Pagina 1 van 2 12 Laatste
    DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Waar, wanneer, hoeveel kijken jullie film?

Heyhoplahoi beste Willy's en Marjetten

Ik vroeg me af hoe jullie films kijken, wanneer jullie tijd maken,...

Ikzelf kijk gemiddeld een 120 à 150 films per jaar. Enkele daarvan in de cinema maar de meeste ofwel door de week op de trein of tijdens het weekend met de vriendin in de zetel.

Hoe kijken jullie?
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Wanneer?

Meestal enkel in het weekend ofwel tijdens verlof. Meestal ook 's avonds.

Hoeveel?

Veel te weinig naar mijn zin. Ik zou veel meer willen kijken maar door ploegwerk gaat dit niet altijd + ik val ook makkelijker in slaap.
    Ik schat een 100 films per jaar ongeveer.

Waar?

Thuis in de zetel. Ik kijk op een 55" plasma met Denon surround en Monitor Audio speakers.
    Gemiddeld 5x per jaar in de cinema.
    Giggity

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wanneer?

Soms 's avonds tijdens de werkweek, de meeste kijk ik in het weekend en tijdens verlof.

Hoeveel?

De laatste jaren was dat telkens ongeveer 130-140 films. Sinds dit jaar kijk ik echter opmerkelijk minder series, wat dus tijd vrijmaakt voor films. Zit dit jaar al aan ongeveer 200 films en ik heb nog 2 weken verlof in december tegoed

Waar?

Thuis, meestal op mijn pc. Af en toe in de zetel op tv (heb nog een 8j oude 32" dus vandaar dat dat iets minder mijn voorkeur heeft )
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Wanneer.

Meestal in het weekend, maar soms ook overdag (ik werk soms in het weekend), maar ik geef voorkeur aan 's avonds omdat er dan minder storende factoren zijn zoals licht en geluid.

Hoeveel :

2 films per week ongeveer

Waar :

Streamen naar de tv en kijken van uit mijn luie zetel. Soms als de vrouw erg moe is kijk ik ook op de ipad gewoon in bed met een headset. Dat zijn dan eerder horrorgenre's omdat zij die niet zo graag ziet.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wanneer:

Op weg naar het werk (zit in totaal per dag 2u30 op de trein +-), 's avonds na het werk, in het weekend of tijdens verlofperiodes.

Hoeveel:

Hangt echt vanaf, heb periodes waar ik er wekenlang 20+ kijk en periodes waar ik wekenlang geen volledige film bekijk (al zijn die laatste periodes schaarser & schaarser). Zo zag ik er dit jaar in juli bv 31 terwijl ik er het jaar ervoor exact dubbel zoveel gezien heb in juli blijkbaar.

Waar:

Op de trein, thuis (tv of laptop), cinema (veel te weinig eigenlijk wel maar bon), vrienden/vriendinnen thuis, en in de zomer zijn er hier regelmatig openluchtvoorstellingen die ook erg leuk zijn, een vak of twee gehad tijdens de studie dat over film ging en zo vorig jaar er ook nog wel een paar gezien, ... .

En +1 voor de Willy's & Marjetten vermelding.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Wanneer:
    's Avonds tussen 19u00 en 00u00.

Hoeveel:
    Dat gemiddelde blijft dalen nu ik meer werk dan vroeger, maar probeer toch aan 5 films per week te geraken, waarvan 1 in de bioscoop.

Waar:
    - Thuis op mijn tv-scherm. Soms met tv audio, soms met koptelefoon (wanneer mijn vriendin niet meekijkt maar wel mee in de zetel komt chillen)
    - In de bioscoop. Bij voorkeur UGC Antwerpen of Cinema Zuid voor een oude film, bij noodzaak Cartoon's.

iTrader
    0
    Wanneer?

Meestal na 12 uur s'nachts. Ik heb echt moeite om me s'avonds of overdag te concentreren door dagdagelijkse geluiden en bovendien is de lichtinval op zonnige dagen vervelend, en veel films komen veel beter tot hun recht s'nachts. Zeker absurde films en horrorfilms hebben bvb. de donkerte nodig. En arthouse kijk ik ook liever s'nachts. Dat werkt tien keer beter voor mij. Oorlogsfilms kijk ik liever overdag (meestal omdat ik geen fan v/h genre ben). Actiefilms kan ik ook op elk moment kijken (of blockbusters ook). Zwart-wit films ook. Maar de keren dat ik zo een films kijk zijn met één hand te tellen. De films waarvan ik het meest verwacht, probeer ik in de beste omstandigheden te kijken.

Ja, als ik ga werken zal ik films kijken misschien moeten opgeven, al ga ik examencommissie doen, maar ook daar zit ik met hetzelfde probleem, dat ik bang ben dat ik enkel s'nachts ga kunnen studeren (wat ik vroeger basically altijd al deed). Uitstellen en uitstellen en dan alles in de laatste nacht doen (vroeger opstaan rond 4 uur bvb. dan).

Hoeveel?

Minder dan vroeger, +-10 per maand. Ik zit aan ongeveer 132 films voor 2018. Maar net zoals in 2017 in het tweede deel v/h jaar een pak minder gezien dan in het eerste deel. Er zijn altijd te veel filmdipjes op een jaar. Deels ook omdat ik aandacht probeer te spenderen aan andere hobby's en echt verschrikkelijk ben in time-management (absoluut verschrikkelijk).

Waar?

Quasi altijd thuis
    Cinema is te duur, is te ver weg, is te druk voor mij, heeft tegenwoordig enkel mainstream vervolgfilms waarvan ik de eerste delen niet gezien heb, en in arthousefilms heb je vaak kletsmadammen bij films, en dan kan ik beter gewoon thuiskijken. Bij vrienden kan ik me ook niet voor zo een lange tijd concentreren, dus bijna zonder uitzondering altijd thuis. Soms leen ik eens een film uit een bib, soms koop ik hem aan op dvd/blu-ray, soms bekijk ik eens een film die ik opgenomen heb, soms op netflix en soms/meestal download ik ze ook gewoon (met HDMI kabel verbinden van computer tot TV).

Voor een cinema is de sociale angst te doorstaan (voor arthousecinema of gewone cinema), maar voor een filmfestival in Gent of Oostende is dat gewoon te groot. Wellicht vooral omdat ik het gewoon nog nooit gedaan heb (en het een heel gedoe lijkt te beoordelen vanuit het internet, en het lastig is daar te geraken of weer thuis te raken als treinen super laat niet rijden. Mocht ik in Gent wonen zou ik het wel doen, maar nu heb ik echt geen zin in dat gedoe en om er een hele dag aan te spenderen. Voor mij is dat het niet waard. Zelfs voor arthousecinema en cinema's is het mij nu ook gewoon niet waard. Ik ben in heel 2018 nog niet naar de film geweest, en in 2017 nog maar één keer. Maar mocht ik een fiets hebben zou ik het wel weer meer doen (en ik heb ook een uitpas, dus geld voor arthousecinema is ook niet het probleem).
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 27 november 2018 om 16:50

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    koptelefoon.
    Welke koptelefoon, en kun je daar achtergrondgeluiden mee wegfilteren?

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Steelseries 840. Ik heb mij deze gekocht omdat ik die ook gebruik bij gaming en bluetooth heeft voor wanneer ik op mijn ipad kijk. Deze heeft ook geen opvallende RGB toestanden zodat je die gewoon ook buitenshuis kunt gebruiken.

Een maat van mij heeft de nieuwe Arctis Pro Wireless om diezelfde redenen en is er ook heel tevreden van.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Welke koptelefoon, en kun je daar achtergrondgeluiden mee wegfilteren?
    Eender welke over-ear koptelefoon zal omgevingsgeluiden wegfilteren, zolang hij maar luid genoeg staat

Anyway:

Wanneer:

Doorgaans de weekendnachten. Werk vaste nacht en hou ritme aan tijdens weekend, komt er meestal op neer dat ik films kan zien van zo'n 23u tot een uur of 7 's ochtends. Door de week, voor en na het werk, eerder afleveringen van series. Soms binge ik wel eens ineens een serie tijdens zo'n weekendnacht(en).

Hoeveel:

Afhankelijk van de speelduur kan dat gaan van zo'n 6 tot 10 films per weekend, of een gans seizoen van een serie. geen zin om uit te rekenen.

Waar:

TV in filmkamertje, omringd door de ganse filmcollectie, 99% van de tijd met koptelefoon wegens 's nacht, wanneer de rest slaapt.
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Denk trouwens dat ik an 250 zou komen indien ik geen boeken las.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

iTrader
    0
    Ja dat doe ik nu niet. Maar er zijn ook nog series (al kijk ik er amper nu) of games (wat ik weer meer beginnen doen ben). Je kan eindeloos bezig blijven, en wat ik nog het meest van al doe is zinloos internetten.

Ik heb het geduld en de concentratie niet voor boeken. Ik kan het enkel s'nachts (vandaar dat ik zeg dat ik voor studeren wellicht gewoon s'nachts al het werk zou moeten doen. Eerst een film kijken en erna studeren, iets in die aard, en s'avonds slapen idk, ik weet het ook niet), en overdag huishouden / examens maken als ik dat moet doen en gamen / internetten / muziek luisteren (of werken, indien ik dat zou doen, maar ik ben toch nutteloos voor handenarbeid, dus studeren it is).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
    Eender welke over-ear koptelefoon zal omgevingsgeluiden wegfilteren, zolang hij maar luid genoeg staat

Anyway:

Wanneer:

Doorgaans de weekendnachten. Werk vaste nacht en hou ritme aan tijdens weekend, komt er meestal op neer dat ik films kan zien van zo'n 23u tot een uur of 7 's ochtends. Door de week, voor en na het werk, eerder afleveringen van series. Soms binge ik wel eens ineens een serie tijdens zo'n weekendnacht(en).

Hoeveel:

Afhankelijk van de speelduur kan dat gaan van zo'n 6 tot 10 films per weekend, of een gans seizoen van een serie. geen zin om uit te rekenen.

Waar:

TV in filmkamertje, omringd door de ganse filmcollectie, 99% van de tijd met koptelefoon wegens 's nacht, wanneer de rest slaapt.
    Wel ja, ik denk dat het dat dat voor mij ook ooit zo zal worden (zeker als ik faal in studeren). Zou zelfs liever tijdens weekend of weekendnachten werken (omdat je dan minder moet werken en mij echt niets kan schelen of dat het nu weekend of vaste week is). Idem voor kerst en oudjaar (dan wil ik ook wel werken als dat "moet" en beter betaald dan op andere dagen). Dat zijn zo van die fake dagen dat iedereen denkt dat het speciaal is, terwijl het een dag 'lik' een ander is, enkel en alleen omdat de kalender dan toevallig eindigt, of omdat er één of andere persoon dan geboren was lol, en goedgelovige zieltjes van een mug een olifant maken, en net zoals er nu zoveel legendes bestaan die mega overdreven zijn (en halve hoax'en die vervormd zijn doorheen de tijd en hopeloos gedateerd zijn), heeft dat nu zo een status... En dan beweren mensen slim te zijn, maar zijn ze allemaal bang voor de toorn van God. Man, soms moet ik echt eens in mezelf knijpen om te zien of dit allemaal echt is.

Dat je gelooft in God, no problem, maar dan kun je ook evengoed aan het bestaan van een stoel twijfelen.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 27 november 2018 om 18:32

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Wacht maar tot ge een lief hebt, lol, dan zal uw wereldbeeld en tijdsindeling snel veranderen

Als het aan de vrouw lag, zou ik ook niet gans de weekendnachten films kunnen zien maar gewoon 's avonds mee kunnen gaan slapen en overdag 'samen dingen doen'. Ik ben Marcel Vanthilt nog altijd dankbaar voor zijn programma (Getest op mensen? zoiets?) waarin ze ooit nachtwerk eens onderzocht hebben en concludeerden dat zoveel mogelijk in het ritme blijven het best en meest gezonde is. Sindsdien veel minder verzet gekregen (en ondertussen is ze het zo gewoon en weet ze dat het toch nutteloos is)

Maar nieuwe lieven zullen minder tolerant zijn, so beware
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

iTrader
    0
    Denk eerlijk gezegd niet dat ik snel een vriendin zal hebben, en dat is één v/d voordelen eraan. Geen gezaag aan mijn kop. Is het gezond, neen. Maar een ganse dag stressen is dat ook niet. Denk trouwens niet eens dat het *dag-en nacht-ritme* het grootste zou zijn waar een lief zich aan zou kunnen storen bij mij. En natuurlijk moet ze zich maar aanpassen aan ik. Ik ga mezelf niet veranderen voor iemand (anders kan je zo een relatie toch niet volhouden). Het beste is natuurlijk om een vriendin te hebben die al veel met mij gemeen heeft: misschien een vriendin die ook graag eens een film oplegt of meekijkt (zoals hier al gezegd), of iemand die ook vrij laat opblijft (moet daarvoor niet zo laat zijn als ik nu, maar misschien wel 12 a 1 uur s'nachts gaan slapen zeker op vrijdag/zaterdag). Anders heeft zo een relatie geen kans op slagen.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb jarenlang een UGC abo gehad en pikte daar alle films mee die uitkwamen. Sinds kort heb ik dit echter opgezegd. Het spijt me het te moeten zeggen maar de ervaring thuis is gewoon beter geworden dan wat de cinema te bieden heeft.

Wanneer scheelt van week tot week. Ik werk in een 3 shiften systeem; vroege, late, nacht. Na mijn shift kijk ik praktisch altijd wel een film of 2.

Ik ben een redelijk obsessieve filmkijker en haal met gemak 400 films per jaar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten