kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Down in the Treme, just me and my baby

De soundtrack ligt hier toch wel maandelijks eens op denk ik, wat een muziek en wat een serie.

2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Borri Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dan heb je de afleveringen aan Foy nog niet gezien? Maak maar plaats in die top 3

The Pacific inderdaad ook fantastisch
    Nee, ben van plan om (net als bij de eerste vijf) ze achter mekaar te zien op een vrije weekenddag (of gewoon door de week "merci" corona).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Nah. Je begint gewoon aparte top 10tjes voor "mini" series zoals Chernobyl, Maniac en BoB/Pacific.
    Top 10 sitcoms. Top 10 animated shows. Top 10 "whythefuckdidthisgetcancelled" etc. Top 10 "whythefuckdidtheyrunthisintoheground". In ieder geval blijft Derry Girls in EEN top 10 verdomme!

650 series tho.. wauw, ik heb echt nog niks gezien. Goed dat je "Van Vlees en Bloed" hier nog eens vermeld. Ik heb nood aan een kortere serie.
    Ja tis een idee . Derry Girls was sowieso wel één van de ontdekkingen van 2019 voor mij met dank aan enkele 9livers die hier terecht hulde spraken. En Van Vlees en Bloed blijft, al helemaal als persoon met quasi dat dialect, echt heerlijk genieten, denk niet dat er een serie is uit Vlaanderen die ik meer gezien heb of t moet de kampioenen zijn als kind misschien. Het moet wel je ding zijn nog een beetje, verwacht geen grote nieuwe inzichten maar wel een heerlijk simpele doeltreffende Vlaamse tour vol herkenbaarheid .

650 is wel naar boven afgerond zit aan 637, en dat is inclusief alle kinderseries, miniseries, ... dus wel echt alles, al zal er sowieso wel is een enkele zitten die ik vergeten ben dus dacht ik rond af . Richting de 2200 seizoenen . Mis ook nog heel wat klassiekers overigens, BoB duidelijk, The Wire staat al lang op de watchlist, Fargo idem (film wel gezien), Peaky Blinders, Gomorra, ... .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Begonnen aan Sick Note en direct beide seizoenen uitgekeken, onverwacht goed aangezien de reviews vrij matig zijn. Ook 2 afleveringen van Glow gezien maar daarmee klikt het niet.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Down in the Treme, just me and my baby

Treme heeft swso een speciaal plekje in mijn hart, want die ligt samen met de documentaires van Les Blank mee aan de basis van mijn liefde voor all things New Orleans. Ik ga niet zeggen dat het de allerbeste serie ooit is, maar wel wat up there met The Wire en The Knick The Sopranos.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Also, net The Plot Against America uitgekeken.

Dear lord, wat een hartverscheurende en zenuwslopende reeks was me dat. Deze is gemakkelijk Simons beste misiserie, en dus high in the running voor mijn favoriete miniserie tout court...

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Band Of Brothers - Nog maar halfweg maar oh boy oh boy zou ik in feite nu al in een all time top tien durven steken. Voor de liefhebbers één zend deze week de vijf laatste afleveringen uit, de vijf eerste vorige week maar die zullen wel terug te vinden zijn op vrt.nu of iets in die strekking, absolute aanrader!

Geheel ongevraagd een top tien na zo'n 650 series:
    Spoiler:

Alleen vrees ik dus dat er een paar gaan mogen schuiven (en derry girls eruit mag) ipv BoB.
    GIJ ZIJT FAN VAN THE FAST SHOW OF WAT?
    Infinite repkes. Jazz Club! Ted & Ralph! Brilliant!

Spoiler:

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Also, net The Plot Against America uitgekeken.

Dear lord, wat een hartverscheurende en zenuwslopende reeks was me dat. Deze is gemakkelijk Simons beste misiserie, en dus high in the running voor mijn favoriete miniserie tout court...
    Ahja? Ik had gelezen dat het iets minder was omdat Simon het niet zelf geschreven heeft deze keer. Heb je Show Me A Hero gezien?

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Suits you, sir! Oh, sir! Suits you!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht

Spoiler:
    Das zeker da! Favorieten probably Paula (denk ik?) de weervrouw met een zeer egale klimaatsvoorspelling en unlucky Alf maar in zijn geheel gewoon behoorlijk briljant.

Voor de liefhebbers 18 minuten of Unlucky Alf brilliance:

Laatst gewijzigd door AreVee; 27 mei 2020 om 12:45
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Das zeker da! Favorieten probably Paula (denk ik?) de weervrouw met een zeer egale klimaatsvoorspelling en unlucky Alf maar in zijn geheel gewoon behoorlijk briljant.

Voor de liefhebbers 18 minuten of Unlucky Alf brilliance:

https://www.youtube.com/watch?v=abFJuqp867g
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Ahja? Ik had gelezen dat het iets minder was omdat Simon het niet zelf geschreven heeft deze keer. Heb je Show Me A Hero gezien?
    Hij heeft er zeker en vast aan meegeschreven, meer dan de helft van de afleveringen zelfs (als ik de generiek mag geloven). De anderen werden geschreven door zijn creatieve partner Ed Burns, waarmee hij al veel heeft samengewerkt. The Plot Against America is is iets meer plot heavy (no pun intended) dan zijn ander werk, maar de dialogen en personages zijn vintage Simon. Prachtig acteerwerk ook door iedereen.

Ik vond dit beter dan Show Me a Hero. Die reeks was ook erg goed, maar ben wat minder te vinden voor het setimentalisme van Paul Haggis (ook al is Show Me Hero het beste dat ik van hem gezien heb).

Mikkel's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volledige reeks van "The Last Dance" uitgekeken.
    Ik blijf er bij, 90's were the best times

8/10

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee, ben van plan om (net als bij de eerste vijf) ze achter mekaar te zien op een vrije weekenddag (of gewoon door de week "merci" corona).

Ja tis een idee . Derry Girls was sowieso wel één van de ontdekkingen van 2019 voor mij met dank aan enkele 9livers die hier terecht hulde spraken. En Van Vlees en Bloed blijft, al helemaal als persoon met quasi dat dialect, echt heerlijk genieten, denk niet dat er een serie is uit Vlaanderen die ik meer gezien heb of t moet de kampioenen zijn als kind misschien. Het moet wel je ding zijn nog een beetje, verwacht geen grote nieuwe inzichten maar wel een heerlijk simpele doeltreffende Vlaamse tour vol herkenbaarheid .

650 is wel naar boven afgerond zit aan 637, en dat is inclusief alle kinderseries, miniseries, ... dus wel echt alles, al zal er sowieso wel is een enkele zitten die ik vergeten ben dus dacht ik rond af . Richting de 2200 seizoenen . Mis ook nog heel wat klassiekers overigens, BoB duidelijk, The Wire staat al lang op de watchlist, Fargo idem (film wel gezien), Peaky Blinders, Gomorra, ... .
    Hebt gij geen Tvtime account?

Link_006_'s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Game of thrones tot en met seizoen 3 afl 1. Zeer dubbel gevoel, enerzijds wil ik verder kijken en weten wat er gebeurt maar anderzijds zit er precies geen lijn, ze gooien er wat van alles in. En veel dingen die zo onnozel zijn.
    Spoiler:

Het geweld en de seks is vaak te gratuit. Constant proberen choqueren werkt op de duur gewoon niet meer. Gewoon ook te veel dezelfde karakters, te veel sadisten. Wel interessant dat er vele hoofdpersonages sterven maar dit alles maakt dat je veel minder meeleeft. De sterkte van deze serie is zeker de setting maar denk dat velen gewoon een paar favoriete karakters hebben en de rest hun niks kan schelen.

idk of de spoilertags nog nodig zijn, maar voor de zekerheid ^^.
    For science, you monster

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Link_006_ Bekijk bericht
    Game of thrones tot en met seizoen 3 afl 1. Zeer dubbel gevoel, enerzijds wil ik verder kijken en weten wat er gebeurt maar anderzijds zit er precies geen lijn, ze gooien er wat van alles in. En veel dingen die zo onnozel zijn.
    Spoiler:

Het geweld en de seks is vaak te gratuit. Constant proberen choqueren werkt op de duur gewoon niet meer. Gewoon ook te veel dezelfde karakters, te veel sadisten. Wel interessant dat er vele hoofdpersonages sterven maar dit alles maakt dat je veel minder meeleeft. De sterkte van deze serie is zeker de setting maar denk dat velen gewoon een paar favoriete karakters hebben en de rest hun niks kan schelen.

idk of de spoilertags nog nodig zijn, maar voor de zekerheid ^^.
    Als het u nu al frustreert kunt ge er misschien beter mee stoppen.
    Ik ben zelf groot fan van S1 en ik heb ook nog hard genoten van S2 t.e.m. S4 (die zijn echt nog wel de moeite), maar daarna gaat het echt wel hard tot zéér hard bergafwaarts.
    Het enige waar ze wel consistent goed in blijven is gratuite seks en geweld.

Regels voor berichten