Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thuis naar film kijken is gewoon eenvoudiger. De tijd dat ik kwijt ben door naar daar te gaan en terug te keren is gewoon ja veel. OV is gewoon waardeloos hier in principe. En het biedt gewoon geen meerwaarde tov thuis voor mij. En thuis heb je ook nog eens de vrijheid om bvb. eens de film te pauzeren om naar de wc te gaan etc... dat kan ik allemaal niet wanneer ik een film kijk (terwijl je door stress juist misschien meer zou moeten gaan, idk)... De vrijheid van "thuis" kan je nergens anders evenaren. Om het mooi te zeggen: film thuis kijken = ontspanning, film in de cinema gaan kijken = inspanning.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat je thuis niet gestoord wordt komt de ervaring natuurlijk ook ten goede maar mij draait het vooral om de kwaliteit van het beeld en geluid. Ook op dat punt doet home theatre het nu gewoon beter dan cinema.

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wanneer?

Wanneer ik goesting heb en het me uitkomt.
    Probeer wel series af te wisselen met films,een seizoen van een serie bekijken ,daarna paar films,dan terug serie,....

Hoeveel?

Geen flauw benul,sommige maanden 6 of meer ,sommige maanden misschien maar 3 of minder.

Waar?

Meestal thuis.
    Als de plaatselijke cinema iets speelt wat me aanstaat ga ik naar daar.
    Kinepolis zelden,te duur maar soms zijn er films die ik echt wil zien en dan trek ik wel eens er naartoe als die niet speelt in de plaatselijke cinema.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    219 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wauw ik ben toch maar best een lightweight. Denk dat ik gemiddeld rond de 70tal films per jaar kom. Meestal enkel in het weekend. Ook shiften hier. Vroeges en lates. Vroeges zijn gereserveerd voor series, meestal 1 serieuze 1 hour en iets luchtig van max 30 mins per dag. Lates is het eerder gamen. Ook wel een deftige home cinemaroom waar het eens mag bulderen. Cinéma zelden voor dezelfde reden als hier al is aangegeven, al zou ik het met veel plezier terug meer doen. Nu kom ik nauwelijks nog aan 5x jaar, en heb ik er 2 keer spijt van. Ma zo blij dat ik zowel Fury Road als Dunkirk in de cinéma heb gezien.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

VVD's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar?
    90% UGC, de rest wordt gedownload

Wanneer?
    Meestal in het weekend, wanneer m'n vriendin is gaan werken

Hoeveel?
    Laatste 3 jaar een 120 à 130 gezien per jaar in UGC. Thuis kijk ik oudere films of films die hier geen release hebben gekregen maar het blijft thuis vooral bij series.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit voor werk over heel belgie, maar heb vaak in de namiddag tijd over => gemiddeld 1,5X / week namiddag cinema.
    +
    Gemiddeld 1X / week avond cinema
    +
    Gemiddeld 1,5X film thuis.

Dus rond de 208 films per jaar blijkbaar.

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kijk meestal thuis (pc en tv) of op de trein, mijn jaarlijkse cinemabezoeken zijn op 1 hand te tellen, vrees ik. Mocht ik dichter wonen ging ik wel meer.

Ik denk dat ik gemiddeld rond de 150 films per jaar kijk. In de schoolvakanties veel meer dan erbuiten.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wanneer?
    Wanneer we thuis zijn en niets te doen hebben of een chill momentje hebben. Meestal 's avonds.

Hoeveel?
    Per dag toch 1 á 2, meestal maar 1 en afwisselend met series.
    Dus gemiddeld toch een ±300 per jaar.

Waar?
    Gewoon thuis, heb niet voor niets een 65" OLED met 5.1 surround gekocht . Heel soms in de Kinepolis, als we cheapere tickets kunnen bemachtigen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wanneer

Geen specifiek moment. Meestal 's avonds, op zondag soms ook eens in de namiddag.

Hoeveel

Hangt een beetje van de moment af. Ik heb momenten dat ik enkele weken geen film kijk, en er zijn weken waarop ik er 2 per avond kijk, dus zal wel afronden rond de 250-300 per jaar.

Waar

Thuis, geniet er liever zelf van op m'n gemak in m'n HT. 'k ga ook wel vrij regelmatig naar de cinema, 15-20 keer per jaar toch wel.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vroeger toen ik nog niet werkte keek ik een pak films op een maand, ik denk dat ik gemiddeld rond de 40 films op een maand keek toen. Tegenwoordig is dat veel minder. Enerzijds omdat ik veel minder tijd heb, anderzijds omdat mijn voorkeur nu meer uit gaat naar series. Ik heb in der tijd ook zoveel films gezien dat ik bijna alle klassiekers en dergelijke al gezien heb, waardoor ik op een bepaald punt meer de kant van de series ben opgegaan. Af en toe ga ik nog wel eens naar de cinema, als er iets leuks uit is (o.a. Fallen Kingdom, Avengers, Fantastic Beasts).

Ik vraag me trouwens af of ik de enige ben die alleen 's avonds films kijkt. Ik denk dat ik nog nooit in mijn leven 's morgens of overdag een film heb gekeken.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op een druilerige zaterdag of zondagmiddag uiteraard wel ja, maar kijk ook idd nooit 's ochtends
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kijk echt op elk moment van de dag. Daarnet ff nog in bed, maandag op de trein, ... Natuurlijk wel erg vaak op een kleiner scherm dan, wat jammer is, maar t'geeft me wel veel meer effectieve filmkijktijd.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    219 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar dat ondermijnt dan toch echt wel het inlevingsvermogen nee? Welke film kijk je dan zoal op de trein?

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondermijnen zou ik niet zeggen, maar t'is natuurlijk niet hetzelfde als op groot scherm. Maar met goeie noise cancelling headphones lukt het ook best wel Ik merk weinig van de trein.

Elk film is mogelijk.. Als ik 's avonds film begin te kijken en in slaap begin te vallen zet ik hem op de phone/tablet en kijk dan verder.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ligt het aan mij of zijn er de laatste jaren steeds minder interessante tv series te zien? ik heb dit jaar nog nooit zo weinig tv series gevolgd. Dus wel meer tijd voor film natuurlijk

Momenteel op 290 films al gezien dit jaar. Dus grofweg 1 film per dag gemiddeld.
    Maar wel nog 12 dagen verlof tegoed dit jaar
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten