Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Wat is de beste Lynch, Tarkovsky en Kurosawa film en waar zijn die terechtgekomen? (Seven Samurai, Stalker en Mulholland Dr. wellicht). Dan weten we het direct.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Damned,had The Lion King toch hoger ingeschat.
    Rond 80ste plaats in mijn lijst dus ongeveer 20 punten hier. Als je zo vier of vijf keer 20 punten pakt, dan kom je daar ergens waar The Lion King staat.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    of één van die andere vage films van Lynch

The Straight Story of Elephant Man van 'm al gezien? Misschien meer jouw ding.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Potverdorie ik had ook geen Lynch in mijn lijst staan denk ik, Blue Velvet had daar misschien wel ingemoeten achja.

(Al is het beste dat de man gemaakt heeft wel een serie genaamd Twin Peaks uiteraard)
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    deel v/d verklaring ligt mij ook dat sommigen er zich aan hielden om maar één film pre regisseur in te zenden.
    Ik ben sowieso absoluut geen fan van die 1 film per regisseur lijsten. Daarmee beperk je jezelf enorm in mogelijkheden, en dit lijdt soms tot zo een toestanden.
    Ten eerste denk ik niet dat er veel deelnemers zich hielden aan één film per regisseur voor hun lijsten.

Ten tweede werkt zo'n lijst allesbehalve beperkend. Oké, ik zit wel met die strenge voorwaarde, maar de uiteindelijke lijst is veel meer representatief voor waar ik naar kijk en graag zie als filmliefhebbet. Meer regisseurs op de lijt betekent min of meer automatisch ook meer varieteit in de lijst. En voor iemand die graag zoveel mogelijk genres, stijlen, periodes en stromingen in zijn lijst wil (zo accuraat mogelijke reflectie van de soorten films die ik koester), is dit de beste en eerlijkste methode.
    Dat er geen Lynch, Tarkovsky of Kurosawa in de lijst te vinden is, zal meer te maken hebben met het hoge IMDb-gehalte van de ingezonden lijsten dan een één film per regisseur-lijst...

iTrader
    0
    Regisseurs kunnen best bvb. ook zeer verschillend werk maken van film tot film, maar misschien dat het bij arthouse cinema wel zo het geval is. Maar dat zegt dan imo eerder iets over de beperkingen van die regisseurs, als één bepaalde film een regisseur of filmsmaak vertegenwoordigt.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 1 januari 2019 om 12:09

iTrader
    0
    Ikiru had in mijn lijst gestaan, had ik er effectief één klaargekregen
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten