Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)

Gaming voorkeuren met het "ouder" worden

Nog mensen die met het ouder worden een totaal andere gaming interesse, of zelfs frequency(aantal keer dat je nog speelt) of gaming hebben met het ouder worden?

Vroeger knalde ik RTS games bij de fleet, shooters, racing alles wat iets ofwat fun was of prestatiedrang in me omhoog haalde. Alles zowat...

Nu na 25jaar gamen ben ik een cinematic single player story mode game whore geworden...Why? Zeer selectief, en niet elke euro is teveel maar moet er zeker van zijn dat het +AAAA game is...

Denk als je lang gamed, en het altijd hetzelfde is gebleven, dus console tv of pc screen...
    Dat er nood is aan wat anders, zoals bv de VR die nog niet echt moonen wil, om daar verandering in te brengen..

Gelijke ervaringen of ? just me the old fag?
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Qua games is het voor mij toch quasi hetzelfde gebleven.
    - racing
    - zaken zoals anno en tropico
    - point & click adventures (genre monkey island)
    Laatste is wel wat minder aangezien de gloriejaren ervan verdwenen zijn. Maar soms haal ik de oude games zoals grim fandango en Day of the tentacles nog eens boven. Deponia - reeks heb ik ook uitgespeeld. Ik heb wel gemerkt dat m'n aandachtsspanne voor zo'n games verminderd is.

Het enige wat verschilt is dat ik minder tijd heb dan toen ik 18 was en ook geen nachtje meer kan doordoen en dan de volgende dag toch nog normaal functioneren
    Bovendien heb ik nog andere hobby's en die vragen ook tijd (net zoals m'n vrouw )
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Bij mij is dat niet zo veel veranderd. De laatste grote verandering was toen Oblivion ten tonele verscheen. Voordien moest ik niks weten van RPG, en sinds Oblivion echt een RPG fan geworden. Shooters zijn verminderd. Het voornaamste wat veranderd is is de frequentie. Soms weken niet, dan weken wel.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Bij mij is het hard veranderd. Vroeger speelde ik elke dag een aantal uur aan een stuk. Tegenwoordig is het maar om de zoveel weken. Genre is wel hetzelfde gebleven.

Heb BFV, AC: Odyssee, BO4 onlangs geïnstalleerd, maar het komt er niet van, helaas. Heb ook net een nieuwe grafische kaart gekocht en heeft misschien een uurke gedraaid sinds ik die ingebouwd heb.

Heb recent Jump Force voor Xbox gekocht en dat speel ik meer. Geraak games ook wel sneller beu, had speciaal RDR2 gekocht en zelfs dat heb ik maar tot chapter 1 gespeeld.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Ik game ook veel minder als vroeger, gengre is wel het zelfde gebleven.
    Heb wel jaren die hard console games gespeeld en sinds paar jaar overgeschakeld op pc gaming.
    Meestal met vrienden was dit elke avond, maar aangezien ik hun favoriete game niet meer mee speel hoor ik ze niet meer.
    FPS games speel ik wel meer en meer, vroeger wel op laptop dan die hard World Of Warcraft gespeeld.
    offline games kan ik mij eens niet mee bezig houden, het moet van mij altijd online zijn.
    Liefst met nog wat ranked, kan ik daar liggen op vloeken dat ik eigenlijk te goed ben voor mijn rank.

Ik heb wel last van overchoice, heb boven de 330 games en weet gewoon niet wat te spelen.
    En wat doe ik dan, koop dan nieuwe games en zo stapelt het op.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hier ook sterk veranderd.

Alles wat nu hypercompetitief is en met specifieke meta's werkt komt er niet meer in. Nu liefst SP RPG's of citybuilders. Racegames ook nog, maar enkel time trials.
    Vroeger was het gamen en verliezen tot ik beter werd. Nu zet ik het af van zodra het niet meer leuk is of er frustratie komt.

Hoffman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik game meer dan 35 jaar en het enige dat veranderd is, is dat ik geen sessies meer aankan waarbij ik de zon zie opkomen in het oosten
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    voor mij waren de grootste veranderingen gaan samenwonen en het krijgen van kinderen. Voor het samenwonen vooral wow en swtor wat veranderd was naar Skyrim op PC. Door het hebben van kinderen en verouderde pc gekozen voor Nintendo Switch. In verhouding speel ik nu op de switch meer dan op pc, maar wel minder lang.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Same. Ten tijde van Sof 2 of Counterstrike, 8u per dag gamen was vrij normaal. Thuis komen van school en tot 4-5u snachts nog achter dat scherm zitten.

Nu kan ik die energie er nimmer voor opbrengen voor MP "shooter" games. (om al die mappen te leren, die game mechanics..) Dan kijk ik tegenwoordig nog liever naar pro's die bv Apex Legends spelen op Twitch

+ in 2010 heb ik de switch gemaakt naar Sim racen. Ik was sowieso al fan van racegames maar dit is toch wel next level gaming. Zeker als ge er nog es geld tegen gooit en nen deftige simrig aankoopt Ik haal echt veel plezier door het rijden op zich al. Ik moet er ook nie veel tijd insteken, tracks blijven hetzelfde. En na 10j weet ik wel hoe een wagen te besturen

iTrader
    1 (100%)
    Ik kon mij vroeger met gemak van s morgens tot s savonds bezighouden met Runescape, age of mythology, counter strike en consoorten.

Nu niet meer.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    218 (100%)
    Ik weet nog dat ik ooit cutscenes als een beloning/luxe ervaarde. Nu zijn er maar weinig games die me er nog echt met imponeren.
    Een multiplayergame of een Civ/Xcom 8u op een dag spelen komt nauwelijks nog voor. Een relatief gezond sociaal leven gecombineerd met heel wat sport heeft daar gelukkig komaf met gemaakt. Voor de rest ga ik vooral voor games met echte mechanics en weinig oppervlakkige flauwe gameplay(qte's!). Ik mis Nintendo van de jaren 90 en ik mis eigenlijk ook wel af en toe de multiplayer avonden ten tijde van TF2 en L4D etc maar er kruipt teveel tijd in om mee te blijven. Speel dus veel turn based games of games die relatief makkelijk level per level kunnen worden ervaren als een Dark Souls ofzo. Meestal als ik deze dan begin sta ik met de late en plan ik wel elke avond een 2tal uurtjes. Ik lees, lul en koop veel meer over games dan ik ze speel

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik speel nog altijd graag games in het rpg genre zoals alle final fantasies hoewel die niet meer hetzelfde zijn als vroeger, tes games en the witcher achtige games. Wow speel ik ook nog graag maar mijn manier van spelen is daar wel in veranderd. Vroeger deed ik raids en nu heb ik daar geen zin meer in. Ik speel ook graag chill games nu als stardew valley en my time in portia

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij mij wisselt dat vaak af, heeft volgens mij niets met leeftijd te maken (in mijn geval)

4-14 jaar > sega, snes, gameboy, PS1
    14-16 jaar > echt de competitieve shooters, ik zat toen in een goede MOH:AA clan, UT, ...
    16-20 jaar > World of warcraft
    20-28 jaar > ineens volop een console boy geworden. Ik speelde bijna uitsluitend singleplayer games in deze periode.
    28-30 jaar > Zwaar gebeten door het Overwatch virus, eerst nog op PS4, maar nadien een gaming pc samengesteld, en terug volop competitief beginnen spelen.
    30-31 jaar > Singleplayer games zeggen me absoluut niets meer, ik begin er vaak nog wel aan, maar speel ze nooit meer uit. Van Overwatch overgeschakeld naar Fortnite, nadien Blackout en nu Apex Legends
    Ik ben Silvio niet.
    http://twitch.tv/GroozL

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij mij wisselt dat vaak af, heeft volgens mij niets met leeftijd te maken (in mijn geval)

4-14 jaar > sega, snes, gameboy, PS1
    14-16 jaar > echt de competitieve shooters, ik zat toen in een goede MOH:AA clan, UT, ...
    16-20 jaar > World of warcraft
    20-28 jaar > ineens volop een console boy geworden. Ik speelde bijna uitsluitend singleplayer games in deze periode.
    28-30 jaar > Zwaar gebeten door het Overwatch virus, eerst nog op PS4, maar nadien een gaming pc samengesteld, en terug volop competitief beginnen spelen.
    30-31 jaar > Singleplayer games zeggen me absoluut niets meer, ik begin er vaak nog wel aan, maar speel ze nooit meer uit. Van Overwatch overgeschakeld naar Fortnite, nadien Blackout en nu Apex Legends
    Ik heb vant weekend een aantal emulators op mijn pc gezet om de oude pokemon games en mame games nog is te spelen

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben eigenlijk altijd fan geweest van shooters toen ik er de tijd voor had dat in clan verband te spelen, dan eenmaal een deftige race league ontdekt en niet meer terug gegaan. Nu game ik eigenlijk niet meer, maar gek genoeg kan ik me terug meer plezieren met zo eens een half uurtje Runescape te spelen.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten