Bernie.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoe werkt die earc, is dat een hdmi uitsluitend voor het geluid dan?
    Nee. Je kan daar op aansluiten wat je wil. Maar deze hdmi ondersteund dan wel dolby atmos enz voor soundbars
    De hdmi 4 is 2.1. Met freesync, 120fps ....
    Ik weet nu wel niet hoe het zit als je nu bvb je xbox op poort 4 aansluit en je soundbar op 3. Of je dan bvb dolby atmos uit je xbox hoort of dat dat enkel is voor de apps op tv. Zoals netflix

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik bedoelde eigenlijk, geeft die kabel enkel audio door?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik bedoelde eigenlijk, geeft die kabel enkel audio door?
    Je bedoeld de hdmi kabel?
    Dat is gewoon dezelfde als alle anderen. Het is gewoon dat de poort die taken als atmos enz kan uitvoeren

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernie.be Bekijk bericht
    Je bedoeld de hdmi kabel?
    Dat is gewoon dezelfde als alle anderen. Het is gewoon dat de poort die taken als atmos enz kan uitvoeren
    Ja die kabel, dient die uitsluitend voor audio door te voeren van den tv met de bron die erop speelt ?

Dus in combinatie met een gewone hdmi van de bron zelf?

Dus bv. PlayStation als bron en die poort voor soundbar?

Voor alle duidelijkheid 2 hdmis verbonden, 1 voor beeld en geluid als de soundbar uit zou staan, en dan die eARC voor alleen de soundbar te bedienen?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja die kabel, dient die uitsluitend voor audio door te voeren van den tv met de bron die erop speelt ?

Dus in combinatie met een gewone hdmi van de bron zelf?

Dus bv. PlayStation als bron en die poort voor soundbar?

Voor alle duidelijkheid 2 hdmis verbonden, 1 voor beeld en geluid als de soundbar uit zou staan, en dan die eARC voor alleen de soundbar te bedienen?
    Goh. Ik weet ook niet precies hoe dat zit. Zelf heb ik geen soundbar want het geluid vd tv is zelf zl heel goed

Maar ik denk dat als je de soundbar op poort 3 aansluit (earc) en ps op poort 4 (2.1) he wel het geluid vh game doorkrijgt door de soundbar, maar ik weet niet of je dan bvb dolby atmos kan horen indien je game het zou ondersteunen
    Dat zou je beter eens aan samsung zelf vragen vrees ik

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernie.be Bekijk bericht
    Goh. Ik weet ook niet precies hoe dat zit. Zelf heb ik geen soundbar want het geluid vd tv is zelf zl heel goed

Maar ik denk dat als je de soundbar op poort 3 aansluit (earc) en ps op poort 4 (2.1) he wel het geluid vh game doorkrijgt door de soundbar, maar ik weet niet of je dan bvb dolby atmos kan horen indien je game het zou ondersteunen
    Dat zou je beter eens aan samsung zelf vragen vrees ik
    Normaal wel ik heb een 5.1 home cinema gewoon in de arc poort..en krijg van alles 5.1 geluid door.

Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In de zoektocht naar de opvolger van mijn oud beestje Pana TH-46PZ85EA heb ik mij de LG OLED55cx6La laten aanraden.
    Geeft een erg lage input-lag, 100Hz (bij sommige reviews zag ik 120 vermeld worden) HDR10+ en HDMI 2.1

Denk dat dat de voornaamste specs zijn voor een goede tv voor op te gamen?

Maar graag eens wat extra meningen ipv dat ik 10 sites met reviews ga afschuimen?

Thanks!
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teknohol1c Bekijk bericht
    In de zoektocht naar de opvolger van mijn oud beestje Pana TH-46PZ85EA heb ik mij de LG OLED55cx6La laten aanraden.
    Geeft een erg lage input-lag, 100Hz (bij sommige reviews zag ik 120 vermeld worden) HDR10+ en HDMI 2.1

Maar graag eens wat extra meningen ipv dat ik 10 sites met reviews ga afschuimen?

Thanks!
    Ik geef alleen maar de disclaimer mee, aangezien je gamer bent van de burn in... Sry dat ik blijf zagen, maar burn in is real en is ook de reden waarvoor ik ga switchen, dus ik weet niet welke games je speelt en hoe lang uw sessies zijn icm statische content op het beeld? My2cents

demonkiller's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    [QUOTE=Teknohol1c;22620633]In de zoektocht naar de opvolger van mijn oud beestje Pana TH-46PZ85EA heb ik mij de LG OLED55cx6La laten aanraden.
    /QUOTE]

Dat van 120 fps en 100 hz versta ik niet zo goed als ik die tvs bekijk. De cx ververst aan 100 hz, maar kan wel 120 fps tonen?

demonkiller's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat van 120 fps en 100 hz versta ik niet zo goed als ik die tvs bekijk. De cx ververst aan 100 hz, maar kan wel 120 fps tonen?

gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik geef alleen maar de disclaimer mee, aangezien je gamer bent van de burn in... Sry dat ik blijf zagen, maar burn in is real en is ook de reden waarvoor ik ga switchen, dus ik weet niet welke games je speelt en hoe lang uw sessies zijn icm statische content op het beeld? My2cents
    Sinds de 9-serie is er blijkbaar nog heel weinig probleem met burn-in.

Zou toch moeilijk terug kunnen. Niets komt aan het beeld van een OLED. Maar ik game ook nog amper dus
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!

Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Geen idee of ge daar veel over zaagt, ik lees niet zoveel meer mee hier op het forum. Dus voor mij ist ok
    Momenteel blijf ik al maanden in fallout 76 vertoeven maar mijn favo games zijn bvb ook horizon, R&C, borderlands, race games zoals GT etc. Heb een vrij brede interesse maar online fps en de meeste sportgames speel ik niet. Doordat ik van tijds minder tijd heb loop ik dus wel stevig achter in de recentere games.
    Burn in ben ik ook wel wat voorzichtig in maar ik redeneer wel als die burn in mild blijft en enkel zichtbaar is bij het "zapzwart" is dat geen dooddoener voor mij. Ik kan 1uur gamen maar lange sessies van meerdere uren zijn me ook niet onbekend als ik er de tijd voor heb, wat wel al wat geminderd is tov vroeger.
    Plasma's hadden ook steeds een gevaar voor burn in en doorheen de jaren ben ik daar best wel goed van bespaard gebleven. En als het al optrad was dit dus zichtbaar bij het zappen en verdween dat wel weer na een tijdje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demonkiller Bekijk bericht
    Het kan zijn dat ik 2 dingen samen gesmeten heb, maar ik had bij die 120 geen fps zien staan dus ging ik er vanuit dat het over 120hz ging.

Wat voor mij wel een no-go is is input-lag. Als ik hier thuis switch tss mijn oude pana en de Philips van mijn vriendin is dat verschil wel erg. Op de Philips kan ik ineens niet meer goed mikken en voel ik me soms een noob
    Maar op de Philips ziet de game er wel beter uit, kleurrijker toch. Wel meer last van blur ook.
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)

Thanks!
    Voor mij persoonlijk zou het gaan tussen de LG OLED55CX6LA en de Samsung QE55Q95T. De ene OLED, de andere LED.
    Ik zou de keuze laten afhangen van het gebruik en de gekende voor -en nadelen.

Voordelen :

OLED : zeer hoog contrast en ├ęcht zwart
    LED : zeer hoge helderheid en geen kans op burn-in

Nadelen :

OLED : kans op burn-in en direct zonlicht kan vlekken veroorzaken
    LED : geen perfect zwart (alhoewel dat met een FALD al redelijk meevalt)
    Laatst gewijzigd door ikbenben; 4 oktober 2020 om 12:55
    Giggity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    @Teknohol1c
    Vreemd genoeg had ik op mijn panny plasma nooit geen burn in, maar ik kan u gerust fotootje tonen van mijn burn-in op de LG

Ik blijf toch skeptisch tegenover de oleds nu ze, ik betwijfel dat dat allemaal uit te sluiten valt,

En dan nog een 2de disclaimer, de hersteldienst van LG is pokkeduur ,en het is altijd de fout van de consument...

Nu in deze was het wel degelijk mijn fout door teveel fifa te spelen, maar ge leest de zotste dingen van die hersteldienst, zeg niet dat ik u niet heb gewaarschuwd eh

Jersy's schermafbeelding
    iTrader
    110 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk zou het gaan tussen de LG OLED55CX6LA en de Samsung QE55Q95T. De ene OLED, de andere LED.
    Ik zou de keuze laten afhangen van het gebruik en de gekende voor -en nadelen.
    ikzelf heb ook voor die reden (burn in kans) de samsung gekozen, mijne is wel een q90
    PSN Nickname = jersyi

Tags for this Thread

Regels voor berichten