Topterras's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Steam - Zwart scherm en pc crash

Hallo,

Ben nieuw in het hele Steam gebeuren; voor Kerst voor mijn zoontje Planet Zoo gekocht (en mss ook wel voor mijzelf )
    Maar telkens als het spel draait, krijg ik na x-aantal minuten volgend probleem:

Het scherm begint zwart te knipperen, eerst heel kort, daarna enkele keren na elkaar, om ten slotte volledig zwart te gaan.
    Geen enkel knop of combinatie werkt nog (alt-tab, alt-f4, …), al blijft het geluid wel verder spelen.
    Enige oplossing is om pc volledig af te sluiten door de power knop ingedrukt te houden.

Voor zover ik kan zien zijn alle beeldscherm drivers up to date (GTX 1050). Nvidia game drivers geïnstalleerd, spel geöptimaliseerd gestart vanuit GeForce Expercience, …
    Voorlopig dus nog geen enkele oplossing gevonden.
    Volgens mij moet het wel effectief aan Steam liggen; als ik tijdig het spel afsluit voor de pc crasht, kan ik verder werken, maar 'flikkert' het scherm nu en dan nog eens.

Enige info die ik online terugvond was; update uw drivers, wat ik dus tevergeefs heb geprobeerd.

Iemand verder een idee of gelijkaardig probleem, met oplossing graag?

Thanks!

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Specs van de pc in kwestie?
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper-- Ik zit wat anders in elkaar.
    [<BR>]Crusher, regiment leader Black Raiders @ Modern Warfare (2019)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Specs van de pc in kwestie?
    CPU: Intel COre i7-8700T @ 2.40 GHz
    RAM: 16GB
    GPU: NVIDIA GeForce GTX 1050
    Windows 10 64bit

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topterras Bekijk bericht
    CPU: Intel COre i7-8700T @ 2.40 GHz
    RAM: 16GB
    GPU: NVIDIA GeForce GTX 1050
    Windows 10 64bit
    Aangezien uw CPU een "onboard" gpu heeft, eerst verifiëren dat het spel zeker die GTX 1050 gebruikt, ipv de onboard.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper-- Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Aangezien uw CPU een "onboard" gpu heeft, eerst verifiëren dat het spel zeker die GTX 1050 gebruikt, ipv de onboard.
    En.... Hoe?

Verdere opzoekingen leert mij dat Steam met bepaalde software en aangesloten usb apparaten kan problemen vormen. Dus zonder antivirus en alle usb apparaten uitgetrokken heb ik alvast één keer kort zonder crash kunnen spelen. Dit lijkt mij dus wel niet de beste oplossing. Het is eigenlijk zelfs geen oplossing...

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerst kijken in de bios, raadpleeg google of mobo handleiding voor hoe dit te doen.
    Daar kijken of uw GTX1050 als hoofd gpu staat.
    Crashes kunnen de oorzaak van zijn van het feit dat de "verkeerde" gpu gebruikt word om dat spel te renderen.
    Als tweede zou ik kijken naar het Ram geheugen, of dat zeker in orde is.
    Google "memtest", en laat dat progje runnen.

Regels voor berichten