S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)

blu rays van '80s movies de moeite,

Gegroet allen,

ik vroeg me af of het wel een meerwaarde is, films op blu ray te kopen, ter vervanging van mijn dvd's; specifiek op 80's movies.

ik heb bijvoorbeeld The Terminator gekocht op blu ray, maar ik vind die precies minder aangenaam om naar te kijken dan de dvd :
    reden hiervoor is het teveel flashy kleurengebruik op de blu ray versie, terwijl de dvd versie grauwer donkerder, meer die tech noir die die film ook uitstraalt bij momenten, weergeeft.

nu zag ik onlangs de rambo collection, en aangezien first blood part 2 zowat mijn lievelings film is, dacht ik misschien deze in blu ray te kopen, maar als deze ook zo tegenslaat als the terminator, dan hou ik het liever bij de dvd versie.

wat denken jullie?
    make america great again

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Goh, ja, het hangt er allemaal een beetje vanaf. Je hebt net zoals bij DVD goede en slechte transfers, maar ik zou die van The Terminator nu wel bij de goeie rekenen. Natuurlijk, een verhoging in resolutie maakt niet enkel de goede zaken duidelijker, de fouten zullen ook harder opvallen en sommige films varen misschien beter bij een iets wazigere interpretatie. Dit gezegd zijnde, tot hier toe heb ik toch steeds de bluray verkozen boven de DVD van dezelfde film. Er is meer verschil tussen DVD en bluray dan enkel de resolutie, zoals extreme verhoging van de bitrate van het geluid (tot zelfs uncompressed) en 24 frames progressieve weergave tov interlaced PAL met zijn 4% speed-up om er 25fps van te maken.

De Rambo's heb ik niet zelf in HD (behalve dan de 4de) maar tenzij er ondertussen nog nieuwe releases van zijn geweest, meen ik mij te herinneren dat enkel de eerste een deftige remastering had gekregen voor HD en aan de 2 andere minder aandacht was besteed.
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Films in 480p kan ik toch echt niet meer zien, precies of kben mijn bril vergeten opzetten
    From Russia With Love

Regels voor berichten