Bekijk resultaten enquête: Welk exemplaar haal jij in huis?

Aantal stemmers
24. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Shield

11 45,83%
  • Sword

13 54,17%
Pagina 16 van 16 Eerste ... 61213141516
    Roen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt voor de reactie!

Had is op tweedehands gekeken en de games die je opnoemt zijn bijna niet te vinden/nog redelijk prijs. "gelukkig" was mijn ds slot van NDS kapot en was ik aan het zien voor een andere. Toevallig op een gekomen voor DSi xl + HG+4 random games voor €50, als alles goed gaat haal ik 'm morgen op. Redelijk goeie deal dan lijkt me .

Zijn er nog andere sites die goed zijn om die games te vinden (zonder woeker prijzen)? Ik had eens op de franse versie van 2ehands gekeken en daar is het aanbod aanzienlijk groter/goedkoper, maar wel de game in frans dan..

Ik snap ergens wel dat ze de games makkelijker maakten zoals je aanhaalt. Ik ben momenteel firered aan het spelen en net voor de 8e gym realiseerde ik dat m'n pokemon maar begin level 40 en midden-eind 30 waren, terwijl ik meestal wel hetzelfde team trainde en niet echt battles uit de weg ging. Veel te laag voor de elite four. Ben nu dus even bezig met "suiecide boosten" (ik pak 2 pokemon, versla 4 pokemon van de 8e gym boss en zorg dan dat ik doodga-> repeat) aangezien er niet echt veel content is (denk ik?) tussen die 8e gym en de elite four om significant wat levels te halen. Nu ja, interessanter was wel als ze zorgden dat de levels beter aangepast waren aan waar je zat in de game met dan betere movesets voor je tegenstanders zodat er wat meer strategie is.
    Goh, qua prijzen en goede winkels kan ik je niet mee helpen, maar vanaf de 3ds games kan je de taal kiezen in de game zelf, dus dat probleem is al van de baan als je voor die games zou gaan.
    Het probleem met het Frans is dat de namen van vele pokes ook Frans zijn, dus niet echt aan te raden als je daar niet mee bekend bent.

Een andere optie zou via emulator en roms zijn, en is misschien interessant om uit te testen en dan kan je nog zien of je de games wil kopen. De oude games speel ik voornamelijk op die manier ondanks het feit dat ik ze allemaal irl heb liggen.

De oudere games hadden het probleem van slechte leveling, dat klopt. Zelfs met de nieuwere heb je die jumps ook, maar daar is dat minder een probleem omdat je de betere exp share hebt en in gen 5 Audino grinding. Dus dat grinden valt allemaal heel goed mee nu. Heck, zelfs met die candies gaat alles nu vele sneller en makkelijker dan ooit.

Al vind ik dat wel iets hebben, zo old skool manual grinding. Momenteel ben ik in zowel Sword als Shield een catchem all en train em all run aan het doen inclusief de dlc, en zonder candies te gebruiken, en really liking it. Ipv naar Motostoke te gaan heb ik eerst een wild area tour gedaan om alles te vangen wat mogelijk is, en dan naar de Isle of Armor gegaan om daar alles te vangen. Echt zalig dat je daar geen roadblocks hebt zoals in de main game, elke area is beschikbaar, en telkens weer nieuwe aanwinsten om te vangen. Plus omdat ik de bike nog niet heb, kan ik het water niet op, dus ik ga moeten terugkeren als ik die eindelijk krijg.
    Dit geeft echt een Gen 4 gevoel, waar je eerst met Rock Smash ergens kon exploren, later met Strength en nog later met Surf. Veel beter dan al die glorified hallways dat ze nu caves noemen xD

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roen Bekijk bericht
    Goh, qua prijzen en goede winkels kan ik je niet mee helpen, maar vanaf de 3ds games kan je de taal kiezen in de game zelf, dus dat probleem is al van de baan als je voor die games zou gaan.
    Het probleem met het Frans is dat de namen van vele pokes ook Frans zijn, dus niet echt aan te raden als je daar niet mee bekend bent.

Een andere optie zou via emulator en roms zijn, en is misschien interessant om uit te testen en dan kan je nog zien of je de games wil kopen. De oude games speel ik voornamelijk op die manier ondanks het feit dat ik ze allemaal irl heb liggen.

De oudere games hadden het probleem van slechte leveling, dat klopt. Zelfs met de nieuwere heb je die jumps ook, maar daar is dat minder een probleem omdat je de betere exp share hebt en in gen 5 Audino grinding. Dus dat grinden valt allemaal heel goed mee nu. Heck, zelfs met die candies gaat alles nu vele sneller en makkelijker dan ooit.

Al vind ik dat wel iets hebben, zo old skool manual grinding. Momenteel ben ik in zowel Sword als Shield een catchem all en train em all run aan het doen inclusief de dlc, en zonder candies te gebruiken, en really liking it. Ipv naar Motostoke te gaan heb ik eerst een wild area tour gedaan om alles te vangen wat mogelijk is, en dan naar de Isle of Armor gegaan om daar alles te vangen. Echt zalig dat je daar geen roadblocks hebt zoals in de main game, elke area is beschikbaar, en telkens weer nieuwe aanwinsten om te vangen. Plus omdat ik de bike nog niet heb, kan ik het water niet op, dus ik ga moeten terugkeren als ik die eindelijk krijg.
    Dit geeft echt een Gen 4 gevoel, waar je eerst met Rock Smash ergens kon exploren, later met Strength en nog later met Surf. Veel beter dan al die glorified hallways dat ze nu caves noemen xD
    Heb sinds gisteren 'n nieuwe ds en heartgold, goeie ervaring tot nu toe. Buiten het feit dat ik op new game kon drukken maar niet wist dat ik de vorige save file op voorhand moest deleten en dus 2u voor niets had gespeeld . Deze keer proberen om zonder online help het uit te spelen Aangezien ik bij fire red onlangs 3u achter de hm surf gezocht en toen toch maar heb opgezocht

Wat mij idd leuk lijkt is dat je het spel op zoveel manieren kan spelen: alle pokemon vangen ergens voor je verder gaat, het uitspelen met "ash/brock/misty hun team", enkel type x pokemon ...

Roen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is altijd handig om tegen alle npcs te praten, zeker als je niet zo bekend bent met de games. Zo zijn er bv hints die je naar die HM surf hadden kunnen leiden als je dat had gedaan
    En sowiezo, als je alles wil vangen in HG, ga je toch hulp van buitenaf nodig hebben ivm een zekere area later. Maar het is leuk om alles zelf uit te zoeken, dat heb ik nu ook met de DLC en de items en Pokémon die ik vind in elke area.

Dat klopt helemaal! En als je een challenge wil raad ik aan om in opties je battle style op 'set' te zetten. Hierdoor zie je niet naar welke Pokémon de tegenstander gaat switchen, en moet je dus een turn gebruiken om zelf te switchen nadat ie zijn switch heeft gedaan. Het is de online way om het zo te noemen, en ook altijd mijn manier om te spelen in elke game. Wat ook veel gedaan wordt, en wat ik zelf ook doe, is daarbij ook nooit items gebruiken zoals Potions of Revives in battle, enkel erbuiten.
    Verder heb je inderdaad zoals jij al zei dat je eerst alles vangt voor je verder gaat, of een theme team, of mono team waarbij je enkel Pokémon gebruikt die een typing gemeen hebben zoals Water bv. Zeker een must als je later eens wil replayen!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is altijd handig om tegen alle npcs te praten, zeker als je niet zo bekend bent met de games. Zo zijn er bv hints die je naar die HM surf hadden kunnen leiden als je dat had gedaan
    En sowiezo, als je alles wil vangen in HG, ga je toch hulp van buitenaf nodig hebben ivm een zekere area later. Maar het is leuk om alles zelf uit te zoeken, dat heb ik nu ook met de DLC en de items en Pokémon die ik vind in elke area.

Dat klopt helemaal! En als je een challenge wil raad ik aan om in opties je battle style op 'set' te zetten. Hierdoor zie je niet naar welke Pokémon de tegenstander gaat switchen, en moet je dus een turn gebruiken om zelf te switchen nadat ie zijn switch heeft gedaan. Het is de online way om het zo te noemen, en ook altijd mijn manier om te spelen in elke game. Wat ook veel gedaan wordt, en wat ik zelf ook doe, is daarbij ook nooit items gebruiken zoals Potions of Revives in battle, enkel erbuiten.
    Verder heb je inderdaad zoals jij al zei dat je eerst alles vangt voor je verder gaat, of een theme team, of mono team waarbij je enkel Pokémon gebruikt die een typing gemeen hebben zoals Water bv. Zeker een must als je later eens wil replayen!
    Voor ik aan HG begon had ik firered nog is gespeeld, en het viel idd op dat dat echt een grote buff is als je het ziet én zelf ook mag switchen. Vooral als je nog geen exp share hebt kun je gewoon telkens switchen zonder dat je zwakke poke een hit moet tanken.

Ontopic voor sw/sh, ik had net deze video gezien:

https://www.youtube.com/watch?v=I1mBKVcmASw

Toch al minder excited om aan sw/sh te beginnen nu. Lijkt erop alsof ze niet echt klaar waren om van handheld naar console te gaan. Zag wel dat dezelfde devs van colosseum ook de pokemon battle revolution (wii) hebben gemaakt dus kijk er wel naar uit die te proberen. Kan wel zijn dat ik biased ben hier aangezien colosseum mijn eerste game was dat ik vroeger had.

Nuja ik moet toch nog 7 tal pokemon games (platinum + alles vanaf gen V) van de mainline spelen voor ik sw/sh zou beginnen.

Roen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind zelf ook dat de Colosseum games er veel beter uitzien dan SWSH nu, daarom zou het een pipedream zijn als ze die zouden remasteren. Stel je voor, met de physical/special split, fairy types, al die nieuwe moves en items die er nu zijn... Same for PBR, heb ik echt kapot gespeeld indertijd. Al die custom options dat je daar had, en die fantastische soundtrack. Echt, voor mij waren dat de hoogtijden van Pokémon.

taylor, ben je bekend met de Pokémon en de mechanics van die games vanaf Gen 5? Want je bent in voor een treat als dat blind voor je is. Zoveel goede kleine changes dat ze gedaan hebben, die er nu ook nog zijn trouwens.

Wat me nu wel opvalt is dat de AI van de wild Pokémon precies een update gekregen heeft sinds de DLC. Elke keer als ik aan het grinden ben, doen de wild pokes precies wat ze moeten doen, ipv random actions. Zo bv Meowth, start altijd met Hone Claws of Growl, en dan pas beginnen aanvallen. En zelfs als ik een Ghost gebruik en ie me niks kan maken, spamt ie gewoon Growl zodat ik toch nog gefrustreerd raak omdat mijn Ghost een physical attacker is. Jammer genoeg is de rest van de batch die ik op dat moment aan het trainen ben dat dan toevallig ook, dus battles take a long time, zelfs met animations off.

Oh well, still loving it!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind zelf ook dat de Colosseum games er veel beter uitzien dan SWSH nu, daarom zou het een pipedream zijn als ze die zouden remasteren. Stel je voor, met de physical/special split, fairy types, al die nieuwe moves en items die er nu zijn... Same for PBR, heb ik echt kapot gespeeld indertijd. Al die custom options dat je daar had, en die fantastische soundtrack. Echt, voor mij waren dat de hoogtijden van Pokémon.

taylor, ben je bekend met de Pokémon en de mechanics van die games vanaf Gen 5? Want je bent in voor een treat als dat blind voor je is. Zoveel goede kleine changes dat ze gedaan hebben, die er nu ook nog zijn trouwens.

Wat me nu wel opvalt is dat de AI van de wild Pokémon precies een update gekregen heeft sinds de DLC. Elke keer als ik aan het grinden ben, doen de wild pokes precies wat ze moeten doen, ipv random actions. Zo bv Meowth, start altijd met Hone Claws of Growl, en dan pas beginnen aanvallen. En zelfs als ik een Ghost gebruik en ie me niks kan maken, spamt ie gewoon Growl zodat ik toch nog gefrustreerd raak omdat mijn Ghost een physical attacker is. Jammer genoeg is de rest van de batch die ik op dat moment aan het trainen ben dat dan toevallig ook, dus battles take a long time, zelfs met animations off.

Oh well, still loving it!
    .
    Nog niet gehoord van de nieuwe mechanics in gen5. Wel de special/physical split nu, verklaard wel waarom feraligatr ineens wel sterk is in HG tov gen 2

Klinkt wel goed dat ze AI gebruiken. Had overlaatst bv een pokemon waar ik agility gebruikte, en de tegenstander had een move om mijn speed te verlagen. Die was gecodeerd om die move te blijven gebruiken tot die sneller was... Dus als ik agility bleef gebruiken bleef die tegenstander die move gebruiken... AI kan mss wel interessant zijn om bv een 'hard mode' van games aan te bieden in de toekomst, die dan bv data gebruikt van de 'gewone mode' fzo

Regels voor berichten