iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zangrax Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb de headset nog gisteren getest op PC en ik moet zeggen dat deze echt goed zijn (in mijn mening dan). Ik hoorde heel duidelijk het 3D effect hierop.
    Wat bedoel je met 3D effect ? Want op de PC kan dit ding onmogelijk 3D genereren. Games op PC renderen hun audio helemaal niet in 3D. Dus het kan hooguit een conversie zijn van surround sound naar een stereo headset, een soort virtuele surround dus. Ik vermoed dat dat dan via de USB dongle gebeurt ? Want heb me al van in het begin afgevraagd waarom je überhaupt nog een dongle nodig hebt, zeker op een PS4. De lijn tussen marketing en technologie is op dat vlak heel onduidelijk bij Sony.
    Ik neem aan dat je op de PC dan ook je audio moest instellen voor surround sound ?

Fetseroony's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zangrax Bekijk bericht
    Ik heb de headset nog gisteren getest op PC en ik moet zeggen dat deze echt goed zijn (in mijn mening dan). Ik hoorde heel duidelijk het 3D effect hierop. Geluid is ook heel goed.

Heb deze dan gelijk ook getest op PS4 en daar ook was alles heel mooi zuiver. Gelijk vergeleken met de Astro A40 en verschil was er toch wel...

Qua prijs is de pulse ook niet het duurste. Dus ben er wel heel positief over.
    Die 3D-sound waar Sony het over heeft is software-matig aangestuurd dacht ik. Elke surround-headset gaat er van kunnen genieten.
    PSN/XBL/Steam/BGG: Fetseroony

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fetseroony Bekijk bericht
    Die 3D-sound waar Sony het over heeft is software-matig aangestuurd dacht ik. Elke surround-headset gaat er van kunnen genieten.
    Meer zelfs, elke STEREO headset gaat er van kunnen genieten. De PS5 heeft de 'Tempest engine' voor audio. Die laat developers toe volledig in 3D audio te mappen. De audio engine kan dat dan omzetten naar eendere welke weergever die je wil gebruiken: surround systeem, maar ook stereo speakers of headset. Hiervoor gaan ze in principe psycho-akoestische truuks toepassen, maar dat zou in eerste instantie pas voor koptelefoons zijn. Hier heb je een voorbeeldje van de techniek : https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA (bemerk dat dit een filmpje is van 14 jaar geleden !). Dus dat ze die nieuwe headset 'Pulse 3D' heten is eigenlijk pure misleiding want je kan met een simpele stereo koptelefoon ook 3D geluid krijgen uit een PS5.

PS: da's uiteraard ook dezelfde techniek die veel 'surround' headsets gebruiken. De meeste daarvan zijn ook maar stereo headsets, die wat processing toepassen op een 5.1 of 7.1 signaal om virtuele surround te bekomen. Het leuke aan de PS5 is dat deze techniek dus naar eender welke koptelefoon gebracht wordt, omdat de processing door de PS5 zelf al gedaan wordt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pladijs Bekijk bericht
    Een vraagje: zijn er hier eigenlijk mensen die ook van die waanzinnige bedragen voor een PS5 betalen? Als je kijkt naar 2dehands lijkt 850 euro geen uitzondering te zijn... (weet natuurlijk ook niet hoeveel funbieders er zijn).
    Ge moet al goed zot zijn als ge daar op ingaat..
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

0105676's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is het nu al zeker dat Coolblue op donderdag gaat zijn ipv woensdag? En dan ook om 12u smiddags?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeYentel Bekijk bericht
    Ge moet al goed zot zijn als ge daar op ingaat..
    Inderdaad, minstens €300 méér betalen om hem nu te hebben ipv ergens in 2021. Bizar genoeg kun je mathematisch hetzelfde zeggen over wie er nu een bemachtigt en hem niet verkoopt . Die kunnen ook kiezen tussen €499 om nu te spelen, of €199 om in 2021 pas te spelen .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 0105676 Bekijk bericht
    Is het nu al zeker dat Coolblue op donderdag gaat zijn ipv woensdag? En dan ook om 12u smiddags?
    Als er 1 iets zekerheid geworden is de voorbije weken, is het dat er niets zeker is :P.
    Ik zou gewoon de website van Coolblue in de gaten houden. Ze zeggen zelf dat je hun PS5 product page in de gaten moet houden, dus ik ga er van uit dat er daar wel ineens iets nieuws te lezen zal vallen. Is zelfs het eerste dat ik er van hoor dat ze pas donderdag de verkoop zouden starten. Maar persoonlijk verwacht ik zelfs niet eens dat ze het op een normale manier gaan doen, want dan gaat hun site gegarandeerd down. Was al het geval bij de XSX en met de PS5 zal het alleen maar een pak erger worden, zeker als ze zelf al op voorhand zeggen dat ze er zo weinig hebben.

Rdbc1983's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vanaf woensdag gaat dit topic hier echt ontploffen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    PSN: TheRtist10

TheSmurfs's schermafbeelding
    iTrader
    120 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een een vraagje:
    FIFA 21 staat nu in promo bij bol.com voor 39 euro. Nu ontvang ik deze week de ps5 en heb ik geen ps4 meer. Maar je krijgt wel een gratis upgrade naar de ps5 en fifa 21 komt uit op 4 december voor de ps5. Is het mogelijk om dan in tussentijd de ps4 versie te spelen? Het scheelt toch ook wat in prijs.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    PSN : Giade94

FourFreak's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rdbc1983 Bekijk bericht
    Vanaf woensdag gaat dit topic hier echt ontploffen

Ja. En redelijk wat frustraties toch. De release is geen feest voor velen. Als je geen hebt
    PSN: fourfreak

Rdbc1983's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FourFreak Bekijk bericht
    Ja. En redelijk wat frustraties toch. De release is geen feest voor velen. Als je geen hebt
    Ik weet het wel, Sony ging gewoon de mist in met die pre-orders de dag na die presentatie.
    Ik zat toen op het werk en bleef de pagina op bol maar vernieuwen tot ik kon reserveren, mijn collega's hebben mij nog nooit zo hard zien freaken!

PSN: TheRtist10

skypulse's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheSmurfs Bekijk bericht
    Een een vraagje:
    FIFA 21 staat nu in promo bij bol.com voor 39 euro. Nu ontvang ik deze week de ps5 en heb ik geen ps4 meer. Maar je krijgt wel een gratis upgrade naar de ps5 en fifa 21 komt uit op 4 december voor de ps5. Is het mogelijk om dan in tussentijd de ps4 versie te spelen? Het scheelt toch ook wat in prijs.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Normaal gezien zou je de PS4-versie van FIFA 21 voorlopig kunnen spelen via backwards compatibility op je PS5 ja
    whei

FourFreak's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rdbc1983 Bekijk bericht
    Ik weet het wel, Sony ging gewoon de mist in met die pre-orders de dag na die presentatie.
    Ik zat toen op het werk en bleef de pagina op bol maar vernieuwen tot ik kon reserveren, mijn collega's hebben mij nog nooit zo hard zien freaken!

Ja. En ik was er nochtans vroeg bij me dunkt. Maar goed. Ik heb er als alles goed gaat sowieso wel 1 in december.
    PSN: fourfreak

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheSmurfs Bekijk bericht
    Hoe ik het begrepen heb, koop je zelfs béter de PS4 versie dan de PS5 versie, van games waar er een gratis upgrade naar PS5 komt. Want de PS5 versie is immers niet op PS4 te spelen. Met de PS4 versie krijg je in die gevallen dus meer waar voor je geld want je kan ze zowel op PS4 als PS5 spelen.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    702 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ViperPP Bekijk bericht
    Hoe ik het begrepen heb, koop je zelfs béter de PS4 versie dan de PS5 versie, van games waar er een gratis upgrade naar PS5 komt. Want de PS5 versie is immers niet op PS4 te spelen. Met de PS4 versie krijg je in die gevallen dus meer waar voor je geld want je kan ze zowel op PS4 als PS5 spelen.
    Heb spiderman ook op ps4 gekocht, zo kan ik hem op beide consoles uitspelen.

Regels voor berichten