iTrader
    0

vast ip adres voor online gamen

Jaren geleden speelde ik veel Age of empire 2, the conquerors online.

Ik heb het spel nog eens geïnstalleerd en ik moet werken met een vast ip adres en een poort openen (scarlet abo met proximus router).

Ik versta niet echt waarom je een vast ip adres moet hebben.
    Heeft dit bepaalde nadelen? (bijv: bij het surfen op het internet, downloaden van torrents,etc.., problemen met scarlet verbinding?)
    Ik weet niet echt of ik het spel opnieuw ga beginnen spelen want heb wat schrik door dat vast ip adres

grz

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Een vast IP-adres heeft geen nadelen (tenzij je IP-adres gebanned is op een of andere service).
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabke_1 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jaren geleden speelde ik veel Age of empire 2, the conquerors online.

Ik heb het spel nog eens geïnstalleerd en ik moet werken met een vast ip adres en een poort openen (scarlet abo met proximus router).

Ik versta niet echt waarom je een vast ip adres moet hebben.
    Heeft dit bepaalde nadelen? (bijv: bij het surfen op het internet, downloaden van torrents,etc.., problemen met scarlet verbinding?)
    Ik weet niet echt of ik het spel opnieuw ga beginnen spelen want heb wat schrik door dat vast ip adres

grz
    Iedereen met een internet aansluiting thuis heeft een vast IP adres. Alleen verandert dat om de paar maanden. Vooral als je bijvoorbeeld een stroomonderbreking had.
    Het lijkt me zever dat het niet toegestaan zou zijn dat uw adres om de paar maand verandert. Waar heb je dat gelezen? Kan je quoten of refereren?

Wat bijvoorbeeld niet kan is uw internet laten komen via uw smartphone als 4G access point. Want dan kan je geen port forwarding instellen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Het lijkt me zever dat het niet toegestaan zou zijn dat uw adres om de paar maand verandert. Waar heb je dat gelezen? Kan je quoten of refereren?
    moest dit voor mij zijn, heb ik nooit gezegd dat het niet is toegestaan is. voor AOE 2 consuerors moet ik een vast ip adres hebben en vroeg me gewoon af of er hieraan nadelen waren verbonden.

iTrader
    0
    moest dit voor mij zijn, heb ik nooit gezegd dat het niet is toegestaan is. voor AOE 2 consuerors moet ik een vast ip adres hebben en vroeg me gewoon af of er hieraan nadelen waren verbonden.
    Kan je refereren waar staat dat dit een vast IP adres moet zijn? De nadelen van een 'echt' vast IP adres kopen, dat dus NOOIT verandert, is dat je een business abbonnement dient aan te schaffen wat u een veelvoud zal kosten van een normaal abbonnement, dat dus om de paar maand verandert. Het nadeel is dus de kostprijs + zoals eerder aangehaald, als je op een IP block lijst komt, dan raak je er niet meer af.

iTrader
    0
    via Messenger reactie gekregen van scarlet dat ze gebruik maken van een dynamisch ip adres en dat dit niet aan te passen is.

https://www.voobly.com/pages/view/13...up-of-Fixed-IP

iTrader
    0
    via Messenger reactie gekregen van scarlet dat ze gebruik maken van een dynamisch ip adres en dat dit niet aan te passen is.

https://www.voobly.com/pages/view/13...up-of-Fixed-IP
    Dit gaat over een vast PRIVAAT ip adres, niet een vast PUBLIEK ip adres.
    Betekent dat het IP adres in uw modem van de provider wel dynamisch mag zijn.

Maar je moet port forwarding instellen op die modem.
    Port forwarding betekent dat je 1 poort van uw publiek IP adres doormapt naar 1 poort van een privaat IP adres, dus van 1 toestel op uw thuisnetwerk, namelijk uw PC.
    Uw PC mag dus niet van adres zitten veranderen in uw thuisnetwerk, want die poortmapping zal naar 1 vast IP adres verwijzen op uw thuisnetwerk.

Uw stappen gaan zijn:
    1. kijk wat nu uw IP adres op uw pc is. Dit kan via start -> cmd -> ipconfig. Of zie google. Dit gaat bijvoorbeeld 192.168.1.5 zijn.
    2. stel uw pc in met dit vast IP adres, check google.
    OF
    2. stel uw modem in zodanig dat uw PC altijd dit adres krijgt, dat moet aan de hand van het mac adres, dit is iets meer geavanceerd.
    3. stel port forwarding op uw modem in, voor de poort die gevraagd wordt. Dit moet dus geforward worden naar 192.168.1.5 in dit voorbeeld

iTrader
    0
    bedankt voor je uitleg,Dieter.
    heb je ergens een link waar ik uitleg kan vinden om dit in te stellen.
    ik heb een proximus router b box 3.

ik herinner me dat ik gisteren bij het uitzoeken hoe ik dit moest doen, in mijn router de poort kon kiezen, 16000 udp en daarnaast kon ik een ip adres ingeven. is het dit?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dit gaat over een vast PRIVAAT ip adres, niet een vast PUBLIEK ip adres.
    Betekent dat het IP adres in uw modem van de provider wel dynamisch mag zijn.

Maar je moet port forwarding instellen op die modem.
    Port forwarding betekent dat je 1 poort van uw publiek IP adres doormapt naar 1 poort van een privaat IP adres, dus van 1 toestel op uw thuisnetwerk, namelijk uw PC.
    Uw PC mag dus niet van adres zitten veranderen in uw thuisnetwerk, want die poortmapping zal naar 1 vast IP adres verwijzen op uw thuisnetwerk.

Uw stappen gaan zijn:
    1. kijk wat nu uw IP adres op uw pc is. Dit kan via start -> cmd -> ipconfig. Of zie google. Dit gaat bijvoorbeeld 192.168.1.5 zijn.
    2. stel uw pc in met dit vast IP adres, check google.
    OF
    2. stel uw modem in zodanig dat uw PC altijd dit adres krijgt, dat moet aan de hand van het mac adres, dit is iets meer geavanceerd.
    3. stel port forwarding op uw modem in, voor de poort die gevraagd wordt. Dit moet dus geforward worden naar 192.168.1.5 in dit voorbeeld
    bedankt voor je uitleg,Dieter.
    heb je ergens een link waar ik uitleg kan vinden om dit in te stellen.
    ik heb een proximus router b box 3.

ik herinner me dat ik gisteren bij het uitzoeken hoe ik dit moest doen, in mijn router de poort kon kiezen, 16000 udp en daarnaast kon ik een ip adres ingeven. is het dit?
    Het staat eigenlijk uitgelegd op die link, maar ik zal u helpen

1. Zoek het IP adres van uw pc op. Dit kan je zo doen https://www.groovypost.com/howto/mic...windows-7-cmd/
    2. Geef mij het ip adres, subnet mask en de default gateway. Dit is geen sensitieve info, dit is 9/10 ip adres 192.168.1.5 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1. Als je me die info geeft kan ik verifieren of je het wel juist gezien hebt.
    3. Stel nu uw PC in om dit adres, subnetmask en gateway zo vast te gebruiken. Dit doe je als volgt : https://oit.colorado.edu/tutorial/st...tion-windows-7
    4. log nu in op uw router van proximus. Normaal is dat een webpagina openen naar http://192.168.1.1 en dan inloggen met de gegeven die op uw bbox staan
    5. stel nu port forwarding in voor 16000 UDP poort naar 192.168.1.5 (of wat uw ip adres van uw pc). Zie
    https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.ne...a859ac8761.png
    Protocol=UDP
    Externe poort begin = 16000
    Externe poort einde = 16000
    Interne poort = 16000
    Intern IP = 192.168.1.5
    Externe host = om het even

iTrader
    0
    ik ga het proberen

ik heb nog een antwoord gekregen van scarlet:
    "Zoals zojuist doorgegeven bestaat dit bij Scarlet niet. Ons systeem werkt met een dynamisch IP adres. Iets wat niet aan te passen is. Om deze reden is er helaas geen uitleg om dit aan te passen"

ik vermoed dat deze persoon niet weet wat ik juist wil doen.

iTrader
    0
    je geeft me deze link: https://oit.colorado.edu/tutorial/st...tion-windows-7

maar ik heb windows 10

iTrader
    0
    Is gelukt, thx Dieter

Regels voor berichten