en 3600 worden niet heet genoeg om de case vol te hangen.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Corsair RAM en AMD gaat ook goed samen, hoor. Nog nooit problemen gehad met die combo en heb er al veel gebouwd. Die problemen waren er enkel in't begin toen Ryzen nog wat kinderziektes vertoonde.

Dat MSI bord is niet zo goed voor dat geld.

Die Bitfenix voeding is ook zeker deftig, dus maakt op zich niet echt uit. Maar dan heb je wel ineens 550W.

Gigabyte GPU's zijn kwalitatief wat minder, mobo's zijn wel goed, maar met de BIOS laten ze serieus wat steken vallen.

Vooraan zit 1x 140mm en achteraan 1x 120mm, dus als je 2x 140mm vooraan hebt is dat zeker voldoende. Die 1650S en 3600 worden niet heet genoeg om de case vol te hangen.
    Die cooler master psu zou te luid zijn in vergelijking met de bitfenix psu?

Dus jij zou eerder het msi mobo vervangen voor die asrock omdat het toekomstbestendiger is naar een eventuele cpu upgrade?
    Laatst gewijzigd door Converted; 26 mei 2020 om 21:44

iTrader
    137 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Die cooler master psu zou te luid zijn in vergelijking met de bitfenix psu?

Dus jij zou eerder het msi mobo vervangen voor die asrock omdat het toekomstbestendiger is naar een eventuele cpu upgrade?
    Zo luid gaat die CM voeding nu ook niet echt zijn, je systeem gaat max. 200W trekken, dus de fan zal amper draaien.

Dat Asrock bord is inderdaad beter toekomst gericht als je ooit voor een zwaardere CPU wil gaan. VRM's zijn vooral pakken beter. Die Asrock kan een 3950X aan terwijl die MSI maar een 3700X/3800X aankan mits je deftige airflow over de VRM's hebt, wat niet nodig is bij dat Asrock bord. Plus dat Asrock bord is ook ATX en die MSI is maar MicroATX, dus kleiner en minder USB-poorten achteraan en maar 1x M.2 slot. Die Asrock heeft 2x M.2 sloten en 10 USB-poorten waarvan het merendeel USB3.0 is.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zo luid gaat die CM voeding nu ook niet echt zijn, je systeem gaat max. 200W trekken, dus de fan zal amper draaien.

Dat Asrock bord is inderdaad beter toekomst gericht als je ooit voor een zwaardere CPU wil gaan. VRM's zijn vooral pakken beter. Die Asrock kan een 3950X aan terwijl die MSI maar een 3700X/3800X aankan mits je deftige airflow over de VRM's hebt, wat niet nodig is bij dat Asrock bord. Plus dat Asrock bord is ook ATX en die MSI is maar MicroATX, dus kleiner en minder USB-poorten achteraan en maar 1x M.2 slot. Die Asrock heeft 2x M.2 sloten en 10 USB-poorten waarvan het merendeel USB3.0 is.
    Klopt idd. Dan is het asrock mobo een betere keuze als je kijkt naar usb 3 idd. En alles werkt goed samen met de rest van men pc? Het asrock mobo past ook in die bq pure 500 case?

Die bitfenix psu is ook voldoende ivm die eventuele upgrade van gpu/cpu?
    Laatst gewijzigd door Converted; 26 mei 2020 om 22:07

iTrader
    137 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Klopt idd. Dan is het asrock mobo een betere keuze als je kijkt naar usb 3 idd. En alles werkt goed samen met de rest van men pc?

Die bitfenix psu is ook voldoende ivm die eventuele upgrade van gpu/cpu?
    Jup, alles zal perfect samenwerken met hetgeen dat in die lijst staat.

Die Bitfenix PSU is ook zeker voldoende. 450W is zeker genoeg voor eventuele upgrades. Je systeem zal hooguit 180W verbruiken, dus je hebt nog 270W marge over.

Zelfs een 2080 Super met 254W verbruik zal je kunnen draaien met die voeding en nog voldoende wattage over hebben voor marge.

Regels voor berichten