Pagina 80 van 98 Eerste ... 307076777879808182838490 ... Laatste
    zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We weten nog niet echt welke games / content MS gaat brengen met hun nieuwe studio's.
    Ben dan wel eens benieuwd hoe ze dit gaan klaar spelen met hun krachtige console, nu moeten ze wel met parels afkomen.
    Ze ontwikkelen al 10 jaar multiplatform voor PC en xbone en hadden alle kansen om parels te ontwikkelen. waarom denk je dat dat nu wel ineens zou lukken? ze hebben gewoon geen degelijke first party studio's. Rare is een schaduw van wat het ooit geweest is. wat heb je naast halo, gears of war en forza?

obsidian is de enige nieuwe studio en dat is ook maar een kleine studio die amper boven indie devs staat.( source : https://nl.wikipedia.org/wiki/Xbox_Game_Studios )
    80% indie devs die nooit een game zoals god of war of uncharted gaan kunnen maken. je moet als gamestudio ook gewoon knettergek zijn om xbox exclusives te maken met hun miezerige marktaandeel. ofwel maak je multiplatform, ofwel sony/nintendo exclusive. Zelf al gooien ze miljoenen naar die studio's, sony doet wss hetzelfde. dat is hoe sega ten onder is gegaan en waarom dit ook waarschijnlijk de laatste xbox console gaat zijn. de volgende gaan gewoon windows pc's in een doos zijn. al zijn ze dat nu al 80%.

als je een xbox koopt weet je dat je niet meer moet verwachten dan 2-3 halo's, 2-3 forza's, en 2-3 gears of war games en voor de rest multiplatform titels met hier en daar een indie parel zoals ori.
    Laatst gewijzigd door zaj; 18 maart 2020 om 22:59

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Gelukkig dat we de zaj hebbe die ons zo heel en toe graced met accurate korte krachtige wisdom.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    Ze ontwikkelen al 10 jaar multiplatform voor PC en xbone en hadden alle kansen om parels te ontwikkelen. waarom denk je dat dat nu wel ineens zou lukken? ze hebben gewoon geen degelijke first party studio's. je moet als gamestudio ook gewoon knettergek zijn om xbox exclusives te maken met hun miezerige marktaandeel. ofwel maak je multiplatform, ofwel sony/nintendo exclusive. Zelf al gooien ze miljoenen naar die studio's, sony doet wss hetzelfde. dat is hoe sega ten onder is gegaan en waarom dit ook waarschijnlijk de laatste xbox console gaat zijn. de volgende gaan gewoon windows pc's in een doos zijn. al zijn ze dat nu al 80%.
    Dat het hun lukt weet ik niet, maar als ze nu de generatie willen winnen gaan ze wel iets moeten doen.
    Anders heeft het geen nut voor consoles te bouwen persoonlijk.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    Steam : Sync

conscius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    dat is marketing praat om hun inferieure specs te verdoezelen. in de realiteit gaan enkel first party games iets aan die snellere SSD hebben. voor de andere 90% van de games gaat het er beter uitzien op xbox. ( en pc uiteraard). als je kijkt naar pc games is de meerwaarde tussen de snelste ssd en de traagste zo goed als niks. Het is grappig dat zowel sony als microsoft zoveel hype creeren om die ssd. Wat wél interessant is de atmos support op xbox one x. Ik hoop dat ze op playstation ook echt degelijk surround geluid gaan brengen en niet die wannabe virtuele surround. dat is ook rommel die gewoon niet werkt. Ik heb een degelijke surround setup en veel van die soundbars hebben ook van dat virtuele surround en dat komt nog niet half in de buurt van een 10 jaar oude 5.1 set.

anyway.. voor te raytracen zijn beide consoles relatief zwak. die performance is ongeveer hetzelfde als een rx 5700 xt /2070super. en die kaarten zijn net genoeg om milde raytracing te doen op 1080P. ik zie niet in hoe ze dit gaan flikken op 4K met zelf de beste console optimalisatie die er is. niet te vergeten dat dit ook slechts de eerste generatie raytracing gpu van amd is terwijl er voor PC gamers een 2de generatie van nvidia aankomt tegen het einde van het jaar. nvidia zit jaren voor op AMD qua gpu's. het beste dat amd tot nu toe uit de mouw kon schudden op een veel beter productie proces kan met moeite opboxen tegen een 2jaar oude midrange nvidia gpu op een oud productieproces... 90% zeker dat die raytracing hetzelfde gaat zijn al 4k op de vanilla ps4. een handjevol first party games die het gaan ondersteunen aan 30fps en that's it. ( en neen ik ben geen AMD hater, integendeel. heb nog aandelen gekocht aan 4 dollar bij de eerst leaks van zen en deze onlangs verkocht. In hun cpu's geloof ik maar hun GPU team kan gewoon niet opboxen tegen de r&d budgetten van nvidia.)

tldr : specs van een upperlow/midrange pc op launch. ik verwacht binnen 3 jaar een pro versie tenzij we allemaal het equivalent van pc games op low settings gaan spelen binnen enkele jaren.

Moesten er nu nog degelijke first party games uitkomen op xbox was de keuze voor mij snel gemaakt. alleen bestaan die niet meer omdat toch alles op de superieure pc uitkomt. Al elke playstation gehad maar deze sla ik misschien over tot er een pro versie uitkomt. de gewone 4 was ook low/midrange underpowerde rommel op launch, terwijl de pro echt wel een degelijke GPU kreeg in de refresh met deftige 4K support.

het was hun footage die ze gingen tonen op GDC ( Game Developer Conference) wat had je nu gedacht... dat het niet over game development ging gaan?

jan met de pet interesseert dat allemaal niet. en videos over specs zijn niet die doelgroep. die denken gewoon een 5 is sneller dan 4 en zolang ik fifa kan spelen is het allemaal oké
    Ahja, de 12tf rdna2 Xbox kaart heeft ongeveer dezelfde performance als een 9,7tf rdna1 rx5700xt kaart? Jij bent geloofwaardig? Daarbij, een rx5700xt zit qua benchmark niet superveel onder een rtx2080, terwijl de 5700 stukken goedkoper is. Hoezo nvidia jaren vooruit op amd? In 2018 mssn. Die tijd is voorbij

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Gelukkig dat we de zaj hebbe die ons zo heel en toe graced met accurate korte krachtige wisdom.
    mens moet iets doen met zijn tijd als hij 2 maand mag thuiswerken met dat corona gedoe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conscius Bekijk bericht
    Ahja, de 12tf rdna2 Xbox kaart heeft ongeveer dezelfde performance als een 9,7tf rdna1 rx5700xt kaart? Jij bent geloofwaardig? Daarbij, een rx5700xt zit qua benchmark maar net onder de rtx2080, terwijl de 5700 stukken goedkoper is. Hoezo nvidia jaren vooruit op amd? In 2018 mssn. Die tijd is voorbij
    1)het ging over de ps5,die 10.5 is peak performance. de realiteit ligt rond de 9. wat te begrijpen is want AMD gpu's worden warm, omdat ze veel stroomvreten, omdat hun architectuur veel minder efficient is als nvidia en dit moeten compenseren door hogere bandwidth en meer shaders. en die ps4 was al een straaljager tijdens GOW... benieuwd hoevaak ze die 2.2 ghz gaan halen in een console. gezien een 5700xt nu amper boven de 1900 geraakt. moet daar serieuze magical engineering gebeuren.

2) een 2700 super zit ook net onder een 2080 non super. en dat zijn dan ook cherrypicked games. in de realiteit zit die 5700xt dichter bij een gewone 2070 en soms zelf 2060 super.

3) rtx 2080 is in september 2 jaar uit, amd kaart van nog geen 6maand oud komt in de buurt... nvidia heeft 3 kaarten die sneller zijn.

4) amd gaat van 7nm naar 7nm met een kleine architectuur upgrade. als jij denkt dat ze met rdna 2 een ipc van verhoging van 100% of meer uit hun gat gaan toveren ben je goed mis. nvidia gaat van 12nm naar 7nm + een nieuwe architectuur. en daar spreken ze van 40-60%, do the maths. een 2080ti scoort 13200 in time spy, een rx 5700xt 8700. een 3080 zal dus in het balpark van 20-22k liggen met nog eens veel betere raytracing performance , dat is 250% sneller dan de snelste huidige amd kaart. Onmogelijk om zo veel te verbeteren in 1 generatie.

5) terraflops betekenen NIKS. dat is pure compute. kijk naar een vega 64, die heeft bijna 16 TFlops en verliest hard van nvidia gpu's met 7 tflops. ( rtx 2070)

en hoe komt dit :
    historisch gezien heeft AMD ook altijd gigantische tflops gehad waar ze weinig mee kunnen aanvangen omdat ze veel te lage rasterization/geometry performance hebben. vega 64 en fury staan er om bekend om héél vaak met idle compute units te zitten die niks doen omdat de rest van de gpu niet meekan. ze wisten dat ze dit probleem hadden, maar konden er niets aandoen omdat dit een limitatie wasn van hun GCN architectuur. HBM zou dit deels oplossen maar die doorontwikkelingen gebeuren super traag en de prijs blijft gigantisch duur. dat is ook waarom je geen hbm ziet op nvidia kaarten, het is gewoon niet nodig omdat ze niet bottlenecked zijn zoals amd.

Je moet die zaken zien zoals auto's op een autosnelweg:

nvidia kaarten hebben 4 autos op autostrades met 4 rijvakken waar elke auto per 100uur kan rijden, amd kaarten proberen met4 auto's aan 120 per uur op 2 vakken te rijden waardoor ze files veroorzaken. je hebt dus niets aan die extra snelheid.

dit komt omdat AMD geen geld heeft om zowel een architecttuur voor datacenter als voor gamers te ontwikkelen. ze maken gewoon een datacenter kaart en proberen er het beste van te maken voor de gamers. Vandaar dat AMD kaarten zo goed waren om bitcoins te minen. ze hebben dit deels opgelost met RDNA , die nu wél gefocust is op gamers. maar ze zitten nog met tientallen andere zaken achter op nvidia. ze hebben nu ook pas compressie ontdekt terwijl nvidia dit al doet sinds 2013...

Ze verbeteren Ja, maar je kan gewoon niet opboxen tegen het geld dat nvidia in hun r&d stopt. dat is 10 keer zoveel als AMD heeft voor CPU EN GPU samen. En het is duidelijk waar de prioriteit ligt bij amd op dit moment.
    Laatst gewijzigd door zaj; 18 maart 2020 om 23:45
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

conscius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    658 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Dat het hun lukt weet ik niet, maar als ze nu de generatie willen winnen gaan ze wel iets moeten doen.
    Anders heeft het geen nut voor consoles te bouwen persoonlijk.
    Er gaat een groot percentage gamer gewoon trouw blijven aan sony gewoon door de kwaliteit die ze al jaren leveren. Fanbase gaat altijd behouden blijven denk eerder bij ms dalen dan bij sony.

DontKnow_id's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zou er binnenkort geen soort ps5 pro aangekondigd kunnen worden?

Volgens geruchten bij Xbox spreken ze toch ook van 2 consoles? Series X en die Leonhart dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    ~ Playing: Veel te veel. ~
    ~ Platinums: 77PSN 100%: 16 ~
    ~ PSN: DontKnow_id ~
    ~Latest Platinum: Borderlands 3~

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er nog andere consoles / streaming diensten die de moeite zijn?
    Ik vind het maar wat slappe kak na 8 jaar developement.
    2dvanc - 2D - NRGE - MrP - Plesters

Den_John's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DontKnow_id Bekijk bericht
    Zou er binnenkort geen soort ps5 pro aangekondigd kunnen worden?

Volgens geruchten bij Xbox spreken ze toch ook van 2 consoles? Series X en die Leonhart dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    Zou kunnen. Microsoft heeft hun Anaconda aangekondigd met 52CU’s. Wellicht een full Navi 21. Die Lockhart kan nog volgen terwijl Sony, in principe, “gewoon” meer CU’s kan toevoegen voor het Pro-model. Maar of ze dan nog die gpu boost-klok kunnen halen van 2Ghz+ is onwaarschijnlijk denk ik. Nu maar wachten op het design van de console want de koelblok die ze voor dit speelgoed gaan moeten verzinnen gaat niet van de poes zijn vrees ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrP Bekijk bericht
    Zijn er nog andere consoles / streaming diensten die de moeite zijn?
    Ik vind het maar wat slappe kak na 8 jaar developement.
    Gaming pc. Met wat geluk (en veel geduld), speel je misschien een deel van de PS5-exclusives binnen afzienbare tijd ook op je Windows-pc.
    Laatst gewijzigd door Den_John; 19 maart 2020 om 08:57

Big Boss's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.youtube.com/watch?v=4higSVRZlkA
    Op minuut 15 praat men over de SSD. Ook digital foundry zegt letterlijk dat zij heel sceptisch waren(maar trokken het niet volledig in het belachelijke zoals Gentei hier deed), maar dat Cerny zijn belofte gehouden heeft met een zeer indrukwekkende SSD dat veel sneller is dan alles ophet moment dat hij het beloofde. Benieuwd of laadtijden zo goed als weg gaan zijn. Want met de ps4 is het nu wel erg soms, als je in een game zit, en dan naar je home scherm gaat. Cool filmpje om te zien in ieder geval!

edit: review tech usa is heeft ook altijd wel een objectieve, interessante kijk op de zaken:
    https://www.youtube.com/watch?v=p5sNcBEcS0A
    Laatst gewijzigd door Big Boss; 19 maart 2020 om 11:49
    PSN: Boss_1986
    Gamertag: Boss BE

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    224 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Al da Chinees hier
    Sony is Japans he!
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Mijn gut feeling zegt me dat de xdoos mss wel de betere cijfers kan voorleggen inzake teraflops enzo, maar dat de ps5 de meer geoptimaliseerde console zal zijn, en uiteindelijk beter zal scoren in performantie (en ook in games for that matter)

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    229 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tzal vooral nu uitkijken zijn wie het hardst launched. Mits de huidige crisis het hele launchwindow niet naar 2022 pushed zet ik alvast nog steeds mijn geld op Sony. Dat vertrouwen hebben ze met de PS4 wel verdiend.

Sure technisch lijkt het er wel op dat de PS5 iets zwakker lijkt(al die terraflops mumbojumbo gaat aan mij grotendeels wel voorbij tbh) maar het is niet zoals met de PS3 indertijd waarbij hun architectuur letterlijk een handicap was voor devs die multiplatform willen produceren.

Hopelijk ook snel wat nieuws over PSVR2, is er daar eigenlijk nog iets van vermeld?

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk

iTrader
    959 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We zien wel ik heb 1000€ in de schuif liggen om beide te kopen op release
    PSN Milathis
    Live Milathis
    Royal Sporting Club Anderlecht

Regels voor berichten