Pagina 38 van 41 Eerste ... 283435363738394041 Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zeker! Bij Wout stak het me wel meteen tegen dat hij van in het begin met excuses kwam, maar dat kan mijn persoonlijk vooroordeel zijn Hij heeft me gaandeweg wel zeker overtuigd, fijn als ze zich helemaal smijten.
    Hij had ook geroeid als een gek, maar wat mij vooral opviel nu, was hoe gestoord Casse was met het roeien! Die trok dat touwtje tot tegen zijn voorhoofd alsof het niets was, als je dat vergelijkt met het krampachtig trekken uit alle macht van Van Aert (en al de rest!) dan vallen die armen pas echt op.

Ik vond dat niet alleen de sporters zich hebben gesmeten, maar ze hebben ook bv's gekozen die er voluit voor zijn gegaan en het niet voor de grap hebben gedaan. Zo wat half-z'n-gat. Iedereen ging hard, en dat maakt het programma. Ik vond het heel fijne tv, heb zelfs spijt dat het gedaan is.

Mijn favoriet moment blijft het golfen van Van Tichelt

Ik denk dat ik dat misschien 2x kan om dat zo te trekken, en dan zien mijn armen er uit als tandstokers tov zijn armen

Serieus, met die techniek, en dan nog zo "traag" roeien (in "aantal slagen per minuut") zo'n tijd neerzetten. Dan moet er nogal kracht in elke slag zitten ze. Als ze dat zouden meten, zit die qua wattage daar vér boven iedereen.

Wat me ook wel is opgevallen hoe weinig van die sporters enige tijd in ne fitness lijken door te brengen. Van ze allemaal was er misschien 4 man met een deftige techniek voor te roeien.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    zou me niet verbazen moesten mensen die escape rooms uitbaten of van die teambuildingactiviteiten organiseren op terreinen nu al bezig zijn om dergelijke containercupconcepten op te starten.
    Ik was ook fan vn het programma en ook mij valt het op dat onze 'sportzender' bij uitstek Sporza echt achterblijft in covi-19 tijd. Alleen maar saaie retro uitzendingen, heb ze wel gehad intussen;
    Bedenk toch nieuwe concepten of zaken die wel kn doorgaan.
    In Noorwegen heeft men alweer een tijdrit afgewerkt op een afgesloten parcours of hebben de Ingebritsen broers het NR op de 5km verbeterd op de weg.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    zou me niet verbazen moesten mensen die escape rooms uitbaten of van die teambuildingactiviteiten organiseren op terreinen nu al bezig zijn om dergelijke containercupconcepten op te starten.
    Ik was ook fan vn het programma en ook mij valt het op dat onze 'sportzender' bij uitstek Sporza echt achterblijft in covi-19 tijd. Alleen maar saaie retro uitzendingen, heb ze wel gehad intussen;
    Bedenk toch nieuwe concepten of zaken die wel kn doorgaan.
    In Noorwegen heeft men alweer een tijdrit afgewerkt op een afgesloten parcours of hebben de Ingebritsen broers het NR op de 5km verbeterd op de weg.
    Dat voorstel heb ik en sommige anderen hier ook al neer gezet. Zou inderdaad heel fijn zijn, al zullen we hier toch nog even op moeten wachten met heel die corona..

Had sporza ook niet die virtuele zwift race uitgezonden? Tis natuurlijk niet veel maar wel iets he .

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn10 Bekijk bericht
    Dat voorstel heb ik en sommige anderen hier ook al neer gezet. Zou inderdaad heel fijn zijn, al zullen we hier toch nog even op moeten wachten met heel die corona..

Had sporza ook niet die virtuele zwift race uitgezonden? Tis natuurlijk niet veel maar wel iets he .
    ja maar dat boeide me voor geen fluit, zo'n virtual race.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch wel grappig hoe velen hier de bench press (terecht trouwens) bekritiseren van het merendeel van de deelnemers omdat ze de bar niet ver genoeg lieten zakken. Maar dan wel geilen op de pogingen van Casse. Die liet dan wel de bar ver genoeg zakken maar voor de rest was er weinig goeds aan die poging. Volste respect dat die man 140kg drukt zelfs met zijn slechte techniek, want ik kan het niet voor alle duidelijkheid.

Maar het zweepeffect dat hij probeert te creeëren als de bar zen borst raakt samen met zijn achterwerk in de lucht te gooien om meer momentum te creeëren, is niet alleen ongeldig maar ook ronduit gevaarlijk, ik verschiet er niet van dat zijn voet wegschuift bij die 2de poging en ik denk dat ik alleen al van er naar te kijken meerdere spieren gescheurd heb. Ik hoop dat hij met een normale barbel zo niet benched want dan gaat hij wel eens serieuze problemen hebben.

Voorts verschiet ik er toch ook wel enorm van dat een normale volwassen man slechts 50kg kan benchen. In een smith machine nota bene, wat makkelijker is als een losse bench omdat je stabilisatiespieren niet moeten werken. Maar daar tegenover staat dan ook wel dat ik zo traag ben als een slak op de loopband ook al ga ik vrij veel lopen en daar maar niet beter in lijk te worden. Dus misschien heb ik wel meer aanleg voor benchen dan en lijkt het mij daarom zo logisch
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Geniaal programma eigenlijk, keep it stupid simple werkt perfect bij deze. Vooral leuk als je weet dat ze dit op een week of 2 tussen de soep en de patatten ineen gebokst hebben.

Ik moet toegeven dat ik de eerste aflevering(en) die ik zag wel een paar keer dacht "awkward, er is 0 chemie tussen Sonck en Elias" maar hoe meer afleveringen ik zag hoe grappiger ik die twee samen vond.
    De format is naar het schijnt al verkocht naar het buitenland ook, of het daar aan slaat zal toch ook mede afhangen van wie die presentatie op zich neemt EN welke atleten ze daar kunnen strikken. Hier was het vooral leuk omdat je toch een hele reeks toppers krijgt waarvan de meeste zich toch 100% smijten.

Gisteren was wel de perfecte "afsluiter". Mathieu niet onverwacht met overschot de beste. Van Aert matig begonnen., dat lopen was al bij al nog decent met zijn blessure in het achterhoofd, dat hij ook voor de monkey bars dan direct een ander excuus gebruikte viel mij wel wat tegen, maar zal wel legit zijn. Zijn roeien was wel enorm straf, zeker gezien 0 ervaring, en fietsen dat wisten we eigenlijk dat hij daar alles en iedereen ging wegblazen, denk dat in het prof peloton enkel Rohan Dennis in de buurt komt kwa pure power. Uiteindelijk laat hij het gisteren vooral liggen in de "kracht/behendigheidsproeven", anders sowieso top 5.

Moet zeggen dat de proeven over het algemeen redelijk goed gebalanceerd waren kwa impact op de uitslag, alleen bij de tussenproeven ligt de nadruk misschien iets teveel bij de monkey bars en heeft de bench relatief weinig effect buiten voor de echte krachtpatsers zoals Casse die daar enigszins kan compenseren voor zijn mindere duurvermogen tov de écht duursporters (zowel Casse als Van Tichelt verliezen een minuut in het lopen en nog eens een minuut in het fietsen tegen de toppers, dan ben je sowieso kansloos).

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Geniaal programma eigenlijk, keep it stupid simple werkt perfect bij deze. Vooral leuk als je weet dat ze dit op een week of 2 tussen de soep en de patatten ineen gebokst hebben.

Ik moet toegeven dat ik de eerste aflevering(en) die ik zag wel een paar keer dacht "awkward, er is 0 chemie tussen Sonck en Elias" maar hoe meer afleveringen ik zag hoe grappiger ik die twee samen vond.
    De format is naar het schijnt al verkocht naar het buitenland ook, of het daar aan slaat zal toch ook mede afhangen van wie die presentatie op zich neemt EN welke atleten ze daar kunnen strikken. Hier was het vooral leuk omdat je toch een hele reeks toppers krijgt waarvan de meeste zich toch 100% smijten.

Gisteren was wel de perfecte "afsluiter". Mathieu niet onverwacht met overschot de beste. Van Aert matig begonnen., dat lopen was al bij al nog decent met zijn blessure in het achterhoofd, dat hij ook voor de monkey bars dan direct een ander excuus gebruikte viel mij wel wat tegen, maar zal wel legit zijn. Zijn roeien was wel enorm straf, zeker gezien 0 ervaring, en fietsen dat wisten we eigenlijk dat hij daar alles en iedereen ging wegblazen, denk dat in het prof peloton enkel Rohan Dennis in de buurt komt kwa pure power. Uiteindelijk laat hij het gisteren vooral liggen in de "kracht/behendigheidsproeven", anders sowieso top 5.

Moet zeggen dat de proeven over het algemeen redelijk goed gebalanceerd waren kwa impact op de uitslag, alleen bij de tussenproeven ligt de nadruk misschien iets teveel bij de monkey bars en heeft de bench relatief weinig effect buiten voor de echte krachtpatsers zoals Casse die daar enigszins kan compenseren voor zijn mindere duurvermogen tov de écht duursporters (zowel Casse als Van Tichelt verliezen een minuut in het lopen en nog eens een minuut in het fietsen tegen de toppers, dan ben je sowieso kansloos).
    Ik vond het schieten en de monkey bars wel heel hard doorwegen. Dat schieten is een behendigheid die je hebt of niet, en dan is 50s wel veel. Ook de monkey bars is er een enorm verschil in wat daar haalbaar is op basis van voorgaande blessures.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik vond het schieten en de monkey bars wel heel hard doorwegen. Dat schieten is een behendigheid die je hebt of niet, en dan is 50s wel veel. Ook de monkey bars is er een enorm verschil in wat daar haalbaar is op basis van voorgaande blessures.
    Monkey bars vind ik dus persoonlijk ook vrij hard doorwegen op het eindtotaal. Als ze al eens aantal/2 zouden doen, zou je nog mooie zaakjes kunnen doen daar.

Het schieten lijkt misschien easy op papier maar dat is echt gene cadeau net na dat roeien. Is wel wat behendigheid bij vereist maar zeker even belangrijk is een zeer goed recuperatievermogen. Als je met een hartslag van 185 en verzuurde armen van die roeimachine komt, al heet je Lionel Cox, dan is het gewoon moeilijk om iets te raken, laat staan alle 5. Uiteindelijk gaat het ook maar over maximum 50 seconden en zelfs de toppers daar in regel maar 2-3 targets (gemiddelde van de top 10 is 2,3, 23 seconden dus). Bij de monkey bars haalt de top 10 gemiddeld 73,9 seconden van zijn tijd... das is toch een significant verschil.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Monkey bars vind ik dus persoonlijk ook vrij hard doorwegen op het eindtotaal. Als ze al eens aantal/2 zouden doen, zou je nog mooie zaakjes kunnen doen daar.

Het schieten lijkt misschien easy op papier maar dat is echt gene cadeau net na dat roeien. Is wel wat behendigheid bij vereist maar zeker even belangrijk is een zeer goed recuperatievermogen. Als je met een hartslag van 185 en verzuurde armen van die roeimachine komt, al heet je Lionel Cox, dan is het gewoon moeilijk om iets te raken, laat staan alle 5. Uiteindelijk gaat het ook maar over maximum 50 seconden en zelfs de toppers daar in regel maar 2-3 targets (gemiddelde van de top 10 is 2,3, 23 seconden dus). Bij de monkey bars haalt de top 10 gemiddeld 73,9 seconden van zijn tijd... das is toch een significant verschil.
    Ik vind persoonlijk monkey bars /2 te weinig beloning. Behoudens blessures zou elk beetje topsporter toch wel redelijk wat bars moeten kunnen pakken. Ofwel heb je extreme armspieren nodig zoals casse of van tichelt waardoor het makkelijker wordt, ofwel moet je degelijke armspiertjes hebben in combi met een lichter gewicht. Ook van avermaet en VDPoel hebben daar een goeie zaak gedaan, en dat zijn dan renners die in theorie nooit aan hun bovenlichaam werken. Uiteindelijk is het toch het doel om de meest veelzijdige sporter te zoeken, en dan vind ik monkey bars niet misstaan. Dan vind ik eerder schieten en golf een beetje uit de toon vallen.

Ik zal niet beweren dat er voor de andere sporten geen techniek nodig is, maar lopen en roeien en fietsen kan je mits een degelijke conditie nog wel je weg door rammen, het ziet er soms niet uit, maar het kan wel, zeker op kortere afstanden. Bij schieten en golf is het toch de techniek dat duidelijk de overhand neemt. Je kan bij golf ook wel zo hard mogelijk op dat balletje proberen te rammen, maar dan heb je voor een echt goede poging toch ook wat meeval nodig dat je de bal toevallig ook goed raakt.

Bij het schieten is hartslag doorslaggevend, maar je zag duidelijke verschillen in natuurlijke hartslag bij atleten toch wel. VDPOEL is normaal gesproken ten opzichte van Naessen de betere coureur, maar toch lag naessen daar op de grond na het roeien met amper 120 hartslag (die haalde ook maximaal zeer lage hartslagen) terwijl een VDPoel daar lag met 160+ hartslag nog in het begin.

Zelf heb ik van nature een zeer hoge hartslag en ook een zeer hoge max hartslag en tijdens het Lopen, fietsen, roeien, ... zou ik makkelijk de 200 benaderen of overtreffen en bij het begin van de schietproef zou ik ook nog een eind in de 160 of zelfs 170 zitten. Terwijl een kameraad van mij een extreem lage hartslag heeft maar ook zijn hartslag tijdens inspanningen niet echt hoog krijgt. 165 is voor mij een redelijk milde inspanning, terwijl dat voor hem zowat zijn max HR is en hij kapot is. toch begin ik tijdens een inspanning pas te hijgen boven de 175 terwijl hij dat al veel vroeger heeft. Dus vraag me af of ik dan ook stabieler kan mikken bij een hogere hartslag als hij bij een lagere?

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik vind schieten best nog een ok onderdeel. Tis inderdaad puur recuperatievermogen en ademhaling onder controle krijgen. Zo'n technisch onderdeel lijkt me da toch niet in tegenstelling tot het golfen.

Golfen vind ik dan ook het minste onderdeel omdat dat iets zeer technisch is. Dan kunde da beter vervangen door Baseball
    Laatst gewijzigd door Scifo; 28 mei 2020 om 16:27

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Ik vind schieten best nog een ok onderdeel. Tis inderdaad puur recuperatievermogen en ademhaling onder controle krijgen. Zo'n technisch onderdeel lijkt me da toch niet in tegenstelling tot het golfen.

Golfen vind ik dan ook het minste onderdeel omdat dat iets zeer technisch is. Dan kunde da beter vervangen door Baseball
    Bwa, ik heb zelf een keer zo'n initiatie gedaan, en met een kleine beetje inzicht in hoe je moet slaan is dat best wel te doen. Je ziet dat ook aan het feit dat een paar mensen die (duidelijk ) nog nooit gegolfd hadden, toch wel ver slaan...
    Uiteindelijk zit het programma gewoon goed in elkaar. Natuurlijk zal de ene sport wat meer effect hebben dan de andere. Het is als programmamaker ook moeilijk om dat in te schatten he, ze zullen niet gedacht hebben dat ne schaatser zo hard ging fietsen en ne fietser zo hard ging roeien.
    En ook niet dat ne judoka het dubbel heft van het gemiddelde bij dat benchen...

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je moet die zaken ook wel in een container krijgen natuurlijk, dat limiteert ook het aantal "sporten" dat je kan gebruiken.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik vraag me af in hoeverre de temperatuur in de container een rol heeft gespeeld? Was die container speciaal geïsoleerd? Was er airco?

In sommige afleveringen stond de container buiten in de blakende zon (Hoeveel uren op voorhand?). Maar in de laatste aflevering met MVPD en Van Aert stond de container in een loods, overdekt.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielD4 Bekijk bericht
    Ik vraag me af in hoeverre de temperatuur in de container een rol heeft gespeeld? Was die container speciaal geïsoleerd? Was er airco?

In sommige afleveringen stond de container buiten in de blakende zon (Hoeveel uren op voorhand?). Maar in de laatste aflevering met MVPD en Van Aert stond de container in een loods, overdekt.
    Er was geen airco en hij was wss niet geïsoleerd.
    Maar het is ook geen serieuze competitie he

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Rare bench press van Wesley toch alleen naar boven duwen, niet laten zakken eerst

Sterke prestatie wel voor de rest

Regels voor berichten