Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Google Stadia

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Spellen aankopen zou wel een beetje het punt van concept omzeilen he, beetje alsof je op Netflix de films of series zou mogen kopen.
    Idem met toevoegen uit je andere libraries.

Het lijkt me vrij duidelijk dat Google gewoon een aanbod gaat voorzien na overleg met publishers beetje zoals hoe er beslist wordt wat er op Netflix komt en wat niet, staat het aanbod je niet aan dan neem je de service niet, en anders wel.
    In essentie zal het wss wel werken zoals bv Xbox Game Pass maar dan met de games te streamen en niet te downloaden naar een console eerst, daar kan je ook zelf niks toevoegen of kopen, enkel de ''library'' spelen.

iTrader
    1 (100%)
    Ik hou wel van m'n game "kast" met consoles en games. Iets fysiek in haden hebben doet het wel voor mij.
    2dvanc - 2D - NRGE - MrP - Plesters

iTrader
    1 (100%)
    Toch heel wat nadelen:

1) computers worden steeds krachtiger terwijl graphics niet steeds beter worden. De laatste 10 jaar zijn graphics bijna niet verbeterd. Binnen 10 jaar gaat elke mid range pc krachtig genoeg zijn om op te gamen
    2) uw 100 of 200gb limiet gaat op zijn na 1 dag
    3) maar 1 controller. En de linkse joystick is weer slecht gepositioneerd. Zouden beter de linkse joystick op de plaats van de arrow keys zetten, zoals bij de xbox
    4) toetsenbord gebruiken ipv controller is niet mogelijk?
    5) als je via tv streamt, moet de tv ook compatibel zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrP Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik hou wel van m'n game "kast" met consoles en games. Iets fysiek in haden hebben doet het wel voor mij.
    Voor mij net omgekeerd. Ik heb liefst zo weinig mogelijk rommel. Ik heb ook geen tv meer omdat ik tv kan kijken op pc. Spaart mij waardevolle ruimte uit.

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Toch heel wat nadelen:

1) computers worden steeds krachtiger terwijl graphics niet steeds beter worden. De laatste 10 jaar zijn graphics bijna niet verbeterd. Binnen 10 jaar gaat elke mid range pc krachtig genoeg zijn om op te gamen
    Wat een rare uitspraak. Ik merk toch een hemelsbreed verschil tussen games die nu uitgekomen zijn en de topgames die in 2009 uitgekomen zijn hoor.
    Voor de rest ga ik akkoord met je puntjes.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Wat een rare uitspraak. Ik merk toch een hemelsbreed verschil tussen games die nu uitgekomen zijn en de topgames die in 2009 uitgekomen zijn hoor.
    Voor de rest ga ik akkoord met je puntjes.
    Ik had het dan wel over crysis graphics.

Maar 10 jaar geleden was een high end pc heel duur en dan had ge nog steeds veel lag op games gelijk GTA4. En drivers installeren was heel ongebruiksvriendelijk. Dat is nu allemaal weg. Dus net nu al die problemen zijn opgelost, gaan ze die bestaande pc markt proberen kapen met iets anders.

iTrader
    1 (100%)
    Ik had het dan wel over crysis graphics.

Maar 10 jaar geleden was een high end pc heel duur en dan had ge nog steeds veel lag op games gelijk GTA4. En drivers installeren was heel ongebruiksvriendelijk. Dat is nu allemaal weg. Dus net nu al die problemen zijn opgelost, gaan ze die bestaande pc markt proberen kapen met iets anders.
    Tegenwoordig is een highend pc nog steeds fucking duur. En is drivers installeren (of andere windows taken) ook vaak een pain.
    Gelukkig hebben we al geen installatie procedures meer zoals in de jaren 90 of op het MsDOS systeem. Je IRQs gaan bepalen voor de geluidskaart was altijd een hel

iTrader
    0
    Ik heb ook geen tv meer omdat ik tv kan kijken op pc. Spaart mij waardevolle ruimte uit.

FragDAnvers's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    1TB verbruik op 65u...
    Zal hem toch niet worden hier in Belgie !
    i7-8700k @ 5Ghz with NZXT Kraken X52, GTX 1080 Ti Aorus Xtreme, 16Gb DDR4 2400Mhz, 500GB Samsung Evo SSD, Asus ROG PG279Q.
    https://www.twitch.tv/fragdanvers

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    1) abonnementsdienst : al is er een gratis versie - waarbij de betaalde versie dan in principe iets is zoals de gamepass / gold paar games gratis of goedkoper indien je ze aankoopt.
    2) zoals je al had gezegd voor 4k content : 1 TB op 65 uur erdoor gedraaid. Dus eerder haalbaar als je 1080p gamet. Maar of dat wenselijk is en competitief met een sony p4pro, xbox one x, PC heb ik zo mijn twijfels over.
    3) aanschafkost in principe 130€ als je er vroeg bij bent. + dan de games. Tweedehands kun je die vermelde xbox one x op de koop tikken met een paar games voor 250 - 360 euro zonder dergelijk hoog netwerk verbruik. Dus zo'n deal is het nu ook weer niet. Wel WAF vriendelijk.

Ik ga dat schoon aan mij voorbij laten gaan. Lijkt mij eerder iets voor de groep van niet zo fervente gamers of degene die graag on the road gamen (google had hiervoor met nintendo moeten samenwerken). Die dan ook beperkt gamen. Al gaat het probleem daar dan wel netwerkverbruik zijn. Uw 4g abonnement dekt dat niet allemaal, op een maand tijd er 1T hebben doorgedraaid aan data op de gsm... ik wil niet degene zijn die de factuur daarvan moet betalen.

iTrader
    1 (100%)
    ^ het zou inderdaad geschikt kunnen zijn voor on the road te gamen. Maar dan ook weer helemaal niet eigenlijk.

Over de mensen die zeggen 'ja ik heb toch liever fysieke games': diezelfde argumenten werden aangehaald met VHS of DVDs vs Netflix. Diezelfde argumenten werden ook nog eens aangehaald met CDs vs Spotify/iTunes/Youtube.
    En de meeste mensen zijn uiteindelijk toch overgestapt hoor.
    Ofwel is het de huidige generatie die vastgeroest blijft, maar is het de jongere generatie die het wel oppikt.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    ^ het zou inderdaad geschikt kunnen zijn voor on the road te gamen. Maar dan ook weer helemaal niet eigenlijk.

Over de mensen die zeggen 'ja ik heb toch liever fysieke games': diezelfde argumenten werden aangehaald met VHS of DVDs vs Netflix. Diezelfde argumenten werden ook nog eens aangehaald met CDs vs Spotify/iTunes/Youtube.
    En de meeste mensen zijn uiteindelijk toch overgestapt hoor.
    Ofwel is het de huidige generatie die vastgeroest blijft, maar is het de jongere generatie die het wel oppikt.
    On the road gaming : wanneer er 5G doorkomt en ongelimitteerd dataplan. Dan is dat de hype... vooral omdat je gewoon kunt doordoen waaraan je bezig was en je dan effectief de natte droom hebt van de switch (1 toestel die alles kan, ipv dat je een swich met zijn games, een 3ds met zijn games, een xbox one met zijn games, ... hebt). Met name de pracht en praal van een xbox one in een kleine vormfactor (of wat het ook gaat brengen in de toekomst) op voorwaarde dat je een goede batterypack in uw rugzak hebt ziten. Maar zolang dat niet het geval is, lijkt mij de consoles nog het beste

Kostprijs heeft daar de grootste impact gehad. Wanneer stadia voorziet dat het abonnement 5 - 15€ gaat zijn en dat er voor de rest geen extra kosten zijn voor games. Dan denk ik wel dat er mensen gaan overstappen. Vooral wanneer de toppers allemaal gaan voorzien worden.

Echter wanneer je 300€ moet betalen voor een xbox one digitaal (ter voorbeeld) en 70€ per spel (en bij verkoop kun je uw spellen niet overdragen). Of je moet 350€ betalen voor en xbox one standaard, en 20-40€ per spel (2de hands) dan lijkt mij dat men de overstap niet direct gaat maken.

Naast kostprijs heb je dan ook nog het feit dat de entertainmentduur van een game een pak langer is dan van 1 cd/dvd of 1 film. Als je AC of RDR2 aan het spelen bent dan heb je het niet gehad in 1 uur of in 2 uur. Dan ben je toch wel een paar dagen bezig.
    Het hangt volgens mij een beetje samen met hetgeen ik gezegd had namelijk, zo'n abonnementsdienst zoals het op dit moment is opgesteld is voor de casual gamer en belangrijker het feit dat er een enorm aanbod is voor dezelfde prijs.

michiel6661's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    In mijn ogen is die stadia nog een beetje voor op zijn tijd, in België althans. Grootste reden da ik het niet zou gebruiken is door de gigantische hoeveelheid data dat het gebruikt. Ik zit nu al soms bijna aan die 750GB in de piekuren van Telenet. T'is niet dat mijn gamen veel bijdraagt aan dat gebruik, dus dan zou dat bovenop het gebruik dat ik nu al heb komen. Het zal inderdaad vooral door 5G en een werkelijk ongelimiteerd dataplan zijn dat zoiets als Stadia zijn doorbraak zal maken hier.
    Laatst gewijzigd door michiel6661; 7 juni 2019 om 12:44
    Ik ben Michiel, groetjes.

CurrY's schermafbeelding
    iTrader
    303 (100%)
    Sinds ge de games nog altijd moet aankopen zelfs bij de 10€/maand versie en het enorme data verbruik, gaat het hier alleszins al gene vette zijn lijkt mij.
    Xbox live : oO CurrY Oo/ Psn: The MLG CurrY/ Nintendo ID: oO_CurrY_Oo

kloon's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Ik een preorder genomen. Ik koop altijd de laatste consoles maar game er eigenlijk te weinig op om de prijs van de volgende ps5 te verantwoorden. Dus ga ik voor het basic gratis aanbod en de games koop ik dan digitaal. Dat kan er dan wel af want ik spaar een nieuwe console uit.

Verstuurd vanaf mijn MI MAX 3 met Tapatalk
    ☻/
    /▌
    / \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Een gratis 1080p 60hz pc? Dat klinkt toch al goed. Het enige wat je nodig hebt is iets van Chrome hardware dat iedereen toch al heeft liggen. 1080p streamen moet nog wel lukken met de huidige data limieten.
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten