Bekijk resultaten enquête: Welke soort gamer ben jij?

Aantal stemmers
71. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hardcore gamer

20 28,17%
  • Ex-gamer

14 19,72%
  • Gameplanner

14 19,72%
  • Killing time-gamer

17 23,94%
  • Second screen-gamer

3 4,23%
  • Vertrouwde bubbel-gamer

3 4,23%
Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Wie is de Vlaamse gamer?

Onlangs ging het in één van onze threads over de vernieuwingen ook over de marktonderzoeken die daarachter zaten. En toen gingen er ook een paar stemmen op van mensen die daar wel in geïnteresseerd waren.

Wel, dat onderzoek staat nu op de front! Met daarin wel een paar heel interessante dingen. Onder andere de zes soorten gamers. In de poll hierboven kun je aangeven waar jij je het meeste onder schaart. Eens zien of we hier een gelijkaardige verdeling hebben.

En vooral toch een paar verrassende resultaten, op het vlak van geslacht (54-46), of het feit dat 75% van de mensen wekelijks een videogame speelt. Was dat wat jullie ervan hadden gedacht? Of zijn er dingen, zoals de consoles, die jullie niet vinden stroken met jullie eigen bevindingen?
    Shinigami Sieberkev
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nariwari's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hardcore gamer hier. Blijft m'n grootste hobby, wel een lichte voorkeur voor multiplayer-games tegenwoordig.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Ik ben een combinatie... Maar ik denk voornamelijk Vertrouwde Bubbel. Singleplayer doe ik echt niet meer veel, maar dat zie ik eerder als een boek lezen of een film kijken. Het zijn niet genoeg uren in totaal om hardcore te zijn, maar da's toch de andere waar ik het meest naartoe neig. Hardcore Bubbel?

En ik vond vooral deze verrassend: meer dan de helft (62%) verkiest single player-games boven multiplayer (12%). Ik zou gedacht hebben dat multiplayer véél hoger zou liggen! Zal waarschijnlijk een vertekend beeld zijn omdat ik het vooral doe, maar toch. Het is een heel verschil.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Hier een mix van "killing-time" en "second-screen".
    Tegenwoordig speel ik vooral Football Manager terwijl ik tegelijk naar een film/serie kijk.
    En voor de rest game ik als ik ergens wat tijd over heb. Geen vaste moment en ook nooit lang aan een stuk. Op de Switch nu bezig met The Witcher III, en op de PC alle single player campaings van Call Of Duty aan het (her)spelen. (Zit aan Modern Warfare 2 (2009) nu)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben een combinatie... Maar ik denk voornamelijk Vertrouwde Bubbel. Singleplayer doe ik echt niet meer veel, maar dat zie ik eerder als een boek lezen of een film kijken. Het zijn niet genoeg uren in totaal om hardcore te zijn, maar da's toch de andere waar ik het meest naartoe neig. Hardcore Bubbel?

En ik vond vooral deze verrassend: meer dan de helft (62%) verkiest single player-games boven multiplayer (12%). Ik zou gedacht hebben dat multiplayer véél hoger zou liggen! Zal waarschijnlijk een vertekend beeld zijn omdat ik het vooral doe, maar toch. Het is een heel verschil.
    Multiplayer zegt mij echt niets. Heeft me ook nooit aangesproken. Ik game ook wel meestal op random momenten en bijna nooit lang aan een stuk. Ik ben ook totaal niet competitief. En heb ook niet de leest recente "gaming gear" (nintendo switch, PS3 en een PC met een mid-range GPU van 8j oud).
    Ik speel ook veel te weinig om mee te kunnen online waardoor ik me veel te veel ga frustreren denk ik. Bvb FIFA speel ik af en toe en kan met moeite winnen op het 2e gemakkelijkste niveau. Dan wordt ik online ongetwijfeld afgeslacht en is de fun er snel af.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    wat is een bubble gamer?

Ik ben momenteel ook een hardcore gamer. Enkel PC, ik heb geen consoles.

Ik speel graag SP, maar momenteel doe ik wel veel co-ops in Division 2.
    Ik loop wel altijd achter op games omdat ik gierig ben en wacht tot ze in promotie zijn
    Naast The Division 2 ben ik me nu door Fallout 4 aan het proberen worstelen, maar de game ligt me niet zo.
    Ik hou ook wel meer van liniaire games dan van open wereld.

Vroeger was ik vooral into racing games, point&click adventures en zaken zoals Tropico en Anno. maar dat is echt sterk verminderd. Nu ligt het genre zoals Tomb Raider en Division me meer. Enkel op de smartphone speel ik nog steeds graag het genre van Anno/ (forge of empires, townsmen).

Verder kijk ik tijdens het eten graag naar kanalen van andere gamers zoals TheRadBrad en speedruns.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Multiplayer zegt mij echt niets. Heeft me ook nooit aangesproken. Ik game ook wel meestal op random momenten en bijna nooit lang aan een stuk. Ik ben ook totaal niet competitief. En heb ook niet de leest recente "gaming gear" (nintendo switch, PS3 en een PC met een mid-range GPU van 8j oud).
    Ik speel ook veel te weinig om mee te kunnen online waardoor ik me veel te veel ga frustreren denk ik. Bvb FIFA speel ik af en toe en kan met moeite winnen op het 2e gemakkelijkste niveau. Dan wordt ik online ongetwijfeld afgeslacht en is de fun er snel af.
    Wel grappig, ik ben momenteel verslingerd aan COD, met ondertussen toch al een pàk uren op. Maar in de SP ben ik nog geen kwart ver, geloof ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    wat is een bubble gamer?

Ik ben momenteel ook een hardcore gamer. Enkel PC, ik heb geen consoles.

Ik speel graag SP, maar momenteel doe ik wel veel co-ops in Division 2.
    Ik loop wel altijd achter op games omdat ik gierig ben en wacht tot ze in promotie zijn
    Naast The Division 2 ben ik me nu door Fallout 4 aan het proberen worstelen, maar de game ligt me niet zo.
    Ik hou ook wel meer van liniaire games dan van open wereld.

Vroeger was ik vooral into racing games, point&click adventures en zaken zoals Tropico en Anno. maar dat is echt sterk verminderd. Nu ligt het genre zoals Tomb Raider en Division me meer. Enkel op de smartphone speel ik nog steeds graag het genre van Anno/ (forge of empires, townsmen).

Verder kijk ik tijdens het eten graag naar kanalen van andere gamers zoals TheRadBrad en speedruns.
    De uitleg staat in het artikel op de front. Bubble Gamer is iemand die alleen speelt met vrienden/familie. TheRadBrad volgde ik ook wel veel! Is al wel even geleden, dat wel. Bad news, bears!
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Zelf ben ik in de loop van de jaren verschoven van "hardcore gamer" naar meer "second screen gamer" (met een youtubeke/twitch stream op men ander scherm) tot bij momenten zelfs bijna "ex-gamer" waarbij ik vooral yt/twitch streams bekijk (ManyATrueNerd voor allerhande games, Nilaus voor Factorio/Satisfactory of diverse Path of Exile streamers).

Als men vrouw passeert vraagt ze dan van: "Waarom speel je dan in hemelsnaam zelf niet?" Meh, die gasten kunnen het veel beter dan ik, en zo zie ik dingen die ik anders nooit zou tegenkomen

Een mens wordt al es een jaartje ouder hé!
    Laatst gewijzigd door Cyberkef; 29 april 2020 om 16:44
    Shinigami Sieberkev

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Wel grappig, ik ben momenteel verslingerd aan COD, met ondertussen toch al een pàk uren op. Maar in de SP ben ik nog geen kwart ver, geloof ik.

