Pagina 5 van 17 Eerste 12345678915 ... Laatste

iTrader
    0
    Godzilla zal komende week een nieuwe Interstellar-trailer met zich meebrengen, en vandaag is er een nieuwe poster getoond:
    http://collider.com/wp-content/uploa...lar-poster.jpg

Siked.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stan_V Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Transcendence wordt serieus de grond in geboord en is ook zwaar aan het bomben in Amerika. Hmm
    Ik had oorspronkelijk hoge verwachtingen maar de eerste trailer heeft die al bijgesteld. :/
    Kwil hem nog steeds graag zien want het upload concept is best interessant maar ik vrees dat deze uiteindelijk weer gewoon zal vervallen in het zoveelste AI goes evil and causes destruction scenario.

Volgende week eerst nog Under the Skin, een film die denk ik wel eens zou kunnen verrassen. Hype!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spandi Bekijk bericht
    Iemand die naar de sci fi con in Antwerpen gaat?

Mij kunt ge herkennen aan mijn t-shirt met een grote 42 op (hitchhiker jo!) en veel te korte broek! Say hi! Tot dan!
    Was dat wat de moeite? Khad mij eigenlijk voorgenomen dees jaar eens een kijkje te komen nemen maar heb het weeral gemist.

iTrader
    0
    De vorige linkdump is al weer even geleden dus bij deze;

Out of this world: are space operas making a comeback? | Guardian.co.uk
    Ik hoop het!

"Recent sci-fi movies have been stuck on a post-apocalyptic Earth facing alien invasion. But the swashbuckling Guardians of the Galaxy could herald the return of the universe-exploring space opera."

"It is, in short, the sort of flashy, pulpy, sci-fi epic that could be called a "space opera" – and it's not alone. JJ Abrams is directing a new Star Wars film, and several Star Wars spin-offs are in preproduction. The Wachowskis have made Jupiter Ascending, in which Mila Kunis is informed by a pointy-eared Channing Tatum that she's actually the queen of the universe (or something). A new Netflix TV series of Star Trek has been rumoured. And Christopher Nolan is sending Matthew McConaughey through a wormhole in his new film, Interstellar. Could the space opera be making a comeback?"

"Space opera has always had a fantastical, swords-and-sorcery element."

Dat klopt niet echt. Space Opera bestaat al sinds zijn pulpy origins in alle vormen en kleuren. Na het enorme succes van Star Wars in de 70s is sci-fantasy inderdaad zowat de blauwdruk geworden waar alle daaropvolgende space opera films op voortbouwden maar er zijn genoeg boeken die bewijzen dat Space Opera zonder fantasy elementen, al dan niet met een donker kantje, ook werkt. Dat we in films altijd dezelfde soort krijgen voorgeschoteld komt eerder door een gebrek aan originaliteit in hollywood en een publiek dat liever licht entertainment en actie wil dan narratief en idee gedreven SF. Daarbovenop komt nog dat de studios natuurlijk liever vasthouden aan een formule waarvan ze weten dat ze werkt dan iets volledig nieuws te proberen.

Dat gezegd zijnde, ik juich natuurlijk toe dat Space Opera aan een comeback bezig is maar langs de andere kant is het wel jammer dat al die films (behalve Interstellar) weeral terug grijpen naar de fantasy angle die Star Wars a long long time ago zo populair maakte.

Begrijp me niet verkeerd, films zoals Star Wars en waarschijnlijk ook Guardians zijn heel leuk maar het genre mag stilaan verder opengetrokken worden. Hopelijk maakt Interstellar serieuze golven waardoor gegronde space operas een nieuwe trend worden? Ik vrees dat er nog heel wat succesvolle Interstellars zullen moeten passeren voor iets als Revelation Space in Hollywood een kans maakt.

Enfin, genoeg geklaagd. Ik zou in feite al blij moeten zijn dat we terug deftige sci-fi krijgen ipv te zagen over wat voor soort SF.

Ridley Scott Directing Matt Damon in 'The Martian' - /Film
    Fantastisch boek, muchos potential

"Six days ago, astronaut Mark Watney became one of the first people to walk on Mars. Now, he’s sure he’ll be the first person to die there. After a dust storm nearly kills him and forces his crew to evacuate while thinking him dead, Mark finds himself stranded and completely alone with no way to even signal Earth that he’s alive—and even if he could get word out, his supplies would be gone long before a rescue could arrive. Chances are, though, he won’t have time to starve to death. The damaged machinery, unforgiving environment, or plain-old “human error” are much more likely to kill him first. But Mark isn’t ready to give up yet. Drawing on his ingenuity, his engineering skills—and a relentless, dogged refusal to quit—he steadfastly confronts one seemingly insurmountable obstacle after the next. Will his resourcefulness be enough to overcome the impossible odds against him?"

Gravity now with more gravity!

● Het ziet er naar uit dat we de komende jaren ook op TV nog eens deftige SF te zien zullen krijgen!

Zowel Ridley Scott als Steven Spielberg zijn bezig met shows die zich afspelen in het Halo universum. Die van Scott is voor eind dit jaar en gaat niet over de chief maar over een tot hiertoe onbekende Spartan met de naam Locke. Die van Spielberg is voor midden 2015 en die zou dieper ingaan op wat er in Halo 5 te gebeuren staat en dus wel John-117 opvoeren.

Met The Expanse hoopt SyFy zijn publiek, dat na de vele reruns van ghost hunter wrestling pawn shop fishers is afgehaakt, terug te winnen. Ik heb het boek nog niet gelezen maar heb er al veel goeie dingen over gehoord. (Leviathan Wakes, het eerste boek was trouwens genomineerd voor zowel de Hugo als de Locus award)
    "Humanity has colonized the solar system - Mars, the Moon, the Asteroid Belt and beyond - but the stars are still out of our reach.
    Jim Holden is XO of an ice miner making runs from the rings of Saturn to the mining stations of the Belt. When he and his crew stumble upon a derelict ship, "The Scopuli," they find themselves in possession of a secret they never wanted. A secret that someone is willing to kill for - and kill on a scale unfathomable to Jim and his crew."

Robert Charles Wilson's Spin
    "One night in October when he was ten years old, Tyler Dupree stood in his back yard and watched the stars go out. They all flared into brilliance at once, then disappeared, replaced by a flat, empty black barrier. He and his best friends, Jason and Diane Lawton, had seen what became known as the Big Blackout. It would shape their lives." Een kleinschalig zeer menselijk verhaal dat door het stellen van grote vragen diepe onderwerpen weet aan te snijden... Bring it!

Darren Aronofsky & HBO team up for MaddAddam trilogy
    Holy shit... Pinch me! A match made in heaven.
    "Oryx and Crake is at once an unforgettable love story and a compelling vision of the future. Snowman, known as Jimmy before mankind was overwhelmed by a plague, is struggling to survive in a world where he may be the last human, and mourning the loss of his best friend, Crake, and the beautiful and elusive Oryx whom they both loved. In search of answers, Snowman embarks on a journey–with the help of the green-eyed Children of Crake–through the lush wilderness that was so recently a great city, until powerful corporations took mankind on an uncontrolled genetic engineering ride."

Yep, these are good times!

● Voor de gamers onder ons; E3 2014 toverde weer heel wat lekkers tevoorschijn.
    No Man's Sky
    The Assembly
    Alien: Isolation
    Elite: Dangerous
    Routine
    Star Wars Battlefront teaser
    Call of Duty: Advanced Warfare

● Een dikke maand geleden liet Giger op 74 het bestaan achter zich maar zijn werk zal nog eeuwen probleemloos de tand des tijds doorstaan. Hij is natuurlijk vooral bekend voor het ontwerpen van de alien maar zijn ongetwijfeld zieke geest heeft nog heel wat andere misselijkmakende parels opgeleverd. Hier enkele van mijn favorieten, deel gerust de jouwe.
    May he rest in peace if that's what he would have wanted.

● That's one way to get the message across. ^^

● Order your Blinky today!

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Was dat wat de moeite? Khad mij eigenlijk voorgenomen dees jaar eens een kijkje te komen nemen maar heb het weeral gemist.
    Ja en nee. Het was mijn eerste keer dat ik zoiets deed en de eerste indruk was overweldigend, vooral in de zaal met de arcade cabinets enzo. Maar na een tijdje hebt ge wel door dat 60% van de con bestaat uit shopkes die grotendeels hetzelfde verkopen: GoT, Star Wars, Doctor Who en amerikaanse comics. Ik liep er met mijn Hitchhiker's shirt dus een beetje verloren

De cosplay en de panels vond ik het leukste. Aan stem van Mario mogen vragen of hij alle 120 sterren heeft kunnen vangen in Mario 64 enzo

iTrader
    0
    Net iets kleiner dan comic-con waarschijnlijk.
    Ik denk eigenlijk niet dat zulke conventions iets voor mij zijn alhoewel die panels idd nog wel interessant kunnen wezen. Toch, zoiets moet je als geek toch minstens één keer gedaan hebben... One day!

RIP Daniel Keyes
    Hij verwierf naam en faam met het schrijven van het verbluffende Flowers for Algernon waar tevens ook de film Charly op gebaseerd is. Die film is niet slecht maar het boek is vele malen beter. Vaak vind je het ergens terug bovenaan in best of SF lijstjes en dat is imo volledig terecht. Aanrader!

‘Sinister’ Creators Writing New ‘Outer Limits’ Based on Harlan Ellison Story - /Film
    The director and writer of Sinister now have another new project: a new Outer Limits movie, based on Harlan Ellison’s story Demon With a Glass Hand.

oh yeah!
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 20 juni 2014 om 15:35

iTrader
    0
    en, en? Ik weet dat PBR hem al gezien heeft maar zitten er hier nog die Under the Skin al gezien hebben?

Excuses voor het Engels maar ik had deze review oorspronkelijk voor een Engels publiek geschreven. K'denk niet dat er hier zitten die geen Engels kunnen? Je kan hem altijd eens door google translate sleuren I guess.

> Spoiler free review

108 min - Drama | Sci-Fi | Thriller

"A mysterious seductress preys upon the population of Scotland."

Director: Jonathan Glazer
    Stars: Scarlett Johansson

Films like this don't come around often and deserve to be experienced on a massive screen with a sound system capable of generating 200 mph vortex winds. From the first minute alone you just know that you are in store for a treat. They say there are two sorts of schools for films to follow. Almost all the films made today are focused on telling a well defined story through dialogue and narration but there is another school which tries to get away from that and instead uses the language of the visual to hint at underlying meaning. This film is most definitely a follower of this second school. It automatically brings with it echoes of films like 2001 or the Tree of Life simply because there isn't much else to compare it to. Without a doubt this is one of the most original movies of the past decade. In fact, I don't think we've ever seen something quite like this before.

It took Glazer a decade to get this out and it shows. It's a deeply personal film that doesn't care if you'll like it. Where most commercial films try to please their audience by checking the usual boxes and some artsy directors will try to meet their audience halfway, It's obvious that Glazer didn't compromise on anything but instead chose to fanatically execute his singular vision.

This is not market researched mass production which scores an "it's okay" with 90% of its audience. If a film is made for everyone, it's made for no one in particular. Art on the other hand isn't made for everyone or even anyone in particular but if you are lucky enough to be on the same wavelength as its creator, his work can connect with you in such a way that it goes well beyond simple entertainment. Sometimes a good piece can alter the way you think, making it life changing.

It's with this in mind that I can't guarantee you'll like Under the Skin but I most definitely recommend you see it. In the worst case you'll hate it, but if you are like me, you'll get to see a mindblowing masterpiece. One thing's for sure, even if you hate it, this film will get under your skin and haunt your thoughts for weeks to come.

The film itself is a truly unique and utterly alienating experience. Hidden cameras film unsuspecting people as they interact with a predatory Johansson as she stalks the streets of Glasgow. We see people go about their daily lives but from a disconnected point of view which infuses the mundane with an eerie dose of strangeness. The camera lingers on actions each and every one of us has performed many times over but seeing Johansson go through them seemingly for the first time makes you question yourself which can at times be quite unsettling.

A haunting and brooding tension simmers just below the surface throughout the entire film, only punctuated by a couple of chilling key moments where the slow pace gives way to pure shock and terror when the speed unexpectedly ramps up. It's not just the pacing that contributes to the feeling of dread. Certain scenes will quite simply nail you to the floor. Either by their macabre beauty or because you feel like a rabbit trapped in headlights. Glazer brings to the table a visionary style, effects that transcend "special", and layers of metaphor so deep you'll have a hard time keeping your head above the water...

There's also a hypnotic quality to the horror that makes it impossible for you to look away for which the score is largely responsible. It's hard to put into words just how perfect the score matches the movie. It is at times as perfectly cold and calculated as Johansson's mastery of murder, next it's completely unpredictable, jumping around as if it were a deer caught in bear trap. The only constants are its threatening and otherworldly qualities.

The location, Scotland, perfectly suits the themes of the film. There is beauty in the bewildering chaos of its natural landscapes but also despair in its grim and desolate character. I am not going to give anything away about the film's story or what I think it means. It's much more fun to go in without having a preconceived notion of what it's all about. I wouldn't even bother with the trailer and instead go in completely fresh but if I haven't convinced you yet; Under the Skin Trailer Official - Youtube

Do yourself a favor, go find out what it does for you.

> Random spoiler filled thoughts!
    Spoiler:
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 1 juli 2014 om 21:52

iTrader
    0
    Come on ye punks! Het zou me niet verbazen als hij na volgende week al uit de zalen verdwijnt dus goan! voor het te laat is.

> More random spoiler filled thoughts!
    Ik heb via reddit al een beetje kunnen polsen wat andere mensen er van gemaakt hebben en heb de film zo zelf ook nog wat verder kunnen uitspitten. Er zitten er daar een paar die met heel interessante kijkhoeken afkomen. Best de moeite om eens door te nemen imo.

In Saturn's Rings - IMDB | global IMAX release op 1 november

The Rover heeft maar 2 weken gespeeld in de UGC maar in de metropolis draait hij momenteel nog. Best de moeite als je een fan bent van low key sci-fi. Mad Max zonder de actie. Gelijkaardig aan The Road kwa hopeloosheid en grimmige sfeer. Je krijgt een leuke worldbuild voorgeschoven alhoewel die zich voornamelijk in de achtergrond ontwikkelt. De film laat je grotendeels raden naar wat er juist is gebeurt en komt daar goed mee weg maar als je goed oplet kan je de grote lijnen er gemakkelijk uithalen. Wel leuk is dat de site van de film een tijdlijn bevat die het haarfijn uit de doeken doet. Sparen voor na de film though.
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 5 juli 2014 om 20:02

Calcifer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ok. Ok. Mijn missie voor deze zomer bestaat uit het opsnorren van vroeger werk van de heer Glazer na het bekijken van zijn Under The Skin. Moet zowat de beste horrorfilm zijn die ik de laatste jaren zag...

Weinig aan Freaks' gushing rant toe te voegen. Ik was bang voor holle symboliek die veel style over geen content moest verdoezelen maar geen angst: zoals ik een recensent zag schrijven is de geest van Kubrick nooit veraf in deze film.

Mijn voorlopige film van het jaar, samen met Only Lovers left alive en L'etrange couleur des larmes de ton corps.
    (Ik moet er van mijn zoon, niet geheel onterecht trouwens, ook How To Train Your Dragon 2 aan toevoegen )

Edit: ik ga rap rond zijn met mijn opsnorwerk aangezien de heer Glazer naast Sexy Beast niet al te veel bij elkaar heeft gefilmd. Birth any good peeps?
    Laatst gewijzigd door Calcifer; 6 juli 2014 om 17:15
    "I got an alternative, yeah, yeah, I got an alternative. Let's get in that old whirly-bird, find us an island some place, get juiced up and spend what time we got left soakin' up some sunshine! How's that?" John

insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben al 3 dagen de soundtrack aan het knallen. Film een tijdje geleden gezien, zeker niet slecht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calcifer Bekijk bericht
    Edit: ik ga rap rond zijn met mijn opsnorwerk aangezien de heer Glazer naast Sexy Beast niet al te veel bij elkaar heeft gefilmd. Birth any good peeps?
    PBR vond Birth erg goed iirc. Glazer is een reclame en muziekvideo regisseur, wikipedia heeft een hoop titels.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door insomnia Bekijk bericht
    Ben al 3 dagen de soundtrack aan het knallen.
    grin, same here.

Ik vond Birth niet slecht, Sexy Beast beter en Under the Skin is imo een klasse apart. Birth is op z'n minst ook iets speciaals, zeker het kijken waard imo.

Heeft idd ook al heel wat bizarre reclame en muziekvideos op zijn naam staan. Enkele jaren geleden heb ik zijn verzameld werk gezien maar ik zie op wiki dat er nog een stuk meer op zijn naam staan dan wat er allemaal op die dvd stond. Van die collectie zijn zijn reclames voor Guiness mij het meeste bijgebleven.

Guinness - Swim Back

iTrader
    0
    Heeft blijkbaar ook Karma Police van Radiohead en Rabbit in your headlights van UNKLE gedraaid. Twee sublieme video's!
    "I got an alternative, yeah, yeah, I got an alternative. Let's get in that old whirly-bird, find us an island some place, get juiced up and spend what time we got left soakin' up some sunshine! How's that?" John

iTrader
    0
    Voor de geïnteresseerden; 3 kortfilmpjes die de 10 jaar tussen Rise en Dawn of the Planet of the Apes overbruggen.

Spread of Simian Flu (Year 1)

Struggling to Survive (Year 5)

Story of the Gun (Year 10)

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calcifer Bekijk bericht
    Ik ben enorme Glazer-fan geworden.
    Sexy Beast is imo veruit de beste Britse gangster comedy die ik gezien heb en met uitzondering van Pulp Fiction waarschijnlijk ook de grappigste gangsterfilm die ik al gezien heb.
    Birth heeft jammer genoeg enorm geleden onder rampzalige reviews en een erg zwak publiek onthaal (nog steeds krijgt deze een fail op Rotten Tomatoes: 39% voor de critics en 43% voor het publiek). Maar laat dit je aub niet weerhouden om ernaar te gaan kijken. Want onder wat op papier lijkt als een oersaaie sentimentele VijfTV-film schuilt een bijster originele en zeker ook fascinerende emotionele thriller. De kwaliteiten van de film zijn niet zo gemakkelijk te duiden, want zoals gezegd, het lijkt erg hard op run o' the mill romantisch drama, maar geef deze aub een kans. Als het fantastische openingsshot van Birth jou geen cinematic hard-on geeft, dan kan je het maar best zo laten. Als deze proloog jou echter wel wat prikkelt, dan ben je waarschijnlijk in for a treat, want dan zal je wellicht gemerkt hebben dat de cinematografie en muziek hier geweldig zijn. Geen geknoei.

Misschien kan ik Calcifers opsnorwerk nog wat verminderen door hem te zeggen dat de DoP van dienst hier Harris Sevides is. Deze man, zonder enige twijfel een van de meest getalenteerde cameramannen uit het Hollywood van de jaren '90 en '00, schoot o.a. ook The Game en Zodiac van Fincher en Gerry, Elephant en Last Days van Van Sant... (ben nu zelf geen grote Gerry-fan aangezien de bestee shots uit deze film rechtstreeks geplukt zijn uit Satantango en Werckmeister Harmonies maar elke oen kan wel zien dat de man achter de camera goed wist waar 'ie mee bezig was).

Ik ben zelf ook fan van de Rabbit in your Headlights video. De rest van zijn werk nog niet gezien.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    I

... de DoP van dienst hier Harris Sevides is.
    Right. That's it. Ik ga Birth kijken.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Post je wat je ervan vindt aub? Of het nu positief, neutraal of negatief is maakt niet uit; ik wil graag weten wat anderen van deze film vinden.
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 8 juli 2014 om 21:29

Pagina 5 van 17 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten