Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    Micheal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik blijf eigenlijk altijd al teruggrijpen naar oude games.
    Blijf RuneScape spelen en oudere shooters.
    Al die nieuwe games kunnen me wel aanspreken voor paar uur, maar dan ben ik de toxic community's beu en al die skin buys etc storen me veel te hard..

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vroeger veel shooters gespeeld.
    Begonnen bij een MOHAA, daarna BF, BC:BC2 en gestopt bij BF3. CoD efffe gespeeld, maar vond het maar niets.

Daarna mmo's beginnen spelen. De eerste versie van FFXIV, daarna naar SW:ToR en opgeschoven naar EVE Online.
    Gewone mmo's zeggen mij nu niets meer. Heb echt geen tijd en zin meer om te zitten grinden. EVE speel ik al van 2013 waardoor de grind al voorbij is (en nu in een positie zit dat ik mijn ding kan doen).

Wat ik wekelijks wel is speel is L4D2. Is ideaal om eens rondje te kunnen meepikken (1 ronde is ongeveer 30 a 45 minuten) wat dus perfect is.
    EVE is het momenteel skillqeue online. Corpleider is niet actief meer en andere leden ook niet. Puur gewoon inloggen om mijn skills te updaten en effe is een uurtje rond te kijken. Betaal er nog sub op, maar geen idee of ik het ga blijven doen. Heb het na bijna 6 jaar wel gezien en kan het ook niet meer opbrengen om elke avond online te zijn om te particperen in fleets en etc.
    ...Ω...

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals bij velen hier speel ik nog wel hetzelfde soort games, maar gewoon veel minder uren per dag. Ik speelde vroeger een mix van RTS/FPS/RPG en turnbased strategy. Dus toen ik 12 was speelde ik: Stracraft 1/UT/Morrowind/Civ2 en en vandaag speel ik Starcraft2/Smite/Skyrim/Civ6. Dus op dat vlak eigenlijk bitter weinig verandering.

Wat wel anders is: ik heb een aantal jaar WoW gespeeld en dat was op veel vlakken één van de leukste spelervaringen, maar nu kan een MMO mij niet meer boeien. Vooral de vaak zwakke verhaallijn, repitetieve quests en de heel beperkte impact dat ge hebt op de speelwereld storen mij.

Wat ik nu ook meer doe is youtubers volgen en kijken hoe anderen spelen. Dat had ik vroeger ook wel gedaan, maar dat bestond toen niet.
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

SirRoderick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Qua smaak niet veel veranderd, maar ik heb geen tolerantie meer voor grinden. Voelt gewoon als verspilde tijd aan nu!

Ook meer en meer tabletop games aan het spelen, iets aan het gezellig rond de tafel zitten is gewoon leuker als online.
    "I would like to Rage"
    -Wise man, circa 2015.

SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik speelde vroeger ook alles maar heb toch het gevoel dat ik met bepaalde genres "klaar" ben.
    Heb vroeger uren, dagen, maanden Unreal tournament gespeeld, was gewoon verslaafd aan instagib capture the flag.
    Tegenwoordig heb ik écht geen zin meer mezelf online te gaan meten met onbekenden.

Redens daarvoor zijn:
    - mijn RSI laat me niet toe om nog uren aan een stuk online competitief te zijn
    - vroeger was het gewoon beter, nieuwer, specialer, kleinschaliger (de skynet + telenet servers, dat was mijn wereld in het jaar 2000)

Zelfde met racegames enzo ...

Singler player games, ben ik dan weer helemaal wild van. Dishonored, Wolfenstein, Doom, Prey, Kingdom come Deliverance, Resident Evil 2, God of War, Metro Exodus, ... laat maar komen.
    Een goeie MMO zou ik ook graag wel weer spelen, maar vrees toch dat die magische momenten uit 2004 met World of Warcraft niet meer direct terugkomen.

Stiekem hoop ik ook terug op een extreem goeie nieuwe hack en slash alla Diablo 3, dat was dan wel helemaal mijn ding, toch jaar of 3 gespeeld.

Dusja, niettegenstaande ik bepaalde games niet meer speel, zoals racing en online shooters, blijf ik in het algemeen wel sterk geïnteresseerd in games in zijn totaliteit en volg eigenlijk alles op de voet.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Begonnen met RTS, TBS, FPS en sim games. Dan de overstap gemaakt naar MMO's en van daaruit ook RPG's. Ik speel al die genres nog steeds graag, maar het probleem is dat ik geen urenlange gamesessies meer kan houden. Daardoor is een game als Overwatch nu al een paar jaar mijn 'primaire' game. Op een half uurtje heb je al gauw een match of 2-3 gespeeld, en da's eigenlijk ideaal. Daartussen speel ik af en toe wel nog eens andere games en genres, maar je botst daar altijd toch weer bij die tijdsinvestering.

MMO's vind ik qua concept eigenlijk nog altijd het leukste genre, maar ik moet zeggen dat er al een paar jaar geen enkele MMO is die mij nog kan boeien. Deels omdat je voor MMO's toch een grotere tijdsinvestering moet doen, deels omdat de 'gouden generatie' MMO's hun ouderdom echt beginnen te voelen en de nieuwe MMO's er niet in slagen om dezelfde kwaliteit te leveren en deels omdat de community (en daardoor ook de games zelf) veranderd zijn. Het sociale aspect, het ontdekken van de wereld, ... was 15 jaar geleden heel fel aanwezig bij de spelers. WoW bracht miljoenen mensen naar het genre, en voor de meesten was WoW ook hun eerste aanraking met het genre. Nu wil iedereen gewoon rushen naar max lvl en is iedereen vergiftigd door de itemfever.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb heimwee naar de tijden van cod mw1 en 2, hadden toen echte leuke clan sinds de overstap naar black ops is iedereen afgehaakt, nu speel ik voornamelijk leuke single player games waar er weinig frustratie bij komt kijken.

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik blijft bij mijn oude gewoontes. Competitieve games spelen en er proberen goed in te worden. Het is een mentaal iets wanneer mensen een bepaalde leeftijd bereiken en zeggen dat ze het niet meer kunnen opbrengen om de nieuwe mechanics etc te kennen en dat het vroeger beter was. Pas u aan, test je grenzen, maak het jezelf ongemakkelijk tot je mee bent. Age is just a number nzuùúUu.xX

Naar OP toe: Ik braak juist van die cinematic sp's, snap niet dat je daar als oldskool gamer zo van kan genieten. Maar iedereen z'n ding.
    Utah Jazz
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik blijft bij mijn oude gewoontes. Competitieve games spelen en er proberen goed in te worden. Het is een mentaal iets wanneer mensen een bepaalde leeftijd bereiken en zeggen dat ze het niet meer kunnen opbrengen om de nieuwe mechanics etc te kennen en dat het vroeger beter was. Pas u aan, test je grenzen, maak het jezelf ongemakkelijk tot je mee bent. Age is just a number nzuùúUu.xX

Naar OP toe: Ik braak juist van die cinematic sp's, snap niet dat je daar als oldskool gamer zo van kan genieten. Maar iedereen z'n ding.
    tanende interesse is niet hetzelfde als 'het niet kunnen opbrengen'
    Het boeit mij tegenwoordig gewoon niet genoeg meer om goed te zijn in online games.

Ik geniet nog steeds van dezelfde genres; 3rd person action games off line.
    Vroeger speelde ik ook veel online, tegenwoordig totaal niet meer.

Het spel dat ik het meeste online heb gespeeld op PS4 is The Last of Us, die een geniale MP heeft. Ik hoop dat er verder op wordt gebouwd bij de tweede.
    Op PS3 vooral de CoD games
    Op PS2 socom 1 & 2

Elke nieuwe generatie console wordt minder uren per week gebruikt wegens wegebben interesse.
    Ik mis het soms wel om uren aan een stuk te kunnen spelen met volle aandacht, maar nu raak ik vaak niet verder dan een half uurtje voor het begint te vervelen. Er zijn nog uitzonderingen (Horizon Zero Dawn, Spider Man en God of War bijvoorbeeld), maar die zijn uitzonderlijk. En 't is ook geen uren

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    maar nu raak ik vaak niet verder dan een half uurtje voor het begint te vervelen. Er zijn nog uitzonderingen (Horizon Zero Dawn, Spider Man en God of War bijvoorbeeld), maar die zijn uitzonderlijk. En 't is ook geen uren
    Ik heb dat ook. Enigste SP die mij laatste tijd voor veel uren kon boeien was Zelda op Switch.
    Competitieve games kan ik nog veel uren spelen, de rest moeilijk. Zelfs RE2 start ik niet meer op. Vind die remake geniaal.
    Utah Jazz

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met mijn zoon minecraft. Een game dat ik vroeger nooit zou bekijken en eingenlijk redelijk verslavend is door de simpliciteit.
    We spelen vooral creative en bouwen ieder ons dorp.
    Veredr enkel spellen zoals tlou met wat verhaal in met uitschieters naar far cry en gta.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Met mijn zoon minecraft. Een game dat ik vroeger nooit zou bekijken en eingenlijk redelijk verslavend is door de simpliciteit.
    We spelen vooral creative en bouwen ieder ons dorp.
    Veredr enkel spellen zoals tlou met wat verhaal in met uitschieters naar far cry en gta.
    Daarna overschakelen naar Space Engineers

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Qua games eigenlijk hetzelfde. Maar er zijn wel dingen verandert :

- Geen tijd en goesting meer om in clanverband te spelen; Die jonge gastjes moeten mij niet commanderen
    - FPS speel ik liever singleplayer tegenwoordig; Guess I'm getting slow
    - Minder geduld om me echt zwaar toe te leggen op een game en dat uit zich om op normal of soms zelfs op easy te spelen om nergens echt vast te komen te zitten. Zo veel games, zo weinig tijd.

Het enige spel dat ik nog online speel tegen anderen is world of tanks, maar dan niet in clanverband.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat de nieuwe google stream dienst voor gaming een schot in de roos kan zijn voor mensen zoals ikzelf die al eens casual gamen.
    Die clanverbanden enzo zijn voor mij ook al in een lang verleden toen ik nog NSDQ Wiseguy was in soldier of fortune2.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philharmoniker Bekijk bericht
    Nog mensen die met het ouder worden een totaal andere gaming interesse, of zelfs frequency(aantal keer dat je nog speelt) of gaming hebben met het ouder worden?

Vroeger knalde ik RTS games bij de fleet, shooters, racing alles wat iets ofwat fun was of prestatiedrang in me omhoog haalde. Alles zowat...

Nu na 25jaar gamen ben ik een cinematic single player story mode game whore geworden...Why? Zeer selectief, en niet elke euro is teveel maar moet er zeker van zijn dat het +AAAA game is...

Denk als je lang gamed, en het altijd hetzelfde is gebleven, dus console tv of pc screen...
    Dat er nood is aan wat anders, zoals bv de VR die nog niet echt moonen wil, om daar verandering in te brengen..

Gelijke ervaringen of ? just me the old fag?
    Natuurlijk veranderd je mentaliteit en gedragspatroon met het ouder worden, smaken gaan plots ook veranderen bij velen.

En natuurlijk gaan die prestatie games met allerlei statistiekjes oudere gamers veel minder aanspreken. Zou vrij zielig zijn dat je als 30-60 jarige nog moet bezig houden met kd ratio, dat is gewoon iets waar een 14 jarige-16 jarige zich mee bezig houdt. Of zo'n die hard nerd gamertje, of zo'n twitcher-youtuber zo'n mannen moeten wel goeie stats kunnen voorleggen om kijkers te lokken

Meeste hedendaagse shooters vind 'k ook niet meer het kwaliteit halen zoals de goeie ouden tijd, heeft niks te maken met die mentaliteit vroeger was alles beter. Maar kijk naar al die heisa rond early acces shooters en de heisa rond hedendaagse bf games. Vroeger had je toch geen zo'n toestanden, toen namen de ontwikkelaars nog hun tijd om een deftige game te maken.

Bij mezelf merk 'k dat 'k gewoon alle genre's uit probeer, met het ouder worden heb je meer budget die zoiets mogelijk maakt. Op jonge leeftijd heb je gewoon het budget niet om allerlei zaken uit te proberen. Ben wel ver gestopt met te gamen op console, gewoon omwille dat ze op het pc platform de games naar je kop gooien aan belachelijke spotprijzen

Clans zeggen me ook niks meer, teveel irritante types in zo'n groeperingen die gamen toch veel te serieus nemen. Zat daar zelfs één tussen die me ging verplichten om bepaalde uren online te komen. Dus niet enkel irritant maar je kan zo'n gasten gerust freaks noemen
    Laatst gewijzigd door Xhizor; 11 juli 2019 om 16:52

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten