Pagina 14 van 14 Eerste ... 41011121314

Discussie: Blokken

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Succes! Hou ons op de hoogte!

Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Succes! Hou ons op de hoogte!
    Serieus mispakt aan die vragen Pakje moeilijker dan Blokken zelf en ik ga een stuk meer actualiteit moeten volgen wil ik daar ooit doorgeraken

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killertux Bekijk bericht
    Serieus mispakt aan die vragen Pakje moeilijker dan Blokken zelf en ik ga een stuk meer actualiteit moeten volgen wil ik daar ooit doorgeraken
    Zou het niet kunnen zijn dat men die preselecties van Blokken gebruikt om de echte kwissers en hoogvliegers eruit te kegelen?
    En dat je dus NIET zoveel juist mag hebben.

Enfin, dat heb ik me 15 jaar geleden eens laten wijsmaken.
    Het is voor de gemiddelde Blokken kijker ook niet plezant als de kandidaten altijd meer weten dan hijzelf.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Preselecties van quizzen zijn altijd pittiger dan quiz zelf omdat mensen in een TV studio (toch veruit de meeste) altijd minder sterk gaan quizzen dan ze eigenlijk kunnen én omdat men ook wel kandidaten wilt die iets weten, iemand die na een hele quiz van blokken 50 punten heeft, je zal het zelden of niet tegenkomen (tenzij een persoon echt nauwelijks aan beurt komt en zelfs dan, tweede ronde wordt tegenwoordig meestal in de buurt van 300 gescoord).

Ooit Pappenheimers pre-selectie meegedaan samen met maat in ons eerste jaar in Leuven, allebei toch ok kennis en zouden in een Pappenheimers quiz zeker meer dan 50% weten, in de preselecties zelf hadden we allebei 18/30 en je moest 16/30 halen om naar volgende selectieronde te mogen, vragen waren toen ook véél pittiger in selecties dan in echte quiz en er vielen er als gevolg daarvan ook al bijzonder veel af na selectieronde één (wij zijn afgevallen in tweede en laatste selectieronde camera présence enzo geloof ik dat dat was).
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Preselecties van quizzen zijn altijd pittiger dan quiz zelf omdat mensen in een TV studio (toch veruit de meeste) altijd minder sterk gaan quizzen dan ze eigenlijk kunnen én omdat men ook wel kandidaten wilt die iets weten, iemand die na een hele quiz van blokken 50 punten heeft, je zal het zelden of niet tegenkomen (tenzij een persoon echt nauwelijks aan beurt komt en zelfs dan, tweede ronde wordt tegenwoordig meestal in de buurt van 300 gescoord).

Ooit Pappenheimers pre-selectie meegedaan samen met maat in ons eerste jaar in Leuven, allebei toch ok kennis en zouden in een Pappenheimers quiz zeker meer dan 50% weten, in de preselecties zelf hadden we allebei 18/30 en je moest 16/30 halen om naar volgende selectieronde te mogen, vragen waren toen ook véél pittiger in selecties dan in echte quiz en er vielen er als gevolg daarvan ook al bijzonder veel af na selectieronde één (wij zijn afgevallen in tweede en laatste selectieronde camera présence enzo geloof ik dat dat was).
    Gelijkaardig Pappenheimers verhaal bij mij en mijn zus. Wij waren er eigenlijk nipt niet door voor het quiz element (vooral door mijn 7j jongere zus ) maar mochten toch naar het gesprek doorgaan. Daar hebben we ons zo geweldig geamuseerd dat het ons bij wijze van spreken niet meer kon schelen of we zouden door gaan of niet. Dat gebeurde dan gelukkig wel, wss net door dat leuke gesprek.

Dit voorjaar, via Skype sessies, mee gedaan aan Switch preselecties (had me eigenlijk ingeschreven voor Kalmte Kan u Redden, maar dat doen ze dus eventjes niet meer), maar daar ben ik net niet door de 'persoonlijkheidsronde' geraakt

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Gelijkaardig Pappenheimers verhaal bij mij en mijn zus. Wij waren er eigenlijk nipt niet door voor het quiz element (vooral door mijn 7j jongere zus ) maar mochten toch naar het gesprek doorgaan. Daar hebben we ons zo geweldig geamuseerd dat het ons bij wijze van spreken niet meer kon schelen of we zouden door gaan of niet. Dat gebeurde dan gelukkig wel, wss net door dat leuke gesprek.

Dit voorjaar, via Skype sessies, mee gedaan aan Switch preselecties (had me eigenlijk ingeschreven voor Kalmte Kan u Redden, maar dat doen ze dus eventjes niet meer), maar daar ben ik net niet door de 'persoonlijkheidsronde' geraakt
    Nu ben ik benieuwd hoe uw zus eruit ziet na deze 2 anekdotes.

Ook een keertje aan Blokken selecties meegedaan. Inderdaad moeilijkere vragen dan een dagelijkse aflevering. Denk dat ongeveer 10 mensen van de 40 overbleven na de quizronde. En ze overlopen alle vragen en antwoorden, en bij de start wordt duidelijk gemaakt waar de lat ligt. Er is dus niet zoiets als de bollebozen eruit gooien in deze ronde, lol.
    In de volgende ronde zat je dan tegenover een 3-tal mensen voor wat persoonlijke vragen te beantwoorden met een camera op u gericht. Maar dat is niet mijn ding dus daar stopte het.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik merk dat het vooral geleerde mensen zijn die meedoen.
    Idem bij Switch, je moet die hun jobs eens bekijken...
    PSN: Jonas89

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat ik me dan afvraag als die preselecties een stukje moeilijker zijn dan de vragen op TV hoe krijg je dan soms van dat oliedom volk in beeld tijdens een uitzending wat bv 25x afdrukt en 19 dingen fout antwoord op echt wel heel basic vragen?

Ok is al ff geleden dat er zo ene tussen zat en heb niet meteen een voorbeeld maar ik weet toch dat ik dit seizoen ( Sep-Jul ) toch er een paar heb gezien dak in mne zetel dacht '' jeez lompe koe ''
    Ale dat zou dan toch onmogelijk moeten zijn om on air zo dom te zijn als de preselecties zo ''pittig'' zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Wat ik me dan afvraag als die preselecties een stukje moeilijker zijn dan de vragen op TV hoe krijg je dan soms van dat oliedom volk in beeld tijdens een uitzending wat bv 25x afdrukt en 19 dingen fout antwoord op echt wel heel basic vragen?

Ok is al ff geleden dat er zo ene tussen zat en heb niet meteen een voorbeeld maar ik weet toch dat ik dit seizoen ( Sep-Jul ) toch er een paar heb gezien dak in mne zetel dacht '' jeez lompe koe ''
    Ale dat zou dan toch onmogelijk moeten zijn om on air zo dom te zijn als de preselecties zo ''pittig'' zijn.
    Dat vind ik ook. Daarom dat ik wel geloofde dat die preselecties juist dienden om de slimsten eruit te kegelen. Ik ben absoluut slecht in kwissen maar blokken is wel de enige kwis waarin ik het geregeld beter weet dan de kandidaten.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Dat vind ik ook. Daarom dat ik wel geloofde dat die preselecties juist dienden om de slimsten eruit te kegelen. Ik ben absoluut slecht in kwissen maar blokken is wel de enige kwis waarin ik het geregeld beter weet dan de kandidaten.
    Ahja, ter aanvulling: de preselecties gebeuren per geslacht. Om op tv een gelijke man/vrouw verdeling te krijgen, wordt de lat voor vrouwen tijdens de preselecties dus wss wel lager gelegd. Daarom gebeuren die voor mannen en vrouwen op verschillende dagen.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    ik maak mezelf wijs dat dat de reden is dat ik niet geselecteerd ben voor switch. De dame die de quiz afnam zei dat ik de hoogste score van de dag had

Antwerp1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Ik merk dat het vooral geleerde mensen zijn die meedoen.
    Idem bij Switch, je moet die hun jobs eens bekijken...
    Bwa deze week zit er ook iemand die op een klantendienst werkt. 't zijn niet allemaal supergenieën, ook 'gewone mensen' met 'gewone jobs'. En ja ik veronderstel dat mensen uit de lagere klassen zich niet inschrijven voor zo'n quizzen

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En vorige (?) week zat er onder meer een medewerker bij een tuinbouwbedrijf en een 'commercieel medewerkster' (aka loketbediende) bij Bpost in. Dus dat valt wel nog goed mee qua jobs.
    Het gebeurt ook niet zelden dat moeilijke en lange titels in realiteit veel minder om het lijf hebben. Zoals die commerciële medewerker van hierboven (heeft die vrouw zelf aangegeven).
    Xbox Live: MaximeDW92

Regels voor berichten