ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Gisteren proberen kijken naar Suspiria (1977) maar het ging mij echt niet af. De muziek werkte op mijn zenuwen en sommige scenes waren echt te belachelijk dat ik er moeite mee had om er in te komen. Lang geleden dat ik dit gedaan heb maar ik heb de film halverwege afgezet. De remake van 2018 was meer mijn ding.
    Spijtig, want de visuele stijl lag mij wel. De combinatie van de kleuren was mooi gedaan.
    Giggity

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nja het is een speciaal genre, die Italiaanse horror Dat zijn niet echt films om 'in te komen', althans voor mij niet. Gewoon u als toeschouwer amuseren met wat ze allemaal hebben uitgevonden. Leuker met bier en vrienden.

De muziek is echter fantastisch daar valt niet over te twisten!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    We own the night

https://en.wikipedia.org/wiki/We_Own_the_Night_(film)

Ik vind het wel een goeie film !

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Iemand Greenland al gezien? Rampenfilm met meteorieten met Gerard Butler. Wellicht typisch cheesy Amerikaans met een flinterdun verhaal, maar ik heb een zwak voor dit soort films.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Niet gezien en kan dus niet aan- of afraden. Maar ik ben zelf ook benieuwd of die de moeite is.

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog niet gezien maar is iets voor de vriendin dus zal er waarschijnlijk wel van komen

Hierzo eindelijk Satantango (1994) gezien, in 3 stukken weliswaar maar niets verloren naar mijn mening.
    Zware kost maar o zo goed, Dat Tarr de meest pure 'hedendaagse' cinema maakt lijkt me bijna onbetwistbaar maar toch ook even licht schijnen op Mihály Vig die naast een geweldige componist nu ook een super acteur blijkt te zijn.

Verder ook nog Far From Heaven (2002) gezien. In 2019 zou deze de oscar gewonnen hebben ipv. Green Book. Het probleem racisme is dan ook de enige gelijkenis tussen deze films want de eerder vernoemde is op alle vlakken superieur.
    Laatst gewijzigd door DwightSchrute; 4 augustus 2020 om 09:23
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://letterboxd.com/robin2517vega/films/reviews/

Snowpiercer
    The social network
    The wolf of wall street
    Indiana jones 2 en 3
    Django unchained
    A clockwork orange
    Fear and loathing in las vegas
    Gladiator

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is toch de bedoeling dat Zuckerberg irritant is?

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hierzo eindelijk Satantango (1994) gezien, in 3 stukken weliswaar maar niets verloren naar mijn mening.
    Zware kost maar o zo goed, Dat Tarr de meest pure 'hedendaagse' cinema maakt lijkt me bijna onbetwistbaar maar toch ook even licht schijnen op Mihály Vig die naast een geweldige componist nu ook een super acteur blijkt te zijn.
    Och zot, ik had helemaal niet door dat hij daarin mee speelde. Heb je Damnation al gezien? Daar komt (voor mij toch) de mooiste muziek van Vig aan bod.
    Maar heel cool dat je Satantango hebt bekeken, dat is wel echt een heilge graal voor cinefielen en een van de meest unieke filmervaringen die je kunt hebben, me dunkt.

Van longass movies gesproken, heb je An Elephant Sitting Still al gezien? Als je nog wat doemgeladen cinema aankan, die vond ik zelf ook erg sterk.

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Och zot, ik had helemaal niet door dat hij daarin mee speelde. Heb je Damnation al gezien? Daar komt (voor mij toch) de mooiste muziek van Vig aan bod.
    Maar heel cool dat je Satantango hebt bekeken, dat is wel echt een heilge graal voor cinefielen en een van de meest unieke filmervaringen die je kunt hebben, me dunkt.

Van longass movies gesproken, heb je An Elephant Sitting Still al gezien? Als je nog wat doemgeladen cinema aankan, die vond ik zelf ook erg sterk.
    Ik vind zijn muziek in Werckmeister Harmonies prachtig (oa. beginscene in de bar & de walvisscene hebben volgende track als ik het me goed herinner.) https://www.youtube.com/watch?v=tRl3VQQ0GUA

Damnation ben ik wat aan het uitstellen, puur omdat ik weet dat dit een film is die van mij ergens tussen de 8 en de 10 zal krijgen wil ik hem de eerste maal in de cinema zien. Wanneer dit zal gebeuren is natuurlijk de vraag. Ik heb de neiging om van mijn favoriete regisseurs niet alle films te bekijken in een korte periode, zo hou ik nog wat over voor later if that makes sense.

An elephant sitting still nog niet gezien maar dat komt er sowieso ook ooit van.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Het is toch de bedoeling dat Zuckerberg irritant is?
    Ja, kon er gewoon niet naar kijken. Ik zit zelf niet op facebook en kan de man al een paar jaar niet zien of horen misschien dat ik er anders beter mee omkon. Achter het punt dat de film wil maken sta ik wel maar zo geweldig vond ik de film dan weer niet

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    152 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vond dat Eisenberg dat echt geweldig speelde

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht
    Ik vind zijn muziek in Werckmeister Harmonies prachtig (oa. beginscene in de bar & de walvisscene hebben volgende track als ik het me goed herinner.) https://www.youtube.com/watch?v=tRl3VQQ0GUA

Damnation ben ik wat aan het uitstellen, puur omdat ik weet dat dit een film is die van mij ergens tussen de 8 en de 10 zal krijgen wil ik hem de eerste maal in de cinema zien. Wanneer dit zal gebeuren is natuurlijk de vraag. Ik heb de neiging om van mijn favoriete regisseurs niet alle films te bekijken in een korte periode, zo hou ik nog wat over voor later if that makes sense.

An elephant sitting still nog niet gezien maar dat komt er sowieso ook ooit van.
    "But... but no need to fear. It's not over. For across the sun's glowing sphere, slowly, the Moon swims away. And the sun once again bursts forth, and to the Earth slowly there comes again light, and warmth again floods the Earth. Deep emotion pierces everyone. They have escaped the weight of darkness."

Werckmeister Harmonies nog maar 1 keer gezien en die vond ik heel memorabel. Van Tarr dan nog enkel Turin Horse gezien, dat heel andere sfeer had en wellicht het meest depressieve stukje film is dat ik ooit heb mogen ervaren. En toch op zijn eigen manier bloedmooi. Hier moet je echt je tijd voor nemen.

Satanstango wil ik ook graag zien maar de vraag is wanneer ... Ik kan die wel in stukken zien maar dat is ook niet echt de bedoeling en ik zie mijn films ook liever in één ruk uit.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    "But... but no need to fear. It's not over. For across the sun's glowing sphere, slowly, the Moon swims away. And the sun once again bursts forth, and to the Earth slowly there comes again light, and warmth again floods the Earth. Deep emotion pierces everyone. They have escaped the weight of darkness."

Werckmeister Harmonies nog maar 1 keer gezien en die vond ik heel memorabel. Van Tarr dan nog enkel Turin Horse gezien, dat heel andere sfeer had en wellicht het meest depressieve stukje film is dat ik ooit heb mogen ervaren. En toch op zijn eigen manier bloedmooi. Hier moet je echt je tijd voor nemen.

Satanstango wil ik ook graag zien maar de vraag is wanneer ... Ik kan die wel in stukken zien maar dat is ook niet echt de bedoeling en ik zie mijn films ook liever in één ruk uit.
    Cfr. de "mama & papa thread": Bereid u maar voor om de komende 2-3 jaar elke film in stukken te zien . Het was voor mij ook aanpassen.

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Cfr. de "mama & papa thread": Bereid u maar voor om de komende 2-3 jaar elke film in stukken te zien . Het was voor mij ook aanpassen.
    Dat zal inderdaad wennen worden, maar ik zal wel zien. In stukken zien is niet onoverkomelijk en is nog altijd beter dan helemaal niets zien.

Tags for this Thread

Regels voor berichten