Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Ik zei dat ik er 10 kon opsommen (het woord "minstens" in mijn zin was ietwat overdreven, achteraf gezien), iet of wat in volgorde:

Shadow of a doubt
    Strangers on a train
    Rope
    North by northwest
    Dial M for murder
    Rear window
    The trouble with Harry
    Psycho
    Spellbound
    The man who knew too much

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Rear window voor mij.

Morgen is het zover, Idi I smotri (Come and See) eindelijk op het grote scherm.
    Ben benieuwd hoeveel volk daar gaat zitten.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    2 (100%)
    Heb nog een ticket over voor idi I smotri vanavond voor het filmfestival Gent.
    Originele prijs 11 euro. Doe maar een bod.

Voorstelling 19u45 in studio skoop gent

Glory Glory Man United!

Edenian's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Films die al aangekocht zijn:
    - First Man
    - The Favourite
    - The Old Man & The Gun
    - Climax
    - The Sisters Brothers
    - Bad Times at the El Royale
    - High Life

Naar First Man en El Royale gaat er iemand mee dus nog een ticket van de 10 over.

PBR zei om naar The Green Fog te gaan maar ik heb Vertigo nog niet gezien (Shame on me). Nog steeds de moeite dan?
    No Guts, No Glory
    PSN: Edenian

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Aangezien The Green Fog grotendeels op Vertigo gebaseerd is, is het misschien wel de moeite om gewoon naar Vertigo te gaan dan. Om zo'n bona fide classic op een groot scherm te mogen bewonderen is een kans om te grijpen!

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kan ik alleen maar beamen!
    heel blij om hem eindelijk gezien te zien hebben en dan meteen op het grote scherm

Vond hem sowieso geweldig, maar vroeg me wel af wat er precies voor zorgde dat net deze film zo hoog op alle 'best of all time' lijstjes staat
    Na wat interessante lectuur (oa oude posts hier op dit forum) en youtube filmpjes begrijp ik dat al een pak meer
    Ga hem zeker binnenkort nog eens rustig herbekijken (thuis weliswaar)

iTrader
    2 (100%)
    Idi I smotri in studio skoop gisteren.
    Op een of andere manier nog nooit in studio skoop beland. Geluid stond stil en er was geen stereo, daarnaast te veel licht, heel spijtig.

Desalniettemin was het muisstil na de voorstelling op een paar snikken na.

Glory Glory Man United!

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Mijn eerste filmfestival ooit en heb First reformed en Wildlife gaan kijken. De eerste was ronduit slecht, de tweede was al iets genietbaarder, maar ik snap de lof voor beide films niet. Ik heb meer en meer het gevoel dat dit gewoon gereviewed is door elitair kunstzinnige mensen die, vanaf het wat anders is en niet mainstream, direct bestempelen met geniaal.
    Beide verhalen waren gewoon zeer traag en ook ontzettend leeg. Veel overbodige langdradige scenes die waarschijnlijk als diep en wat nog moeten aanzien worden, maar imo was het gewoon rekken om te rekken.
    De beelden aan de andere kant waren vaak wel knap en de acteerprestaties waren ook best goed, maar veel te weinig om beide films ook maar iets leuk te maken om te kijken.
    Morgen brothers sister kans geven. Verhaal spreekt mij wel aan en ik heb een win nodig of het zal mijn laatste filmfestival zijn.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat zijn nu net twee van de meer mainstreamerige films op het festival denk ik.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Streaker Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn eerste filmfestival ooit en heb First reformed en Wildlife gaan kijken. De eerste was ronduit slecht, de tweede was al iets genietbaarder, maar ik snap de lof voor beide films niet. Ik heb meer en meer het gevoel dat dit gewoon gereviewed is door elitair kunstzinnige mensen die, vanaf het wat anders is en niet mainstream, direct bestempelen met geniaal.
    Beide verhalen waren gewoon zeer traag en ook ontzettend leeg. Veel overbodige langdradige scenes die waarschijnlijk als diep en wat nog moeten aanzien worden, maar imo was het gewoon rekken om te rekken.
    De beelden aan de andere kant waren vaak wel knap en de acteerprestaties waren ook best goed, maar veel te weinig om beide films ook maar iets leuk te maken om te kijken.
    Morgen brothers sister kans geven. Verhaal spreekt mij wel aan en ik heb een win nodig of het zal mijn laatste filmfestival zijn.
    Goh, er lopen zeker wat elitaire recensenten rond, maar heus niet allemaal. Zo'n gemene bende is dat niet, hoor.
    Misschien heb ik jouw post misbegrepen, maar is het dan zo moeilijk te geloven dat positieve reviews ook simpelweg het gevolg kunnen zijn van een oprechte mening dat de film in kwestie goed is? Ik heb zelf First Reformed nog niet gezien, maar jouw mening is de eerste negatieve die ik al ben tegengekomen op deze best wel unaniem geprezen film (door zowel critici als gewone kijkers). Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met jouw mening, absoluut niet. Maar de veronderstelling dat als jij de film niet goed vond en de meeste critici wel, zij daarom "elitair" zijn en "doen alsof het geniaal is", vind ik nogal straf. Waarom moet daar meer achter schuilen dan een simpel meningsverschil tussen jou en hen?
    Wildlife heb ik al wel gezien, en hoewel ik ook problemen had met de film, zijn die niet te wijten aan het feit dat die te traag ging, maar net dat sommige elementen in de film veel te snel liepen.
    Spoiler:
    Bepaalde scenes liepen best wel lang, ja. Maar voor velen is het een verluchting om eens een keer geen stroboscopisch gemonteerde film te zien, maar een die rustig de tijd neemt om de personages te bestuderen en aandacht te schenken aan meer subtiele aspecten van de scenes. Dat deed Wildlife dan weer wel goed imo.

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Gisteren naar 2001 and beyond: a symphonic odyssey gaan kijken. Vond het echt de moeite, heerlijk om die klassieke soundtracks eens live te horen! Thomas Vanderveken deed het ook wel goed als presentator en ik kon zijn tussenstukjes wel smaken. Enige spijtige was dat de projectie van de filmbeelden niet van al te goede kwaliteit was, maar voor de rest dus dik in orde.

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Goh, er lopen zeker wat elitaire recensenten rond, maar heus niet allemaal. Zo'n gemene bende is dat niet, hoor.
    Misschien heb ik jouw post misbegrepen, maar is het dan zo moeilijk te geloven dat positieve reviews ook simpelweg het gevolg kunnen zijn van een oprechte mening dat de film in kwestie goed is? Ik heb zelf First Reformed nog niet gezien, maar jouw mening is de eerste negatieve die ik al ben tegengekomen op deze best wel unaniem geprezen film (door zowel critici als gewone kijkers). Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met jouw mening, absoluut niet. Maar de veronderstelling dat als jij de film niet goed vond en de meeste critici wel, zij daarom "elitair" zijn en "doen alsof het geniaal is", vind ik nogal straf. Waarom moet daar meer achter schuilen dan een simpel meningsverschil tussen jou en hen?
    Wildlife heb ik al wel gezien, en hoewel ik ook problemen had met de film, zijn die niet te wijten aan het feit dat die te traag ging, maar net dat sommige elementen in de film veel te snel liepen.
    Spoiler:
    Bepaalde scenes liepen best wel lang, ja. Maar voor velen is het een verluchting om eens een keer geen stroboscopisch gemonteerde film te zien, maar een die rustig de tijd neemt om de personages te bestuderen en aandacht te schenken aan meer subtiele aspecten van de scenes. Dat deed Wildlife dan weer wel goed imo.
    Ik vond Wildlife wel iets beter en te verdragen met hier en daar zelf goeie momenten. Ik had er goeie hoop in, maar eens de vader brand ging blussen viel het wat in elkaar. Er stoorde mij van alles aan en ik denk dat uw spoiler er veel mee te maken heeft.
    First Reformed snap ik echt niet. Ik ben deze gaan zien met mensen die elk jaar 10 to 15 films kijken op het festival en die vonden hem ook slecht. De mensen naast mij en erbuiten hoorde ik ook zelfde mening delen, maar over smaak valt niet te discussiëren. Ik probeer echt objectief die film te beoordelen, maar het slechte is zo overdonderend voor mij dat ik de bepaalde goeie stukken niet meer kon appreciëren.
    Ik beschouw mijzelf zeker niet elitair, maar ook geen zondag kijker. Ik probeer echt wel wat films met diepgang, andere culturen, andere genres en vaak vallen die goed mee, maar deze...
    Ik denk dat de vele goeie Kritieken vooral te danken zijn aan het thema dat super hot is (global warming) en de manier hoe het in de film aan bod komt. Dat vond ik persoonlijk ook wel heel goed gedaan en het zette u aan het denken, maar dan wat ze er rond bouwde en tegen zo een tergend traag tempo. er gebeurde werkelijk niks in, zelf de dialogen boeide mij amper.

Het best van al kan ik het vergelijken met benjamin button. Die kreeg ook overal de genialiteit toegeworpen en ik vond die film verschrikkelijk en tot op vandaag de dag snap ik nog altijd niet wat mensen daar zo aangenaam en goed aan vonden.

Anyway, net The Sisters brothers gaan zien en deze was er wel op. Echt van genoten. Toffer verhaal, karakters die ik graag volgde, mooie shots en gewoon een goei ritme. Alle hoop is nog niet verloren.

iTrader
    5 (100%)
    Ben hem gisteren gaan zien en, what can I say?, ik vond hem ronduit fantastisch. Zeker de beste film uit het festival voor mij, de mensen met wie ik ben gaan kijken vonden hem ook echt super (al denk ik dat de onbekende man naast mij in de zaal hem niet goed vond, aan zijn zuchten te horen.) Een van de beste representaties van spiritualiteit die ik in een film heb gezien, mag voor mijn part way up there met Dreyer, Tarkovsky, Bergman en Malick. Alles is zo mooi verwoven in elkaar. De sobere beeldtaal (zeer weinig kleur, klein 4:3 kader), de vrome levensstijl van het hoofdpersonage en zijn worstelingen met verlies en wanhoop, maar steeds met een hoekje af en zonder de vervallen in goedkoop sentiment - daarvoor geeft de film veel te verstandige argumenten... Love it. De film is best wel traag, inderdaad, maar ook hier vond ik dat zeer belangrijk omdat er wel serieus wat zware materie aan bod komt en hij gunt de kijker genoeg tijd om alles te verwerken en zelf na te denken over wat hij te zien krijgt. Dat deze traagheid voor sommigen frustrerend wordt, dat begrijp ik echter volledig, dit is niet voor iedereen weggelegd. Maar dat is dan weer een simpele kwestie van smaak en is voor elk genre stijl van toepassing.

Ben wel benieuwd naar Sisters Brothers, ziet er inderdaad een leuke film uit.
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 20 oktober 2018 om 13:43

Edenian's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    - First Man
    - The Favourite
    - The Old Man & The Gun
    - Climax
    - The Sisters Brothers
    - Bad Times at the El Royale
    - High Life
    - Girl
    - Wildlife

Van alle films vielen Climax en El Royale wat tegen. Was mijn eerste Gaspar Noé film en misschien had ik er te hoge verwachtingen van? Blijkbaar is het ook zijn eerste R rated dus braafste film en verwachtte ik teveel controversie? Al bij al was in wel serieus onder de indruk van de long takes en gebruik van muziek maar vond niet echt dat er iets was dat ik nog nooit gezien had.
    Van Drew Goddard had ik ook wat meer verwacht met zijn El Royale. Je merkte dat hij een Tarantino-esque film wou maken. Maar vond dat het nooit volledig van de grond kwam al zaten er ook wel heel leuke stukken in.

Veel genoten van First Man, The Favourite, Sisters Brothers en verrast van High Life.

Wat mij énorm stoorde aan gans het Film Fest waren de laatkomers. Bij echt elke film kwamen er mensen tot 15 minuten na het begin nog binnen en zochten ze tevergeefs met hun flashlight boven ergens nog een plaatsje om dan maar weer naar beneden te stappen en zich daar te gaan zetten. Bij The Sisters Brothers zat er zelf iemand naast mij op de trap wat mij serieus wat afleiding gaf. Is dit eigen aan een filmfestival misschien? Dat mensen van hun vorige screening zich haasten naar de volgende? Elke film startte toch wel behoorlijk stipt.

Ook jammer dat ik geen enkel concert kon bijzitten. Paste niet goed in m'n schema.

Om me even in de Wildlife discussie te moeien. Ik vond die best ook wel goed en kan ik PBR wel volgen in zijn kritiek puntje. Naast dat heb ik er enorm van genoten.
    No Guts, No Glory
    PSN: Edenian

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten