Discussie: Star Trek: Picard

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Star Trek: Picard

De serie maakt hier zo weinig los dat er nog geen topic voor was blijkbaar (We probably have Discovery to thank for that...)

Alleszins, na 4 afleveringen gezien te hebben kan ik er al wel wat over kwijt.

Wat me bevalt:
    - Oude bekenden: Patrick Steward doet dat wederom goed. Hugh, 7o9, Data
    - Het tempo ligt beduidend lager dan Discovery. Er is meer ademruimte.
    - Met uitzondering van de overdreven hoeveelheid lensflares, ziet het er visueel een goede productie uit.

Wat me niet bevalt:
    - Soms rommelige editing.
    - Moet er ALTIJD dramatische muziek op de achtergrond zijn?
    - Een Romulan ninja Legolas met daarbovenop nog eens de naam Elnor. Tja...
    - Weer maar eens een story over geheime origanisaties en prophesies. Iedereen weet nu al waar het ongeveer gaat op uitdraaien ook.
    - Raffi: overacting, vooral in ep 2 (net hetzelfde als Michael Burnam in Discovery) en de irritantste bijnaam die Jean-Luc ooit gekregen heeft: ''JL''
    En om de oude hechte relatie nog MEER in de verf te zetten moet ze het in elke dialoog meermaals herhalen. Jean-Luc is bovendien makkelijker uitgesproken.
    Vanaf ep 3 kon ik haar wel beter verdragen.
    - Ik begrijp soms niet wat er allemaal speelt in het verhaal.

Toch schrijf ik de reeks nog niet helemaal af. Ep 4 was voorlopig te pruimen, zelfs met SpaceLegolas. Maar het is duidelijk dat hier hetzelfde type schrijvers (Kurtzman...) aan werken dan aan Discovery. En dat is jammer. Het is nu al duidelijk dat dit geen topreeks zal worden. Patrick Steward verdient beter.

Bauhaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    My 2 cents ivm Star Trek:

Als er één ding opvalt bij Star Trek, dan is het "less is more".
    De 45m ep. waren well paced en wisten meestal binnen hun tijdspanne een interessant verhaal te vertellen. De (oudere) films daarentegen voelden voelden véél te uitgerokken en ware saai (en vooral de eerste). De enigste die ik kon pruimen was "The Voyage Home", vooral omdat die grappig en eigelijk meer een komedie was. De nieuwe films daarentegen waren juist het tegenovergesteld waar alles fast paced en flashy moet zijn. Het meest verrassende was echter de 'animated series' waar ze in amper 30 min. een boeiend verhaal wisten te vertellen.
    Discovery was een onevenwichtig zootje waar trage stukken afgewisseld werden met de convoluted techno babbel en ongeloofwaardige momenten (SPOILER !!!
    Spoiler:
    , met een Spock soap en een gay soap ertussen gepropt. En ja, Burnham die overacteert, heel de tijd loopt ze geconstipeerd rond en wanneer er dan een scene is die een beetje dramatisch is begint ze al te huilen.
    Bij 'Picard' ga ik nog afwachten, al kan ik niet zeggen dat ik bij de 4 eerste afl. aan wauw gevoel had.
    De pace voelt in elk geval beter aan en chapeau voor Stewart die op zijn 80ste nog altijd degelijk acteert.
    - Moet er ALTIJD dramatische muziek op de achtergrond zijn?
    Was me eerlijk gezegd niet opgevallen, volgende keer er eens op letten.
    Laatst gewijzigd door Bauhaus; 25 februari 2020 om 19:08
    When Tallulah Bankhead was on a TWA flight, the stewardess said "Would you like some of our TWA coffee Miss Bankhead?" Tallulah looked her up and down lasciviously and said "No darling, but I'd love some of your TWA tea".

Sovereign001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zie heel graag Star Trek, heb ze allemaal gezien behalve de The Originals. Helaas moet men meegaan gewoon met de tijd en OK ik was nu niet fan van de laatste films aangezien er eentje met een pillamp in de camera zat te schijnen (lensflare). Maar toch..

Discovery vond ik ook heel goed en heb nooit de kritiek gesnapt, zeker ook de laatste aflevering vond ik spectaculair.
    Gaande over Picard, je ziet dat ze het zo realistisch mogelijk proberen te houden in plaats van de Utopia setting in TNG. Ik klaag niet, ik vind het goed en zal het ook uitzien. Ik vind het alleen jammer dat sommige characters bruut kopje klein zijn gemaakt.
    Spoiler:

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De enige serie in het Star Trek universum die me totaal niet kan boeien, is Discovery. Ik bekijk de afleveringen om ze gezien te hebben, maar dat is het dan ook.
    Niet dat de serie slecht gemaakt is, maar er is geen enkel personage dat mij aanspreekt.
    Bij de eerste 'Black Alert' in het eerste seizoen had ik al meteen al een 'WTF?' moment. It didn't get any better after that...
    Niet barslecht dus, Discovery, gewoon 'meh'.

Picard is andere koek. Meer van dat, graag.

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ep 6 was al interessanter dan de vorige afleveringen, maar overtuigend vind ik het allemaal nog steeds niet. Het beste tot hier toe vond ik de ontmoeting tussen Picard en Hugh. De eerste keer dat er iets écht aanvoelde.

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het wordt wel beter en beter. Lang geleden dat ik nog de dagen aftelde om een serie te zien :-). Heb zelf sonarr geinstalleerd zodat de serie klaarstaat als ik thuiskom :-).

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wel jammer dat het via Amazon Prime gaat. De app werkt niet echt vloeiend en blokkeert soms, of het nu via m'n LG Smart TV gaat of via de PS4. Netflix, bijvoorbeeld, is veel soepeler en aangenamer in het gebruik.
    Ook krijgen we geen preview van de volgende aflevering, iets wat ze bij CBS in de US wel krijgen, blijkbaar.

Stargate zou normaal ook deel moeten uitmaken van Amazon Prime, maar gisteren tevergeefs gezocht...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wel jammer dat het via Amazon Prime gaat. De app werkt niet echt vloeiend en blokkeert soms, of het nu via m'n LG Smart TV gaat of via de PS4. Netflix, bijvoorbeeld, is veel soepeler en aangenamer in het gebruik.
    Ook krijgen we geen preview van de volgende aflevering, iets wat ze bij CBS in de US wel krijgen, blijkbaar.

Stargate zou normaal ook deel moeten uitmaken van Amazon Prime, maar gisteren tevergeefs gezocht...
    Ik heb ook het gevoel dat ik soms een stuttering heb terwijl ik met een internet kabel werk.
    Maar ik ben niet in staat om alles te bekijken? Mr. Robot seizoen 4 kan ik bv niet zien? Millionaire Listening New York vind ik ook niet?

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk bericht
    Ik heb ook het gevoel dat ik soms een stuttering heb terwijl ik met een internet kabel werk.
    Maar ik ben niet in staat om alles te bekijken? Mr. Robot seizoen 4 kan ik bv niet zien? Millionaire Listening New York vind ik ook niet?
    Denk niet dat het aan het feit ligt of je nu via Wifi of ethernet streamt, de app zit gewoon niet goed in elkaar.
    Wat de beschikbaarheid betreft, zal het wel niet beschikbaar zijn in België omwille van rechten of zoiets. Stargate is nochtans beschikbaar in de UK dus wel in Europa zou je veronderstellen. Wel jammer dat je al die verschillende abo's nodig hebt om je favoriete series te zien.
    Ben ook nog wel Star Wars fan en The Mandalorian spreekt me ook aan, maar dat is dan weer een extra abonnement.

Is een melkkoe, uiteindelijk, al die streamingdiensten, en ik kijk dan nog maar een handvol series. Gewoon pech dat ze allemaal op een verschillend platform zitten...

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Denk niet dat het aan het feit ligt of je nu via Wifi of ethernet streamt, de app zit gewoon niet goed in elkaar.
    Wat de beschikbaarheid betreft, zal het wel niet beschikbaar zijn in België omwille van rechten of zoiets. Stargate is nochtans beschikbaar in de UK dus wel in Europa zou je veronderstellen. Wel jammer dat je al die verschillende abo's nodig hebt om je favoriete series te zien.
    Ben ook nog wel Star Wars fan en The Mandalorian spreekt me ook aan, maar dat is dan weer een extra abonnement.

Is een melkkoe, uiteindelijk, al die streamingdiensten, en ik kijk dan nog maar een handvol series. Gewoon pech dat ze allemaal op een verschillend platform zitten...
    Daarmee dat illegaal downloaden terug in de lift zit. Meeste nemen 1-3 streamingdiensten. Spijtige zaak en het gaat er niet op beteren.

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laatste ep gisteren gezien. Ik kan niet zeggen dat ik het een goede reeks vond. De laatste 2 afleveringen waren teleurstellend. Zelfs Brent Spiner kon de boel niet veel interessanter maken. Ik kan het bijna niet als canon beschouwen zelfs.

De fanbase lijkt wel verdeeld. Tot mijn verbazing eigenlijk.

Op 't einde kreeg ik ook serieuze SW: Rise of Skywalker vibes. ''More ships is better right?...... Right?'' En dan de typische 'hij is dood, maar eigenlijk niet' twist. Gtfo.

1 van de meest uitgesproken kritieken is dat het te donker is. Dit is niet het Star Trek universum dat we gewend zijn. Maar zelf ik heb geen grote problemen met 'dark & gritty'. 't Is gewoon de uitvoering die op alle gebied steken laat vallen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vloet Bekijk bericht
    Laatste ep gisteren gezien. Ik kan niet zeggen dat ik het een goede reeks vond. De laatste 2 afleveringen waren teleurstellend. Zelfs Brent Spiner kon de boel niet veel interessanter maken. Ik kan het bijna niet als canon beschouwen zelfs.

De fanbase lijkt wel verdeeld. Tot mijn verbazing eigenlijk.

Op 't einde kreeg ik ook serieuze SW: Rise of Skywalker vibes. ''More ships is better right?...... Right?'' En dan de typische 'hij is dood, maar eigenlijk niet' twist. Gtfo.

1 van de meest uitgesproken kritieken is dat het te donker is. Dit is niet het Star Trek universum dat we gewend zijn. Maar zelf ik heb geen grote problemen met 'dark & gritty'. 't Is gewoon de uitvoering die op alle gebied steken laat vallen.
    Ik moet zeggen dat ik het allemaal goed vond. Het is minder de Star Trek we gewoon zijn van de happy crew en dit en dat..

Over de gekopieerde vloot dat ze zo zeggen ga ik niet akkoord mee. Als je nu een stevig, goedkoop, sterk schip hebt, dan ga je dat toch massaal bouwen en een vloot van maken? Je gaat toch niet speciaal beetje wat mengen van lichte kruisers en zware oorlogschepen er tussen? Star Wars deed dit ook met Star Destroyers, Babylon 5 met zijn Whitestars enz..

Ik had er geen problemen mee, wel dat de resolutie van die schepen precies akelig laag waren..

Wel bij de volgende puntjes
    Spoiler:

Regels voor berichten