De uitleg staat in het artikel op de front. Bubble Gamer is iemand die alleen speelt met vrienden/familie. TheRadBrad volgde ik ook wel veel! Is al wel even geleden, dat wel. Bad news, bears!
    ik was te lui om te gaan zien, misschien kan OP het in zijn openingspost zetten.
    Voor andere luie mensen:
    De HARDCORE GAMER besteedt elke seconde van zijn vrije tijd aan gaming.
    De EX-GAMER vond je vroeger vaker aan zijn console of computer, maar heeft er omwille van andere prioriteiten (bv. huwelijk, kinderen, …) nu minder tijd voor.
    De GAMEPLANNER maakt op vaste momenten tijd vrij om te gamen.
    De ‘KILLING TIME’-GAMER speelt snel een spelletje om de tijd te doden (vb wachtend op de bus, in de wachtzaal bij dokter of tandarts …).
    De ‘SECOND SCREEN’-GAMER gamet terwijl hij nog iets anders bekijkt op een ander platform.
    De ‘VERTROUWDE BUBBEL’-GAMER gamet alleen bij of met familie en/of vrienden.
    Ik zou m'n hardcore toch een beetje moeten afzwakken, want ik heb ook nog wel andere hobby's, maar drie vierde is het toch gamen. Dikwijls neem ik me voor om weer de draad op te pikken van bijv. Blender aanleren, maar dan grijp ik uiteindelijk toch terug naar een game. Instant-plezier zeker, terwijl bij andere zaken de voldoening pas veel later komt? Slave to the dopamine.

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gameplanner gekozen, hoewel het soms ook naar ex-gamer gaat. Maar dat is zo extreem..

Is eerder: wanneererietsinteressantsis-gamer.

PSN: BuYcKi

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vroeger Hardcore maar met het ouder worden... allé, volwassen worden... meer Ex-gamer, alhoewel ik het graag formuleer als 'casual' gamer

Tis in zijn totaliteit enorm verminderd, maar ik volg nog gamenieuws en als ik een gamesessie inlas (dus ben ik ook een beetje een planner? ), dan is het direct hardcore met alle nodige opzoekingswerk and shit en dat terwijl ik naar iets anders kijk op een tweede scherm, haha

OfFPiR's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Gamehoarder hier... Heel veel games kopen en ze niet echt (uit)spelen :P
    Laatst gewijzigd door OfFPiR; 30 april 2020 om 07:21 Reden: typo
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Van hardcore gamer & Trophy Hunter naar af en toe eens gamen zie je genoeg aan mijn PSN-profiel.
    Als sinds vorig jaar verkies ik liever sporten dan ganse tijd binnen zitten te gamen. Zwemmen en fietsen oa dan

Ook van veel brol games kopen naar bijna niks of zeer kieskeurig. Eerstvolgende retail game dat ik koop is TLOU2. Laatste maanden kan ik me zeer goed bezig houden met COD: MW/Warzone een persoonlijke topper in deze generatie.
    Lange tijd zitten denken om gaming PC te kopen maar dankzij een soort ongeluk: TV had een dode pixel, binnen gedaan voor herstel en zo PS4 aangesloten op PC-scherm en merkte al direct dat aan een bureau gamen niks voor mij is. Dus dankzij de dode pixel en pak geld gespaard (oja, TV is gemaakt)
    De PS5 koop ik wel, al zal het een stuk minder fanatiek zijn zoals indertijd.
    PSN: Jonas89

iTrader
    659 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zou zeggen hardcore, maar daarvoor speel ik te weinig denk ik. Zoals nu een periode dat er niks deftig uitkomt speel ik amper, ik speel wel heel veel verschillende games volgens ^psnprofiles al 945. Speel soms ook enkel voor de trophies dus doe vaak van die kleine indie games.
    Mp zelden ( enkel deze winter met de nieuwe cod veel tijd ingestoken )

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Lijkt als ik hardcore ben, maar eerder gameplanner
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OfFPiR Bekijk bericht
    Gamehaorder hier... Heel veel games kopen en ze niet echt (uit)spelen :P
    Hahaha, die optie moet er idd ook staan... Zou voor mij ook van toepassing zijn

Ik heb wel hardcore gamer gekozen, als het niet op de ps4 is is het poolen op de pc of boom beach op gsm en tablet...

Regels voor berichten