Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Discussie: [VTM2] Jonge Wolven

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Toen ze daar allemaal samen bij elkaar zaten, hoe tenen krullend was dat niet.

breyton's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond dat wel een goeie opmerking van Gunther Ghysels (Get Driven) toen Bordoni het woord nam en zei dat ze het over de kwartaalcijfers van Bordoni gingen hebben.
    Gunther: Ok, dan gaat dat hier niet lang duren.

Sovereign001's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monkytiger Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het voordeel bij die twee die je net aanhaalt is inderdaad dat ze er niet van moeten leven of dringend geld uit halen wegens hun goede 'afkomst'.
    Niet negatief bedoeld daarvoor maar ik denk dat er in beide zaken serieus wat geld gepompt wordt, wat uiteindelijk wel eens zal resulteren in een boom of doorbraak en dan zal dat wel renderen.
    Maar zoiets kan je niet als je er ook van wil leven in de eerste jaren, tenzij je werkt met investors etc.

Bij die Jill zie je ook dat ze er van thuis uit ook niet slecht in zit, maar daar geloof ik wel dat er redelijk wat geld binnen komt en zo ook verder groeit en uitbreidt.
    Die Jill is gewoon van rijke afkomst en haar vriend ook. Een huis in Schilde gekocht.. Ik kom zelf van die buurt. Het huis dat ze daar heeft gekocht is minstens te koop vanaf 1 miljoen euro. Ondertussen op die leeftijd met een Range Rover rijden (min.50k waard) en haar vriend met een Jaguar F-pace (min.40k waard). Doe je niet zomaar met een paar juic'kes verkopen hoor..

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk bericht
    Die Jill is gewoon van rijke afkomst en haar vriend ook. Een huis in Schilde gekocht.. Ik kom zelf van die buurt. Het huis dat ze daar heeft gekocht is minstens te koop vanaf 1 miljoen euro. Ondertussen op die leeftijd met een Range Rover rijden (min.50k waard) en haar vriend met een Jaguar F-pace (min.40k waard). Doe je niet zomaar met een paar juic'kes verkopen hoor..
    Dat zeg ik ook niet.
    Maar het feit is wel dat ze voedingsmiddelen verkoopt, dat niet lang goed blijven, dus dat moet wel draaien, en als je dan ziet wat ze verzet dan zal dat zeker niet min zijn.
    Voor de woning kan je ook altijd lenen met de zaak, auto's op leasing/afbetaling, etc dus het is wat kort door de bocht kijken wat je doet.
    En onderschat de marges niet op zo'n producten zou ik zeggen.

Dit is echt iets dat eender wie kleinschalig kan starten tegenwoordig in tijden van online verkoop en zelf rondcrossen en alles doen, vraagt natuurlijk veel commitment.
    Daarna komt het erop neer dat er geld en connecties nodig zijn om te groeien, en dat zit haar dan uiteraard weer mee.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat zeg ik ook niet.
    Maar het feit is wel dat ze voedingsmiddelen verkoopt, dat niet lang goed blijven, dus dat moet wel draaien, en als je dan ziet wat ze verzet dan zal dat zeker niet min zijn.
    Voor de woning kan je ook altijd lenen met de zaak, auto's op leasing/afbetaling, etc dus het is wat kort door de bocht kijken wat je doet.
    En onderschat de marges niet op zo'n producten zou ik zeggen.

Dit is echt iets dat eender wie kleinschalig kan starten tegenwoordig in tijden van online verkoop en zelf rondcrossen en alles doen, vraagt natuurlijk veel commitment.
    Daarna komt het erop neer dat er geld en connecties nodig zijn om te groeien, en dat zit haar dan uiteraard weer mee.
    Doe ik zeker niet, en sorry dat dit fout klinkt, maar zoals ik zei; kom zelf vanuit die buurt en ben ook op zoek geweest naar een huis daar. Even op die leeftijd lenen uit de zaak of hoe dan ook voor zo'n huis te kopen is stevig af betalen per maand. We spreken hier niet over 1500euro per maand. Zelfde geldt ook voor een RR op de zaak, dat kost een serieuze duit pér jaar.. Als je een "normale" zelfstandige bent, is dit volledig out of the question. Dus dat betekent gewoon dat zij dit meekrijgt van thuisuit, kan niet anders.

Trouwens als je op die leeftijd al afkomt met de term op tv: "Work Hard, Play Hard" dan lachen alle échte rijken hiermee. Deze die van punt nul zelf, uit arme gezinnen, hun eerste cent verdiend hebben, gaan niet direct naar de RR garage om dit direct aan te schaffen.. Die weten dat ze hard moeten knokken om koppeke boven water te blijven en dat ze voor elke cent hard moeten werken. Bij de wannabes is het, work hard play hard en dan bedoelen ze dit in luxe uitgeven. Compleet fout.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ale Ale, ik ga het hier een beetje proberen onderbouwen maar ik zou er teveel tijd moeten insteken als ik het echt goed wil doen en daar heb ik ook geen zin in.
    Ze vermelden eens dat ze 600k omzet deed in het eerste jaar en dat het sindsdien nog immens gegroeid is en dat het bedrijf geschat wordt op 2 miljoen euro.
    Zoals gezegd is de kost op granola en sapjes echt wel belachelijk laag tov verkoopprijs.
    Dus wat is in godsnaam 500a700/maand om een rangerover te leasen op 48 maand.
    En ja 1 miljoen voor het huis: hoeveel zaken zijn er niet die een handelshuur van 3000-5000€ per maand betalen in een centrum van een stad, dat is dan nog wegsmijten en niet investeren => rap gerekend met 4000€/maand afbetaling en 200000 eigen inbreng kom je op 20/25 jaar al aan het miljoen uit. trek gerust die eigen inbreng omhoog en de jaren afbetaling naar beneden, het is maar om een idee te geven.

Dit is echt niet zo gek hoor.

Ter zijde zegt ze zelf:
    - 500kg granola per week
    - 18x200 flesjes detox per week
    - 1000 thees per week
    - 40/50 koffies per week
    Als ik dat bereken kom ik wel veel meer uit. Maar doet er nu niet toe want zelf met 600k per jaar is het al realistisch.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ale Ale, ik ga het hier een beetje proberen onderbouwen maar ik zou er teveel tijd moeten insteken als ik het echt goed wil doen en daar heb ik ook geen zin in.
    Ze vermelden eens dat ze 600k omzet deed in het eerste jaar en dat het sindsdien nog immens gegroeid is en dat het bedrijf geschat wordt op 2 miljoen euro.
    Zoals gezegd is de kost op granola en sapjes echt wel belachelijk laag tov verkoopprijs.
    En ja 1 miljoen voor het huis: hoeveel zaken zijn er niet die een handelshuur van 3000-5000€ per maand betalen in een centrum van een stad, dat is dan nog wegsmijten en niet investeren => rap gerekend met 4000€/maand afbetaling en 200000 eigen inbreng kom je op 20/25 jaar al aan het miljoen uit. trek gerust die eigen inbreng omhoog en de jaren afbetaling naar beneden, het is maar om een idee te geven.

Ter zijde zegt ze zelf:
    - 500kg granola per week
    - 1000 thees per week
    - 40/50 koffies per week
    Als ik dat bereken kom ik wel veel meer uit. Maar doet er nu niet toe want zelf met 600k per jaar is het al realistisch.

Goede calculatie op zich. Maar Ne Rover Sport begint vanaf de 1000 euro al om te leasen. Zoals je zelf zegt 200k inbreng zelf.. Op die leeftijd (was ze 25 ?) Dat betekent dat ze al serieus even bezig is é ?
    Op zich als we cijfers trekken we uit het staatsblad dan weten we al genoeg é ? Als iemand dit kan posten

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

Ter zijde zegt ze zelf:
    - 500kg granola per week
    - 1000 thees per week
    - 40/50 koffies per week
    Een omzet van 600k, ik vraag mij dan echt af hoe of wat want ik had daar dus nog nooit van gehoord. Hoeveel pakjes moet je daarvoor niet verkopen, en vooral, wie koopt dat?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk bericht
    Goede calculatie op zich. Maar Ne Rover Sport begint vanaf de 1000 euro al om te leasen. Zoals je zelf zegt 200k inbreng zelf.. Op die leeftijd (was ze 25 ?) Dat betekent dat ze al serieus even bezig is é ?
    Op zich als we cijfers trekken we uit het staatsblad dan weten we al genoeg é ? Als iemand dit kan posten
    Gohja, leasingen kan je ook zo ruim in kijken maar denk dat 1000 wel wat veel is, meestal is er een voorschot, 48 maand leasing en restwaarde.
    https://www.leaseplan.com/nl-be/busi...del=land-rover
    Kdacht dat het een evoque was, dus mijn bedragen gaan er wel goe naartoe.

