Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    229 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    20 jaar geleden vond ik Biodome nog een film.. en Wes Anderson kak

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Punt ... al hangt die impact ook af van uw leeftijd nu eh.
    Ik ben eind de 30. En nu ik erover nadenk zal het dus eerder 10 a 15 jaar geleden zijn ipv 20 ... want anders werkte ik nog niet en zat ik nog niet in Duitsland .

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zombi 2 - Erg amusant, vettig genoeg, goeie soundtrack erover, fantastische zombies, dik mee geamuseerd.

Profondo Rosso - Ook mee geamuseerd maar hier en daar toch een beetje op de honger blijven zitten, pluspunten van zombi 2 gelden hier ook wel min of meer. Leuk om eindelijk eens het Profondo Rosso theorie topic te lezen tho. Heb op bepaald moment ook wel gedacht het gaat x geweest zijn maar zo diep als in dat topic ben ik nooit geraakt .

The Salt Of The Earth - Wonderlijke foto's, zeker de allereerste in de Braziliaanse mijnput maar al bij al wel ook amper meer dan dat.

Alucarda, la Hija de las Tinieblas - Stevige tegenvaller, voor wat krijsende al dan niet naakte vrouwen één adres maar verder weinig tot niks vond ik.

The Midnight Meat Train - Viel me behoorlijk mee, Vinnie Jones is ronduit perfect in zijn rol, met zijn kop is het te vermoeden dat hij in het echte leven dezelfde hobby's heeft.

Black Death - Meh middelmaat nergens bijzonder ondanks het relatief weinig gebruikte onderwerp.

When We Were Kings - Leuke sportdocu met alfaman onder alfamannen Muhammed Ali

Black Panther - Uitstekend begin maar al bij al ook eerder doorsnee.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk dat ik de film nogal inconsistent vond in de delivery van zijn message. Aan de ene kant poetisch en kunstig doen - wat ik er meestal te dik op gelegd vond (hence my "look at how cultured I am gezwets") - en subtiel en symbolisch werken, om aan de andere kant een punt proberen erin te rammen met "harde" momenten, of gewoon straight up iets in het gezicht van het publiek duwen. Eigenlijk is die openingsscene (die met dat zonnestelsel) een goed voorbeeld, omdat deze scene al deze punten doorloopt.
    Hier ben ik het toch niet zo mee eens. Ten eerste, waarom "kunstig" en niet gewoon "kunst"? Voor mij was dit allesbehalve een afgeleide, maar echt gewoon the real deal. Ten tweede (en voor mij is het ook al minstens tien jaar geleden sinds ik hem zag), ik had nooit de indruk dat de film subtiel probeerde te zijn. In feite, dat is het laatste waar ik aan denk wanneer ik de films van Tarr voor de geest haal. Want hoe kan dat ook, met zo'n sombere en nihilistische visie, zo'n opmerkelijke en unieke mise-en-scene (en zoals je aanhaalde, die redelijk surrealistische openingsscène...) Behoorlijk pompeuze cinema als je het mij vraagt, maar volledig uniek qua vorm en inhoud imo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er wordt ook redelijk wat verwezen naar "kunstenaars" en "intellectuelen" en hoe die positief al dan negatief de omgeving beïnvloeden, wat mij leek te verwijzen naar zichzelf (de "maker" in het algemeen, niet noodzakelijk de director zelf), en dat dit het juiste is (=> hoitie toitie).
    Hier ben ik het dan wel mee eens, maar het stoort me niet. Zeker in monotone rurale omgevingen, die de setting zijn van het grootste deel van Tarrs filmografie, begrijp ik dat geloof wel. Dat het de auteurs, muzikanten en denkers zijn die misschien de existentiele angsent wat kunnen verlichten. Maar aan de andere kant voel ik ook wel heel wat cynisme tegenover intellectualisme in het werk van Tarr, vooral dan de nutteloosheid van hun boodschap in omgevingen waar mensen daar geen oor voor hebben.

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu het toch over Tarr gaat, welke zouden jullie aanraden om mee te starten?

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sowieso Werckmeister Harmonies om mee te beginnen.
    En als je echt heel veel tijd zou hebben, bekijk dan het zeven (!) uur durende Sátántangó. Maak je dag helemaal vrij, bereid een maaltijd en enkele snacks voor en geniet van een van de meest unieke filmbelevenissen die er zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Van de drie die ik gezien heb vond ik Werckmeister de meest toegangkelijke, Satantango is alleen al door de speelduur een stevige brok en The Turin Horse lijkt toch echt bedoelt als afsluiter door Tarr zelf. Maar zullen vermoedelijk wel grotere kenners zitten van Tarr hier.

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nog altijd niet aan Satantango toegekomen

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    229 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    7 uur durende.. film?

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    7u ? pff
    en ik vond The Best Of Youth al lang
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    En tis dan niet echt een film die snel vooruit gaat ook niet

Tags for this Thread

Regels voor berichten