Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste
    EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het hokjes denken is een ding van het verleden. Met crossplay dat in bepaalde games al zit (en sowieso in de toekomst meer en meer voor gaat voorkomen) is de denkwijze van "het was beter toen we op ons eige zaten" a thing of the past.

The future is now. Is het een aanpassing? Ja. Niet alleen voor jullie, maar ook voor ons. Ik kom van een subforum waar een paar man actief was naar een samensmelting van elk game subforum dat we hadden.
    Voor mij en de andere mods is het een even grote aanpassing.

Binnen dit en een paar maanden kunnen we kijken wat het geeft. We hebben opties klaar staan en zijn zeker nog niet helemaal klaar met alles wat we vanplan zijn.

Die doemdenkerij, hou dat even voor jezelf. Feedback is welkom, maar als je geen constructieve feedback kunt geven, hou je mening even voor jezelf.

Iets waar we zeker en vast toezicht op zullen houden is het feit dat iedereen respectvol met elkander om zal gaan. "PC Masterrace" willen we hier niet zien, maar evengoed horen de console wars hier niet thuis.
    We zijn first and foremost een gaming community. Hell, ik heb met die merge al een paar games gezien waarvan ik niet wist dat ze op PS4 waren of andere platforms. In theorie gaan we hier vooral voordeel uithalen. Binnen een paar maanden kunnen we kijken wat het voor de rest geeft.

Kleine sidenote, wij als crew zijnde doen dit allemaal puur vrijwillig. Dus onze goede vriend Cyberkef is hier schonekes na zijn normale werkuren, uren bezig in de backend om te zorgen dat wij toch maar mooi ons ding krijgen zoals we het willen. Hij had ook gewoon "foert" kunnen zeggen en wat PoE gaan spelen.

Danku Cyber voor de snelle acties
    --Because I can--
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Die doemdenkerij, hou dat even voor jezelf. Feedback is welkom, maar als je geen constructieve feedback kunt geven, hou je mening even voor jezelf. )
    Dat is natuurlijk wel een contradictie. Feedback is welkom, maar enkel positieve feedback. Dat is niet wat feedback is natuurlijk, of waar het überhaupt voor dient.
    Wat je zegt is dat enkel maar op de loftrompet mag geblazen worden, en dat een kritische noot niet gewenst is.

Het is trouwens ook duidelijk dat je het over reaper en/ of mij hebt. Aangezien wij de enige kritische noot hier spelen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    34 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk wel een contradictie. Feedback is welkom, maar enkel positieve feedback. Dat is niet wat feedback is natuurlijk, of waar het überhaupt voor dient.
    Wat je zegt is dat enkel maar op de loftrompet mag geblazen worden, en dat een kritische noot niet gewenst is.

Het is trouwens ook duidelijk dat je het over reaper en/ of mij hebt. Aangezien wij de enige kritische noot hier spelen.
    Maar nee, het gaat niet over jou of Reaper. Er staat wat er staat: Feedback is welkom, maar als het geen constructieve is, zijn we er weinig tot niks mee. Iets als "kutverandering, ik ben weg" draagt weinig bij. En is niet heel vriendelijk of respectvol naar mensen die er veel tijd in stoppen.

De feedback die we tot nu toe gehad hebben in deze thread en in andere, was over het algemeen wel constructief. En daar is toch al iets mee gedaan? We hopen dat we die blijven krijgen om zo samen te bouwen aan een nieuwe indeling.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar nee, het gaat niet over jou of Reaper. Er staat wat er staat: Feedback is welkom, maar als het geen constructieve is, zijn we er weinig tot niks mee. Iets als "kutverandering, ik ben weg" draagt weinig bij. En is niet heel vriendelijk of respectvol naar mensen die er veel tijd in stoppen.

De feedback die we tot nu toe gehad hebben in deze thread en in andere, was over het algemeen wel constructief. En daar is toch al iets mee gedaan? We hopen dat we die blijven krijgen om zo samen te bouwen aan een nieuwe indeling.
    What he said

Moet eerlijk zijn dat ik niets verkeerd heb gelezen bij opmerkingen van jouw kant. Kritiek mag altijd, wij zullen die wel negeren

Nee maar serieus, je mag kritiek geven, je mag zeggen wat beter kan.
    Maar mensen met opmerkingen a la "Dit is shit, ik kom hier niet meer" etc hebben we niet veel aan.
    --Because I can--

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkef Bekijk bericht
    Als bewijs dat we er echt mee bezig zijn, even een proof of concept waarmee we nog volop aan het experimenteren zijn:

En denk nu aub nie van "goh, dat is wel heel simpel allemaal" want helaas pindakaas... Het is een bootje met heel kleine riempjes om mee te roeien, we doen wat we kunnen met de middelen die we hebben

Zo moeilijk was het nu toch niet om daar zoveel spel van te maken hé.. Hadden jullie direct iets dergelijks geantwoord in plaats van ‘voorlopig blijft het zoals het is’, gingen jullie ook minder dwaze reacties gehad hebben van anderen.

(Niet op u bedoeld, algemeen.)

PSN: BuYcKi

stupid_noob's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het heeft een reden waarom het Playstation forum zo goed ging. Ik snap nog altijd niet goed wat de insteek van deze "merge" is.
    Het zoeken naar mensen om samen mee te spelen is nu ook wel een stuk lastiger geworden.

Ook alle bestaande topics op een hoop gooien was misschien niet het beste idee. Nu heb je veel threads en is het zeer onduidelijk waar wat gepost kan worden. En dan doel ik niet op de game specifieke maar op de secundaire threads zoals "wat heb je vandaag gespeeld". Ook zie je een heel sterk aanbod aan informatieve threads over de Playstation. Maar van de andere platformen is dit onbestaande.
    Ook hier zijn we mee bezig. Het is nog altijd de bedoeling dat die secundaire threads uiteindelijk ook gemerged gaan worden. De informatieve threads in het playstation forum was ook een van de dingen die we als voordeel zagen aan deze merge, de informatieve threads gaan uiteindelijk voor alle platformen er komen. Beter voor iedereen, toch?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    34 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht

Zo moeilijk was het nu toch niet om daar zoveel spel van te maken hé.. Hadden jullie direct iets dergelijks geantwoord in plaats van ‘voorlopig blijft het zoals het is’, gingen jullie ook minder dwaze reacties gehad hebben van anderen.

(Niet op u bedoeld, algemeen.)
    Ook algemeen bedoeld: Letterlijk in elke feedbackthread en elke informatiethread staat dat het een work in progress is. Dat we ermee bezig zijn, en met alle plezier luisteren naar jullie input. Veel meer kunnen we ook niet doen Maar bij dezen dus nog eens: Constructieve feedback is altijd welkom, en daar kan het forum alleen maar beter van worden. Dus trek dat blik maar open!
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als bewijs dat we er echt mee bezig zijn, even een proof of concept waarmee we nog volop aan het experimenteren zijn:

En denk nu aub nie van "goh, dat is wel heel simpel allemaal" want helaas pindakaas... Het is een bootje met heel kleine riempjes om mee te roeien, we doen wat we kunnen met de middelen die we hebben
    Veel beter!

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Is het geen gedacht om bv alle topics zonder tags in een sticky te zetten bovenaan (of in het aparte gedeelte bovenaan) zodat deze niet verloren geraken tussen al de game topics? Ik denk dat dit het overzicht wel ten goede zal komen. Ik denk dan bv aan het "nieuws topic", "welke game uitgespeeld", "trophies",....
    Giggity

Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    151 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Is het geen gedacht om bv alle topics zonder tags in een sticky te zetten bovenaan (of in het aparte gedeelte bovenaan) zodat deze niet verloren geraken tussen al de game topics? Ik denk dat dit het overzicht wel ten goede zal komen. Ik denk dan bv aan het "nieuws topic", "welke game uitgespeeld", "trophies",....
    Er staan er intussen al enkele in de FAQ-sticky.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

pamperke's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Filteren op genres: ja (helemaal onderaan het forum -> prefix selecteren en display)
    Filteren op platform: nee (er zijn limieten met wat we kunnen doen, en dat is er helaas een van)
    Puur uit interesse, maar hoe komt het dat dit wel kan voor genre en niet voor platform? Gaan jullie bijhouden hoe vaak er gefilterd wordt op genre? Volgens mij is dat echt een nutteloze feature waar waarschijnlijk veel werk in gekropen is. Dit had echt op platform moeten zijn.

Voor de rest moet ik MrKend54l gelijk geven. Er was een reden waarom het playstation forum zo goed draaide, daar zat structuur in en het was overzichtelijk. Ik vrees dat we dat nu ook kwijt zijn. Een voorbeeld daarvan is de thread met deals. Ik was daar op gesubscribed en elke keer ik melding kreeg dan was dat interessant voor mij. Nu niet meer, tenzij er toch misschien platform specifieke threads komen daarvoor...
    PSN: Xerpes

StanTem: "Gisteren miste ik je skills en Xtra miste je zwoele stem."

Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pamperke Bekijk bericht
    Puur uit interesse, maar hoe komt het dat dit wel kan voor genre en niet voor platform? Volgens mij is dat echt een nutteloze feature waar waarschijnlijk veel werk in gekropen is. Dit had echt op platform moeten zijn.
    In de forumsoftware zit er een bestaande feature "thread prefixes", daarmee kan je (maximum) één "prefix" aan koppelen. Aangezien games over het algemeen gemakkelijk aan één genre kan gekoppeld worden, is dat dan ook een redelijk logische keuze. En enkele jaren terug had ik al reeds een tooltje gemaakt waarmee je héél snel héél veel threads kon prefixen (thx past-me).

Eén game heeft echter één of (meestal) meer platformen, daarvoor zit niets ingebouwd in de software en wordt op dit moment gewoon als [platform1/platform2/platform3] in de titel gezet (en met wat magie bij het visualiseren van het forum eruitgeknipt en erachter geplakt).

En zoals Goldrusher al enkele keren gezegd heeft past dit goed in de nieuwe "crossplatform gaming" die aan het opleven is. Het is een bewuste keuze om de grenzen tussen de platformen wat weg te vegen (in het mate van het mogelijke).

Gaan jullie bijhouden hoe vaak er gefilterd wordt op genre?
    Was zelfs nog niet bij ons opgekomen, kan misschien wel leuk zijn voor wat evaluaties binnen paar weken/maanden

Ik vrees dat we dat nu ook kwijt zijn. Een voorbeeld daarvan is de thread met deals. Ik was daar op gesubscribed en elke keer ik melding kreeg dan was dat interessant voor mij. Nu niet meer, tenzij er toch misschien platform specifieke threads komen daarvoor...
    Geef de moderatoren nog wat tijd om georganiseerd te geraken, we hebben de voorbije dagen immers +90.000 threads getagged en gemoved uit 23 fora met een totaal van 7M posts (de cijfers op het forumoverzicht zijn met wat filters toegepast). Dit is een hèls project (geweest), maar we wisten wat op de plank stond toen we er aan begonnen.

Structuur en overzicht gaan zeker terugkomen met dit modteam, daar heb ik 200% vertrouwen in (anders ging dit nooit groen licht gekregen hebben)
    Laatst gewijzigd door Cyberkef; 27 maart 2020 om 13:45
    Shinigami Sieberkev
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dus als ik het goed begrijp wordt er geen onderverdeling meer gemaakt onder genres?
    Waarom is die keuze gemaakt? Ik weet dat het games gedeelte niet meer het meest actieve gedeelte van het forum is, maar gaan zo threads van minder bekende games/genres niet heel snel wegzakken?
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    151 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp wordt er geen onderverdeling meer gemaakt onder genres?
    Waarom is die keuze gemaakt? Ik weet dat het games gedeelte niet meer het meest actieve gedeelte van het forum is, maar gaan zo threads van minder bekende games/genres niet heel snel wegzakken?
    Integendeel, dankzij de prefixes zijn er meer genres dan ooit.

bvb. horror:
    https://www.9lives.be/forum/games-ge...d=games_horror

puzzle:
    https://www.9lives.be/forum/games-ge...d=games_puzzle

survival:
    https://www.9lives.be/forum/games-ge...games_survival

etc.

Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Ik weet dat het games gedeelte niet meer het meest actieve gedeelte van het forum is, maar gaan zo threads van minder bekende games/genres niet heel snel wegzakken?
    Goh, dat zal op dit moment (en op korte/middellange termijn) best wel meevallen. Het huidige forum is een samensmelting van 23 fora en de laatste reply op de eerste pagina is van 08/03 (50 threads per pagina hier wel). We houden het sowieso in de gaten, eens het hier ZO druk gaat worden dat zoiets voorvalt dan gaan we met héél veel plezier oplossingen daarvoor zoeken

Om een klein statistiekje te geven: vandaag is het drukste (sub)forum op 9lives 3.6x drukker dan gans deze combinatie van alle oude gamesfora bijeen, dus er is wel nog wat groeipotentieel

En anderzijds gaan er nu zelfs minder bekende games/genres/platformen ook sneller opgemerkt/gezien worden. Heb de voorbije dagen al paar mensen de opmerking zien maken van "oh, ik wist niet eens dat game xx op platform yy te spelen was".
    Laatst gewijzigd door Cyberkef; 27 maart 2020 om 15:20
    Shinigami Sieberkev

Regels voor berichten