En die 200k, het is maar een voorbeeld he. Met hun 2 is dat al niets bijvoorbeeld.
    Ik had meer gespaard op mijn 27 door 6-7 jaar te werken en thuis te wonen. (bijberoep en vast job).

En die cijfers is natuurlijk het eerste dat ik wou nakijken, maar is een commanditaire dus geen publicatie van de jaarrekening.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    die wolvendag..
    Ik had echt de indruk dat ze daar allemaal zaten en intern aan het denken waren van 'ik heb echt geen idee van wat ik hier zit te doen of wat er van mij verwacht wordt'

Maver!ck's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ter zijde zegt ze zelf:
    - 500kg granola per week
    - 1000 thees per week
    - 40/50 koffies per week
    600k omzet is echt zeer laag in de voedingssector toch? Wat zijn daar de marges op?
    Puur op aankoop Cava nog, maar dan nog u verpakkingen kosten voor uw site, personeel. Winkelruimte/magazijn, verzekeringen marketing, distributie enz... (Bv van coca cola is de prijs van het product slechts een fractie van de prijs, marketing en verpakking kosten een pak meer)
    Pak dat je dan op een netto netto winst uitkomt van 10% (lijkt mij al vrij veel zelf eerlijk gezegd)
    Produceert ze zelf die dingen? Of moet ze die laten maken?
    Indien ze die laat maken weeral minder marge.

Als je dan daar al meteen uw winst gebruikt voor je villa en RR lijkt dat mij niet zo slim en ondernemend.

De eerste jaren moet u winst eerder gaan naar reserves en het bekostigen van groei.

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    die wolvendag..
    Ik had echt de indruk dat ze daar allemaal zaten en intern aan het denken waren van 'ik heb echt geen idee van wat ik hier zit te doen of wat er van mij verwacht wordt'
    Vond wel vreemd dat die mollige fotografe uit Brussel niet aanwezig was op die pitchdag. Misschien had ze al op voorhand iets van 'mèèèèh, ik pas'. Da was mss nog de slimste van den hoop

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Cilem Tunc: 'in stressvolle situaties kan ik kalm blijven en plots met heel goede ideeën afkomen'.

Ze vergeet haar schoenen, panikeert, sorry sorry, krijgt een paar andere van iemand.
    'Weet ge wa, ik zal ze bij iedere foto aandoen en dat moet ge maar het kleur photoshoppen.'

Ge moet er maar opkomen hé.
    Goh ja al die foto's worden sowieso gefotoshopt en kleur veranderen duurt echt maar paar seconden ze

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik begrijp niet waarom ze zo lyrisch waren over een 16 jarige die game pc's in elkaar steekt? De jongere broer van een van mijn studiegenoten was daar rond het jaar 2000 ook al mee bezig, en die was toen ook maar een jaar of 15 denk ik. Enige verschil was dat toen alles moest worden gekocht en besteld in een typische computerwinkel waar je bij het binnenkomen struikelde over de kartonnen dozen en dat hij geen website had. Ik weet nog dat ik toen gewoon moest zeggen dat ik een pc nodig had om Half-Life te kunnen spelen, en dat die mij dan iets in elkaar bokste waarmee ik dat op de zotste resolutie ooit kon spelen.

Die sokkenbar was al helemaal idioot, enkel die wielerbroeken leken mij wel interessant. Maar het is bizar dat geen enkele grote fabrikant daar al opgekomen is, ik denk dat bij dergelijke kleding vooral bij klimmers het gewicht ook een grote rol speelt.

Regels voor berichten