GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    MS geraakt er zelf nog ni bij in compressed modus...

En hij heeft wel gelijk, snelheid van aanleveren is wel degelijk belangrijk

conscius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Best coole specs.
    xbox veel cu's lagere kloksnelheid. PS5 minder cu's, hogere kloksnelheid. Xbox meer TF's dan ps5
    Ook de cpu van de xbox is iets krachtiger dan de PS5 cpu.
    SSD van ps5 dubbel zo snel dan die van de xbox.

Voor de rest sprak cerny van de toegankelijke architectuur. Ik ben zeer benieuwd of er verschil gaat zijn voor third party games.
    Verschil zal miniem zijn.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    En ik dacht dat Steve van Gamers Nexus slaapverwekkend was

Anyway, stiekem ook wel gehoopt om toch een glimps op te vangen van het design.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

[DZM]Gorak's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk dat die load times ferm overhyped worden.
    Heeft de PS5 CPU ook SMT zoals de xbox?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En ik dacht dat Steve van Gamers Nexus slaapverwekkend was

Anyway, stiekem ook wel gehoopt om toch een glimps op te vangen van het design.
    Dit was voor gdc, dus voor developers. En techneuten zouden dit alles behalve slaapverwekkend vinden.

Den_John's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [DZM]Gorak Bekijk bericht
    Denk dat die load times ferm overhyped worden.
    Heeft de PS5 CPU ook SMT zoals de xbox?
    Volgens DF wel (https://www.eurogamer.net/articles/d...ext-gen-vision):

On a basic level, we already know that PlayStation 5 uses AMD's excellent Zen 2 CPU technology with prior communications confirming eight physical cores and 16 threads - but now we know how fast they are clocked, with PS5 delivering frequencies up to 3.5GHz. Discussing the nature of CPU and GPU clock speeds is going to require some careful explanation because Cerny actually described frequencies as being 'capped'. For the CPU, 3.5GHz is at the top end of the spectrum, and he also suggests that this is the typical speed - but under certain conditions, it can run slower.

Sony's customised version of the AMD RDNA 2 GPU features 36 compute units running at frequencies that are capped at 2.23GHz, effectively delivering 10.28TF of peak compute performance. However, again, while 2.23GHz is the limit and also the typical speed, it can drop lower based on the workloads being demanded of it. PS5 uses a boost clock then - and we'll explain that presently - but equally importantly, it's important to remember that performance from an RDNA compute unit far outstrips a PS4 or PS4 Pro equivalent, based on an older architecture.
    Wat ik hier lees is dat als de cpu 100% is, de gpu kloksnelheid het moet bekopen. Dus in werkelijkheid gaat die PS5 eerder een constante 9+TF leveren met (mindere?) pieken naar 10.28TF? Meer dan genoeg maar had precies meer verwacht. Hopelijk zijn Sony’s sdk en toolset low-level genoeg om het verschil in ruwe kracht wat te beperken maar magie mogen we niet verwachten. MS heeft het op hardware-vlak beter voor elkaar op papier gezien.

Voelt precies aan als ten tijde van de PS3. Soit, hier komt hij er wel in want ik ben gek op de Sony exclusives.
    Laatst gewijzigd door Den_John; 18 maart 2020 om 18:38 Reden: Url

ralleke's schermafbeelding
    iTrader
    595 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm. Samengevat dus snellere laadtijden op PS5 dan op Xbox series x. Bijvoorbeeld 6 sec op Xbox series x tegenover 1-2 sec op PS5. Voor de rest is Xbox in alles op papier beter.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
    Gamertag & Playstation ID: ralleke
    3DS friendcode: 3007-8062-6808

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja.. al is die uitleg ivp hogere kloksnelheid voordelen wel interessant:
    Sony's hardware-expert noemt als voorbeeld een theoretische gpu met 36 cu's op 1GHz en een alternatief met 48 cu's op 750MHz. Beide gpu's hebben in dezelfde rekenkracht van 4,6tflops, maar die berekening wordt enkel aan de hand van de vector-alu's gemaakt. De hoger geklokte gpu profiteert op andere gebieden van de hogere kloksnelheid, bijvoorbeeld bij rasterisation en het verwerken van de de command buffer. Ook halen de L1- en L2-caches hogere snelheden door de kloksnelheid.

[DZM]Gorak's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hopelijk kunnen ze die GPU voldoende koelen 2.23 Ghz is wel extreem hoog

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    153 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ralleke Bekijk bericht
    Hmm. Samengevat dus snellere laadtijden op PS5 dan op Xbox series x. Bijvoorbeeld 6 sec op Xbox series x tegenover 1-2 sec op PS5. Voor de rest is Xbox in alles op papier beter.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
    Ongeveer ja

PS5 vs Xbox Series X - Tech Specs Comparison - Guide - Push Square
    PSN: Jonas89

eL_M@s's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Voor zover ik begrepen heb zou die snellere ssd en architectuur ook voor betere world building zorgen omdat er een pak meer textures snel kunnen ingeladen worden. Dus niet alleen snellere laadtijden maar ook op grafisch vlak en level opbouw voordelen.. Maar goed, de praktijk zal dat ook uitwijzen .
    Als het echt een significant verschil maakt, zie ik een aantal games die grafisch beter gaan ontworpen kunnen worden op Xbox en andere dan weer beter geoptimaliseerd voor ps5. Maakt het alleen maar interessant.
    Eerlijk gezegd had ik los van dit idd een beetje het 'ow no-gevoel' toen ze met die 10.3 afkwamen. Nu ja, de games zullen het verschil maken as usual..
    Server Dunemaul "Chivas" LvL85 Death Knight
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor die 3 games dat er alles gaan uit persen zoveel spel ervan maken..

Je kan op uw 2 handen tellen hoeveel games er op de Pro prachtig waren. Het is nu niet omdat de hardware het gaat toelaten, dat iedere game plots prachtig gaat zijn.

Wat ik lees: de nieuwe gaat hardware matig 2 maal beter zijn dan de huidige. Dus het zal wel goed komen. Al rest maakt echt niet uit. Als jullie een Xbox gaan kopen omdat die 1 teraflop meer heeft, waar ben je dan mee bezig zeg.. Games/content is het enige dat telt.

PSN: BuYcKi
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conscius Bekijk bericht
    Ja.. al is die uitleg ivp hogere kloksnelheid voordelen wel interessant:
    Sony's hardware-expert noemt als voorbeeld een theoretische gpu met 36 cu's op 1GHz en een alternatief met 48 cu's op 750MHz. Beide gpu's hebben in dezelfde rekenkracht van 4,6tflops, maar die berekening wordt enkel aan de hand van de vector-alu's gemaakt. De hoger geklokte gpu profiteert op andere gebieden van de hogere kloksnelheid, bijvoorbeeld bij rasterisation en het verwerken van de de command buffer. Ook halen de L1- en L2-caches hogere snelheden door de kloksnelheid.
    dat is marketing praat om hun inferieure specs te verdoezelen. in de realiteit gaan enkel first party games iets aan die snellere SSD hebben. voor de andere 90% van de games gaat het er beter uitzien op xbox. ( en pc uiteraard). als je kijkt naar pc games is de meerwaarde tussen de snelste ssd en de traagste zo goed als niks. Het is grappig dat zowel sony als microsoft zoveel hype creeren om die ssd. Wat wél interessant is de atmos support op xbox one x. Ik hoop dat ze op playstation ook echt degelijk surround geluid gaan brengen en niet die wannabe virtuele surround. dat is ook rommel die gewoon niet werkt. Ik heb een degelijke surround setup en veel van die soundbars hebben ook van dat virtuele surround en dat komt nog niet half in de buurt van een 10 jaar oude 5.1 set.

anyway.. voor te raytracen zijn beide consoles relatief zwak. die performance is ongeveer hetzelfde als een rx 5700 xt /2070super. en die kaarten zijn net genoeg om milde raytracing te doen op 1080P. ik zie niet in hoe ze dit gaan flikken op 4K met zelf de beste console optimalisatie die er is. niet te vergeten dat dit ook slechts de eerste generatie raytracing gpu van amd is terwijl er voor PC gamers een 2de generatie van nvidia aankomt tegen het einde van het jaar. nvidia zit jaren voor op AMD qua gpu's. het beste dat amd tot nu toe uit de mouw kon schudden op een veel beter productie proces kan met moeite opboxen tegen een 2jaar oude midrange nvidia gpu op een oud productieproces... 90% zeker dat die raytracing hetzelfde gaat zijn al 4k op de vanilla ps4. een handjevol first party games die het gaan ondersteunen aan 30fps en that's it. ( en neen ik ben geen AMD hater, integendeel. heb nog aandelen gekocht aan 4 dollar bij de eerst leaks van zen en deze onlangs verkocht. In hun cpu's geloof ik maar hun GPU team kan gewoon niet opboxen tegen de r&d budgetten van nvidia.)

tldr : specs van een upperlow/midrange pc op launch. ik verwacht binnen 3 jaar een pro versie tenzij we allemaal het equivalent van pc games op low settings gaan spelen binnen enkele jaren.

Moesten er nu nog degelijke first party games uitkomen op xbox was de keuze voor mij snel gemaakt. alleen bestaan die niet meer omdat toch alles op de superieure pc uitkomt. Al elke playstation gehad maar deze sla ik misschien over tot er een pro versie uitkomt. de gewone 4 was ook low/midrange underpowerde rommel op launch, terwijl de pro echt wel een degelijke GPU kreeg in de refresh met deftige 4K support.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dorien_plays Bekijk bericht
    toch rare marketing strategie zenne,

het eerste wat ze echt tonen van de ps5 is dit?

maak dan een filmpje van 30 seconden waar ze alles snel tonen,
    en wie wilt bekijkt dat de deep dive?

het was hun footage die ze gingen tonen op GDC ( Game Developer Conference) wat had je nu gedacht... dat het niet over game development ging gaan?

jan met de pet interesseert dat allemaal niet. en videos over specs zijn niet die doelgroep. die denken gewoon een 5 is sneller dan 4 en zolang ik fifa kan spelen is het allemaal oké
    Laatst gewijzigd door zaj; 18 maart 2020 om 22:42

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    Voor die 3 games dat er alles gaan uit persen zoveel spel ervan maken..

Je kan op uw 2 handen tellen hoeveel games er op de Pro prachtig waren. Het is nu niet omdat de hardware het gaat toelaten, dat iedere game plots prachtig gaat zijn.

Wat ik lees: de nieuwe gaat hardware matig 2 maal beter zijn dan de huidige. Dus het zal wel goed komen. Al rest maakt echt niet uit. Als jullie een Xbox gaan kopen omdat die 1 teraflop meer heeft, waar ben je dan mee bezig zeg.. Games/content is het enige dat telt.
    We weten nog niet echt welke games / content MS gaat brengen met hun nieuwe studio's.
    Ben dan wel eens benieuwd hoe ze dit gaan klaar spelen met hun krachtige console, nu moeten ze wel met parels afkomen.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    Steam : Sync

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    658 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    games gaan het verschil weeral maken, niet die spec's.

Regels voor berichten