Pagina 8 van 15 Eerste ... 456789101112 ... Laatste

Discussie: [VTM] Lego masters

Merlin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vaak is het bij zo'n soort programma's dat wie het meest groeit in de competitie, de strijd ook winnend zal afsluiten. David en Giovanni zijn vanaf de eerste proef al duidelijk één van de beste, terwijl Bjeurn en Corneel en Jos en Martijn veel potentie vertonen en buiten de lijntjes durven kleuren. Daarom denk ik dat de winst sowieso naar een van die twee koppels gaat. Wat Jos en Martijn met die radio hebben gedaan, was wel echt heel straf en als verhaal perfect te verkopen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook rekening houden met het feit dat het een coproductie is met Nederland. Als je de voorbije aflevering Jan en Lola laat afvallen houd je nog maar één Nederlands duo over. Zou voor Nederlandse kijkers minder interessant zijn.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De uitslag was niet erg verrasend. Prehistorie en Industriële revolutie waren beter uitegewerkt dan middeleeuwen en toekomst, die een paar cruciale fouten hebben gemaakt. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de prehistorie zou winnen vanwege die geanimeerde dino en de verschillende gedetailleerde dino's en planten samen met dat landschap, maar de winnaars zijn ook verdiend.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    De baarden terecht naar huis. Al was dat ander Belgisch duo ook niet veel soeps. Je kan spreken over een tactische keuze van de productie om een bepaalde aflevering niemand eruit te halen, maar nu waren de Hollanders bakken beter. En de halve finale is geen katte pis. Een bruin lanceerplatform met een raket op zeewier? Is dat het meest spannende exciting scenario dat je kan bedenken? 7 uur werken aan een ton-draak met vlakke platen van vleugels die uit een veel te klein bergje komt? En de minifig gestolen baby draak had niet eens dezelfde kleur zodat het verhaal onduidelijk was? Damn ze hadden 16u.

En David en Giovanni... my 2 cents. In my opinion zijn die te volwassen met Lego bezig. Paar opdrachten van “je ideale droom appartement” bijvoorbeeld waar ze hun vrouw aan de haard bouwen en hun kindje in de tuin. Tjah. Ook hun “hartaanval” was zo iets. Die naaimachine net hetzelfde, wat interesseert een kind die rode draad. En dan deze aflevering, een geelgroene raket die vliegt op zeewier, met een zeewier restaurant? Hoe saai kan iets zijn. Hoeveel aandacht trekt zoiets op een Lego beurs?

Lego is toch bedoeld om een soort universele kinderachtige sprookjes fantasiewereld in af te beelden, beetje Disney, Suske en Wiske, beetje relativering... enfin ik weet het niet maar dat aspect miste ik echt bij hun.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 24 mei 2020 om 09:37

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De baarden terecht naar huis. Al was dat ander Belgisch duo ook niet veel soeps. Je kan spreken over een tactische keuze van de productie om een bepaalde aflevering niemand eruit te halen, maar nu waren de Hollanders bakken beter. En de halve finale is geen katte pis. Een bruin lanceerplatform met een raket op zeewier? Is dat het meest spannende exciting scenario dat je kan bedenken? 7 uur werken aan een ton-draak met vlakke platen van vleugels die uit een veel te klein bergje komt? En de minifig gestolen baby draak had niet eens dezelfde kleur zodat het verhaal onduidelijk was? Damn ze hadden 16u.

En David en Giovanni... my 2 cents. In my opinion zijn die te volwassen met Lego bezig. Paar opdrachten van “je ideale droom appartement” bijvoorbeeld waar ze hun vrouw aan de haard bouwen en hun kindje in de tuin. Tjah. Ook hun “hartaanval” was zo iets. Die naaimachine net hetzelfde, wat interesseert een kind die rode draad. En dan deze aflevering, een geelgroene raket die vliegt op zeewier, met een zeewier restaurant? Hoe saai kan iets zijn. Hoeveel aandacht trekt zoiets op een Lego beurs?

Lego is toch bedoeld om een soort universele kinderachtige sprookjes fantasiewereld in af te beelden, beetje Disney, Suske en Wiske, beetje relativering... enfin ik weet het niet maar dat aspect miste ik echt bij hun.
    Ik ga akkoord over welke deelnemers er doorgaan en welke er afvallen.
    Moet een moeilijke keuze geweest zijn, waren allemaal best indrukwekkende bouwwerken en niet zo simpel als het lijkt.

En de tijd dat lego enkel voor kindjes was ligt al ver achter ons.
    Ik bezoek soms eens zo een beurs en wat je daar ziet is vrij vaak zelfs geen fantasie of kleurrijke kindjeslego .
    Zeer veel realistische bouwwerken en de bezoekers zijn ook niet enkel kinderen.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammeken Bekijk bericht
    En de tijd dat lego enkel voor kindjes was ligt al ver achter ons.
    Ik bezoek soms eens zo een beurs en wat je daar ziet is vrij vaak zelfs geen fantasie of kleurrijke kindjeslego .
    Zeer veel realistische bouwwerken en de bezoekers zijn ook niet enkel kinderen.
    Ik zeg niet dat lego voor kindjes is he. Ik heb zelf ook al meerdere lego beurzen bezocht.
    Maar de fantasie die gebruikt wordt bij het bouwen van lego is imo wel "het kind" in de mens dat naar boven gehaald wordt.
    En daarom voel ik meestal totaal geen klik bij hun fantasy builds zoals die zeewierraket of die "hartaanval" of die "rode draad".
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 24 mei 2020 om 11:55

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die Jan en Lola zijn toch echt overrated? Hoe vaak zijn die niet bij de laatste geëindigd...
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    maar nu waren ze bij de betere
    bvb die commentaar over die draak: dat was terecht he. dat duo had verschillende opdrachten gewonnen, maar om in de finale te komen was die draak gewoon niet genoeg afgewerkt, alsof ze erop rekenden dat ze door die vorige afleveringen al met een half been in de finale stonden

dat toekomst ding was idd gewoon vrij saai. met toekomst kon je eigenlijk alle kanten op, dus dit was een beetje meh.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit een aflevering achter, dus kan nog niet oordelen over halve finale.

De aflevering daarvoor: er wordt toch vaak met twee maten en gewichten gewerkt. Dat homokoppel kreeg een megamoeilijk voorwerp om de buitenkant gelijkend te maken, megaveel ronde vormen. Ze worden daar dan megahard op afgerekend terwijl anderen met een radio met overal rechte hoeken complimenten krijgen dat je kan zien dat het een radio is.... komaan hé...

Die Brickmaster die ook het verhaal van de naaimachine niet snapt, ik vond het net geniaal gevonden. Die blender en zelfs het foto-toestel vond ik maar meh. Brickmaster heeft duidelijk zijn favorietjes vind ik.
    Let us pray for all the fools that be

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Brickmaster is de enige pro, dus die heeft imo wel recht van spreken. Ongetwijfeld zit hij ook samen met een groepje programmamakers.

Desalniettemin elke keer naar mijn gevoel een terechte afvaller. Ook nu weer. Ik zag het idee van Jan en Lola en ik liep er niet voor warm, maar dan die huisjes, de sfeer, de fabriek. Ja dat was helemaal af. Ik voelde de sfeer ervan tot in de huiskamer komen en ik heb het ding nog geeneens in het echt mogen aanschouwen. Idem met de dino's. Spijtig van de jongens met het kasteel maar die draak was ferm onder hun standaard. Wat die daarvoor al hebben kunnen verwezelijken verbleekt met die draak. Spijtig, want ik vond het tafereel van het kasteel en alles errond prachtig.

Dat van de toekomst, daar komt dan je verbeelding normaal naar boven. Maar ik zag het niet. Ik zou iets bedacht hebben zoals in de Lego film met het "spaceship?" figuurtje. Maar bon. Zeewier en die lelijke kleur. Nee, ook met hun eigen idee kon je zoveel mooiere dingen maken. Desnoods geïnspireerd op een sfeervolle film zoals Oblivion.
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als ik één ding geleerd heb na een volledig seizoen Amerikaanse Lego Masters en alle BE/NL afleveringen tot nu toe is dat degene met een ruimteschip of iets futuristisch ALTIJD zal afvallen. Deze aflevering was geen uitzondering. I called it. Vlak na de trekking van de tijdsdelen zei ik: "David en Giovanni gaan er uit."

Dit was exact het soort opdracht voor Jan en Lola: Goed gemaakte gebouwen met daartussen allemaal kleine scenes.
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

Big6230's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Versta me niet verkeerd, David en Giovanni zijn er op basis van de laatste aflevering terecht uit. Maar, ik zou wel op een andere manier gaan punten geven of elimineren.
    De legomaster is voor mij iemand die er allround het hele seizoen bovenuit steekt.
    Wat ik wil zeggen is dat ik David en Giovanni vb. veel hoger inschat allround dan vb. Jan en Lola.
    Ze moesten eigenlijk met een totaalklassement met punten werken, en dan telkens de laatste elimineren.
    PSN: Smiling_assassin
    Now Playing: Vanalles

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big6230 Bekijk bericht
    Versta me niet verkeerd, David en Giovanni zijn er op basis van de laatste aflevering terecht uit. Maar, ik zou wel op een andere manier gaan punten geven of elimineren.
    De legomaster is voor mij iemand die er allround het hele seizoen bovenuit steekt.
    Wat ik wil zeggen is dat ik David en Giovanni vb. veel hoger inschat allround dan vb. Jan en Lola.
    Ze moesten eigenlijk met een totaalklassement met punten werken, en dan telkens de laatste elimineren.
    Niet vergeten Jan en Lola hebben 2 afleveringen gewonnen. Hoeveel afleveringen hebben David en Giovanni gewonnen?

Een totaal competitie (eventueel zelfs zonder afvallers) heeft voordelen maar ook nadelen. Anders was het nu ook niet spannend meer want dat Belgisch duo heeft 3x op rij gewonnen en minstens 1x 2de, dat krijgt niemand meer ingehaald in een competitie van 8 afleveringen.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 24 mei 2020 om 19:42

Big6230's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge hebt een punt. Maar ik schat ze gewoon hoger in. Als het niet goed was bij Jan en Lola was het ook echt niet goed. D en G hebben over het algemeen een hoger niveau. Maar dat is mijn mening.
    PSN: Smiling_assassin
    Now Playing: Vanalles

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op basis van gisteren waren de afvallers zeker terecht, maar ik vind het wel vreemd dat Jan en Lola hun verhaal mochten uitleggen en daardoor alles duidelijk werd, terwijl met het naaimachine de Brickmaster het zelf het moest zien. Er zit soms geen lijn in. Althans zo lijkt het.

Regels voor berichten