Pagina 1 van 2 12 Laatste
    PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Filmfestival Gent 2018

Het volledige programma is bekend: https://www.filmfestival.be/nl/festival/programma

Jammer dat ik de hele eerste week er niet kan zijn. Blij om First Reformed op de lijst te zien, maar er zijn heel wat andere films die ik hoop te kunnen gaan zien. Prioritair voor mij zijn een van de klassiekers, Winter Wind van Miklos Jancsó en The Green Fog van Guy Maddin, want deze films worden zeer zeker niet verdeeld in de gewone bioscopen hier. Ik vermoed dat "I Do Not Care if We Go Down in History as Barbarians" van Radu Jude ook geen distributie zullen vinden hier, bij zijn vorige films (meesterwerken) was dat toch zo.

Wat willen/gaan jullie zien?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Idi I smotri (come and see) van Klimov!

Must see voor iedereen die dit nog niet deed.
    Wel een heel erg zware film.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

iTrader
    2 (100%)
    Nog tips?

Glory Glory Man United!

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ik heb nog vouchers liggen voor de kinepolis, weet iemand of die ook geldig zijn voor filmfestival films?

Sent from my A0001 using Tapatalk

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Fantastische line up. Praktisch alle films die ze spelen lijken me wel het kijken waard.

First Reformed, Unsane en natuurlijk Vertigo, Frankenstein, Blade & Akira al gezien en allen zeker de moeite.

De namen die er voor mij het hardst uitspringen zijn de volgende; High Life, Climax, First Man, The Favourite, Utøya, Kursk, Loro, The Sisters Brothers, At Eternity's Gate, Bad Times at the El Royale & Wildlife. Het merendeel daarvan zal vermoedelijk wel een wijde release krijgen maar kdenk toch dat ik paar dagen naar Gent ga afzakken.

Ook dat concert; 2001 and Beyond: A Symphonic Odyssey lijkt me vrij geweldig.

Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Cold War
    The Favourite*
    High Life
    Wildlife
    Climax*
    Shoplifters

Ik zou ook graag 'Come And See' zien op groot scherm.

iTrader
    5 (100%)
    Mijn tips:
    Ash is Purest White (Jia Zhangke - regisseur van magnifieke, politieke Chinese films)
    The Green Fog (Guy Maddin - regisseur van bizarre en curieuze experimentele shit, dik de moeite altijd)
    Shoplifters (Hirokazu Koreeda - winnaar van Gouden Palm dit jaar)
    The Wild Pear Tree (Nuri Bilge Ceylan - prachtige Turkse cinema)
    Dovlatov (Aleksei German Jr - zoon van de regisseur van Hard to Be a God)
    Hotel by the River (Hong Sang-soo - geweldige regisseur van Koreaanse comedy-dramas)
    Father and Son (zou Taiwanese film in de traditie van Hou Hsiao-hsien zijn, kijk er naar uit)
    Long Day's Journey into the Night (Chinese film met een blijkbaar nu al legendarische long take in)
    High Life (Claire Denis doet Engelstalige space isolation sci-fi)
    First Reformed (Paul Schrader - schrijver van Taxi Driver, Raging Bull en deze zou een van de toppers van dit jaar moeten zijn)
    First Man (Damien Chazelle, weer in combo met Ryan Gosling, need I say more?)
    Cold War (Pawel Pawlikowski - zal wel boordevol prachtige shots zijn, hopelijk inhoudelijk sterker dan Ida)
    Climax (Gaspar Noë, fuck yeah)

Al de klassiekers natuurlijk, maar vooral:
    My Twentieth Century Deze is een van de beste films die ik dit jaar gezien heb. (Ildiko Enyedi - regisseur van het prachtige On Body and Soul)
    Alles van Miklos Jancso, de peetvader van Hongaarse long take cinema, een van de beste choreografen die cinema gekend heeft)
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 30 september 2018 om 12:52

iTrader
    2 (100%)
    Geen mention voor Come and see?

My twentieth ceinture zal ik mss ook eens gaan bekijken.

Glory Glory Man United!

iTrader
    5 (100%)
    Ik zei toch alle klassiekers?

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Ik heb 3 tickets gewonnen en zou al naar First reformed gaan zien vanwege de overweldigende goede recenties, maar voor de rest heb ik geen flauw benul van wat te gaan zien.
    Mss ben ik vooroordelend, maar de te arty-farty films boeien mij eigenlijk niks. Ik zoek iets met een goed verhaal, mag drama zijn, mag buitenlands zijn. Beetje artistiek is ook ok, zolang het niet doen om te doen overkomt.
    Old boy vond ik geweldig als dat een referentie kan zijn? STa eigenlijk wel open voor veel, maar heb gewoon schrik van in een prestige project terecht te komen.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het worden First Man en Vertigo voor mij, wat betekent dat ik op drie weken tijd twee van de grootste klassiekers op't grote scherm zal mogen beleven hebben (2001 was de andere)
    eindelijk dat gat in mijn cultuur opgevuld
    Laatst gewijzigd door Pegasus; 10 oktober 2018 om 10:18

iTrader
    0
    Vertigo is verre van mijn favoriete Hitchcock.
    Revolutionair camerawerk, gebruik van kleuren, Edith Head die Kim Novak in prachtige kledij laat rondparaderen en degelijke acteerprestaties. Maar het ongeloofwaardig verhaal hangt met ogen en haken aan elkaar, de reveal lijkt bij de haren getrokken, dialogen zijn vaak nogal houterig en onmenselijk, romance komt weinig passioneel over en alle zijpersonages zijn ronduit irritant.
    Het blijft een Hitchcock, dus hij is best genietbaar, maar ik kan er minstens 10 van hem opsommen waar ik meer van genoten heb.

Ze vertonen 'm trouwens tijdens filmfestival omdat The Green Fog van Maddin zich er zogezegd volledig op baseert:
    https://www.filmfestival.be/nl/festi...en-fog/18-1893

Beetje zoals Faith No More, denk ik dan:
    https://www.youtube.com/watch?v=FtIwfugF1zw

iTrader
    5 (100%)
    Guy motherfucking Maddin!
    En Vertigo is awesome. Min of meer exact de redenen die jij geeft om hem niet goed te vinden zijn voor mij redenen waarom ik hem zo zalig vind. De kleuren, het camerawerk, de kostuums, de kapsels, maar vooral dat absurde plot met verdubbeling van zowat elke scene en die compleet morbide relatie tussen de hoofdpersonages. Zo eindeloos fascinerend en zeker een van Hitchs beste films.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Guy motherfucking Maddin!
    En Vertigo is awesome. Min of meer exact de redenen die jij geeft om hem niet goed te vinden zijn voor mij redenen waarom ik hem zo zalig vind. De kleuren, het camerawerk, de kostuums, de kapsels,
    Zodat we elkaar niet verkeerd begrijpen, mijn eerste opsomming waren dingen die ik ook geweldig vond aan de film.

iTrader
    5 (100%)
    Het zou maar erg zijn als je kostuum en camera in Vertigo niet goed vond...

Wat zijn dan wel jouw favorieten van Hitch?

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten