iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Games geschikt voor beginners

Toen er weer een nieuwe lockdown kwam, had ik besloten eens te beginnen gamen. Ik heb dit als kind nooit gedaan en eigenlijk nooit enige interesse in gehad. Bij een vriend heb ik nog maar pas Star Wars Jedi: Fallen Orders gespeeld en dit heeft de interesse toch aangewakkerd.
    Ik merk echter dat veel games best een hoge leercurve lijken te hebben en niet zo simpel zijn om onder de knie te krijgen. Van shooters word ik eerder erg nerveus door het te veel op verschillende knoppen te moeten drukken

Met de lopende Black Friday acties leek het me een goed idee om eens met wat games aan de slag te gaan, om zo wat te ontdekken. Ik zie door het enorme aanbod echter niet welke games nu juist interessant zijn en welke niet. Spider-Man: Miles Morales leek me wel leuk, maar die is jammer genoeg niet voor Windows beschikbaar. Voor de rest had ik ook gekeken naar Death Stranding en Valhalla, maar dit lijken dan eerder weer games voor de 'gevorderden' onder ons.

Ik vroeg mij dus af of iemand wat tips heeft voor de perfecte beginnergames? Games met een rustige opbouw bijvoorbeeld, zodat je niet meteen onmogelijke battles hebt. Een beetje 'gaming voor dummies' dus...
    Leuke graphics zou ook mooi meegenomen zijn

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    tgoh, ge hebt zoveel soorten games dat het een beetje moeilijk is voor een ander om te weten wat ge leuk gaat vinden.

Meeste shooters of action games hebben toch min of meer een opbouw die u helpen om de knoppen gewoon te worden.

Simpelste games zijn race-games.

Ik dacht van actie games dat bijv. Tomb Raider u stelselmatig leert wat te doen.
    Games zoals Division 2, Breakpoint bouwen ook redelijk langzaam op.

Games zoals Battlefield, Call of Duty zou ik nog even van weg blijven. Daar moet ge redelijk snel mee met de flow zijn.

Een optie om een aantal zaken uit te proberen is een EA Play abonnement pakken. De Play (niet de play pro) is niet zo duur en geeft u toch toegang tot redelijk wat verschillende games (zoals ook Star Wars Jedi: Fallen Order).
    https://www.origin.com/bel/nl-nl/sto...up:vault-games
    Smart enough to know I`m not smart enough.

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C_11 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toen er weer een nieuwe lockdown kwam, had ik besloten eens te beginnen gamen. Ik heb dit als kind nooit gedaan en eigenlijk nooit enige interesse in gehad. Bij een vriend heb ik nog maar pas Star Wars Jedi: Fallen Orders gespeeld en dit heeft de interesse toch aangewakkerd.
    Ik merk echter dat veel games best een hoge leercurve lijken te hebben en niet zo simpel zijn om onder de knie te krijgen. Van shooters word ik eerder erg nerveus door het te veel op verschillende knoppen te moeten drukken

Met de lopende Black Friday acties leek het me een goed idee om eens met wat games aan de slag te gaan, om zo wat te ontdekken. Ik zie door het enorme aanbod echter niet welke games nu juist interessant zijn en welke niet. Spider-Man: Miles Morales leek me wel leuk, maar die is jammer genoeg niet voor Windows beschikbaar. Voor de rest had ik ook gekeken naar Death Stranding en Valhalla, maar dit lijken dan eerder weer games voor de 'gevorderden' onder ons.

Ik vroeg mij dus af of iemand wat tips heeft voor de perfecte beginnergames? Games met een rustige opbouw bijvoorbeeld, zodat je niet meteen onmogelijke battles hebt. Een beetje 'gaming voor dummies' dus...
    Leuke graphics zou ook mooi meegenomen zijn
    Wat voor games speel je graag? Op PC heb je namelijk een enorme keuze. Puzzle games zijn van nature rustig in opbouw en hierbij wordt denkwerk boven snelle reflexen gewaardeerd. Enkele aanraders in die categorie:
    - Portal 2
    - The Witness
    - The Talos Principle

Anderzijds heb je ook adventure games zonder combat die vooral inzetten op het verhaal, bijvoorbeeld:
    - The Walking Dead
    - Detroit Become Human
    - Life is Strange

Of als je action-adventure games wilt die ook een flinke dosis combat hebben maar niet te moeilijk zijn en waarvan je de moeilijkheidsgraad zelf kan instellen:
    - Control
    - Quantum Break
    - Shadow of the Tomb Raider

Death Stranding zou ik ver van wegblijven. Zeer niche game met redelijk complexe mechanics. Valhalla is dan wel weer vrij toegankelijk maar is een enorm lang spel (langer dan 70u).

Nordkapp's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien iets van platformgame zoals Rayman Legends vind ik wel een goeie om mee te starten.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    233 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Weet je wat jou pc ongeveer aankan? In de veronderstelling dat het geen game pc is zal je keuze mogelijk erg beperkt zijn.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor alle tips!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Wat voor games speel je graag? Op PC heb je namelijk een enorme keuze.
    Momenteel lijkt mijn interesse vooral uit te gaan naar open wereld games met een leuk verhaal erachter en af en toe wat combat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut
    Weet je wat jou pc ongeveer aankan? In de veronderstelling dat het geen game pc is zal je keuze mogelijk erg beperkt zijn.
    Ik doe veel video editing en heb daardoor wel een goede laptop (i7 en RTX 2060). Ik ga ervan uit dat deze de meest games wel aankan.

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou platformers aan raden als instap.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    233 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Da's inderdaad nog best mooi specs om met te beginnen. Kan je eventueel nog op je tv aansluiten.

Als Assassin's Creed je aanspreekt kan je nu al voor 3euro met deel 2 beginnen. Leuk verhaal en personages. Volgens vele nog steeds de beste uit de serie. Gameplay niet al te complex. Duurt ook geen 100+u. Best wel te spelen met een gamepad, al gaat m+kb ook nog.

Als een eventuele first person shooter je interesseert kan je beginnen met de heilige graal, nog steeds Half Life 2. Ook relatief toegankelijk, rijke wereld. Misschien al wat ouder maar door de jaren heen nog een visuele upgrade gekregen. Je zal bij een puzzel gedeelte wel eens vastzitten maar niets dat je niet effe kan opzoeken op YouTube als het echt te frustrerend word. Als je deze hebt uitgespeeld kan je eigenlijk elke fps wel proberen.

De Far Cry games zijn ook best goedkoop nu en relatief toegankelijk. Kijk naar welke setting je het meest aanspreekt.

Voor derest zeker een Steam account maken, elke game die je daar koopt kan je 2u uitproberen en indien je niet tevreden bent voor eender welke reden kan je een refund vragen voor het spel. Dus je hebt vrijwel altijd een demo om te proberen. Wacht wel niet na te lang na aankoop, best direct proberen.

Je kan ook een account maken bij de Epic store. Geven bijna elke week gratis games. Deze week is het Mudrunner dat gratis is. In december zal er sowieso nog wel een grote titel zijn die ze gratis weggeven.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

100%'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of de Microsoft game pass.
    XBL: Zandzak
    PSN: Zandzakske

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bedankt voor alle tips!

Momenteel lijkt mijn interesse vooral uit te gaan naar open wereld games met een leuk verhaal erachter en af en toe wat combat.

Ik doe veel video editing en heb daardoor wel een goede laptop (i7 en RTX 2060). Ik ga ervan uit dat deze de meest games wel aankan.
    Enkele plezante en toegankelijke open world games die redelijk recent zijn uitgekomen op PC. Hebben ook allemaal een vrij interessant verhaal
    - The Witcher 3
    - Red Dead Redemption 2
    - Horizon Zero Dawn

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ubisoft heeft ook enkele demo`s ter beschikking van hun games: https://store.ubi.com/nl/free-offers
    zo kan je The Division, Wildlands, Breakpoint, The Crew 2 en zelfs UNO eens uitproberen.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Ubisoft heeft ook enkele demo`s ter beschikking van hun games: https://store.ubi.com/nl/free-offers
    zo kan je The Division, Wildlands, Breakpoint, The Crew 2 en zelfs UNO eens uitproberen.
    The Division is niet bepaald voor beginners, wel.

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    The Division is niet bepaald voor beginners, wel.
    dat bouwt toch relatief traag op? Allez, dat voelde voor mij toch zo aan. Ge moet niet perse direct rushen naar gebieden met hogere levels van vijanden. `t is natuurlijk wel actie, maar imo helemaal niet zo moeilijk als bijv. een battlefield. Ook Breakpoint is zo, blijf weg van de gebieden met hogere levels en ge kunt dan rustig opbouwen.
    Bovendien kan je bij Missies altijd backup vragen en met wat geluk krijgt ge dan iemand van level 40 die alle zwaardere vijanden aanpakt en u eventueel kan reviven.
    Ik vind dat bijv. een game als Farecry u veel meer direct in het diepe smijt dan zoiets als Div.
    Ieg: het is een demo, dus TS kan zien of het te moeilijk is of niet.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    GTA5, RDR2 of Assassin's Creed Origins.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    702 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Horizon zero dawn kan je ook op pc spelen.

Regels voor berichten