fathersha's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    GIsteren Zombieland Double Tap gezien

Waar de eerste een cultklassieker is valt de tweede toch redelijk stevig door de mand
    Audere est Facere

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grungywout Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Persoonlijk volg ik die visie niet helemaal vrees ik. Overlord is van het type medium budget B-films die tegenwoordig een zeldzaamheid zijn geworden maar pretendeert ook niets anders te zijn dan dat. De film speelt zich af in een ietwat gestileerd "comicbook" achtig universum waar realisme naar de achterbank wordt verbannen en waar dergelijke door u beschreven momenten eerder dienen als expositie, visueel spektakel of een manier om tempo erin te houden. De film is meer Indiana Jones, minder Saving Private Ryan. De film is vooral visceraal, niet per se realistisch. Het is eerder Carpenter dan Kubrick.

Ook het acteren moet zo worden opgevat. Het zijn hyperbole tijdgebonden stripverhaal stereotypen waar er voor wordt gegaan (eeeeeyyyyy, Ima guy fromma yerseeeyyy. Fogget about ieeeet), niet per se personages van vlees en bloed. Het was zelfs oorspronkelijk de bedoeling om deze film op te nemen in de cloverfield franchise op een gegeven moment.

It is what it is I suppose
    Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.
    Don't think you are, know you are...

fathersha's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    visceraal begot, twijfel nu toch aan het gebruik van dit woord in die context
    Audere est Facere

grungywout's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Blood & guts

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
    PSN: Grungywout
    Steam: grungywout
    Battle.net: Grungywout#2427
    Twitch - Letterboxd

Edenian's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die weet wanneer Nomadland bij ons zou releasen? Denk anders dat die op Film Fest Gent wel te zien zal zijn volgende maand.
    No Guts, No Glory
    PSN: Edenian

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grungywout Bekijk bericht
    Overlord is van het type medium budget B-films die tegenwoordig een zeldzaamheid zijn geworden maar pretendeert ook niets anders te zijn dan dat. De film speelt zich af in een ietwat gestileerd "comicbook" achtig universum waar realisme naar de achterbank wordt verbannen en waar dergelijke door u beschreven momenten eerder dienen als expositie, visueel spektakel of een manier om tempo erin te houden. De film is meer Indiana Jones, minder Saving Private Ryan. De film is vooral visceraal, niet per se realistisch. Het is eerder Carpenter dan Kubrick.

Ook het acteren moet zo worden opgevat. Het zijn hyperbole tijdgebonden stripverhaal stereotypen waar er voor wordt gegaan (eeeeeyyyyy, Ima guy fromma yerseeeyyy. Fogget about ieeeet), niet per se personages van vlees en bloed. Het was zelfs oorspronkelijk de bedoeling om deze film op te nemen in de cloverfield franchise op een gegeven moment.

It is what it is I suppose
    Pretty much agreed. Al vind ik Kubrick nogal een vreemde naam om te betrekken bij deze discussie. Sure, hij maakte hoegenaamd geen B-films, maar realistisch zou ik ze echt niet noemen (met uitzondering van Paths of Glory). En het acteerwerk vind ik dan wel weer vrij OTT in zijn films. Het is echt een wonder dat hij erin slaagde om serieuze films te maken op die manier.

Ivm Overlord, geen topper, maar als B-movie genre mashup zeker en vast geslaagd.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Phantom Thread - Damn top drie materiaal qua films die ik dit jaar gezien heb denk ik. Werkelijk zeer dicht tegen de perfectie aan voor mij. Een kwartiertje minder speelduur had misschien nog net gemogen maar dat is het zowat. .

grungywout's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Pretty much agreed. Al vind ik Kubrick nogal een vreemde naam om te betrekken bij deze discussie. Sure, hij maakte hoegenaamd geen B-films, maar realistisch zou ik ze echt niet noemen (met uitzondering van Paths of Glory). En het acteerwerk vind ik dan wel weer vrij OTT in zijn films. Het is echt een wonder dat hij erin slaagde om serieuze films te maken op die manier.
    Kwas inderdaad zelf ook al aan het denken dat het misschien niet de beste referentie zou zijn en wou eerst Mann vermelden. (maar voor één of andere reden toch voor Kubrick gegaan )
    PSN: Grungywout
    Steam: grungywout
    Battle.net: Grungywout#2427
    Twitch - Letterboxd

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Taxi Driver

Tags for this Thread

Regels voor berichten