Pagina 2 van 2 Eerste 12
    PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gebrek aan Innaritu vind ik misschien wel de mooiste eigenschap van de lijst!
    Fuckin' A, vreesde zelfs even vooor The Revenant op Nr 1 haha
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 28 juli 2019 om 23:45

catfish's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    @catfish: Die lijst is wellicht opgesteld op basis van verschillende inzendingen en niet de selectie van één persoon. Ook is die opgemaakt door Indiewire, een van de grotere Amerikaanse filmsites, en dus bemand door schrijvers met als job films kijken en reviewen. Kans is groot dat zij echt wel heel veel gezien hebben... Dat er andere films in het genre (welke genres bedoel je?) beter zijn, is natuurlijk helemaal subjectief. Ook zegt de naam Indiewire misschien al iets over hun voorkeuren qua type films...
    Having said this, ik vind sommige keuzes en plaatsingen ook vrij absurd. Maar zoals al gezegd is, dat maakt het allemaal leuk om over te discussiëren!
    Ze hebben duidelijk een mix willen maken van commercielere films en indie films, wat zeker leuk is. Zelf kijk ik niet veel naar Indie films, dus over die keuzes kan ik niet veel zeggen.
    Spyronamic gaf al een mooi voorbeeld: The Last Jedi zit in de lijst op een respectabele plaats (wat je moeilijk een zeer goede film kan noemen). Interstellar, The Martian, Gravity, Arrival, Guardians of the Galaxy, Bladerunner 2049,... schat ik zelf hoger in.
    En hoe Magic Mike XXL op plaats 26 komt snap wellicht niemand. Dan was het origineel van 2012 toch wel de logischere keuze. Ze geven er wel een uitleg aan, maar ik vrees dat ze daar toch wat alleen staan.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er zit over de hele lijn niet zoveel genrewerk in maar het ontbreken van Blade Runner 2049 doet idd wel beetje pijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catfish Bekijk bericht
    En hoe Magic Mike XXL op plaats 26 komt snap wellicht niemand. Dan was het origineel van 2012 toch wel de logischere keuze. Ze geven er wel een uitleg aan, maar ik vrees dat ze daar toch wat alleen staan.
    Oh no you didn't. You just called PBRs wrath upon thyself.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catfish Bekijk bericht
    The Last Jedi zit in de lijst op een respectabele plaats (wat je moeilijk een zeer goede film kan noemen).
    Dat kan je gemakkelijk. TLJ is bij critici zeer goed ontvangen. Het zijn vooral de starwardsnerds die op een zeer luide manier niet blij waren.
    Ik mis ook wel science fiction. Nu is het enkel under the skin en high-life, tenzij ik iets vergeten ben. En die zijn wel zeer arty-farty. DaFreak heeft de meesten al opgenoemd in zijn post (ik ga trouwens akkoord met quasi heel dat lijstje) en dan zijn er nog bv Ex Machina, Snowpiercer, Annihilation, Arrival inderdaad,... Of als het toch arty-farty was Upstream Color ook geniaal. Wat ook wel al weer toont dat er gewoon heel veel films zijn

Magic Mike XXL is een triomf van positivisme en puur plezier. Het origineel was ok maar dit is iets volledig anders. Zeer weinig films die mij zo simpel gewoon vrolijk maken. Kijk daar ooit nog eens naar met een open geest op een grote tv met het geluid vollenbak als je een slechte dag hebt, en je zal wel van mening veranderen! Magic Mike XXL ziet u graag.

Enkele die ik niet goed begrijp: Vooral Great Gatsby wtf. A Star Is Born en La La Land vond ik ook middelmatig. Zeker als er dan geen Whiplash bij is. Under The Skin en Moonlight vond ik heel goed maar zeker niet zo goed. Maar dan wel zeer blij om parels als The Illusionist, Support The Girls en Beasts of the Southern Wild te zien staan.

Nummer 1 zou bij mij gewoon Fury Road zijn denk ik.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Er zit over de hele lijn niet zoveel genrewerk in maar het ontbreken van Blade Runner 2049 doet idd wel beetje pijn.

Oh no you didn't. You just called PBRs wrath upon thyself.
    Wait... why exactly? Ik vond Magic Mike altijd al beter dan het vervolg, toch? Ik was wel fan van Magic Mike XXL, maar meer van de eerste. Nog niet zeker of ik hem in mijn eigen Toplijst zou plaatsen (nu al aan 52 films, this shit is hard...)

Hier alvast een lijst van de films die ik nog moet bekijken with reasons.

Wachten/hopen op cinema release:
    Her Smell
    The Souvenir
    Parasite
    Portrait of a Lady on Fire
    The Farewell

Stonden al op watchlist:
    The Arbor
    Mother of George
    Toni Erdmann
    Stories We Tell
    Tangerine