Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom wil je die evolutie naar inclusie en representatie perse tegenhouden of afremmen?
    Is het een evolutie? Ik zie dit eerder als achteruitgang. Het idee dat een transgender een err "cisgender" speelt moet dan ook worden opgejaagd door internetmobs?

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Is het een evolutie? Ik zie dit eerder als achteruitgang. Het idee dat een transgender een err "cisgender" speelt moet dan ook worden opgejaagd door internetmobs?
    Dat transgender mensen en andere minderheden stilaan op tv mogen verschijnen zie je als achteruitgang? Transgenders mogen vandaag de dag zowiezo al geen heteronormatieve rollen spelen, als dan ook de transgender rollen naar cis spelers gaan...

Persoonlijk vind ik dat het veel zegt dat zoveel mensen zich zo druk kunnen maken in zo'n pietluttigheid. Je moet je eigen gevoelens daarover durven onderzoeken. Deze hele discussie is een front om mee te schermen. Net zoals die journalistieke integriteit in heel dat gamer gate verhaal. De overgrote meerderheid die op internet daarop afgeven zitten echt niet in met transgender mensen of journalistiek. Die gebruiken dat gewoon als front om op subtielere manier te kleineren, te bannen en te censureren.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Dat transgender mensen en andere minderheden stilaan op tv mogen verschijnen zie je als achteruitgang?
    Dat transgender mensen enkel gespeeld kunnen worden door transgenders is achterruitgang, dat is wat ik zeg. Mooi dat je andere woorden in men mond legt, altijd fijn. Dat ze geen heteronormatieve rollen mogen spelen is denk ik indirect ook enorm ver van de pot gerukt. Hollywood, en bijgevolg het overgrote deel van de globale film industrie, teert op mooie aantrekkelijke mensen. Zijn er mooie transgenders? Sure. Zijn er transgenders waar je op de eerste indruk niet direct weet van, hey, is dit een vrouw, of een man? Wat verwacht je, dat deze mensen makkelijk rollen zullen scoren voor token white guys or gals?

Onlangs nog een pijnlijk voorbeeld gehoord van de o zo tolerante transgender community die vroeg aan Hannah Gadsby om zich te outen als transgender terwijl Gadsby gewoon een stereotype butchy lesbienne is die op het einde van de dag graag een kopje thee drinkt. Aanrader.

Dat is wat mij eigenlijk ook meer stoort aan deze zaak. Niemand wilt het toegeven maar het draait meer om uiterlijk en gewoon pc te zijn voor de sport ervan dan echt waarheidsgetrouw. Als het een no name actrice had geweest die relatief hard op Dante leek had de transgender community er waarschijnlijk geen zak om gegeven. Maar het is Johanson, die trut die al een fictief personage had afgesnoept van de hard onderdrukte Aziaten in Hollywood. Dat de ironie daar niet naar boven kwam dat Oshii zowat de meest westerse beinvloede manga artiest is van zijn tijd werd ook zelden naar boven gebracht.

Ik had veel meer sympathie gehad als er een outcry had geweest dat Johanson gewoon te knap is voor deze rol want laten we eerlijk zijn, Dante, heeft weinig aantrekkelijke features en Johanson is geen Charlize Theron. Iemand die een andere seksuele voorkeur heeft of zich niet kan identificeren met zijn geslacht is niet hetzelfde als een huidskleur en de complete geschiedenis van onderdrukking die daar met gepaard gaat. Een huidskleur kan je moeilijk acteren. Seksualiteit en genderidentiteit? Komaan hé.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat zei je niet, de vraag naar inclusie en representatie noemde jij acteruitgang.

Nog één klein dingetje; als een hetero of een blanke iets belachelijks zegt. Ga je toch ook niet zeggen dat de hetero of blanke community dom is. Dus gelieve ook de transgender community niet te beoordelen op de acties van individuen.

Er was trouwens wel outcry dat als het dan toch iemand bekend moest zijn dat Patton Oswalt dan een veel betere keuze was voor Dante. Maar beter zou zijn bekende acteurs als support en deze film gebruken als een springbord om een trans lead op de kaart te zetten.

Nu zoals ik al zei, ik wil hier eigenlijk echt geen tijd in steken. Het is het gewoon niet waard. Maak je daar zo druk niet om en wees eerlijk met jezelf over waar die oplaaiende gevoelens vandaan komen.

Ik weet waar de mijne vandaan komen.
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 16 juli 2018 om 15:10

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Dat zei je niet, de vraag naar inclusie en representatie noemde jij acteruitgang.
    mijn vlaemsche tv avond bestond vroeger nochtans uit coryfeeen zoals bart kael, koen crucke, luc appermont, felice damiano, margriet hermans enzovele andere homosexuele, pedofiele, bisexuele presentatoren.
    Toegegeven de jaren 80-90 waren miss nog niet zo vrij als nu maar ik veronderstel dat de minderheden vroeger een groter platform hadden dan nu.

Eerlijk gezegd ik vind het toch een overroepen zaak. Een acteur is nu eenmaal..... een acteur.
    of had Matthew McConaughey echt aids moeten hebben toen hij de 'dallas buyers club' vertolkte?
    Zijn heath ledger en jake gyllenhaal stiekem echt homos?
    Heeft robert downey junior feitelijk acute vitiligo gekregen nadat hij tropic thunder verfilmd had.
    Is salma hayek bisexueel aangezien ze in Freida gespeeld heeft. Mila kunis in the black swan?...

soit ik kan dit lijstje hier eindeloos trekken maar ik denk wel dat je mijn punt snapt.

er zijn nu eenmaal niet zoveel transgender acteurs/actrices
    Je hebt daar eentje in orange is the new black, daniel vega, elliot fletcher.

Ik begrijp ook dat dit de uitgelezen kans is om de transgenders in de kijker te zetten. Maar of ze hun doel hiermee voorbij schieten is natuurlijk de vraag.
    Laatst gewijzigd door Anoniem0; 16 juli 2018 om 21:28
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Omg die argumenten...

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Omg die argumenten...
    Pol & Actua heeft zijn weg naar het filmforum gevonden

Sent from my A0001 using Tapatalk

iTrader
    5 (100%)
    Als die post het niveau van argumentatie is dat je daar treft, ben ik zeer blij dat ik er nooit kom.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Als die post het niveau van argumentatie is dat je daar treft, ben ik zeer blij dat ik er nooit kom.
    https://www.youtube.com/watch?v=UPw-3e_pzqU

HelpYouFall's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    You are a can.

iTrader
    5 (100%)
    Hahaha

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Scarlett Johanson in Rub & Tug

Hahaha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten