iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Final fantasy beginner .

ik heb een vraag aan al de die hard final fantasy fans ik heb al heel lang interesse om de games te spelen maar kan iemand mij een final fantasy game aanraden voor een beginner die nieuw is in de Genre alvast bedankt ! .

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een zeer gemakkelijke FF is FFX.

Heel straightforward, kwa levelen is het zoals Pokemon (xp verzamelen) en je krijgt AP (abiility points) om u sphere grid (waar je u stats kunt veranderen) te updaten.
    De sphere grid is lineair, dus heel goed voor een beginner. Op het einde van het spel is u sphere grid vol en kun je de abilities leren van andere toons (en dit maakt het ook wat ingewikkelder).
    Het is nogal heavy story based en lineair. Je loopt van A naar B met wat vechten en story tussen. De actie is turn based (ATB).

Andere titels die je kunt proberen zijn FFXII en FFXIII en hebben wat weg van een mmo. Het zijn de eerste FF games waar je ook u foe's kunt zien rondlopen. FFXII is nogal een apart verhaal (heel politiek) en FFXIII is terug meer naar de fantasy (Fal'cie zijn "goden" en dergelijke). FFXIII is wel nog meer lineair dan FFX.

Eigenlijk is elke FF niet moeilijk. FFX is gewoon zeer gemakkelijk omdat je bijna heel het spel die sphere grid volgt en elke toon zijn eigen voor en nadelen heeft (een vaste black mage user, een vaste white mage user, een snelle aanvaller met lagere damage, een tragere aanvaller met hogere damage, 1 toon dat goed geschikt is tegen vliegende foe's en redelijk all-around is tegen normale grond foe's). In FFXII ben je volledig vrij wie wat doet van job (white mage, black mage, tank, red mage,...). Zelfde in FFXIII.

Andere FF's, maar "moeilijker", zijn de 7, 8 en 9. In deze reeksen wordt je handje niet zo vast gehouden en heb je meer vrijheid. Voiceovers zijn er niet en het verhaal wordt via text verteld. De graphics zijn ook uit de tijd van de Playstation 1. Van FF9 en FF7 is wel een HD remaster (beetje opgesmukt met extra toevoegingen zoals X3 speed en cheats).

* FF9 is een beetje een uitzondering omdat dit spel eigenlijk een back to the roots is naar de eerste FF's. Al u toons hebben op voorhand al een bepaalde job (white mage, black mage) en abilities leren moet je doen door wapens te equipen en AP te verzamelen in gevechten. Na x aantal AP heb je de skill geleerd en kun je andere wapens equipen om andere abilities te leren. Het is minder lineair en hier heb je nog een echte world map en kun je nog wat exploren (vanaf FFX is de world map onbestaande en speel je meer in zones).
    * FF8 is een aparte eend in de bijt. Je wordt sterker als je magie uit vijanderen "drawt" (soort van uploaden eigenlijk) en deze dan junctioned aan een toon waar je dan meer health points of strength krijgt. Als je dan deze magie wilt gebruiken tegen een foe dan dalen u stats. Voordeel is dat je zeeer snel sterk kunt worden en elke foe met enkele slagen kunt omleggen. Maar dan moet je al een beetje grinden en weten waar je moet zijn voor de beste magie.
    * FF7 werkt dan weer met materia. Werkt zoals FF9 waar je AP moet "verzamelen" in gevechten zodat u aanvallen en magie sterker wordt. Alleen heeft het de tand des tijds niet goed weerstaan (qua gfx).

Lager dan FF7 ga je al ver terug. Je hebt hier keuze tussen de oude ersies (NES, SNES) en de nieuwe met 3d gfx die je kunt vinden op Steam. Ook zijn er hier versies te vinden op de GBA/3DS.

FFXI en FFXIV zijn mmo's. FFXI bestaat niet meer (is offline) en FFXIV is nog zeer actief.
    FFXV is de laatste nieuwe en een maand geleden hebben ze de support voor deze game gestopt. Ik raad deze niet aan omdat het nog zeer veel pijnpunten heeft en het verhaal met haken en ogen aan elkaar hangt. Er zijn ook DLC's voor meer content en extra story. Er is een ook een online gedeelte (Comrades).

Qua verhaal raad ik ze allemaal aan. Elke FF heeft een ander verhaal. De ene is wel wat minder dan het ander.
    Je hebt ook een FFX-2 en een FFXIII-2 en Lightning returns. FFX-2 bouwt verder op FFX, maar met een andere gameplay en story. Zelfde bij FFXIII-2 en Lightning Returns. FFVII heeft ook enkele sequels en prequels (Dirge of Cerberus, etc) en heeft ook een film. FFXV heeft ook een film (moet je zelfs kijken wil je mee zijn met wat er in de game gebeurd).
    Laatst gewijzigd door Ohm; 3 december 2018 om 11:59
    ...Ω...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ok bedankt voor de informatie ik heb de hd remasterd versie van final fantasy X/2 dan zal ik maar deze eens uitproberen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ^ precies alsof iedere editie een uitzondering of vreemde eend in de bijt is

Ik zou gewoon FFVII en FFIX (7 en 9) spelen.
    Door de graphics moet je wat heen kunnen kijken, maar de gameplay en story zijn voor mij de allerbesten van de reeks.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lager dan FF7 ga je terug naar het 2d tijdperk. Deze games kun je dan wel spelen op een Game Boy en zijn niet beschikbaar op de consoles.
    Really? Wat zijn dan NES en SNES voor jou? Consoles toch?
    Ook van deze oudere zijn er remasters gemaakt (oa. Nintendo 3DS en zelfs voor PC: check Steam maar eens).
    De 16-bit edities hebben zeker hun charme en worden nog heel veel gespeeld!

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    ^ precies alsof iedere editie een uitzondering of vreemde eend in de bijt is

Ik zou gewoon FFVII en FFIX (7 en 9) spelen.
    Door de graphics moet je wat heen kunnen kijken, maar de gameplay en story zijn voor mij de allerbesten van de reeks.

Really? Wat zijn dan NES en SNES voor jou? Consoles toch?
    Ook van deze oudere zijn er remasters gemaakt (oa. Nintendo 3DS en zelfs voor PC: check Steam maar eens).
    De 16-bit edities hebben zeker hun charme en worden nog heel veel gespeeld!
    Had het dan ook over de "huidige" consoles zoals de PS4. Wat wel jammer is. Moet je al een NES of SNES voor gaan kopen.

Och echt? Wist het niet. Laatste keer dat ik op Steam keek was het tot en met de 7.
    Ze hebben die oude FF toch wel een zeer grote overhaul gegeven.
    ...Ω...

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knight Of Dumas Bekijk bericht
    ok bedankt voor de informatie ik heb de hd remasterd versie van final fantasy X/2 dan zal ik maar deze eens uitproberen
    Het duurt effe eer het spel opent. De eerste uren zijn meer een intro en tutorial waar ook de basis wordt gelegd van het verhaal. Is wat in elke FF zo.
    Na Luca, waar je redelijk snel gaat zijn, opent het spel zich meer.
    ...Ω...

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou gewoon van de eerste die beschikbaar op steam is beginnen en dan zo verder spelen vind ze allemaal leuk (behalve 13....) 15 is ook leuk en speelt makkelijk uit voor een ff is hij vrij kort..maar die combat is helemaal anders (vanaf ff12 eigenlijk)

Regels voor berichten