Pagina 6 van 16 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    Calcifer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @ 'Street: Gekeken!
    Aangenaam verrast en waarschijnlijk een makkelijker te kaderen kijkervaring om hem na Under The Skin te zien. Ik kan me best voorstellen dat wie een typische Kidman in een melige romantische film verwacht hier even bedrogen uitkomt als zij die under the Skin gaan kijken voor Scarlet's, euh, ...

Heb zwaar genoten van de fotografie, het bevreemdende tempo, de lange close ups én van Kidman's performance. Dat Rosemary's Baby kapseltje was een leuke knipoog.
    Het einde beviel me minder, maar zonder hier in al te veel spoilers te vervallen, vond ik dat het nog meer ambigu had gemogen. Nu was er iets teveel een strikje rond als je snapt wat ik bedoel. Daarin vond ik 'Skin beter ...

Los van het mysterie heb ik de film eerder als een soort meditatie over (verloren of onbereikbare) liefde ervaren, gebracht op een humane en niet stroperige wijze. Klasse. Wat meer paranoia en 'dread' had dat aspect van de film misschien de das omgedaan.

Glazer fanclub: +1
    "I got an alternative, yeah, yeah, I got an alternative. Let's get in that old whirly-bird, find us an island some place, get juiced up and spend what time we got left soakin' up some sunshine! How's that?" John

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Trailer time! - God bless the Sci-Fi renaissance!

LFO
    A dark comedy/drama/Sci-Fi about a man who realizes that he can hypnotize with sound. He starts experimenting on his neighbors, where the abuse of power takes over and, eventually, severe consequences for mankind are at stake. [Trailer]

I Origins
    A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it. [Trailer]

Frequencies
    The world's first Scientific-Philosophical romance. Boy meets girl in a not-quite-here, not-quite-now world where one simple discovery has forever changed all human interaction. [Trailer]

Young Ones
    In a future where water is hard to find a teenage boy sets out to protect his family and survive. [Trailer]

Space Station 76
    A 1970's version of the future, where personalities and asteroids collide. [Trailer]

Coherence
    On the night of an astronomical anomaly, eight friends at a dinner party experience a troubling chain of reality bending events. [Trailer]

The Signal
    On a road trip, Nic and two friends are drawn to an isolated area by a computer genius. When everything suddenly goes dark, Nic regains consciousness - only to find himself in a waking nightmare. [Trailer]

Time Lapse
    Three friends discover a mysterious machine that takes pictures 24hrs into the future and conspire to use it for personal gain, until disturbing and dangerous images begin to develop. [Trailer]

Hard to be a God
    A group of scientists is sent to the planet Arkanar to help the local civilization, which is in the Medieval phase of its own history, to find the right path to progress. Their task is a difficult one: they cannot interfere violently and in no case can they kill.[Trailer]

Predestination
    The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. [Trailer]

Met morgen de release van de nieuwe Apes film misschien ook nog even dit herhalen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor de geïnteresseerden; 3 kortfilmpjes die de 10 jaar tussen Rise en Dawn of the Planet of the Apes overbruggen.

Spread of Simian Flu (Year 1)

Struggling to Survive (Year 5)

Story of the Gun (Year 10)

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calcifer Bekijk bericht
    @ 'Street: Gekeken!
    Aangenaam verrast en waarschijnlijk een makkelijker te kaderen kijkervaring om hem na Under The Skin te zien. Ik kan me best voorstellen dat wie een typische Kidman in een melige romantische film verwacht hier even bedrogen uitkomt als zij die under the Skin gaan kijken voor Scarlet's, euh, ...

Heb zwaar genoten van de fotografie, het bevreemdende tempo, de lange close ups én van Kidman's performance. Dat Rosemary's Baby kapseltje was een leuke knipoog.
    Het einde beviel me minder, maar zonder hier in al te veel spoilers te vervallen, vond ik dat het nog meer ambigu had gemogen. Nu was er iets teveel een strikje rond als je snapt wat ik bedoel. Daarin vond ik 'Skin beter ...

Los van het mysterie heb ik de film eerder als een soort meditatie over (verloren of onbereikbare) liefde ervaren, gebracht op een humane en niet stroperige wijze. Klasse. Wat meer paranoia en 'dread' had dat aspect van de film misschien de das omgedaan.

Glazer fanclub: +1
    Ik snap wel wat je bedoelt met dat "strikje", maar ik vind daar zelf niets mis mee. De film speelt op dat punt al meer dan een uur met de mogelijkheid dat er toch iets seriously strange aan de gang is. Ik weet niet of ik het een pluspunt had gevonden moest daar geen resolutie voor zijn gekomen - the one way or the other. Ik denk eerder dat dat de easy way out had geweest, i.t.t. wat we nu te zien kregen. ttz, het lijkt me niet gemakkelijk om je op een geloofwaardige en gestroomlijnde manier dat bizarre verhaal naar zijn einde toe te schrijven, en dat met oog op de relatie die eigenlijk heel de film lang de belangrijkste is geweest en bovendien ook met de nodige desastreuze gevolgen voor Kidmans personage.
    Let me elucidate here:
    Spoiler:

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Voor de geïnteresseerden; 3 kortfilmpjes die de 10 jaar tussen Rise en Dawn of the Planet of the Apes overbruggen.

Spread of Simian Flu (Year 1)

Struggling to Survive (Year 5)

Story of the Gun (Year 10)
    Year 10 is veruit het beste filmpje.

iTrader
    0
    Jep, dat vond ik ook het beste. Heb Dawn net gezien (beste blockbuster van het jaar tot nu toe!) en de filmpjes helpen wel om de situatie te schetsen aangezien Dawn zelf maar 1 minuut spendeert aan die voorbije 10 jaar en je daarna direct de tegenwoordige tijd insmijt.

● Also, nieuwe trailer op komst voor Interstellar. Zelfs als je een RSS reader gebruikt, pas op voor sites zoals io9 want die hebben een iet of wat spoilerige titel gebruikt voor dit nieuws aan te kondigen. Persoonlijk ga ik deze skippen (proberen toch ) aangezien ik al lang verkocht ben.

● Eerste poster voor Chappie, de 2015 SF comedy van Neil Blomkamp.
    Waar District 9 gebaseerd was op Alive in Joburg, lijkt deze al vast het design en waarschijnlijk ook de setting van Tetra Vaal over te nemen. Misschien ook enkele plot elementen van Tempbot?

● Eerste trailer voor Halo: Nightfall, de door Ridley Scott geproduceerde webserie.

● Mis-Drop, leuke short van Ferand Peek. "300 years in the future, a forensic accountant reviews a mercenary's video stream."

Laatst gewijzigd door DaFreak; 6 september 2014 om 16:22

iTrader
    0
    When Science Fiction Becomes Science Fact - Youtube

How America’s Leading Science Fiction Authors Are Shaping Your Future - Smithsonian Magazine
    "Perhaps nothing better demonstrates the close tie between science fiction and technology today than what is called “design fiction”—imaginative works commissioned by tech companies to model new ideas. Some corporations hire authors to create what-if stories about potentially marketable products."

Bevat een hele hoop pittige opmerkingen van bekende sci-fi schrijvers gaande van hoe de toekomst vorm gegeven wordt door mensen die geld najagen tot waarom het een slechte zaak is dat films zoals Blade Runner nog steeds als template dienen voor zowat alle deftige SF films. Ook enkele vooraanstaande wetenschappers passeren de revue en zij beklagen het feit dat er nog steeds een stigma rust op SF en dat steeds minder studenten het lezen, laat staan vertrouwd mee zijn.

Malick's Voyage of Time now scheduled for 2016 - Variety
    Malick has now “thousands of hours of footage. There is a vision of what Terrence Malick wants with this film. He has in a way collected colors and has an idea of what he wants to paint,” said producer Sophokles Tasioulis at Berlin-based Sophisticated Films.

The film has drawn on scientific advisers from MIT, Cambridge and Harvard. “On the scientific side, everything the film may contain will be very well researched and will be at the top end of what we know,” Tasioulis added.

“Voyage of Time” will draw on multiple filmic resources: One is footage Malick has directed himself, shooting with 65mm film negative. Other scenes have been created working with leading vfx artists such as Dan Glass and with the help of natural history cameramen, shooting with Imax cameras.

The 100 best sci-fi movies
    Leuke lijst met ook enkel minder bekende titels maar misschien interessanter om eens te checken is "Who Voted?" Je kan van een hele hoop bekende acteurs, regisseurs, wetenschappers, schrijvers, ... hun persoonlijke top 10 bekijken. Onder andere; Cuarón, Bong Joon-Ho, Gareth Edwards, Del Toro, John Carpenter, Blomkamp, Wolfgang Petersen, David Deutsch, Shostak, Weinberg, Alastair Reynolds, George RR Martin, Kim Stanley Robinson, Stephen Baxter, Stephen King en nog vele anderen.

● Is Futurama the Best Argument Against Transhumanism? - PBS

Ik ga niet met alle punten akkoord maar het is wel een leuk filmpje. Wat mij het meeste stoort is dat transhumanisme voorgesteld wordt als een monolithisch blok terwijl het eigenlijk een verzamelnaam is voor een hele hoop zeer verschillende toekomstgerichte ideologieën. Het enige wat ze allen gemeen hebben is dat ze de strikte definitie van hoe en wat een mens moet en kan zijn willen loslaten. Eén van de eerste ideeën die hij aanhaalt, abolitionisme, is bijvoorbeeld geen vast onderdeel van transhumanisme, de meesten zijn er zelfs radicaal tegen omdat het keuzes van de tafel zou halen terwijl bijna alle transhumanisten net meer opties en mogelijke ervaringen nastreven. Volledige morpholigische en cognitivie vrijheid moet resulteren in meer diversiteit, niet minder.

Verder haalt hij ook aan dat futurama een realistischer toekomstbeeld schetst omdat in die wereld nog steeds problemen bestaan waarmee hij lijkt te zeggen dat transhumanisme hoopt utopia te creeren. Alhoewel utopia een waardig streefdoel is zijn ik en zowat de meeste transhumanisten die ik ken er net van overtuigd dat meer technologie voor meer en nieuwe problemen zal zorgen. De wereld van vandaag is reeds veel complexer dan die van holbewoners en bevat heel wat meer problemen maar dat wil niet zeggen dat de holbewoners beter af waren of dat onze wereld minderwaardig is aan die van hen. Toenemende complexiteit houdt de boel interessant, het creert leven in de brouwerij.

Dat iedereen een gelukzalig gevoel bezorgen het primaire doel van transhumanisme zou zijn is ronduit fout. Er zijn reeds heel wat boeken verschenen die wijzen op de gevaren van het nastreven van geluk als primaire doel. Het is mogelijk om met de regelmaat van de klok iemand een dopamine geïnduceerde happy spike te bezorgen, er zijn reeds experimenten gedaan op ratten die dat aantonen maar het zou uitermate ongezond zijn aangezien die ratten leven voor het drukken op de knop die hen gelukkig maakt. Het zou ons in voorspelbare gelukzalige planten veranderen.

You gotta love those old Tex Avery cartoons. Deze is van 1949 maar is tijdloos.

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Nieuwe link dump

Leuke top 100 lijst, k'heb er wel al belachelijk veel van gezien, maar that's a good thing zeker?
    Laatst gewijzigd door Spandi; 17 augustus 2014 om 19:58

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik ga is Cloud Atlas zien, spreekt me wel aan voor één of andere reden.

iTrader
    0
    Zeker doen! Al was het maar om Hugo Weaving (Agent Smith) eens als "vrouw" aan het werk te zien.

@Spandi; damn right that's a good thing. Zelf moet ik er enkel Seconds nog van zien. Eén van de dagen eens werk van maken. Over het algemeen een heel goeie top imo... Alleen Gattaca die op de lijst plek 32 inneemt zou ik zelf een heel stuk hoger plaatsen. They Live op plek 41, nog voor films als Her, Contact & District 9 vind ik ook wel redelijk opmerkelijk. ¯\(ツ)/¯

iTrader
    41 (100%)
    En de meest terechte nummer 1 aller tijden natuurlijk

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Gisteren Edge of tomorrow gezien... (eindelijk)

vond deze wel een goede film, leuke effecten en concept...

Splitr's schermafbeelding
    iTrader
    80 (100%)
    Trailer time! - God bless the Sci-Fi renaissance!

LFO
    A dark comedy/drama/Sci-Fi about a man who realizes that he can hypnotize with sound. He starts experimenting on his neighbors, where the abuse of power takes over and, eventually, severe consequences for mankind are at stake. [Trailer]

I Origins
    A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it. [Trailer]

Frequencies
    The world's first Scientific-Philosophical romance. Boy meets girl in a not-quite-here, not-quite-now world where one simple discovery has forever changed all human interaction. [Trailer]

Young Ones
    In a future where water is hard to find a teenage boy sets out to protect his family and survive. [Trailer]

Space Station 76
    A 1970's version of the future, where personalities and asteroids collide. [Trailer]

Coherence
    On the night of an astronomical anomaly, eight friends at a dinner party experience a troubling chain of reality bending events. [Trailer]

The Signal
    On a road trip, Nic and two friends are drawn to an isolated area by a computer genius. When everything suddenly goes dark, Nic regains consciousness - only to find himself in a waking nightmare. [Trailer]

Time Lapse
    Three friends discover a mysterious machine that takes pictures 24hrs into the future and conspire to use it for personal gain, until disturbing and dangerous images begin to develop. [Trailer]

Hard to be a God
    A group of scientists is sent to the planet Arkanar to help the local civilization, which is in the Medieval phase of its own history, to find the right path to progress. Their task is a difficult one: they cannot interfere violently and in no case can they kill.[Trailer]

Predestination
    The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. [Trailer]

Met morgen de release van de nieuwe Apes film misschien ook nog even dit herhalen:
    Mooi lijstje, tnx!
    Now playing: Days gone, Fifa 19, Fortnite

Alles wat ik te koop aanbied zal ook op andere plaatsen worden aangeboden

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Nieuwe trailer van Automata:
    http://io9.com/automata-trailer-show...ium=socialflow

Had nog niets gehoord van deze film, maar ziet er wel nice uit.

iTrader
    41 (100%)
    Ziet er leuk uit! Beetje spelen met Asimov zijn wetten enzu

Wanneer gaan ze Foundation trouwens eens verfilmen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vloet Bekijk bericht
    Nieuwe trailer van Automata:
    Automata Trailer Shows Off A Robot Action Movie That Gets Robots Right

Had nog niets gehoord van deze film, maar ziet er wel nice uit.
    Jep ben maar 35 seconden ver in de trailer geraakt en ik was al verkocht.
    Ze blijven maar komen dit jaar maar mij hoor je niet klagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spandi Bekijk bericht
    Wanneer gaan ze Foundation trouwens eens verfilmen?
    Die zal waarschijnlijk ongeveer samen met Rendezvous with Rama uitkomen? Je kan er zeker van zijn dat we genetisch gemanipuleerde pterodactyl-varken hybrids het luchtruim onveilig zullen zien maken nog voor die de holoprojector halen.

Pagina 6 van 16 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten