Bekijk resultaten enquête: Welke soort gamer ben jij?

Aantal stemmers
71. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hardcore gamer

20 28,17%
  • Ex-gamer

14 19,72%
  • Gameplanner

14 19,72%
  • Killing time-gamer

17 23,94%
  • Second screen-gamer

3 4,23%
  • Vertrouwde bubbel-gamer

3 4,23%
Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    231 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik val wel tussen hardcore en planner. Zij die buy en sell in't oog houden weten wel dat ik een compulsieve nood heb om mijn backlog uit te breiden met die godverdoms belachelijk goedkope humble bundels. Ik wil niet weten hoeveel ik er al heb gekocht sinds de lockdown :')
    Spoiler:

Speel qua genre bijna alles wel, maar de 3 biggies hier zijn tbs, shooters en err.. "action/adventure" games zoals Metroidvanias en Dark Souls etc. Games waar je dus voornamelijk een wereld in mag verkennen.
    Civ of Xcom staan hier altijd wel geïnstalleerd met een roguelite of 2. Momenteel Slay The Spire en Nuclear Throne. Perfect voor een uurtje te vullen. Civ en Xcom voor een ganse dag.. of week.. of gans 2013 toen Civ 5 met de Brave New World expansion afkwam.

Best wel een nostalgisch persoon dus een Wii u en 3ds met alle retro hits ten alle tijden ook beschikbaar. Momenteel met de lockdown de Sonic franchise een beetje aan het herontdekken.

Multiplayer probeer ik meestal van weg te blijven of het moet iets erg speciaal zijn zoals het geniale Hunt Showdown.
    Speelt in essentie bijna als een co op roguelite horror multiplayer. Kinda. Eigenlijk ongelooflijk dat dit niet meer spelers trekt al ben ik wel blij met de gemiddelde 12k spelers op pc en moet ik gelukkig nooit wachten om games te vinden.

Leukste verrassing voor 2020 totnutoe is zonder twijfel het prachtige "A Short Hike"
    Als je zoals mij bent opgegroeid met de platformers van de jaren 90 en af en toe ietwat te verzuurd bent met eender wat er ook omgaat in u leven; doe uzelf een plezier en plan een 90a120 minuutjes in voor dit pareltje. Geen pc dat dit niet aankan. Controller support aanwezig.

OfFPiR's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ah oke wist ik niet.
    ja hier zeker niet; T'is al moeilijk genoeg om aandacht te houden op 1 scherm
    Ja, dat snap ik ook niet. Hoe kunnen mensen hun aandacht verdelen over 2 of meer schermen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik speel enkel racegames vanuit de playseat.
    Als rallyliefhebber voornamelijk Wrc 8 en Dirt 2.0 op console, RBR op de pc en verder ook fan van ACC.

Soms speel ik maanden niet en in andere periodes speel ik dagelijks een uurtje.

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OfFPiR Bekijk bericht
    Ja, dat snap ik ook niet. Hoe kunnen mensen hun aandacht verdelen over 2 of meer schermen...
    Als er gefarmed moet worden of tis echt gewoon vré casual stuff dak doe in een game (bv collectibles verzamelen), dan zet ik wel iets van een stream of iets op YouTube ernaast op. Beetje om de dooie momenten (dus al die seconden daje naar niets staart in feite ) om te vullen met 'nuttige' zaken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Killing time player.
    Vooral dan de games die we bij ons psplus abonnement krijgen. Ik koop dus eigenlijk nooit echt nog een spel. Altijd single player of eens mp als het nodig is om een trophy te halen.

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In mijn tienerjaren heb ik véél games zitten spelen en dan vooral wolf:et, UT2k3, 2k4 , BF2, BF2142 en BF3. Maar uiteindelijk ben ik volledig op singleplayer games overgegaan en dat is dan meer om de tijd te doden dan echt superactief ermee bezig te zijn. Zal wel onder Killing time-gamer vallen. Ik heb jammer genoeg ook niet meer de reflexen om van die snelle MP-games te spelen

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ex-gamer die bij momenten gameplanner is. Toen ik nog studeerde en single was had ik véél meer tijd om te gamen. Nu ik een vrouw en binnenkort een kind heb zal dat allemaal wel veranderen. Momenteel begonnen aan de laatste Assassins Creed, maar ik werkt dat spel op mijn gemak af zonder de druk op mij te leggen om platinum te halen. Ik zie daar ook het nut niet van in en met de tijd die ik zou steken om die targets te behalen kan ik beter in een ander spel steken. Het is soms wel fijn om eens een halve dag of een hele avond goed door te kunnen spelen, wat niet altijd lukt als mijn vrouw gewoon TV wil kijken en pas om half 12 gaat slapen.

Soms loopt het wel een beetje uit en staat de klok al een eind na middernacht terwijl ik de dag nadien moet werken. Met de huidige corona heb ik 's morgens wel wat tijd om te gamen voor ik moet werken. Mijn vrouw slaapt wat meer uit, maar ik ben altijd iemand geweest die liever rustig ontbijt en nog zijn ding doet voor hij begint te werken. In feite lees ik veel meer boeken dan ik game.

Momenteel vooral op PS4, soms wel iets op de laptop (eerder RTS-games zoals Hearts of Iron IV).

Jersy's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    combinatie exgamer en gameplanner

vroeger ging practisch alle vrije tijd naar gamen, maar mijn vrouw en 2 kinderen zouden daar niet meer mee akkoord gaan
    PSN Nickname = jersyi

X-Vision's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hardcore gamer dan maar. I want it all and I want it now... zolang het toptitels zijn En ik speel ook bijna dagelijks.
    The road to success is always under construction.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Gameplanner

Hoewel dat grotendeels mijn vrije tijd naar mijn desktop pc gaat, game ik wel een pak minder. Merk toch op dat ik ook vaak Twich zit te bekijken Vooral de energie die je moet steken in een nieuw MP spel kan ik niet meer opbrengen, daarom kijk ik snel eens op twitch naar de online toppers.

Op vlak van SP maak ik graag tijd voor de AAA titels. Op mijn wachtlijstje staan TLOU2 en Cyberpunk. Half Life Alyx moet ik uitstellen wegens geen VR

Voor de rest is simracen 1 van mijn hoofdbezigheden maar ik breng dat niet onder de noemer van een "game"

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik speel daarom geen MP meer... kan dat gewoon niet 'volhouden', bedoel eigenlijk tijd voor maken. SP is gemakkelijk en kunde spelen wanneer het past imo

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb MP nooit interessant gevonden, SP vind ik interessanter op voorwaarde dat het verhaal goed in elkaar steekt.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb altijd SP gespeelt nog altijd , maar MP zoals BF3 of BF4 is gewoon een topper en vele beter.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    En ik vond vooral deze verrassend: meer dan de helft (62%) verkiest single player-games boven multiplayer (12%). Ik zou gedacht hebben dat multiplayer véél hoger zou liggen! Zal waarschijnlijk een vertekend beeld zijn omdat ik het vooral doe, maar toch. Het is een heel verschil.
    Cijfers worden nogal scheef getrokken door de mobile games er in te betrekken he. Games zijn games, maar ik vind dat toch nog steeds een beetje appelen met peren vergelijken.

Ikzelf zit tussen hardcore en ex-gamer. Het leeuwendeel van mijn vrije tijd speel ik nog steeds games, maar met job, pendelen, vrouw en twee kinderen is die vrije tijd redelijk beperkt. In de week is dat tegenwoordig ongeveer nog een uur a anderhalf uur per dag. Soms eens wat meer, maar dan lig ik te laat in bed en beklaag ik het me de dag nadien . Andere dagen komt het er dan weer niet van.

Heb ex-gamer gekozen, omdat als ik vergelijk met vroeger (pre-kinderen en zeker met nog vroeger, toen ik single was) ik echt maar een fractie meer speel van toen. Volgens mijn vrouw gaat het waarschijnlijk toch nog altijd te veel zijn .

Ik speel meestal mp games (momenteel Elder Scrolls Online, en Overwatch is zo'n beetje mijn go-to game voor als ik maar een half uurtje tijd heb), met regelmatig eens een sp game er tussen (vaak Total War, of een goeie RPG). Mobile games speel ik zelden. Af en toe installeer ik eens eentje, maar die kunnen me zelden boeien. Als het is om tijd te doden, dan ga ik eerder Netflixen of doelloos scrollen op sociale media. Of hier op 9lives lurken.
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 1 mei 2020 om 17:22

Fryto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen van al die opties. Gewoon een casual gamer die een redelijk deel van zijn vrije tijd aan gamen spendeert maar lang niet alles.
    PSN: Fryto1983

Playing Now: Elite Dangerous | Call of Duty: Modern Warfare | Assetto Corsa Competizione

Regels voor berichten